Re: Automobilska industrija
Postano: 07.03.2023., 07:48
Sa felgama nije bas tako jednostavno.
4x98 ne mozes zamijeniti sa 4x100 tako da to ti nece ide.
Druga jako bitna stvar kod felgi je ET broj. On takodjer mora biti u odgovarajucem rasponu. taj ET broj oznacava di je centar felge koji se sarafi na glavcinu u odnosu na rub felge.
Neke felge su upustene pa su rupe za sarafe recimo na sredini sirine felge a neke su pak takve da su rupe u ravnini sa vanjskom stranom felge.
Najbolje ti je proguglati i malo prouciti oznacavanje felgí i tek onda kupovati jer lako se desi kada stavis felgu da ti pri punom zakretanju volana guma struze o nesto ili cak da niti ne stane na auto jer udara u kocione celjusti.
Takodjer, zna se desiti felga ide gore ali samo zato sto su kocione plocice istrosene pa su celjusti nesto uze i onda kad stavis nove plocice i celjusti se rasire do maksimuma, opet felga ne ide gore.
Mozes na tehnickom pregledu besplatno pitati da ti oni kazu koje felge smijes stavljati na auto, ili u servisu ovlastenom pitas koje sve idu gore pa onda kupuj, tek kad si siguran.
Uglavnom moras paziti na velicinu da pase sto u tvom navodu je ok, 15" su obje.
Dimenzije sarafa ti ne pasu tako da zbog toga otpadaju ET broj je jako bitan jer moze bit da sve pase osim njega i felga ne ide gore.
Takodje, moras i na sirinu felge paziti a ona se oznacava sa npr 7J sto znaci da je sirina 7"..
Imas sve tu na linku lijepo objasnjeno: https://exteriorcars.com/parametri-alu-felgi-oznake/
4x98 ne mozes zamijeniti sa 4x100 tako da to ti nece ide.
Druga jako bitna stvar kod felgi je ET broj. On takodjer mora biti u odgovarajucem rasponu. taj ET broj oznacava di je centar felge koji se sarafi na glavcinu u odnosu na rub felge.
Neke felge su upustene pa su rupe za sarafe recimo na sredini sirine felge a neke su pak takve da su rupe u ravnini sa vanjskom stranom felge.
Najbolje ti je proguglati i malo prouciti oznacavanje felgí i tek onda kupovati jer lako se desi kada stavis felgu da ti pri punom zakretanju volana guma struze o nesto ili cak da niti ne stane na auto jer udara u kocione celjusti.
Takodjer, zna se desiti felga ide gore ali samo zato sto su kocione plocice istrosene pa su celjusti nesto uze i onda kad stavis nove plocice i celjusti se rasire do maksimuma, opet felga ne ide gore.
Mozes na tehnickom pregledu besplatno pitati da ti oni kazu koje felge smijes stavljati na auto, ili u servisu ovlastenom pitas koje sve idu gore pa onda kupuj, tek kad si siguran.
Uglavnom moras paziti na velicinu da pase sto u tvom navodu je ok, 15" su obje.
Dimenzije sarafa ti ne pasu tako da zbog toga otpadaju ET broj je jako bitan jer moze bit da sve pase osim njega i felga ne ide gore.
Takodje, moras i na sirinu felge paziti a ona se oznacava sa npr 7J sto znaci da je sirina 7"..
Imas sve tu na linku lijepo objasnjeno: https://exteriorcars.com/parametri-alu-felgi-oznake/