Dani je napisao/la: 15.10.2020., 10:28
Ponovo se ponavljaš i mantraš jedno te isto.
Možda se ponavljam, ali barem na svaki tvoj post direktno odgovoram.
Pogledaj ih malo, prođi po njima od početka ove naše male diskusije. Mislim da sam odgovorio praktički na svako slovo u tvojim postovima.
Za razliku od tebe, ja ne bježim od diskusije, pogotovo spinovima tipa "Ove fore možeš prodavati klincima" i slično.
Jer nije korektno napisati nešto poput "...nije prvi puta da se usred sezone nešto zabranjuje kada je ferrari konkurentan. Od mass dumpera, f-ducta, fric-a...", a onda se oglušiti na argumente koje sam iznio o tim slučajevima, i kontrirati s nekakvim "grebanjima" i "smijehom".
Sudeći po tvom "modus operandi", ako do sada nije bilo suvislih odgovora, neće ih ni biti.
Izokrećeš bit rasprave ,
Tu se nema što izokretati.
Da se ne ponavljam, o Michelinkama sam već dosta toga već napisao, i veliku većinu toga potkrijepio izjavama aktera vezanih uz tu cijelu situaciju, s još nekoliko relevantnih argumenata.
Ali, evo još riječ dvije u nastavku.
...a ta je da je usred sezone guma proglašena ilegalnom,...
Netočno. Michelinove gume od strane FIA-e nisu proglašene ilegalnima. Ako jesu, molim za konkretan dokaz (dokument, priopćenje) od strane FIA-e u kojem oni to izričito preciziraju.
Ono što se je zbilo je to da je FIA poslala ono pismo momčadima nakon Mađarske, ali ništa nije branila. Što se njih ticalo, momčadi na Michelinu su mogle u nastavku sezone nastaviti koristiti identične gume onima u Mađarskoj, uz uvjet da tijekom korištenja ne prelaze pravilima zadanu maksimalnu širinu od 270 mm.
...promjenjeno je pravilo...
Netočno. Zašto se to uopće još spominje, pa bilo to i usputno...
... odnosno interpretacija mjerenja. Dakle nije šije već je vrat....
Donekle se slažem.
Moje je mišljenje da se interpretacija mjerenja, odnosno pravila, i nije mijenjala, svakako ne u smislu na koji vjerojatno ciljaš da je u potpunosti promijenila smisao pravila. Više je pojašnjeno što će se dogoditi u određenim situacijama.
Koliko se sjećam, Whiting je u jednom intervjuu izjavio da bi FIA zabranila Michelinu korištenje guma kojima se gazna površina širi preko 270 mm tijekom njihova korištenja, da su im se iz Michelina prethodno obratili striktno po tom pitanju.
Jer da su im spomenuli što se događa s gumom, da su u Michelinu imali napismeno od FIA-e da mogu koristiti takve gume koje se tijekom uporabe šire preko 270 mm, onda bi mogli pričati o "belosvetskim zaverama" i namještanju prvenstva za pokvarenog Švabu i jednako pokvarene Talijane.
Stvarnost je ipak bila drugačija.
Ja sam tu sezonu pratio i dobro znam kako je pravilo prilagođeno bridgestoneu.
Može pojašnjenje, kako je to pravilo prilagođeno Bridgestoneu? Što je bilo sporno s Bridgestoneovim gumama da im se nekakvo pravilo moralo prilagođavati?
Bridgestone je imao svoju filozofiju razvoja guma koja se razlikovala od Michelinove. Čini mi se da je Bridgestoneova guma bila usmjerena da bolje "surađuje" s aerodinamikom bolida, ili tako nešto. Je su li zbog toga sumnjive...
Before the second qualifying practice begins each driver must nominate which specification of tyre he will use
for the remainder of the Event.
Da ne citiram cijeli tekst tog članka, malo sam skratio.
Uglavnom. Bravo, evo napokon nešto i iz sportskog pravilnika. Da se ponovim, sad pokaži što se mijenjalo u njemu vezano za gaznu površinu prednjih guma.
79) Wear of tyres :
The Championship will be contested on grooved tyres. The FIA reserve the right to introduce at any time a method of measuring remaining groove depth if performance appears to be enhanced by high wear or by the use of tyres which are worn so that the grooves are no longer visible.
Ja nigdje ne vidim pravilo po kojem se na novi način kontrolirala guma. Dakle mjeri se dubina utora, a ne širina gume odnosno kontaktne površine.
Pokazuješ zabrinjavajuću količinu nerazumjevanja pravila.
Članak 79 FIA-inog sportskog pravilnika odnosi se isključivo na kontroliranje dubine utora na gumi. Pročitaj cijeli članak 79, ovaj put s razumijevanjem, a ne samo dio koji si boldao.
Da pojasnim. Ta četiri utora na gumama su, uz ukupni promjer gume, jedini dio gume koji je prirodno podložan promijeni, tj. potrošnji tijekom korištenja te iste gume.
Taj članak 79 postoji upravo kako bi se spriječilo da tijekom korištenja gume ti utori nestanu, čime bi guma postala slick, što bi posljedično dovelo do povećanja njenih performansi. To je jedina i isključiva svrha članka 79.
Širina gazne površine prednje gume ne spominje se u članku 79 jer, za razliku od
dubine utora na gumi,
širina gazne površine kao takva nije nužno podložna potrošnji ili promjenama tijekom korištenja gume.
Širina gazne površine gume je nešto što može ostati u granicama koje su propisane u pravilima (270 mm), unatoč njenoj potrošnji koja ide po dubini. Zato širina gazne površine mora ostati unutar te granice od 270 mm od nove gume, tijekom korištenja, pa sve do kraja njenog života.
Kad bih išao raditi nekakvu usporedbu, onda bih usporedio gaznu površinu gume s podnicom bolida.
Podnica bolida ne smije biti šira od 1400 mm ili koliko je već bilo po pravilima iz 2003..
Teoretski, kad bi netko tijekom korištenja (vožnje) uspio nekako proširiti podnicu preko te mjere, onda bi taj bolid bilo ilegalan (bilo bi više downforcea, itd.).
Isti princip vrijedi i za gaznu površinu koja u pravilima ima jasno zadanu maksimalnu širinu, a nju ne smije prelaziti u bilo kojem trenutku.