Kao što rekoh, 100 miliona bonusa nikome ne garantuje titulu.
Vidimo na Ferrarijevom primjeru.
Evo, da se okanimo Ferrarija.
Uzmimo drugi primjer.
Williams je 2017. završio na 5. mjestu.
Prema tablici raspodjele novca, za 2018 . su bili na 5. mjestu (dobili su 5. po veličini svotu novca).
I dobili više novca za 2018. od FI, Renaulta, STR, Haasa i Saubera.
I opet su 2018. završili na ubjedljivo zadnjem mjestu.
Ajmo dalje.
Za raspodjelu u 2019. su dobili opet 7. količinu novca, iako su 2018. bili 10. - zadnji, u poretku (dobili su više novca od RP, Saubera i STR).
A 2019. im je bila još gora od 2018.
Takođe, da se citiram
Ma eto, neka se i ukinu bonusi, na kraju krajeva. Ubijeđen sam da bi opet imali više-manje iste igrače na vrhu, više-manje isti midfield i naravno, ako je neko strahovito loš bio bi na začelju i tjt. Uvijek bilo i uvijek će biti.
Fino prikazano na primjeru ove 4 VN Belgije. A slično je i sa ostalim stazama (naravno, onim stazama gdje su se trke vozile u sve 4 pomenute sezone).
I još jedan samocitat, vezan za Ferrarijev veto, jer ga nikada nisu iskoristili za ikakve VIŠE ciljeve (ne bi li sebi osigurali nadmoć i titule), ali se nadam da će ga imati i UVIJEK iskoristiti protiv ovakvih stvari
"ajmo 6 krugova prije kraja trke uvesti Safeta da sabije kolonu".
Dalje
A možda je ipak F1 danas takva zbog pravila uvedenih 2014. i ogromne prednosti jedne ekipe nad ostatkom grida, tokena, guma, generalno (još uvijek) lošeg zvuka motora (ili barem lošijeg nego što je to bilo sa V8 ili V10), zbog Libertyjevih kojekakvih gluposti i fix ideja (imaju oni i dobrih stvari), zatim staza u zemljama od kojih malena BiH ime veću bazu fanova F1 i veću tradiciju praćenja F1, a možda čak i pravila koja akcenat bacaju na trajnost komponenti po nekoliko trka. Sve se to nekako poklopilo.
Pažljivo pročitati rečenicu. Mercedes se nigdje ne pominje. Pominje se ogromna prednost jedne od ekipa nad ostatkom grida. Mogao je to biti Red Bull, mogao je biti Mclaren, Ferrari,.... Tako da mi nije bila namjera dovoditi u vezu Mercedes i tokene, ali eto, igrom slučaja Mercedes je ta dominantna ekipa, a zajedno sa svim ostalim pobrojanim stvarima (a nabrojao sam još 6 stvari - tokeni, gume, zvuk, Liberyjeve fix ideje, egzotične staze i dugotrajnost komponenti) možda su učinile F1 zadnjih godina lošijom, tj. nanijele su F1 više štete (iako su neke stvari ukinute - tokeni, a neke malo popravljene - zvuk), nego bonusi i Ferrarijev veto.
A još nisam ni pomenuo puno više diskutabilnih sudijskih odluka u korist Lewisa/Mercedesa (pa i Maxa/Red Bulla) a na štetu Ferrarija/Vettela, nego što ih je doneseno u korist Ferrrija/Vettela a na štetu ovih prvopomenutih. To se može ostaviti za drugu temu, mada je i tu, u principu, stanje ovako kako sam napisao.
Sama činjenica da bi vodstvo F1 stavljalo senzore na gledaoce, da se putem njihovih znojnih žlijezda otkrije šta je to što "uzbuđuje" današnjeg gledaoca F1, dovoljno govori.
Eh, na kraju, ovaj dio mi je posebno intersantan.
AKO je (ne kažem da jeste, ali AKO je) Mercedes znao za pravila još 2007., i AKO su imali sasvim dovoljno vremena da razrade (što ne ZNAČI da su to i uradili, što proiziliazi iz onog prvog preduslova ), i AKO su stvarno razradili sve te varijante (R4. V4, R6, V6 i V8, s turbom tamo, s turbom ovamo, ovim djelom između, ili ispred ili iza, msilim ono, nabrajam sad ....., a s obzirom na iskustvo u hibridnim tehnologijama, jer je možda samo Toyota bila jača od njih na tom polju, to im MOŽDA i nije bio toliki problem), pa im je MOŽDA bilo svejedno na koju će pasti izbor, kako to onda NIJE PREVARA?
Ja lično nemam problem (STVARNO, majke mi, da se sad ne kunem djecom) sa tim da je MB možda još 2007. "uplatio" nekoliko duplih kruna (5, 6 ili 7, svejedno) u periodu od 2014. pa nadalje.
Takođe nemam problem ni sa VELIKIM MASONSKIM PLANOM (ovo je zajebancija ljudi, da se ko ne upeca), da prvi tamnoputi vozač, ljepuškasti, modno orijentisani, aktivni na društvenim mrežama, medijima interesantni, a uz još i Britanac, dosegne veće cifre od "mrskog švabe" i dovede se na nivo "najvećeg svih vremena" (jer on za mene, a i mnoge druge neće nikada biti veći od dotičnog, taman da uzme 10 titula i 120 pobjeda, neće čak biti ni drugi, ni treći,..., naravno, moje mišljenje; a možda i te nove najveće cifre preteknu neki novi igrači, npr. Max, Charles, tako da....), niti imam problem sa sa time da je ekipa MB već sad ispisala nove stranice istorije jer su uzeli 6+6 titula u 6 sezona, dok je Ferrari uzeo samo 6+5 titula u 6 sezona (jer ni oni nikada neće biti veći od Ferrarija, a i Mclarena, opet, moje mišljenje).
Ali imam problem (i to VELIKI) kad se istovremeno priča o FIA-inom guranju Ferrarija prije 12-15-18 godina i tvrdi da ista ta FIA ne gura Mercedes zadnjih 6 godina. A guraju ih i više nego što su gurali onomad Ferrari.
2000. nisu uvedeni novi motori. Bili su isti kao 1999. (i 1998....). 2000. nisu MS i RB imali po 110 i 100 bodova, a da su MH i DC imali po 60-ak, već je MS na jedvite jade pobijedio MH u borbi za titulu.
Ja dosad, za ovih 6 godina, nisam vidio nijedan ozbiljniji pokušaj FIA-e da "smaknu" Mercedes sa trona.
A prije 15-ak i više godina, su uveli drugog gumara (Michelin), kresali (malo/pomalo) testiranja (Ferrarijeva velika prednost), uvodili neke sitnice (npr. bodovanje 10-8-6-...), da bi krajem 2004/početkom 2005 lagano dohakali Ferrariju baš sa gumama (zbog kojih se dominantni F2004 pretvorio u "kantu" F2005, koji je uspio pobijediti samo na onoj sramoti od VN SAD, u konkurenciji Jordana i Minardija). U međuvremenu se desio jedan (neki će reći) "poguranac" Ferrariju sa gumama (2003.), ali ja na to gledam (dimenzije Michelinki su prelazile granice kad se zagriju i omogućavale veću širinu prijanjanja) isto kao što npr. juče-prekjuče neko napisa da je Ferrari "muljao" na motoru 2018. (pa im stavili senzore) i 2019. (pa dobili klarifikaciju). Stoga ja taj slučaj iz 2003. ne bi nizavo "pogurancem" za Ferrari, već ispravnom odlukom FIA-e. A da ne govorim koliko je bilo npr. onih sitnijih pokušaja da se Red Bull svrgne s trona za one 4 godine sa kojekavim izmjenama? Najmanje 5-6.