Putopis VN Austrije 2015
- hattrick
- Formula 1
- Postovi: 3913
- S nama već: 10 god 3 mj
- Navija za: Vettel
- Lokacija: Topusko
- Kontakt:
Pošto ima pitanja oko odlaska na utrku, a neki od nas su već bili tamo red je da objedinim ta iskustva na jednom mjestu. Molim da se otvori druga tema za odlazak na neku drugu destinaciju kako bi bilo što preglednije..
______________________________
Četvrtak
Alan i moja malenkost u jutro krećemo po tetu Ankicu, jednu vrlo komunikativnu otvorenu i nadasve dragu osobu koja nas je ugostila u Grazu. Nakon toga krećemo u ZG pokupiti Marka. Došavši na mjesto Markovog ukrcaja pijemo kavicu ispred njegovog stana dok je Marko dovršavao svoje pakiranje.
Put do Graza je bio vrlo ležeran, kao i cijelokupno vrijeme provedeno na cesti tokom cijelog vikenda. Nigdje se nismo žurili (cca. 100km/h) već smo stavljani naglasak zajednićkom uživanju provedenom u razgovorima i druženju. Nakon Zagreba smo full tankali moj Piccaso i kupili sve vinjete (slovensku na našoj benzinskoj, a austrijsku nakon Slo.granice). Pošto smo došli do Ankičinog stana raspremili smo stvari i žurno krenuli prema RB Ringu. Nakon što smo prošli jedan niš posebno dug tunel iznenadila nas je naplatna kućica.. naravno to je bila tunelarina od 8E (16E u oba smjera). Pošto nismo znali za alternativni put morali smo je taj dan plaćati, no nakon vraćanja sa staze u Graz malo smo bolje pripremili rutu preko Brucka.. te uštedjeli budućih 48E.
[ link do slike ]
Tunelarina, i kojim putem je izbjeći...
No tu tek počinje terapija.. samo što smo se pribižili Zeltwegu upali smo u nevjerovatnu gužvu.. isprava nismo skužili da je to gužva zbog silaza u Zeltweg (RBRing) te smo onak naivno ispreskakali jedan dio kolone koja se nalazila na zaustavnoj traci prije silaza. Naravno kad nam je bilo sve jasno uspjeli smo se ugurat u kolonu.. iako je to bilo više nalik patkingu uz autocestu, jer smo se vukli mišijim hodom (čak i sporije). Uglavnom se više isplatili auto ugasiti i malo pogurnuti rukom ako se kojim slučajem nešto/netko pomakne.
Vidjevši da nema tu nekakve prevelike vajde, uzeo sam Markov mobitel, uključio si Navigon i izvadio vaučer, te uputio na paklenu šetnju kroz vrući uspuhani red auta do službenog ureda za karte na RBring. Imao sam kojih 2km provlačenja pored hrpetina auta do samog ureda.. još sam si ja zadao blesavo brzi ritam da to što prije maknem sa repertoara, što zbog sunca, što zbog toga da stignemo proći kroz boksove.. možda nađem uz put kakvu soluciju za ovaj čep. Na putu su me sljijetali preprodavači parkinga.. i to luđačkim cijenama od 50E za petak, subotu i nedjelju (četvrtkom se nije ništa naplaćivalo.. mogli ste uletit na stazu bez karte, jedino se u boks moglo sa vikend kartom.
[ link do slike ]
Put od auta do ureda..
Čovjek u uredu za karte na moja pitanja je odgovarao vrlo strpljivo i detaljno. Otkrio sam da postoje besplatni parkinzi preko puta prilaznog puta prema RBringu, no mora se ići na drugi autoput izlaz, i ono najbitnije pokazao mi je put prema parkinzima iznad GA zone RBringa (odozgo).
[ link do slike ]
..put do gornjeg parkinga.
Nakon što sam se vratio do auta, a oni se minimalno pomakli, uočili smo dve vesele redbulovke pored nas kako nude ispaćenim putnicima namjernicima besplatan energetski napitak.. uzeo sam tri limenke RB borovnica (onaj crveni) i odnio dečkima u auto.. Pošto smo se uspjeli nakon par sati odvojiti od kolone prema onom gornjem parkingu počeo je skupni maraton oko staze.. točnije, žurili smo se prema donjem ulazu na stazu ispod glavnih tribina. I da.. teta na ulazu na stazu nam je rekal da smo zakasnili fucking 6minuta, te da više nepuštaju nikog prema boksevima.. Ja sam totalno dobio popizditis.. probao sam izciganit kod nekog ogromnog lika uz ulaz koji je bio njihov zaštitni kadar.. i kad sam mu rekao da smo iz Hrvatske odmah sam dobio naklonost, malo porazgovarali o utakmici, čestitao nam na izvrsnoj igri i rekao da pitam nekakvu djevojku ispred kapije.. ako uspijem dobiti nešto na lijepe oči. Vjerujem da je unapred znao ishod, no bilo mu je žao to priznati i poštediti me truda. Naravno odmah sam pohitao ispasti budala.. dok su se ova moja dva kompanjona samo smijuljila kako se ja trsim. I tako je to prošlo sa laganom gorčinom, te smo krenuli dalje.
Vidjeli sa tribine treninge pitstopa.. slaganje bolida.. otišli na nekakav "trgić" di su većinom bile mjesta za popit, pojes, štandovi, game-zone i eksponati povjesnih bolida koje sam poslikao uzevši Alanov Canon. Morao sam s vemena na vrijeme otimati dečkima fotiće jer sam ja svoj DSLR ostavio doma.. nema smisla da imamo duplu tehniku, ja sam u međuvremenu snimao sa DV kamericom. No taj dan sam si možda najviše dao oduška sa fotićem.. evo nekih fotografija odvojenih od tog dana. Nadam se da će vam se svidjeti.
Samo kliknite u donjem dijelu rastezanje preko cijelog ekrana, stitnite pauzu i sami listajte:
https://www.flickr.com//photos/94043257 ... 6823/show/
https://www.flickr.com/photos/94043257@ ... 6257/show/
______________________________
Četvrtak
Alan i moja malenkost u jutro krećemo po tetu Ankicu, jednu vrlo komunikativnu otvorenu i nadasve dragu osobu koja nas je ugostila u Grazu. Nakon toga krećemo u ZG pokupiti Marka. Došavši na mjesto Markovog ukrcaja pijemo kavicu ispred njegovog stana dok je Marko dovršavao svoje pakiranje.
Put do Graza je bio vrlo ležeran, kao i cijelokupno vrijeme provedeno na cesti tokom cijelog vikenda. Nigdje se nismo žurili (cca. 100km/h) već smo stavljani naglasak zajednićkom uživanju provedenom u razgovorima i druženju. Nakon Zagreba smo full tankali moj Piccaso i kupili sve vinjete (slovensku na našoj benzinskoj, a austrijsku nakon Slo.granice). Pošto smo došli do Ankičinog stana raspremili smo stvari i žurno krenuli prema RB Ringu. Nakon što smo prošli jedan niš posebno dug tunel iznenadila nas je naplatna kućica.. naravno to je bila tunelarina od 8E (16E u oba smjera). Pošto nismo znali za alternativni put morali smo je taj dan plaćati, no nakon vraćanja sa staze u Graz malo smo bolje pripremili rutu preko Brucka.. te uštedjeli budućih 48E.
[ link do slike ]
Tunelarina, i kojim putem je izbjeći...
No tu tek počinje terapija.. samo što smo se pribižili Zeltwegu upali smo u nevjerovatnu gužvu.. isprava nismo skužili da je to gužva zbog silaza u Zeltweg (RBRing) te smo onak naivno ispreskakali jedan dio kolone koja se nalazila na zaustavnoj traci prije silaza. Naravno kad nam je bilo sve jasno uspjeli smo se ugurat u kolonu.. iako je to bilo više nalik patkingu uz autocestu, jer smo se vukli mišijim hodom (čak i sporije). Uglavnom se više isplatili auto ugasiti i malo pogurnuti rukom ako se kojim slučajem nešto/netko pomakne.
Vidjevši da nema tu nekakve prevelike vajde, uzeo sam Markov mobitel, uključio si Navigon i izvadio vaučer, te uputio na paklenu šetnju kroz vrući uspuhani red auta do službenog ureda za karte na RBring. Imao sam kojih 2km provlačenja pored hrpetina auta do samog ureda.. još sam si ja zadao blesavo brzi ritam da to što prije maknem sa repertoara, što zbog sunca, što zbog toga da stignemo proći kroz boksove.. možda nađem uz put kakvu soluciju za ovaj čep. Na putu su me sljijetali preprodavači parkinga.. i to luđačkim cijenama od 50E za petak, subotu i nedjelju (četvrtkom se nije ništa naplaćivalo.. mogli ste uletit na stazu bez karte, jedino se u boks moglo sa vikend kartom.
[ link do slike ]
Put od auta do ureda..
Čovjek u uredu za karte na moja pitanja je odgovarao vrlo strpljivo i detaljno. Otkrio sam da postoje besplatni parkinzi preko puta prilaznog puta prema RBringu, no mora se ići na drugi autoput izlaz, i ono najbitnije pokazao mi je put prema parkinzima iznad GA zone RBringa (odozgo).
[ link do slike ]
..put do gornjeg parkinga.
Nakon što sam se vratio do auta, a oni se minimalno pomakli, uočili smo dve vesele redbulovke pored nas kako nude ispaćenim putnicima namjernicima besplatan energetski napitak.. uzeo sam tri limenke RB borovnica (onaj crveni) i odnio dečkima u auto.. Pošto smo se uspjeli nakon par sati odvojiti od kolone prema onom gornjem parkingu počeo je skupni maraton oko staze.. točnije, žurili smo se prema donjem ulazu na stazu ispod glavnih tribina. I da.. teta na ulazu na stazu nam je rekal da smo zakasnili fucking 6minuta, te da više nepuštaju nikog prema boksevima.. Ja sam totalno dobio popizditis.. probao sam izciganit kod nekog ogromnog lika uz ulaz koji je bio njihov zaštitni kadar.. i kad sam mu rekao da smo iz Hrvatske odmah sam dobio naklonost, malo porazgovarali o utakmici, čestitao nam na izvrsnoj igri i rekao da pitam nekakvu djevojku ispred kapije.. ako uspijem dobiti nešto na lijepe oči. Vjerujem da je unapred znao ishod, no bilo mu je žao to priznati i poštediti me truda. Naravno odmah sam pohitao ispasti budala.. dok su se ova moja dva kompanjona samo smijuljila kako se ja trsim. I tako je to prošlo sa laganom gorčinom, te smo krenuli dalje.
Vidjeli sa tribine treninge pitstopa.. slaganje bolida.. otišli na nekakav "trgić" di su većinom bile mjesta za popit, pojes, štandovi, game-zone i eksponati povjesnih bolida koje sam poslikao uzevši Alanov Canon. Morao sam s vemena na vrijeme otimati dečkima fotiće jer sam ja svoj DSLR ostavio doma.. nema smisla da imamo duplu tehniku, ja sam u međuvremenu snimao sa DV kamericom. No taj dan sam si možda najviše dao oduška sa fotićem.. evo nekih fotografija odvojenih od tog dana. Nadam se da će vam se svidjeti.
Samo kliknite u donjem dijelu rastezanje preko cijelog ekrana, stitnite pauzu i sami listajte:
https://www.flickr.com//photos/94043257 ... 6823/show/
https://www.flickr.com/photos/94043257@ ... 6257/show/
Bolje pet do dvanaest nego ni jednu poslje jedan. 

- hattrick
- Formula 1
- Postovi: 3913
- S nama već: 10 god 3 mj
- Navija za: Vettel
- Lokacija: Topusko
- Kontakt:
___________________
Markov (Expov) putopis: Okruženi bikovima
Doslovno tako. Od metalnog bika kraj staze, do bikova u staji za životinje, pa čak i ljudi bikova. Nezaboravno iskustvo na utrci Formule 1 proletjelo je prebrzo, a zvuk bolida još tutnji u ušima. Doduše, ne onih od kojih smo očekivali…
[ link do slike ]
Petak
Nismo ni došli do staze, a već nas je dočekao jedan lijep tuš s neba. Ajde super, nek nam je dan lijepo započeo. Zatim smo ubrzo našli mjesto koje nam se učinilo dobro ali je bilo čudno što na tom dijelu nije bilo gotovo nikog. Naravno, iskustvo 0 bodova. To mjesto je bilo dobro samo za osluškivanje zvuka bolida, kojeg bi vidjeli na dvije sekunde. Bravo mi. Došao je red na GP2. Iskreno, nismo puno očekivali, zato nas je i iznenadilo. Zvuk je glasan i prodoran, toliko da smo nakon pola sata počeli gunđati na njega. Po završetku slobodnog treninga GP2 serije, počeli smo lunjati stazom da potražimo bolje mjesto. I našli smo ga, podno tribine na pravcu između prvog i drugog zavoja. Pogled nam se učinio izvanredan, vidjeli smo prvi i drugi zavoj, te kombinaciju dva brza zavoja, 4. i 5. Na prošloj poziciji je bilo “ima tona, nema slike” a tu je bilo obrnuto. No, ne zbog pozicije, već zbog tihih bolida Formule 1. Iskreno, malo sam se razočarao čuvši nove hibridne jedinice. U tom zvuku praktički nema ništa, niti glasnoće, niti dubine, niti prodornosti. Tri bitne stavke zvuka su izostale, na nečemu što je do nedavno bilo sinonim za ovo gore nabrojano.Pogledajte zvukove GP2 i F1 bolida pa sami prosudite.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=j8wpJSWBeSQ[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=oMumWyVM2so[/youtube]
No, uspjeli smo naći svijetlu stranu svega toga. Slušati zuku i vriskove bolida sat i pol vremena bi bio pravi tretman, stoga će ovako biti puno lakše pratiti utrku, a da pritom ne stavljamo ruke na uši. Hvala Alanu na toj spoznaji, iako sam još uvijek bio razočaran zvukom. No sve ostalo oko Formule 1 je zbilja nevjerojatno. Ubrzanja, jurnjava koja premašuje 300 km/h, kočenja koja izgledaju iznimno nestvarno te vještina vozača koji podivljale bolide krote svojom hrabrošću. Zaista impresivno. Opet smo se vratili ka starom mjestu, no ovaj put smo pokušali naći poziciju na kojoj ćemo vidjeti kočenje za treći zavoj. Stali smo opet nigdje. Nismo vidjeli treći zavoj, niti kočenje za njega. Nedugo nakon kraja drugog slobodnog treninga smo se zaputili prema Grazu, iako je bilo još programa. Bili smo iscrpljeni prekomjernim hodanjem uz stazu na koje smo potrošili duplo više energije nego smo taj dan unijeli u sebe.
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
Subota
Nekako smo zaboravili da bi puno više ljudi moglo pratiti kvalifikacije, pa smo auto morali ostaviti na parkingu koji je udaljen 4 km od staze. Nije to inače strašno, ali treba uzeti u obzir da je put do staze bio samo uzbrdica. Znači, znojenje na kvadrat. Došli smo upravo pred kraj trećeg slobodnog treninga, pa nam je do početka kvalifikacija preostalo gledati Porsche kup. To nam se nije učinilo zanimljivim, stoga smo otišli do šatora F1 gamezone kojeg smo primijetili još u četvrtak. Glavna nagrada u tom gamezonu je bila karta za VN Austrije 2015. Hmm, kud ćeš bolje, ajmo se oprobati, ionako Alan i ja igramo Codemastersovu igru F1 2013, koja je bila prikazana na gotovo svim ekranima gdje su se ljudi natjecali. Najbolje vrijeme tog dana je jamac za osvajanje karte. No, kako je gužva bila ogromna, odlučili smo navratiti sutradan, jer je naše vrijeme za “igranje” bilo 14:10, što je duboko zadiralo u kvalifikacije, koje naravno, nipošto nismo htjeli propustiti. Na kraju blago razočarenje zbog rezultata naših favorita. Vettel 12., Hamilton 10. A u jednu ruku veselje zbog Williamsa. Nakon što smo odgledali program do kraja (GP2 i GP3 utrku), spustili smo se do tribine na startno ciljnoj ravnini, onako potpuno bez razloga, ne sluteći što ćemo ubrzo vidjeti. U 18:30 uslijedilo je ushićenje. Na stazi su bili stari legendarni bolidi, među kojima valja izdvojiti Laudin Ferrari 312T2 iz 1976. te Bergerov Ferrari 88C iz 1988. godine. Našli su se tu još BRM iz 1972., Williams FW05 iz 1976., Benetton Alexa Wurza s kraja devedesetih te Minardi iz zadnje sezone V10 motora. A onda, kad su naišle te stare beštije sam blenuo k’o krme na sjekiru. Tribina se doslovce tresla, a osmijesi na našim licima su se razvukli do ušiju. Taj zvuk je neusporediv s današnjim V6 hibridima. Ekstremno prodoran, glasan da ti bubnjići popucaju, a opet tako predivan, simfonija za prave ljubitelje Formule 1. Alan i ja smo se “svađali” oko toga koji je glasniji, a rasprava se na kraju svela na otprilike dječju razinu:
Ja: Williams je najglasniji.
Alan: Nije uopće.
Ja: Je je.
Alan: Ma nije, evo pogledaj ovaj Ferrari.
Ja: Ma nije, Williams je glasniji.
Alan: Nije
Onda smo se na kraju nekako morali složiti, pa smo rekli da su bolidi ultra glasni. Teo se nije izrazio po tom pitanju, on je samo snimao ali je ipak dodao na kraju: “Dobri su”. Njega ionako baš ne zanima povijest F1, tako da razumijem čovjeka. I opet smo na kraju dana napravili maraton oko staze, prešli smo sigurno 12-15 km, i tako umorni još do Graza. Naravno, red je na Marka, on je najodmorniji pa neka vozi, mi ćemo spavati.
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
Nedjelja
Opečeni prošlim danom, krenuli smo već oko 7:00 iz Graza kako bi uhvatili onaj povoljniji parking od kojeg pješke ima oko 2 km do staze. Uhvatila nas je gužva, ali smo ipak stigli na vrijeme do cilja (kasnije se ispostavilo da je taj parking zadnji pušten na cestu, tako da smo dva sata čekali na izlazak).Otišli smo ka mjestu koje smo dan prije “locirali” a nalazilo se točno ispred trećeg zavoja, ispod velike tribine. Tamo smo bili već oko 8:30, a gotovo sva mjesta su bila zauzeta. Malo smo se čudno gledali, a onda smo se pomirili s tim da 5 i pol sati (da, dobro vidite) prije početka utrke nije bilo mjesta na tom sjajnom položaju gdje se vidjela cijela druga DRS zona, kočenje za treći zavoj, te ulazak u četvrti. Teo se nekako ugurao među hrpu ljudi i uspio naći nešto mjesta, dok smo Alan i ja otišli potražiti neko bolje mjesto da se ne stišćemo među ljudima. Onda smo se nas dvojica, kao pravi balkanci, uzverali uz ogradu do vrha tribine, i sjeli na neki betonski zidić, odmah pokraj kamermana. Izvanredna pozicija, napokon ona na kojoj ima i slike i tona (zvuk je sjajno odzvanjao pri ulasku u četvrti zavoj, tako da su čak i F1 bolidi dobro zvučali). Otpratili smo sve utrke do glavnog događaja, solidno se pekli na suncu i ispijali zadnje mililitre vode. A onda je uslijedio spas. Alan je objesio hrvatsku zastavu na ogradu, što je primijetio šef Shella (u Austriji ili Nizozemskoj, nisam ga dobro razumio) kojem je žena iz Medulina. Čovjek popričao s nama, donio nam kikiriki, ledeni čaj i zastavice. Svaka čast, baš nam je bilo drago što smo ga upoznali. Ubrzo nakon toga, stazom su ponovno zatutnjili stari bolidi, a ovaj put su im se pridružila još dva, legendarni Lotus Jochena Rindta iz 1970. te Sauber Karla Wendlingera iz 1995. godine. Nisam se raspravljao s Alanom o zvuku, ali moram reći kako me se uvjerljivo najviše dojmio Rindtov Lotus. Prekrasan zvuk 3.0 V8 Cosworth motora, kako bi Englezi rekli, pure sound. Evo kako to zvuči.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=30SRdDGGams[/youtube]
Uslijedila je parada vozača, pa smo vidjeli sve momke uživo na jednom mjestu. Sve je malko zamrlo nakon parade, što od vrućine, što od iščekivanja utrke. A onda su doletjeli Red Bullovi avioni, koji su napravili izvrstan show akrobacijama po zraku. Ubrzo su krenuli instalacijski krugovi te je svaki vozač prošao nekoliko puta. A onda onaj osjećaj kada čekate start. Svako novo crveno svjetlo je signal srcu da šalje više krvi u žile, a onda se događa ono što možete vidjeti samo uživo na utrci. Salve oduševljenja, urlici te nestrpljivo iščekivanje bolida u “vašem zavoju”. Iskreno, nakon toga nije bilo previše oduševljenja. Vidjeli smo tek nekoliko pretjecanja u trećem zavoju, a lagane trnce su nam u zadnjem krugu prouzročili Nico Rosberg sa svojim lockupom te Daniel Ricciardo koji je odlično pretekao Hulkenberga. I eto, završila utrka dok si rekao keks. Poslušali izjave vozača na postolju i lagano put pod noge. Šteta što nismo otišli do startno ciljne ravnine. Ja sam malo jadikovao, ali što je tu je, nismo imali puno vremena.
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
Zaključak
VN Austrije je zaista jedno lijepo i sadržajno događanje na koje bi svaki ljubitelj Formule 1 trebao otići barem jednom. Prekrasan krajolik, odlična organizacija i usluga su svakako još jedan veliki plus za Red Bull Ring. Nije bilo sumnje da će sve proteći u najboljem redu, ipak je sve to djelo gospodina Mateschitza.
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
Marko Rakić
Markov (Expov) putopis: Okruženi bikovima
Doslovno tako. Od metalnog bika kraj staze, do bikova u staji za životinje, pa čak i ljudi bikova. Nezaboravno iskustvo na utrci Formule 1 proletjelo je prebrzo, a zvuk bolida još tutnji u ušima. Doduše, ne onih od kojih smo očekivali…
[ link do slike ]
Petak
Nismo ni došli do staze, a već nas je dočekao jedan lijep tuš s neba. Ajde super, nek nam je dan lijepo započeo. Zatim smo ubrzo našli mjesto koje nam se učinilo dobro ali je bilo čudno što na tom dijelu nije bilo gotovo nikog. Naravno, iskustvo 0 bodova. To mjesto je bilo dobro samo za osluškivanje zvuka bolida, kojeg bi vidjeli na dvije sekunde. Bravo mi. Došao je red na GP2. Iskreno, nismo puno očekivali, zato nas je i iznenadilo. Zvuk je glasan i prodoran, toliko da smo nakon pola sata počeli gunđati na njega. Po završetku slobodnog treninga GP2 serije, počeli smo lunjati stazom da potražimo bolje mjesto. I našli smo ga, podno tribine na pravcu između prvog i drugog zavoja. Pogled nam se učinio izvanredan, vidjeli smo prvi i drugi zavoj, te kombinaciju dva brza zavoja, 4. i 5. Na prošloj poziciji je bilo “ima tona, nema slike” a tu je bilo obrnuto. No, ne zbog pozicije, već zbog tihih bolida Formule 1. Iskreno, malo sam se razočarao čuvši nove hibridne jedinice. U tom zvuku praktički nema ništa, niti glasnoće, niti dubine, niti prodornosti. Tri bitne stavke zvuka su izostale, na nečemu što je do nedavno bilo sinonim za ovo gore nabrojano.Pogledajte zvukove GP2 i F1 bolida pa sami prosudite.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=j8wpJSWBeSQ[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=oMumWyVM2so[/youtube]
No, uspjeli smo naći svijetlu stranu svega toga. Slušati zuku i vriskove bolida sat i pol vremena bi bio pravi tretman, stoga će ovako biti puno lakše pratiti utrku, a da pritom ne stavljamo ruke na uši. Hvala Alanu na toj spoznaji, iako sam još uvijek bio razočaran zvukom. No sve ostalo oko Formule 1 je zbilja nevjerojatno. Ubrzanja, jurnjava koja premašuje 300 km/h, kočenja koja izgledaju iznimno nestvarno te vještina vozača koji podivljale bolide krote svojom hrabrošću. Zaista impresivno. Opet smo se vratili ka starom mjestu, no ovaj put smo pokušali naći poziciju na kojoj ćemo vidjeti kočenje za treći zavoj. Stali smo opet nigdje. Nismo vidjeli treći zavoj, niti kočenje za njega. Nedugo nakon kraja drugog slobodnog treninga smo se zaputili prema Grazu, iako je bilo još programa. Bili smo iscrpljeni prekomjernim hodanjem uz stazu na koje smo potrošili duplo više energije nego smo taj dan unijeli u sebe.
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
Subota
Nekako smo zaboravili da bi puno više ljudi moglo pratiti kvalifikacije, pa smo auto morali ostaviti na parkingu koji je udaljen 4 km od staze. Nije to inače strašno, ali treba uzeti u obzir da je put do staze bio samo uzbrdica. Znači, znojenje na kvadrat. Došli smo upravo pred kraj trećeg slobodnog treninga, pa nam je do početka kvalifikacija preostalo gledati Porsche kup. To nam se nije učinilo zanimljivim, stoga smo otišli do šatora F1 gamezone kojeg smo primijetili još u četvrtak. Glavna nagrada u tom gamezonu je bila karta za VN Austrije 2015. Hmm, kud ćeš bolje, ajmo se oprobati, ionako Alan i ja igramo Codemastersovu igru F1 2013, koja je bila prikazana na gotovo svim ekranima gdje su se ljudi natjecali. Najbolje vrijeme tog dana je jamac za osvajanje karte. No, kako je gužva bila ogromna, odlučili smo navratiti sutradan, jer je naše vrijeme za “igranje” bilo 14:10, što je duboko zadiralo u kvalifikacije, koje naravno, nipošto nismo htjeli propustiti. Na kraju blago razočarenje zbog rezultata naših favorita. Vettel 12., Hamilton 10. A u jednu ruku veselje zbog Williamsa. Nakon što smo odgledali program do kraja (GP2 i GP3 utrku), spustili smo se do tribine na startno ciljnoj ravnini, onako potpuno bez razloga, ne sluteći što ćemo ubrzo vidjeti. U 18:30 uslijedilo je ushićenje. Na stazi su bili stari legendarni bolidi, među kojima valja izdvojiti Laudin Ferrari 312T2 iz 1976. te Bergerov Ferrari 88C iz 1988. godine. Našli su se tu još BRM iz 1972., Williams FW05 iz 1976., Benetton Alexa Wurza s kraja devedesetih te Minardi iz zadnje sezone V10 motora. A onda, kad su naišle te stare beštije sam blenuo k’o krme na sjekiru. Tribina se doslovce tresla, a osmijesi na našim licima su se razvukli do ušiju. Taj zvuk je neusporediv s današnjim V6 hibridima. Ekstremno prodoran, glasan da ti bubnjići popucaju, a opet tako predivan, simfonija za prave ljubitelje Formule 1. Alan i ja smo se “svađali” oko toga koji je glasniji, a rasprava se na kraju svela na otprilike dječju razinu:
Ja: Williams je najglasniji.
Alan: Nije uopće.
Ja: Je je.
Alan: Ma nije, evo pogledaj ovaj Ferrari.
Ja: Ma nije, Williams je glasniji.
Alan: Nije
Onda smo se na kraju nekako morali složiti, pa smo rekli da su bolidi ultra glasni. Teo se nije izrazio po tom pitanju, on je samo snimao ali je ipak dodao na kraju: “Dobri su”. Njega ionako baš ne zanima povijest F1, tako da razumijem čovjeka. I opet smo na kraju dana napravili maraton oko staze, prešli smo sigurno 12-15 km, i tako umorni još do Graza. Naravno, red je na Marka, on je najodmorniji pa neka vozi, mi ćemo spavati.
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
Nedjelja
Opečeni prošlim danom, krenuli smo već oko 7:00 iz Graza kako bi uhvatili onaj povoljniji parking od kojeg pješke ima oko 2 km do staze. Uhvatila nas je gužva, ali smo ipak stigli na vrijeme do cilja (kasnije se ispostavilo da je taj parking zadnji pušten na cestu, tako da smo dva sata čekali na izlazak).Otišli smo ka mjestu koje smo dan prije “locirali” a nalazilo se točno ispred trećeg zavoja, ispod velike tribine. Tamo smo bili već oko 8:30, a gotovo sva mjesta su bila zauzeta. Malo smo se čudno gledali, a onda smo se pomirili s tim da 5 i pol sati (da, dobro vidite) prije početka utrke nije bilo mjesta na tom sjajnom položaju gdje se vidjela cijela druga DRS zona, kočenje za treći zavoj, te ulazak u četvrti. Teo se nekako ugurao među hrpu ljudi i uspio naći nešto mjesta, dok smo Alan i ja otišli potražiti neko bolje mjesto da se ne stišćemo među ljudima. Onda smo se nas dvojica, kao pravi balkanci, uzverali uz ogradu do vrha tribine, i sjeli na neki betonski zidić, odmah pokraj kamermana. Izvanredna pozicija, napokon ona na kojoj ima i slike i tona (zvuk je sjajno odzvanjao pri ulasku u četvrti zavoj, tako da su čak i F1 bolidi dobro zvučali). Otpratili smo sve utrke do glavnog događaja, solidno se pekli na suncu i ispijali zadnje mililitre vode. A onda je uslijedio spas. Alan je objesio hrvatsku zastavu na ogradu, što je primijetio šef Shella (u Austriji ili Nizozemskoj, nisam ga dobro razumio) kojem je žena iz Medulina. Čovjek popričao s nama, donio nam kikiriki, ledeni čaj i zastavice. Svaka čast, baš nam je bilo drago što smo ga upoznali. Ubrzo nakon toga, stazom su ponovno zatutnjili stari bolidi, a ovaj put su im se pridružila još dva, legendarni Lotus Jochena Rindta iz 1970. te Sauber Karla Wendlingera iz 1995. godine. Nisam se raspravljao s Alanom o zvuku, ali moram reći kako me se uvjerljivo najviše dojmio Rindtov Lotus. Prekrasan zvuk 3.0 V8 Cosworth motora, kako bi Englezi rekli, pure sound. Evo kako to zvuči.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=30SRdDGGams[/youtube]
Uslijedila je parada vozača, pa smo vidjeli sve momke uživo na jednom mjestu. Sve je malko zamrlo nakon parade, što od vrućine, što od iščekivanja utrke. A onda su doletjeli Red Bullovi avioni, koji su napravili izvrstan show akrobacijama po zraku. Ubrzo su krenuli instalacijski krugovi te je svaki vozač prošao nekoliko puta. A onda onaj osjećaj kada čekate start. Svako novo crveno svjetlo je signal srcu da šalje više krvi u žile, a onda se događa ono što možete vidjeti samo uživo na utrci. Salve oduševljenja, urlici te nestrpljivo iščekivanje bolida u “vašem zavoju”. Iskreno, nakon toga nije bilo previše oduševljenja. Vidjeli smo tek nekoliko pretjecanja u trećem zavoju, a lagane trnce su nam u zadnjem krugu prouzročili Nico Rosberg sa svojim lockupom te Daniel Ricciardo koji je odlično pretekao Hulkenberga. I eto, završila utrka dok si rekao keks. Poslušali izjave vozača na postolju i lagano put pod noge. Šteta što nismo otišli do startno ciljne ravnine. Ja sam malo jadikovao, ali što je tu je, nismo imali puno vremena.
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
Zaključak
VN Austrije je zaista jedno lijepo i sadržajno događanje na koje bi svaki ljubitelj Formule 1 trebao otići barem jednom. Prekrasan krajolik, odlična organizacija i usluga su svakako još jedan veliki plus za Red Bull Ring. Nije bilo sumnje da će sve proteći u najboljem redu, ipak je sve to djelo gospodina Mateschitza.
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
Marko Rakić
Bolje pet do dvanaest nego ni jednu poslje jedan. 

- Explorer
- F1puls suradnik
- Postovi: 2507
- S nama već: 10 god 4 mj
- Navija za: Vettel
- Kontakt:
Je je, dosta njih. Lotus iz 1976., Red Bull i Minardi iz 2005., BRM iz 1972., Sauber iz 1995., Ferrari iz 1988. i 1976. i još neki deseti, ne sjećam se koji.
U razumnu srcu mudrost počiva, a što je u bezumnom, to se i pokaže.
- fjaka
- Formula 4
- Postovi: 417
- S nama već: 10 god 3 mj
- Navija za: jordan
nemojte drugi put štedit fotoaparat na njimaExplorer je napisao/la:Je je, dosta njih. Lotus iz 1976., Red Bull i Minardi iz 2005., BRM iz 1972., Sauber iz 1995., Ferrari iz 1988. i 1976. i još neki deseti, ne sjećam se koji.




- Explorer
- F1puls suradnik
- Postovi: 2507
- S nama već: 10 god 4 mj
- Navija za: Vettel
- Kontakt:
Tko kaže da smo štedili fotoaparate na njima? U svom putopisu sam stavio gotovo sve njihove fotografije.
U razumnu srcu mudrost počiva, a što je u bezumnom, to se i pokaže.
- hattrick
- Formula 1
- Postovi: 3913
- S nama već: 10 god 3 mj
- Navija za: Vettel
- Lokacija: Topusko
- Kontakt:
Fjaka, očito nisi pogledao dvije galerije na linkovima u samom kraju prvog posta ove teme 

Bolje pet do dvanaest nego ni jednu poslje jedan. 

- hattrick
- Formula 1
- Postovi: 3913
- S nama već: 10 god 3 mj
- Navija za: Vettel
- Lokacija: Topusko
- Kontakt:
Zekin putopis:
Putopis s VN Austrije: At the races – Steiermark edition
Uvod:
Daklem, od kada je u ljeto prošle godine konačno potvrđeno da se formula1 vraća u Austriju, planiram posjetiti navedenu utrku. U prvom mjesecu sam okupio kvorum (čitaj: barem jednog suputnika), kupio GA vikend karte (po 1 000 kn svaka) pa krenuo planirati put, smještaj, što vidit/posjetit, dopisivat se s hattrickom koji isto ide i tako to…Na kraju smo se dogovorili da idemo u petak popodne nakon posla, vraćamo se u utorak ujutro , spavamo u prijateljeve sestre u Grazu (5 min. pješke od centra) koja tamo studira. Priključio nam se i brat od navedene sestre i još jedan drug – njih ne zanima previše f1, ali vole putovat. Neka ih, veselije je, a i padaju troškovi prijevoza po glavi putnika. Petak navečer stižemo u Graz , nakon 8 satne vožnje. Slovenska vinjeta 15 € 7 dana, austrijska 7,5 € 10 dana. Parking ispred zgrade 0,90€ pola sata, 1 € 33 minute. Koji debilizam.
Subota:
Jutarnja šetnja i kafa u centru, niđe žive duše, obilan doručak, i odlazak prvo u Leoben u najpopularniju austrijsku pivovaru Gösser i obilazak cijelog pogona i muzeja. Platili samo 7 € jer smo se uvalili Bank of Austria grupi J. Skoro dvostani obilazak, na kraju popili par piva, i dobili velike slane perece . J Ipak, na kraju ture, imam određenih probavnih smetnji pa sam morao o boks, ali problemi su me nastavili pratit cijelu utrku…ovaj subotu. Iz Leobena krećemo na kvale. Ima više izlaza za isključit se s autoceste i doć do staze, 2-3 km se onda treba vozit seoskim cestama. Parkiramo, ova dvojica kupuju u švercera dvije GA karte za po 20 € (nominalno je 30 €), idemo ‘gore’ , prolazimo pokraj parkiranih timskih kamiona, i stižemo na livadu između zavoja 2 i 3 (druga DRS zona) . Propuštamo 5 minuta q1 i uživamo u krajoliku i atmosferi. Prekrasna staza, masu ljudi, nizbrdice, uzbrdice, brda, šume…Jedino je zvuk loš (da ne kažem neku goru riječ). Uz to mi explorer javlja đe su oni smješteni, pa dolazim do njih i zajedno gledamo kraj kvalifikacija uz razgovor ugodni naroda hrvatskoga. Eh da, hvala im na pivi! ?? Završile kvale, vraćam se svojima, pogledali malo gp2 utrke i zbog gorespomenutih tegoba, idemo (nažalost) ča. U Zeltwegu smo svratili u njihov hangar 8 (ne miješati s red bullovim hangarom 7 u salzburgu!) gdje je izložena povijesna austrijska ratna avijacija, među njima i ‘onaj’ mig pokojnog rudolfa perišina, a ima i soba posvećena utrkama na istoimenom aerodromu. Propuštamo koncerte mando diao-a i sunrise avenue, idemo nazad u graz. Nažalost, svaki put smo morali platiti tunelarinu za tunel kojem probijaju (ili servisiraju) drugu cijev. 8 e x 4 prolaska= 32 €, pasmater! Ima i neki alternativni pravac, ali nam se nije dalo zaje*avat. U Grazu, u parku kraj stana, se održavao afrički festival, tu smo još malo ležali na travi, slušali svirku i pili pivu, pa pošli na večeru i šetnju gradom s domaćicom. Graz je lijep, miran grad, 2003. je bio evropski grad kulture, ima dosta studenata, bicikla je glavno prijevozno sredstvo, puno recikliraju otpad, dosta imigrianta sa svih strana svijeta…. Na glavnom trgu su bili red bullovi štandovi i bolid. I to je to. Mrtvi umorni idemo leć.
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
Nedjelja:
Opet doručak, drug i ja krećemo ravno na stazu, oko 80 km ima do rb ringa. Na pumpi kupujemo dosta pive i lagano pijemo čekajući nekih 45 minuta za parkirat. Puno veća prometna gužva nego u subotu. Prije staze radi dosta improviziranih kafana, nekakvih party štala J , i ima mrčandajz štandova, gdje se može uzet službena i neslužbena roba. Piva je tu uglavnom 3-4€. Unutar staze 4,5 € – prihvatljivo. Ispred glavnog ulaza švercerinude karte za tribine, za 50-60 eura…pasmater!, a mi kupovali livade za 130 €! Bio sam uvjeren da neće bit švercera,ali bijah u krivu. Hm.Idemo u fan village, tamo je veselo, mada je ponuda svake godine sve gora, a roba skuplja (nova red bull kapa 35€, mercedes privjesak oko vrata 15 €) . Tu su bili izloženi i historic bolidi austrijskih f1 vozača, velika je gužva, vidio sam Laudu, te na bini do andreasa golderberga i još neke meni nepoznate austrijske ‘face’ . Zbog svega navedenog propustili smo gp3, gp2 i porsche cup utrke. Pogledali historic f1 paradu, air show (jako zabavno!) i stigli do svoje livade.Tamo smo nešto popili i pojeli u jednoj kući poviše staze i spustili se pogledat start. Onda smo krenuli u smjeru kazaljke na zidu obić stazu. Moj drug je htio poć do bika kraj onih lijevih zavoja 5 i6, ja sam ga pomalo pratio i slikavo okolo. Ne vidjeh hattricka, explorera i njihovog druga, mada sam prošo ispod tribine na koju su se uvalili. Vrag mi ne da mira, popnem se preko ograde kod zavoja 4 i 5 i tako viseći opalim nešto slika, dok zaštitar na bicikli nije dojurio i upozorio me da se maknem otale i ispratio van tog područja kao kakvog kriminalca J. Onda sam nastavljam dalje, stižem do zadnjih zavoja, slikavam (često ograde smetaju) i vidim kontejner na ‘kojeg bi se bilo dobro popeti’. Loš plan je ostvaren, nakon minute stajanja, popušta polopac, padam unutra i onda na bok. Srećom niko nije snimio taj ‘unfall’. Prošo sam s par ogrebotina, ali je aparat od drage (par godina star panasonic bez manualnih opcija, 12x zoom) otišao u vječna lovišta*. Blago demoraliziran dolazim/prolazim iza glavne tribine i ulazim na istu jerbo nije bilo nikakvih kontrola na vrhu stepenica. Fakjea! Sakrivam kartu da se ne vidi ‘kriva’ boja, i namještam se točno preko puta podija pa slikavam lošim mobitelom. Završila utrka, ceremonija (hosteste sa zastavama poviše monitora sa zastavama!), izlazak na stazu, sve odlično prošlo. Razdragano, jednom riječju. Ovi drugi forumaši već zapalili doma, ne znaju što propuštaju. Srećem druga, onda smo se još malo motali po villageu, popili još koju (malo su spori austrijanci bili s točenjem pive i neorganizirani, moglo je to bolje bit i za njih i za posjetitelje), kupio još par stvari (sve za druge – ništa sebi) i idemo nazad. Gubimo 2 sata na parkingu dok nismo izašli na cestu, pa autocestu, ali srećom curice s red bull frižiderima stalno šetaju okolo i dijele te napitke. Popili smo ih barem 5-6 svaki, nije piva, ali eto…
Stižemo doma, opet nas domaćica vodi na večeru i onda mala šetnja po gradu kadli mi se učini da u jednom restoranu večera Alain Prost, ali nisam bio siguran, pa nisam ništa poduzeo. Kasnije vidim da je i on pohodio utrku. ybg….ma, u stvari… i tako ga nikad nisam volio.
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
Putopis s VN Austrije: At the races – Steiermark edition
Uvod:
Daklem, od kada je u ljeto prošle godine konačno potvrđeno da se formula1 vraća u Austriju, planiram posjetiti navedenu utrku. U prvom mjesecu sam okupio kvorum (čitaj: barem jednog suputnika), kupio GA vikend karte (po 1 000 kn svaka) pa krenuo planirati put, smještaj, što vidit/posjetit, dopisivat se s hattrickom koji isto ide i tako to…Na kraju smo se dogovorili da idemo u petak popodne nakon posla, vraćamo se u utorak ujutro , spavamo u prijateljeve sestre u Grazu (5 min. pješke od centra) koja tamo studira. Priključio nam se i brat od navedene sestre i još jedan drug – njih ne zanima previše f1, ali vole putovat. Neka ih, veselije je, a i padaju troškovi prijevoza po glavi putnika. Petak navečer stižemo u Graz , nakon 8 satne vožnje. Slovenska vinjeta 15 € 7 dana, austrijska 7,5 € 10 dana. Parking ispred zgrade 0,90€ pola sata, 1 € 33 minute. Koji debilizam.
Subota:
Jutarnja šetnja i kafa u centru, niđe žive duše, obilan doručak, i odlazak prvo u Leoben u najpopularniju austrijsku pivovaru Gösser i obilazak cijelog pogona i muzeja. Platili samo 7 € jer smo se uvalili Bank of Austria grupi J. Skoro dvostani obilazak, na kraju popili par piva, i dobili velike slane perece . J Ipak, na kraju ture, imam određenih probavnih smetnji pa sam morao o boks, ali problemi su me nastavili pratit cijelu utrku…ovaj subotu. Iz Leobena krećemo na kvale. Ima više izlaza za isključit se s autoceste i doć do staze, 2-3 km se onda treba vozit seoskim cestama. Parkiramo, ova dvojica kupuju u švercera dvije GA karte za po 20 € (nominalno je 30 €), idemo ‘gore’ , prolazimo pokraj parkiranih timskih kamiona, i stižemo na livadu između zavoja 2 i 3 (druga DRS zona) . Propuštamo 5 minuta q1 i uživamo u krajoliku i atmosferi. Prekrasna staza, masu ljudi, nizbrdice, uzbrdice, brda, šume…Jedino je zvuk loš (da ne kažem neku goru riječ). Uz to mi explorer javlja đe su oni smješteni, pa dolazim do njih i zajedno gledamo kraj kvalifikacija uz razgovor ugodni naroda hrvatskoga. Eh da, hvala im na pivi! ?? Završile kvale, vraćam se svojima, pogledali malo gp2 utrke i zbog gorespomenutih tegoba, idemo (nažalost) ča. U Zeltwegu smo svratili u njihov hangar 8 (ne miješati s red bullovim hangarom 7 u salzburgu!) gdje je izložena povijesna austrijska ratna avijacija, među njima i ‘onaj’ mig pokojnog rudolfa perišina, a ima i soba posvećena utrkama na istoimenom aerodromu. Propuštamo koncerte mando diao-a i sunrise avenue, idemo nazad u graz. Nažalost, svaki put smo morali platiti tunelarinu za tunel kojem probijaju (ili servisiraju) drugu cijev. 8 e x 4 prolaska= 32 €, pasmater! Ima i neki alternativni pravac, ali nam se nije dalo zaje*avat. U Grazu, u parku kraj stana, se održavao afrički festival, tu smo još malo ležali na travi, slušali svirku i pili pivu, pa pošli na večeru i šetnju gradom s domaćicom. Graz je lijep, miran grad, 2003. je bio evropski grad kulture, ima dosta studenata, bicikla je glavno prijevozno sredstvo, puno recikliraju otpad, dosta imigrianta sa svih strana svijeta…. Na glavnom trgu su bili red bullovi štandovi i bolid. I to je to. Mrtvi umorni idemo leć.
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
Nedjelja:
Opet doručak, drug i ja krećemo ravno na stazu, oko 80 km ima do rb ringa. Na pumpi kupujemo dosta pive i lagano pijemo čekajući nekih 45 minuta za parkirat. Puno veća prometna gužva nego u subotu. Prije staze radi dosta improviziranih kafana, nekakvih party štala J , i ima mrčandajz štandova, gdje se može uzet službena i neslužbena roba. Piva je tu uglavnom 3-4€. Unutar staze 4,5 € – prihvatljivo. Ispred glavnog ulaza švercerinude karte za tribine, za 50-60 eura…pasmater!, a mi kupovali livade za 130 €! Bio sam uvjeren da neće bit švercera,ali bijah u krivu. Hm.Idemo u fan village, tamo je veselo, mada je ponuda svake godine sve gora, a roba skuplja (nova red bull kapa 35€, mercedes privjesak oko vrata 15 €) . Tu su bili izloženi i historic bolidi austrijskih f1 vozača, velika je gužva, vidio sam Laudu, te na bini do andreasa golderberga i još neke meni nepoznate austrijske ‘face’ . Zbog svega navedenog propustili smo gp3, gp2 i porsche cup utrke. Pogledali historic f1 paradu, air show (jako zabavno!) i stigli do svoje livade.Tamo smo nešto popili i pojeli u jednoj kući poviše staze i spustili se pogledat start. Onda smo krenuli u smjeru kazaljke na zidu obić stazu. Moj drug je htio poć do bika kraj onih lijevih zavoja 5 i6, ja sam ga pomalo pratio i slikavo okolo. Ne vidjeh hattricka, explorera i njihovog druga, mada sam prošo ispod tribine na koju su se uvalili. Vrag mi ne da mira, popnem se preko ograde kod zavoja 4 i 5 i tako viseći opalim nešto slika, dok zaštitar na bicikli nije dojurio i upozorio me da se maknem otale i ispratio van tog područja kao kakvog kriminalca J. Onda sam nastavljam dalje, stižem do zadnjih zavoja, slikavam (često ograde smetaju) i vidim kontejner na ‘kojeg bi se bilo dobro popeti’. Loš plan je ostvaren, nakon minute stajanja, popušta polopac, padam unutra i onda na bok. Srećom niko nije snimio taj ‘unfall’. Prošo sam s par ogrebotina, ali je aparat od drage (par godina star panasonic bez manualnih opcija, 12x zoom) otišao u vječna lovišta*. Blago demoraliziran dolazim/prolazim iza glavne tribine i ulazim na istu jerbo nije bilo nikakvih kontrola na vrhu stepenica. Fakjea! Sakrivam kartu da se ne vidi ‘kriva’ boja, i namještam se točno preko puta podija pa slikavam lošim mobitelom. Završila utrka, ceremonija (hosteste sa zastavama poviše monitora sa zastavama!), izlazak na stazu, sve odlično prošlo. Razdragano, jednom riječju. Ovi drugi forumaši već zapalili doma, ne znaju što propuštaju. Srećem druga, onda smo se još malo motali po villageu, popili još koju (malo su spori austrijanci bili s točenjem pive i neorganizirani, moglo je to bolje bit i za njih i za posjetitelje), kupio još par stvari (sve za druge – ništa sebi) i idemo nazad. Gubimo 2 sata na parkingu dok nismo izašli na cestu, pa autocestu, ali srećom curice s red bull frižiderima stalno šetaju okolo i dijele te napitke. Popili smo ih barem 5-6 svaki, nije piva, ali eto…
Stižemo doma, opet nas domaćica vodi na večeru i onda mala šetnja po gradu kadli mi se učini da u jednom restoranu večera Alain Prost, ali nisam bio siguran, pa nisam ništa poduzeo. Kasnije vidim da je i on pohodio utrku. ybg….ma, u stvari… i tako ga nikad nisam volio.
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
Bolje pet do dvanaest nego ni jednu poslje jedan. 

- hattrick
- Formula 1
- Postovi: 3913
- S nama već: 10 god 3 mj
- Navija za: Vettel
- Lokacija: Topusko
- Kontakt:
Postovi kao odgovori na pitanja:
"Pozzz ekipa!
Vikend je bio dojmljiv, pogotovo okolina i mjesto (ma cijela Stirija) gdje se nalazi staza. No neću vam baš sve otkrivati jer uskoro sljedi Markov putopis. Jedino što mi je bilo malo krivo što se nismo baš našli sa Zekom u Grazu na nekakvom lomljenju pivskih limenki. Iskreno bili smo smlavljeni od "alpinizma" na stazi i obilate večere. Mislim da nikad nisam taoliko km-a prešao pjehe u tako kratkom roku (uzbrdo i nizbrdo). Iskustva su super, u svakom slučaju mjesto koje treba posjetiti barem jedanput ako ste ljubitelj ovog sporta, i naravno ako si to možete priuštiti.
Imam dojam kao da sam bio na domaćoj utrci.. tamo se nikako ne možete osjetiti kao stranac. Prekrasan odmor sa naglaskom na automobilizam.
[ link do slike ]
[ link do slike ]
"
_______
"..autogrami su se djelili ispred nas nakon subotnjih kvalifikacija.. kako vidiš iz priloženog. No kad smo dolijali u fan village već se nakupila kritična masa ispred nas. Pošto smo se nahodali prva dva dana uokolo, u Subotu i Nedjelju smo malo usporili i više se bazirali u chillingu na jednoj lokaciji koja nam se činila tada idealna (subotom u hladovini jednog drveta, u nedjelju pored istočne tribine). Ali zato je Zeko imao uspješnije pohode te dane.. pa možeš koju pametnu čuti i od njega. Zanimljiva mi je finta ulaska na glavnu tribinu, to ću sigurno probat sljedeći put."
________
"50E za troškove puta po osobi, jer smo djelili sve na tri dijela. Znači ukupno 150E na bengu (Zagreb-Graz-Zagreb.. i Graz-Zeltweg kojih 8puta uz prosječnu potrošnju dizel goriva od 5,7l/100km)), vinjete i skupu školu od dve tunelarine -po 8E u jednom smjeru.. naravno sve ostale dane nismo išli na tu autocestu sa tunelom i stavili u džep dodatnih 50E). Karte te koštaju za cijeli vikend.. tu uključuju i četvrtak prolaz kroz boksove.. kojih 100E za GA preko službene stranice, a koliko vidim sada su zatvorili prodaju karata, te ih je moguće nabaviti samo u uredu pored staze u uredovno vrijeme. Eto.. ja reko da će vam proć baka s kolačićima dok si vi premišljate. Sad tko nema mogućnosti za kupnju na stazi može samo preko skupljih preprodavača ili na samoj stazi na dan događanja, ako imate sreće kao Zeko&CO. Hranu, piće, smještaj i ostale troškove ne ubrajam jer je to sve individualno. Naravno najjeftinije je ponesti šator i negdje logorovati u šumi pored staze, uštedjet ćete si benzina, vremena i vjerovatno biti među prvima koji su na stazi svakog dana. Mi smo imali te sreće da nas je ugostila jedna gospođa u Grazu te nam uredno priređivala gala doručke i večere for free."
________
"Samu utrku smo gledali recimo sa D tribine (istočna). Točnije, pored nje sa desne strane gledajući sa staze. Po meni najbolja pozicija jer se vidi cijela treća ravnica, treći zavoj, ulaz u četvrti zavoj i silaz u peti. Sa dalekozorom se vidi veći dio druge ravnice sve do samog ulaza u drugi zavoj. Majstorski sam si napravio od nekakve oplate nađene podno tribine (šalung) ravnu klupicu i to baš u hladovini borika. Ma mjesto samo za izmislit. Sigurno bolje nego da sam bio na toj skupoj tribini D, jer joj je bila cijena oko 260E, i niodkud hlada. Vjerujem da su se tamo svi ispržili kad je zapeklo sunce ?? . Slika že sigurno biti, no to tek nakon putopisa koji piše Marko. Ja ću za sada samo odgovarati na vaša pitanja na ovom forumu.
Btw.. upoznali smo glavnog direktora Shella za Austriju, tj. on je sam prišao Marku kad je vidio Hrvatsku zastavu i slikao se sa nama. Rekao je da bi nas uveo na tribinu al je ponestalo karata, počastio nas pićem i grickalicama i podjelio vizitke da mu se javimo. Marko mu je obećao da će mu poslati link od portala kad napiše putopis. Lik je rodom iz Hrvatske, ima kuću u medulinu.. i pun je ko čep. Zove se Karl Johann Barthl, mogli ste ga vidjeti odma do Pape kad je bio u Hrv. jer je uz svoju poslovnu poziciju i vitez Papinskog viteškog reda Svetoga Groba. Jako srdačan i topao čovjek. Od njega smo dobili i zastavice (ne crvene i bijele koje su dobivali na tribinama da stvore koreografiju za Austrijsku zastavu. Ostale dane (znači izuzev nedjelje smo bili po cijeloj dužini GA, meni opet najbolja pozicija blizina trećeg zavoja (bilo je par drveća za hladovinu)."
"Btw.. upoznali smo glavnog direktora Shella za Austriju, tj. on je sam prišao Marku kad je vidio Hrvatsku zastavu i slikao se sa nama. Rekao je da bi nas uveo na tribinu al je ponestalo karata, počastio nas pićem i grickalicama i podjelio vizitke da mu se javimo. Marko mu je obećao da će mu poslati link od portala kad napiše putopis. Lik je rodom iz Hrvatske, ima kuću u medulinu.. i pun je ko čep. Zove se Karl Johann Barthl, mogli ste ga vidjeti odma do Pape kad je bio u Hrv. jer je uz svoju poslovnu poziciju i vitez Papinskog viteškog reda Svetoga Groba. Jako srdačan i topao čovjek. Od njega smo dobili i zastavice (ne crvene i bijele koje su dobivali na tribinama da stvore koreografiju za Austrijsku zastavu. Ostale dane (znači izuzev nedjelje smo bili po cijeloj dužini GA, meni opet najbolja pozicija blizina trećeg zavoja (bilo je par drveća za hladovinu)."
.. mene je najviše razveselila pozicija koju smo uspjeli naći u nedjelju.. za mene najbolju na stazi (natkrivenu visokim hladom borika). Baš sam nedavno pogledao cjelu nedjelju sa Skya.. i odvojio par skrinova:
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
_______
Doslovno kao da sam bio u prvom redu. Sad znam di tražim mjesto za cjeli vikend 
[ link do slike ]
Budem vam postao malo životopisnije fotke kad ih dobijem sve. Dok smo prebacivali najbolje fotke od nedjelje (sa Alanovog fotića, prekomplicirano da vam objašnjavam) sve su nam ostale kod Marka u ZGu.. tako da do njih neću moći doši dok Markec ne dolija do Topuskog. No bdem vam odvojio od ovih ostalih dana.. ja volim slikat detalje, ljude i sl. vjerujem da će vam se svidjet. Ima ih podosta od moje ruke i na putopisu.. Iako bi ja npr. malo korigirao one podeksponirane i loše kadrirane (na koso).. npr. kad sam slikao onu staju za vrijeme nevremena, u bjegu kući u petak (čini mi se). No oni su mi stari bolidi (bonus) dobro ispali. Kad imaš sunca onda sve dobro ispadne.. samo daj svjetla.. inače tuga čemer i jad, bez dobrog blica ništa.
"
______
"Na koncerte ipak nismo išli jer smo bili strgani od svega, hrana i smještaj je bio u Grazu kod mamine prijateljice Ankice koja nas je tetošila za nevjerovat. Imali smo bolji tretman nego u Sheratonu. RB energy st. je samo za VIPovce tako da niš od toga, jedan od nama većih atrakcija je bio aero miting sa svakojakim avionima, naravno najspektakularnije su bile akrobacije RedBullAir prvaka.. lik je totalno lud. Imali smo mogućnost natjecanja u simulatoru (za svakih 40E dobije se karta za jednu utrku cijeli vikend, no nismo imali volje čekati na red jer je to bilo na suprotnoj strani staze di smo mi bili, a programi na stazi su se stalno mjenjali (automoto serije).. što nam je bilo napetije. Nakon utrke na bini na početku staze bili su intervjui nekih vozača i autogrami u nedjelju. ma u svakom slučaju za vipe detalja treba pričekati putopis. Najviše nam je bilo žao pto nismo u četvrtak stigli na pit lane walkl. Zakasnili 6min, zatvorili nam pred nosom. Zajhebali smo se sa gužvom, sutradan smo bili pametniji i našli parking najbliži GA (onaj gore pored rozog kampa). Mislim da sam negdje postao na ovoj temi cjelokupni program i koncerte pa si možeš vidjet. Ma ima dosta toga i nemoguće je sve popratit, jedino ako si Supermenov rođak.
Ima par caki sa putom od graca da se izbjegne presupa tunelarina (8E u jednom smjeru pa pomnoži puta 8
). Prvi dan (četvrtak) smo platili 16E, nažalost. "
______
"Tamo je vrijeme uglavnom prevrtljivo, oblaci putuju kao na traci. Red pržione, red oblaka, red vjetra i smrzavanja, i red ljetne kišice. I tako u krug. Jedino su u Nedjelju bile nešto više temperature, ovi svi ostali dani su bili pristojni, pa čak i petak koji je bio najkišovitiji, ako se to može nazvat kiša, iako se u jednom trenutku činilo da će se obrušit sto vragova na nas. Moram priznat da nas je sve dane služilo vrijeme, jer da je bio blagi pakao kao u Nedjelju umrli bi od vrućine tokom više uzastopnih gledanja oko i naokolo staze. Super je što se može skoro u svaki kutak staze doći sa najjeftinijom kartom (GA). Sve je izbrazdano putevima, kao kroz jedan veliki šumski park, recimo Maksimir.

[ link do slike ]
[ link do slike ]
No usponi i silazi su hebeni, stvarno vam treba konda da se tamo upustite u "ležerne kostantne šetnjice" kao mi. I to još sa ruksacima i teškom foto-video opemom."
_______
"Koliko sam skužio taj faktor zvuka je nekom bitan, nekom manje bitan, a nekom totalno nebitan, tj. baš naprotiv. Recimo naš frend koji je bio sa nama (Alan) bio je za čudo pobornik ovog novog tišeg zvuka upravo zbog manjeg slušnog napora prilikom gledanja utrke. Ima tu i nekakve istine, jer pitanje je koliko bi nas bolila glava da smo gledali onu tutnjavu 10-tki sat i pol. Dok je Zeko bio totalno razočaran jer se uvjek prisjeća onih 10-ki kada je kao djete dobivao žmarce dok ga je tata vodio na utrke.
Osobno sam skužio da tokom GP2 i GP3 nismo mogli čuti jedan drugog (onak u društvu kao tročnana skupina). A pošto volim doživit atmosferu oko sebe i komunikacijom sigurno nebi ni upola osjetio pozitivni filing (filing za osjećaj
) i zajedništvo okolnih ljudi da je u to vrijeme bila prodiruća buka cijelo vrijeme. U svakom slučaju ukupni dojam zvuka na stazi mi nije loš. Imate jedan miks zvukova između serija. Nezaboravimo da se tu neradi samo o F1, iako je ona kruna događaja. Meni osobno je bila zanimljiva Porshe i GP1 serija. Zvuk mi je bio totalno nebitan, iako ste mogli čuti sve moguće varijacije na tu temu, upravo zbog prolazaka povijesnih bolida, taman da "osjetite taj filing
". Glavna i mislim jedino bitna stvar dolaska na takva mjesta (utrke) nije nikakav zvuk, već ljudi, prostor, bolidi, suveniri, odmak od svakodnevnice na način koji je vama blizak. Meni je bliska Formula i to mi se činilo kao ugodan odmor i atrakcija da se družim i kolam na takvom mjestu gdje su moji sličnomišljenici okruženi prekrasnom prirodom. Cirkus je dio svega toga, recimo uz automobizam i one "manje bitne stvari" tipa avio atrakcija, moto egzibicija i sl.
Utrku ionako nećete moći odgledati onako studiozno kao pred malim ekranima, ali ćete moći osjetiti cijelokupnu atmosferu puno bolje. Te kada sljedeći put budete gledali neku od utrka moći ćete ponesti jedan tračak tog osjećaja pred svoj mali (ili veliki) ekran. Eto zato se isplati otići na utrku, ne zbog zvuka već zbog "filinga za osjećaj"
"
_______
"Mercedesov štand je definitovno najskuplji, no nađu se na nekim štandovima dosta jeftinijih artikala, recimo manje napuhanih cijena. Naravno takve stvari nisu iz aktualne sezone jer se sve aktualno drži pod istim visokim cjenama.
Najbizarnije mi je bila obična Mercedesova čisto bijela košulja sa ponekim sitnim printom njihovih reklama po vrtoglavih 160€. I kad smo ogledavali upravo je na tom štandu lik (krupniji kuglasto narandžasti džrman) izvadio iz džepa 300€ za nekakvu kutijicu kojih je teta Štrumfeta (trgovkinja) uredno spremila u kasu sa laganim osmjegom i rekla samo "Bitte". Nas "klošare" i "pobožnu sirotinju" nije baš obadavala ni pogledom, ni njuhom, a bome ni sluhom. Pitam se zašto?
"
_______
"Hranu smo imali kao i smještaj kod mamine prijateljice u Grazu 1km od centra. Baš nas je razmazila u tom pogledu, obilan doručak i večera. Poslije večere nismo mogli disat, a kamoli pomišljat na ništa drugo osim na krevet, pogotovo nakon svakodnevne hrpetine prepješačenih kilpmetara oko/do/od staze. Prosječna potrošnja Picassa nam je bila 5,7L te smo sa tunelarinom, vinjetama i gorivom po glavi stajalo nekih 50E. Tu naravno neračunam troškove pive (koju smo samo ja i alen trusili), čokolade (Marko ju je ubijao cijelo vrijeme u većim količinama.. sa našom malom pomoći), i suvenira.
Mali savjet.. prvi dan (čet.) smo išli na A9 (E57) autocestu iz Graza prema Zelwegu i na tom potezu platili preskupu tunelarinu u oba smjera (u jednom smjeru 8E, znači 16E u jednom danu), ostale dane smo išli nešto dužim putem na brzu cestu (recimo autoput u našim okvirima) prema ‘Bruck an der Mur’ (S35). Da smo plaćali tunelarinu svih četri dana to bi nas koštalo 64E.
Zeko je imao puno više snage od nas.. došao je nešto kasnije u AU, kad smo mi već bili duboko u vojničkom drilu, i vjerujem da će u svom putopisu opisati svoja iskustva koja mi nismo imali.
I da, ako imate GA karte obavezno parkirajte na gornji parking (iznad GA), mi nismo koristili vlakić, no tamo postoji besplatni vlakić koji vas vozi do staze (kamp-staza). To je smjer prema ulici ‘Obere Sachendorferstrase’ – ‘Hohenstrase’. Kud je bliže do mjesta, tud izbjegnete krkljanac i prema parkinzima ispod staze. I da, nenasjedajte na preprodavače karata za parking, uglavnom su svi parkinzi besplati osim onog najbližeg donjoj strani staze, tj na galvnom ulazu."
"Pozzz ekipa!
Vikend je bio dojmljiv, pogotovo okolina i mjesto (ma cijela Stirija) gdje se nalazi staza. No neću vam baš sve otkrivati jer uskoro sljedi Markov putopis. Jedino što mi je bilo malo krivo što se nismo baš našli sa Zekom u Grazu na nekakvom lomljenju pivskih limenki. Iskreno bili smo smlavljeni od "alpinizma" na stazi i obilate večere. Mislim da nikad nisam taoliko km-a prešao pjehe u tako kratkom roku (uzbrdo i nizbrdo). Iskustva su super, u svakom slučaju mjesto koje treba posjetiti barem jedanput ako ste ljubitelj ovog sporta, i naravno ako si to možete priuštiti.
Imam dojam kao da sam bio na domaćoj utrci.. tamo se nikako ne možete osjetiti kao stranac. Prekrasan odmor sa naglaskom na automobilizam.
[ link do slike ]
[ link do slike ]


_______
"..autogrami su se djelili ispred nas nakon subotnjih kvalifikacija.. kako vidiš iz priloženog. No kad smo dolijali u fan village već se nakupila kritična masa ispred nas. Pošto smo se nahodali prva dva dana uokolo, u Subotu i Nedjelju smo malo usporili i više se bazirali u chillingu na jednoj lokaciji koja nam se činila tada idealna (subotom u hladovini jednog drveta, u nedjelju pored istočne tribine). Ali zato je Zeko imao uspješnije pohode te dane.. pa možeš koju pametnu čuti i od njega. Zanimljiva mi je finta ulaska na glavnu tribinu, to ću sigurno probat sljedeći put."
________
"50E za troškove puta po osobi, jer smo djelili sve na tri dijela. Znači ukupno 150E na bengu (Zagreb-Graz-Zagreb.. i Graz-Zeltweg kojih 8puta uz prosječnu potrošnju dizel goriva od 5,7l/100km)), vinjete i skupu školu od dve tunelarine -po 8E u jednom smjeru.. naravno sve ostale dane nismo išli na tu autocestu sa tunelom i stavili u džep dodatnih 50E). Karte te koštaju za cijeli vikend.. tu uključuju i četvrtak prolaz kroz boksove.. kojih 100E za GA preko službene stranice, a koliko vidim sada su zatvorili prodaju karata, te ih je moguće nabaviti samo u uredu pored staze u uredovno vrijeme. Eto.. ja reko da će vam proć baka s kolačićima dok si vi premišljate. Sad tko nema mogućnosti za kupnju na stazi može samo preko skupljih preprodavača ili na samoj stazi na dan događanja, ako imate sreće kao Zeko&CO. Hranu, piće, smještaj i ostale troškove ne ubrajam jer je to sve individualno. Naravno najjeftinije je ponesti šator i negdje logorovati u šumi pored staze, uštedjet ćete si benzina, vremena i vjerovatno biti među prvima koji su na stazi svakog dana. Mi smo imali te sreće da nas je ugostila jedna gospođa u Grazu te nam uredno priređivala gala doručke i večere for free."
________
"Samu utrku smo gledali recimo sa D tribine (istočna). Točnije, pored nje sa desne strane gledajući sa staze. Po meni najbolja pozicija jer se vidi cijela treća ravnica, treći zavoj, ulaz u četvrti zavoj i silaz u peti. Sa dalekozorom se vidi veći dio druge ravnice sve do samog ulaza u drugi zavoj. Majstorski sam si napravio od nekakve oplate nađene podno tribine (šalung) ravnu klupicu i to baš u hladovini borika. Ma mjesto samo za izmislit. Sigurno bolje nego da sam bio na toj skupoj tribini D, jer joj je bila cijena oko 260E, i niodkud hlada. Vjerujem da su se tamo svi ispržili kad je zapeklo sunce ?? . Slika že sigurno biti, no to tek nakon putopisa koji piše Marko. Ja ću za sada samo odgovarati na vaša pitanja na ovom forumu.
Btw.. upoznali smo glavnog direktora Shella za Austriju, tj. on je sam prišao Marku kad je vidio Hrvatsku zastavu i slikao se sa nama. Rekao je da bi nas uveo na tribinu al je ponestalo karata, počastio nas pićem i grickalicama i podjelio vizitke da mu se javimo. Marko mu je obećao da će mu poslati link od portala kad napiše putopis. Lik je rodom iz Hrvatske, ima kuću u medulinu.. i pun je ko čep. Zove se Karl Johann Barthl, mogli ste ga vidjeti odma do Pape kad je bio u Hrv. jer je uz svoju poslovnu poziciju i vitez Papinskog viteškog reda Svetoga Groba. Jako srdačan i topao čovjek. Od njega smo dobili i zastavice (ne crvene i bijele koje su dobivali na tribinama da stvore koreografiju za Austrijsku zastavu. Ostale dane (znači izuzev nedjelje smo bili po cijeloj dužini GA, meni opet najbolja pozicija blizina trećeg zavoja (bilo je par drveća za hladovinu)."
"Btw.. upoznali smo glavnog direktora Shella za Austriju, tj. on je sam prišao Marku kad je vidio Hrvatsku zastavu i slikao se sa nama. Rekao je da bi nas uveo na tribinu al je ponestalo karata, počastio nas pićem i grickalicama i podjelio vizitke da mu se javimo. Marko mu je obećao da će mu poslati link od portala kad napiše putopis. Lik je rodom iz Hrvatske, ima kuću u medulinu.. i pun je ko čep. Zove se Karl Johann Barthl, mogli ste ga vidjeti odma do Pape kad je bio u Hrv. jer je uz svoju poslovnu poziciju i vitez Papinskog viteškog reda Svetoga Groba. Jako srdačan i topao čovjek. Od njega smo dobili i zastavice (ne crvene i bijele koje su dobivali na tribinama da stvore koreografiju za Austrijsku zastavu. Ostale dane (znači izuzev nedjelje smo bili po cijeloj dužini GA, meni opet najbolja pozicija blizina trećeg zavoja (bilo je par drveća za hladovinu)."
.. mene je najviše razveselila pozicija koju smo uspjeli naći u nedjelju.. za mene najbolju na stazi (natkrivenu visokim hladom borika). Baš sam nedavno pogledao cjelu nedjelju sa Skya.. i odvojio par skrinova:
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
_______
super si nas uhvatio, čak se i zastava vidi i moje noge... dečki su se pekli na zidu kad se poslije dvanajst diglo sunce, dok sam ja sam imao kraljevsku ložu u gladovini.. austrijanci su mi pomogli da sa alatom malo iskopam zemlje, donio si jednu oblicu da stavim u nakošen teren tako da mi daska bude ravna.Citiram korisnika zekohonda, 25.06.2014., 23:31
a tu ste bili, znači ne doslovno na tribini, zato vas i nisam mogo pronac.
ali pronaso vas je moj aparat.
enivej, putopis je gotov, slike takodjer, javi mi preko fb-a sto i kako dalje.
[ link do slike ]


[ link do slike ]
Budem vam postao malo životopisnije fotke kad ih dobijem sve. Dok smo prebacivali najbolje fotke od nedjelje (sa Alanovog fotića, prekomplicirano da vam objašnjavam) sve su nam ostale kod Marka u ZGu.. tako da do njih neću moći doši dok Markec ne dolija do Topuskog. No bdem vam odvojio od ovih ostalih dana.. ja volim slikat detalje, ljude i sl. vjerujem da će vam se svidjet. Ima ih podosta od moje ruke i na putopisu.. Iako bi ja npr. malo korigirao one podeksponirane i loše kadrirane (na koso).. npr. kad sam slikao onu staju za vrijeme nevremena, u bjegu kući u petak (čini mi se). No oni su mi stari bolidi (bonus) dobro ispali. Kad imaš sunca onda sve dobro ispadne.. samo daj svjetla.. inače tuga čemer i jad, bez dobrog blica ništa.

______
"Na koncerte ipak nismo išli jer smo bili strgani od svega, hrana i smještaj je bio u Grazu kod mamine prijateljice Ankice koja nas je tetošila za nevjerovat. Imali smo bolji tretman nego u Sheratonu. RB energy st. je samo za VIPovce tako da niš od toga, jedan od nama većih atrakcija je bio aero miting sa svakojakim avionima, naravno najspektakularnije su bile akrobacije RedBullAir prvaka.. lik je totalno lud. Imali smo mogućnost natjecanja u simulatoru (za svakih 40E dobije se karta za jednu utrku cijeli vikend, no nismo imali volje čekati na red jer je to bilo na suprotnoj strani staze di smo mi bili, a programi na stazi su se stalno mjenjali (automoto serije).. što nam je bilo napetije. Nakon utrke na bini na početku staze bili su intervjui nekih vozača i autogrami u nedjelju. ma u svakom slučaju za vipe detalja treba pričekati putopis. Najviše nam je bilo žao pto nismo u četvrtak stigli na pit lane walkl. Zakasnili 6min, zatvorili nam pred nosom. Zajhebali smo se sa gužvom, sutradan smo bili pametniji i našli parking najbliži GA (onaj gore pored rozog kampa). Mislim da sam negdje postao na ovoj temi cjelokupni program i koncerte pa si možeš vidjet. Ma ima dosta toga i nemoguće je sve popratit, jedino ako si Supermenov rođak.
Ima par caki sa putom od graca da se izbjegne presupa tunelarina (8E u jednom smjeru pa pomnoži puta 8

______
"Tamo je vrijeme uglavnom prevrtljivo, oblaci putuju kao na traci. Red pržione, red oblaka, red vjetra i smrzavanja, i red ljetne kišice. I tako u krug. Jedino su u Nedjelju bile nešto više temperature, ovi svi ostali dani su bili pristojni, pa čak i petak koji je bio najkišovitiji, ako se to može nazvat kiša, iako se u jednom trenutku činilo da će se obrušit sto vragova na nas. Moram priznat da nas je sve dane služilo vrijeme, jer da je bio blagi pakao kao u Nedjelju umrli bi od vrućine tokom više uzastopnih gledanja oko i naokolo staze. Super je što se može skoro u svaki kutak staze doći sa najjeftinijom kartom (GA). Sve je izbrazdano putevima, kao kroz jedan veliki šumski park, recimo Maksimir.

[ link do slike ]
[ link do slike ]
No usponi i silazi su hebeni, stvarno vam treba konda da se tamo upustite u "ležerne kostantne šetnjice" kao mi. I to još sa ruksacima i teškom foto-video opemom."
_______
"Koliko sam skužio taj faktor zvuka je nekom bitan, nekom manje bitan, a nekom totalno nebitan, tj. baš naprotiv. Recimo naš frend koji je bio sa nama (Alan) bio je za čudo pobornik ovog novog tišeg zvuka upravo zbog manjeg slušnog napora prilikom gledanja utrke. Ima tu i nekakve istine, jer pitanje je koliko bi nas bolila glava da smo gledali onu tutnjavu 10-tki sat i pol. Dok je Zeko bio totalno razočaran jer se uvjek prisjeća onih 10-ki kada je kao djete dobivao žmarce dok ga je tata vodio na utrke.
Osobno sam skužio da tokom GP2 i GP3 nismo mogli čuti jedan drugog (onak u društvu kao tročnana skupina). A pošto volim doživit atmosferu oko sebe i komunikacijom sigurno nebi ni upola osjetio pozitivni filing (filing za osjećaj


Utrku ionako nećete moći odgledati onako studiozno kao pred malim ekranima, ali ćete moći osjetiti cijelokupnu atmosferu puno bolje. Te kada sljedeći put budete gledali neku od utrka moći ćete ponesti jedan tračak tog osjećaja pred svoj mali (ili veliki) ekran. Eto zato se isplati otići na utrku, ne zbog zvuka već zbog "filinga za osjećaj"

_______
"Mercedesov štand je definitovno najskuplji, no nađu se na nekim štandovima dosta jeftinijih artikala, recimo manje napuhanih cijena. Naravno takve stvari nisu iz aktualne sezone jer se sve aktualno drži pod istim visokim cjenama.
Najbizarnije mi je bila obična Mercedesova čisto bijela košulja sa ponekim sitnim printom njihovih reklama po vrtoglavih 160€. I kad smo ogledavali upravo je na tom štandu lik (krupniji kuglasto narandžasti džrman) izvadio iz džepa 300€ za nekakvu kutijicu kojih je teta Štrumfeta (trgovkinja) uredno spremila u kasu sa laganim osmjegom i rekla samo "Bitte". Nas "klošare" i "pobožnu sirotinju" nije baš obadavala ni pogledom, ni njuhom, a bome ni sluhom. Pitam se zašto?

_______
"Hranu smo imali kao i smještaj kod mamine prijateljice u Grazu 1km od centra. Baš nas je razmazila u tom pogledu, obilan doručak i večera. Poslije večere nismo mogli disat, a kamoli pomišljat na ništa drugo osim na krevet, pogotovo nakon svakodnevne hrpetine prepješačenih kilpmetara oko/do/od staze. Prosječna potrošnja Picassa nam je bila 5,7L te smo sa tunelarinom, vinjetama i gorivom po glavi stajalo nekih 50E. Tu naravno neračunam troškove pive (koju smo samo ja i alen trusili), čokolade (Marko ju je ubijao cijelo vrijeme u većim količinama.. sa našom malom pomoći), i suvenira.
Mali savjet.. prvi dan (čet.) smo išli na A9 (E57) autocestu iz Graza prema Zelwegu i na tom potezu platili preskupu tunelarinu u oba smjera (u jednom smjeru 8E, znači 16E u jednom danu), ostale dane smo išli nešto dužim putem na brzu cestu (recimo autoput u našim okvirima) prema ‘Bruck an der Mur’ (S35). Da smo plaćali tunelarinu svih četri dana to bi nas koštalo 64E.
Zeko je imao puno više snage od nas.. došao je nešto kasnije u AU, kad smo mi već bili duboko u vojničkom drilu, i vjerujem da će u svom putopisu opisati svoja iskustva koja mi nismo imali.
I da, ako imate GA karte obavezno parkirajte na gornji parking (iznad GA), mi nismo koristili vlakić, no tamo postoji besplatni vlakić koji vas vozi do staze (kamp-staza). To je smjer prema ulici ‘Obere Sachendorferstrase’ – ‘Hohenstrase’. Kud je bliže do mjesta, tud izbjegnete krkljanac i prema parkinzima ispod staze. I da, nenasjedajte na preprodavače karata za parking, uglavnom su svi parkinzi besplati osim onog najbližeg donjoj strani staze, tj na galvnom ulazu."
Bolje pet do dvanaest nego ni jednu poslje jedan. 

- Ferrari1345
- Formula 1
- Postovi: 1708
- S nama već: 10 god 3 mj
- Navija za: Glasniju F1
- Lokacija: Crikvenica
Ljep doživljaj
, ovo je vaš putopis sa Gp1 jelda? Zapravo tek sad sam ga pročitao,i ljepo je citat ovakve stvari. Ljepu godinu ste izabrali, F1 se je vratila nakon 10 godina pa je vjerovatno je bilo masu ljudi koje ove godine neće bit u tolkom broju, a tu su bili i raznorazni eventovi koje takoder ove godine vjerovatno neće bit. Malo sam ljubomoran sto ste vidjeli ove prahistorijske zvijeri. Izgledaju ljepo i čuju se ljepo, moram to doživit jedan dan
. Iskreno se nadam da ću jednog dana posjetit RBring (možda dogodine
) U Italiji sam već bio, a pošto me hungaroring ne privlači nešto posebno, ovo je sljedeća staza na kojoj bi mogao doc s obzirom da su ostale predaleko.
Uglavnom odličan komad teksta, ljepo napisano...
P.S jamislim da si fulao naslov i godinu



Uglavnom odličan komad teksta, ljepo napisano...

P.S jamislim da si fulao naslov i godinu

"Formula 1 je jedini sport čiji problem rješavaju tako što naprave još jedan problem"
- hattrick
- Formula 1
- Postovi: 3913
- S nama već: 10 god 3 mj
- Navija za: Vettel
- Lokacija: Topusko
- Kontakt:
Svi eventovi će biti.. RB, tj. Matešić je majstor za takve stvari. Avioni su nezaobilazni.. također "Utrka legendi" u starim bolidima(RICCARDO PATRESE, NIKI LAUDA, JEAN ALESI, ALAIN PROST, PIERLUIGI MARTINI, CHRISTIAN DANNER, GERHARD BERGER) i budu još bolidi iz starije povijesti koji se mogu vidjeti izbliza kao i ove spomenute koji su vozili navedeni vozači.. Npr.. u Nedjelju u jutro je Early Bird Breakfast od 6h-8:30h uz film "Rush". Obavezno budu dva dana koncerata (petak i subota 17h-22.30h, pet grupa svaki dan za kvalitetno napijanje uz roštilj).. fenomenalni kampovi na izmišljenim mjestima iznad staze. Mislim, kad dođete u Austriju u taj kraj Stirije na utrku i osjetite atmosferu, zaboravit će te jednu Mađarsku ili većina destinacija na kojima ste možda bili. To je fakat za srtce i dušu..a kome fali evenata uvjek će ih biti pregršt. Također možete malo istražiti turističku ponudu bližnjeg kraja (Stirije) koja je obilata.. pa tko voli nek' izvoli.
https://www.projekt-spielberg.com/en/fo ... #formula-1
https://www.projekt-spielberg.com/en/fo ... #formula-1
Bolje pet do dvanaest nego ni jednu poslje jedan. 

- zekohonda Verified
- Formula 1
- Postovi: 7155
- S nama već: 10 god 3 mj
- Navija za: sve powered by honda
- Lokacija: dubrovnik
opet odličan program, valjalo bi poć! 

The FIA will take all necessary action to protect the sport and its role and reputation as regulator of the FIA Formula One World Championship.
- hattrick
- Formula 1
- Postovi: 3913
- S nama već: 10 god 3 mj
- Navija za: Vettel
- Lokacija: Topusko
- Kontakt:
Zeko, jel ideš ove godine.. ili sljedeće?
Bolje pet do dvanaest nego ni jednu poslje jedan. 

- zekohonda Verified
- Formula 1
- Postovi: 7155
- S nama već: 10 god 3 mj
- Navija za: sve powered by honda
- Lokacija: dubrovnik
za ovu godinu šanse su jedno 15 %, a znat ću je li idem dan dva prije utrke. 

The FIA will take all necessary action to protect the sport and its role and reputation as regulator of the FIA Formula One World Championship.
- hattrick
- Formula 1
- Postovi: 3913
- S nama već: 10 god 3 mj
- Navija za: Vettel
- Lokacija: Topusko
- Kontakt:
[ link do slike ]
[ link do slike ]Full Schedule - Austrian Grand Prix 2015[ link do slike ]
Thursday
Warm-Up Concert
18:00 – 19:00 Django 3000 F1 Village
Friday
10:00 11:30 Formula One First Practice Session
12:00 12:45 GP2 Series Practice Session
14:00 15:30 Formula One Second Practice Session
15:55 16:25 GP2 Series Qualifying Session
16:45 17:30 Porsche Mobil 1 Supercup Practice Session
17:50 18:35 GP3 Series Practice Session
Hitradio Ö3 Concerts
17:00 18:30 Dj Warm-Up
18:30 19:00 Tagträumer
19:00 19:15 Freestyle Motox Show
19:30 20:30 Twin Atlantic
21:00 22:30 The Bosshoss
Saturday
09:45 10:15 GP3 Series Qualifying Session
11:00 12:00 Formula One Third Practice Session
12:25 12:55 Porsche Mobil 1 Supercup Qualifying Session
14:00 15:00 Formula One Qualifying Session
15:40 16:45 GP2 Series First Race (40 Laps Or 60 Mins)
17:20 18:05 GP3 Series First Race (24 Laps Or 40 Mins)
18:30 19:00 Track Activity F1 Legend Parade – Track Familiarisation
Projekt Spielberg Concerts
17:00 Open Doors
17:00 18:30 Dj Warm-Up
18:30 19:00 Folkshilfe
19:00 19:15 Red Bull Skydive Team
19:30 20:30 Baseballs
21:00 22:30 Andreas Gabalier
Sunday
09:25 10:00 GP3 Series Second Race (18 Laps Or 30 Mins)
10:35 11:25 GP2 Series Second Race (28 Laps Or 45 Mins)
11:45 12:20 Porsche Mobil 1 Supercup Race (14 Laps Or 30 Mins)
13:00 13:15 Air Display The Flying Bulls Air Show
14:00 16:00 Formula One Grand Prix (71 Laps Or 120 Mins)

Sretan put onima koji idu sljedeći tjedan na GP vikend u Austriju. Nemojte zaboravit napisat svoj putopis na ovoj temi..

ps.. ako mislite u četvrtak stići u cca 17:30h na Pitlane-walk planirajte si barem par sati prije (na stazu se ulazi kod startne ravnine, lijeva strana glavne tribine), jer nikad neznate kakav će biti krkljanac na autocesti kad se počnete odvajati.. moj savjet, dobro proučite upute kako da dođete do onog gornjeg parkinga (opisano u putopisu za Četvrtak) i kada se trebate odvojiti na autoputu za Knittefild, u suprotnom ste vrlo vjerovatno zaglavili u gužvu (osim ako ne trebate podići kartu na točno određenom mjestu, to tada odradite što je ranije moguće).. i šibajte na gornji parking. Tako će vam sve sjest u četvrtak, te kad sutra budete dolazili sve će vam biti jasno kao dobar dan. Btw.. četvrtkom vam je besplatan ulaz na stazu i možete ići kuda vam je volja, netreba vam karta. Oboružajte se pivama i svime na što ne želite koristiti lovu na stazi, jer su cijene paprene (kao svuda na F1). Moguće je ponesti baš bilo što.. rasklopne stolice, piće, hranu, dekice.. i napravite si piknik, jer tamo je baš pravo mjesto za to.
[ link do slike ]Full Schedule - Austrian Grand Prix 2015[ link do slike ]
Thursday
Warm-Up Concert
18:00 – 19:00 Django 3000 F1 Village
Friday
10:00 11:30 Formula One First Practice Session
12:00 12:45 GP2 Series Practice Session
14:00 15:30 Formula One Second Practice Session
15:55 16:25 GP2 Series Qualifying Session
16:45 17:30 Porsche Mobil 1 Supercup Practice Session
17:50 18:35 GP3 Series Practice Session
Hitradio Ö3 Concerts
17:00 18:30 Dj Warm-Up
18:30 19:00 Tagträumer
19:00 19:15 Freestyle Motox Show
19:30 20:30 Twin Atlantic
21:00 22:30 The Bosshoss
Saturday
09:45 10:15 GP3 Series Qualifying Session
11:00 12:00 Formula One Third Practice Session
12:25 12:55 Porsche Mobil 1 Supercup Qualifying Session
14:00 15:00 Formula One Qualifying Session
15:40 16:45 GP2 Series First Race (40 Laps Or 60 Mins)
17:20 18:05 GP3 Series First Race (24 Laps Or 40 Mins)
18:30 19:00 Track Activity F1 Legend Parade – Track Familiarisation
Projekt Spielberg Concerts
17:00 Open Doors
17:00 18:30 Dj Warm-Up
18:30 19:00 Folkshilfe
19:00 19:15 Red Bull Skydive Team
19:30 20:30 Baseballs
21:00 22:30 Andreas Gabalier
Sunday
09:25 10:00 GP3 Series Second Race (18 Laps Or 30 Mins)
10:35 11:25 GP2 Series Second Race (28 Laps Or 45 Mins)
11:45 12:20 Porsche Mobil 1 Supercup Race (14 Laps Or 30 Mins)
13:00 13:15 Air Display The Flying Bulls Air Show
14:00 16:00 Formula One Grand Prix (71 Laps Or 120 Mins)

Sretan put onima koji idu sljedeći tjedan na GP vikend u Austriju. Nemojte zaboravit napisat svoj putopis na ovoj temi..



ps.. ako mislite u četvrtak stići u cca 17:30h na Pitlane-walk planirajte si barem par sati prije (na stazu se ulazi kod startne ravnine, lijeva strana glavne tribine), jer nikad neznate kakav će biti krkljanac na autocesti kad se počnete odvajati.. moj savjet, dobro proučite upute kako da dođete do onog gornjeg parkinga (opisano u putopisu za Četvrtak) i kada se trebate odvojiti na autoputu za Knittefild, u suprotnom ste vrlo vjerovatno zaglavili u gužvu (osim ako ne trebate podići kartu na točno određenom mjestu, to tada odradite što je ranije moguće).. i šibajte na gornji parking. Tako će vam sve sjest u četvrtak, te kad sutra budete dolazili sve će vam biti jasno kao dobar dan. Btw.. četvrtkom vam je besplatan ulaz na stazu i možete ići kuda vam je volja, netreba vam karta. Oboružajte se pivama i svime na što ne želite koristiti lovu na stazi, jer su cijene paprene (kao svuda na F1). Moguće je ponesti baš bilo što.. rasklopne stolice, piće, hranu, dekice.. i napravite si piknik, jer tamo je baš pravo mjesto za to.

Bolje pet do dvanaest nego ni jednu poslje jedan. 

-
miki1981
- Karting
- Postovi: 1
- S nama već: 10 god
Ekipica nas ide u Austriju, međutim ja bi išao u četvrtak ujutro 18.06. da stignem na pit lane walk, pa idem sam jer ostali ne mogu tad, pa me zanima da li itko ima sličnu situaciju, pa da ide samnom, podjela troškova i to, imam auto, mogu primiti do 3 putnika, krećem iz Rijeke, iako ako baš nema druge opcije mogu pokupiti i nekoga u Zagrebu ako treba.
Inače ako nekome treba prevoz općenito a ne zbog F1 mogu ga postiti bilo gdje po putu, Ili u Asutriji može npr Graz, i okolica, Spielberg i okolica...
Ako ima itko da mu ovako nešto odgovara nek se javi. Napominjem da je to samo za put do gore, jer za natrag ću imat pun auto, a i ne vraćam se u nedjelju.
Što se tiče gore smještaja za F1 za tih par dana četvrtak-nedjelja, ako bi netko išao ali nema smještaj...imaju gore kampova, nisu skupi.
Odvojeni dio priče su dvoje koji mogu ići tek 21.06. u nedjelju, pa isto tako tražim i ako ide netko gore u nedjelju samo, trebalo bi pokupiti dvoje ljudi u Rijeci. Isto znači samo do gore, za natrag ne treba.
Eto ako itko od vas ima sličnu situaciju nek se javi, ili ako koga poznajete recite im.
Hvala svima.
Inače ako nekome treba prevoz općenito a ne zbog F1 mogu ga postiti bilo gdje po putu, Ili u Asutriji može npr Graz, i okolica, Spielberg i okolica...
Ako ima itko da mu ovako nešto odgovara nek se javi. Napominjem da je to samo za put do gore, jer za natrag ću imat pun auto, a i ne vraćam se u nedjelju.
Što se tiče gore smještaja za F1 za tih par dana četvrtak-nedjelja, ako bi netko išao ali nema smještaj...imaju gore kampova, nisu skupi.
Odvojeni dio priče su dvoje koji mogu ići tek 21.06. u nedjelju, pa isto tako tražim i ako ide netko gore u nedjelju samo, trebalo bi pokupiti dvoje ljudi u Rijeci. Isto znači samo do gore, za natrag ne treba.
Eto ako itko od vas ima sličnu situaciju nek se javi, ili ako koga poznajete recite im.
Hvala svima.
- hattrick
- Formula 1
- Postovi: 3913
- S nama već: 10 god 3 mj
- Navija za: Vettel
- Lokacija: Topusko
- Kontakt:
Od kud si ti to skužio.. sve ti je isto kao i prošle, ako ne bolje. Matešić ti nikad neide na gore 
Imaš gore program.. znači ako tražiš stare bolide onda subotom u 18:30 -9:00 (Track Activity F1 Legend Parade – Track Familiarisation). U F1 Villageu (imaš na gore na karti) konstantno su bolidi izloženi kako bi ih mogao vidjeti izbiza. Često neki od njih i upale i malo turiraju za ekipu. Čini mi se da su prošli par puta i petkom van programa stazom.. Program je skoro identičan prošlogodišnjem osim što su izmijenili neke vozače i boide za utrku legendi (vidi na stranici RB-ringa).
Za zaljubljenike u simulacije u Villageu je RB-simulator na kojem se organiziraju turniri.. te po programu u određenom periodu, tko pobijedi dobije nrlo zanimljivu nagradu
Čuvajte račune nakon što kupite suvenir, i ako slučajno nađete nečiji na zemlji obavezno pokupite jer se potrošeni iznos može "unovčiti" tako da dobijete besplatne "žetone/karte" za sudjelovanja u tim simulacijama.

Imaš gore program.. znači ako tražiš stare bolide onda subotom u 18:30 -9:00 (Track Activity F1 Legend Parade – Track Familiarisation). U F1 Villageu (imaš na gore na karti) konstantno su bolidi izloženi kako bi ih mogao vidjeti izbiza. Često neki od njih i upale i malo turiraju za ekipu. Čini mi se da su prošli par puta i petkom van programa stazom.. Program je skoro identičan prošlogodišnjem osim što su izmijenili neke vozače i boide za utrku legendi (vidi na stranici RB-ringa).
Za zaljubljenike u simulacije u Villageu je RB-simulator na kojem se organiziraju turniri.. te po programu u određenom periodu, tko pobijedi dobije nrlo zanimljivu nagradu

Bolje pet do dvanaest nego ni jednu poslje jedan. 
