Povijest F1

🕒 Razgovori o prošlim vremenima, mjesto za iskusne članove.

Post

_bataziv_0809
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 1747
S nama već: 7 god 1 mj
Navija za: McLaren
Duzan sam napraviti jednu ispravku. :pivo:

Naime, relativno cesto sam u diskusijama oko usporedbe Bottas-Barrichello iznosio netacnu tvrdnju da Barrichello nije pobjedjivao u utrci ispred Schumachera u situaciji u kojoj Schumacher jos uvijek nije osigurao naslov.

E pa to ipak nije tacno, zaboravio sam Nirburgring 2002!

To je treca utrka poslije kontroverzne Austrije, a Schumacher ce naslov matematicki osigurati tek za nesto manje od mjesec dana u Francuskoj.

Naravno da ni u tom trenutku nije bilo dileme da li ce Schumacher osvojiti titulu, to nije bilo uopce pitanje hoce li, nego kad, ali sam ja ipak iznosio argument koji se odnosio na matematicko osvajanje titule a ne na probabilnost :pivo: I stand corrected :koska:
slika

Post

Clark
Avatar
F1puls suradnik
F1puls suradnik
Postovi: 376
S nama već: 10 god 4 mj
_bataziv_0809 je napisao/la: 07.09.2020., 13:22
Clark je napisao/la: 05.08.2020., 15:48Ono na što mogu dati komentar je to da je Rubens u jednoj sezoni utjecao na Schumacherovu titulu. A to je ona iz 2003..
Po mom mišljenju to je jedna od Schumacherovih lošijih kampanja (puno dobrih stvari, ali i dosta loših). Tad je nekim svojiim vožnjama Rubens u konačnici dosta pomogao Schumacheru.
Vrlo zanimljivo opazanje. Narocito iz razloga sto je u direktnoj suprotnosti sa misljenjem nekih forumskih senatora (dmj i Frantic), a i meni je 2003.njegova druga najbolja sezona poslije 2000.

Zbog cega mislis da je to jedna od losijih kampanja?
Prvo, nije se najbolje prilagodio novom formatu kvalifikacija.
Drugo, Malezija i sudar s Trullijem.
Treće, izlijetanje na kiši u Brazilu.
Četvrto, Mađarska je bila off vikend.
Peto, nespretni sudar sa Satom u zadnjoj utrci.

Post

F12000
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 2967
S nama već: 7 god 1 mj
Navija za: Ferrari, Leclerc
Mali homage Juanu Pablu Montoyi, na jučerašnji dan prije 19 godina.
https://twitter.com/CrystalRacing/status/1306155866207514625 slika
slika

Post

dmj
GP3
GP3
Postovi: 975
S nama već: 5 god 3 mj
Nadam se da će vam ovo biti zanimljivo, uistinu nećete ovu priču naći nigdje drugdje, ni na engleskom...

https://telesport.telegram.hr/price/div ... f1-vozaca/

Post

_bataziv_0809
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 1747
S nama već: 7 god 1 mj
Navija za: McLaren
Har Kl je napisao/la: 22.09.2020., 18:53 Meni Piquet ne može upasti u top 5.
Ovako ja zamišljam listu top 10 vozača. Redoslijed vozača u 2. i 3. grupi nije uopšte bitan. Redao sam ih prema godinama aktivnosti.
1. tier: Niki Lauda
2. tier: Lewis Hamilton, Michael Schumacher, Ayrton Senna, Manuel Fangio.
3. tier: Fernando Alonso, Alain Prost, Nelson Piquet, Jackie Stewart, Jim Clark.

Moralo bi se naći mjesto i za Stirling Moss, Hakkinen, Hill, ali nedostaje stolica.
Prebacujem ovo na prigodnu temu. Kako i zbog čega Lauda na prvom mjestu? Ako je već Lauda na prvom mjestu, zašto onda Prost na trećem?
slika

Post

Har Kl
Formula 1
Formula 1
Postovi: 4105
S nama već: 7 god 11 mj
Navija za: Mercedes
_bataziv_0809 je napisao/la: 23.09.2020., 00:00
Har Kl je napisao/la: 22.09.2020., 18:53 Meni Piquet ne može upasti u top 5.
Ovako ja zamišljam listu top 10 vozača. Redoslijed vozača u 2. i 3. grupi nije uopšte bitan. Redao sam ih prema godinama aktivnosti.
1. tier: Niki Lauda
2. tier: Lewis Hamilton, Michael Schumacher, Ayrton Senna, Manuel Fangio.
3. tier: Fernando Alonso, Alain Prost, Nelson Piquet, Jackie Stewart, Jim Clark.

Moralo bi se naći mjesto i za Stirling Moss, Hakkinen, Hill, ali nedostaje stolica.
Prebacujem ovo na prigodnu temu. Kako i zbog čega Lauda na prvom mjestu? Ako je već Lauda na prvom mjestu, zašto onda Prost na trećem?
To bi bila duga priča. O svakom, od tih gore navedenih vozača, se može napisati cijeli list argumenata zašto je baš taj najbolji.
Ja nemam toliko vremena, pa ću samo u par rečenica pokušati objasniti.

Dakle prvo mjesto je nemoguće odrediti objektivno, ma koliko se trudili.
Lauda je za mene ne samo sinonim brzine, već i sinonim prvaka F1. Uspješan u svemu, tvrdoglav ko mazga i principijelan do samog kraja.
Čovjek koji je stisnuo zube i podnio ne znam ni ja kakve bolove da stavi kacigu na lice, da bih izašao na stazu da se bori za titulu. Mjesec dana kasnije, kad je bio potpuno zdrav, zbog svojih principa je odbio da nastupi u utrci i na kraju izgubio titulu.

Prost na trećem ... Mene kad pitaju Prost ili Senna, ja ko iz topa kažem Prost. Više cijenim umijeće u utrci kad vozač iz nekih nemogućih situacija se iščupa i osvoji poziciju više, nego brzinu u jednom krugu.
Međutim, Senna je odvezao je krug koji niko nikada nije, a ne vjerujem ni da će ga neko ponoviti.
Vozači su nekada u prošloj dekadi glasali i Senna je proglašen najboljim vozačem ikad.
Osjećam da, kad ga već ne mogu staviti na 1. mjesto moram na 2.

Post

_bataziv_0809
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 1747
S nama već: 7 god 1 mj
Navija za: McLaren
Na koji Sennin krug mislis? Monako ili Donington?

Lauda i Prost su meni druga strana spektra od Senne, zato mi je bilo neobicno da je nekome kome je Lauda na prvom mjestu, Senna ispred Prosta :chill:

Za mene je Prost najbolji svih vremena iza Fangia, a Senna mi je ipak malo nize rangiran...mozda i nezasluzeno, tj.zaslugom fanboyeva, a ne svojom zaslugom...no sta da se radi... :chill:
slika

Post

Har Kl
Formula 1
Formula 1
Postovi: 4105
S nama već: 7 god 11 mj
Navija za: Mercedes
Donington.

Da se prisjetimo

Post

Vettel-Ferrari
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 6170
S nama već: 10 god
Navija za: Vettel, Sainz, Ferrari
Jednom je Colin Chapman rekao:
“He will always be the best. I'm sure in time someone else will come along and everyone'll hail him as the greatest ever. But not me. For me, there will never be another in Jimmy's class”
I u pravu je bio :D

Post

_bataziv_0809
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 1747
S nama već: 7 god 1 mj
Navija za: McLaren
Har Kl je napisao/la: 23.09.2020., 13:16 Donington.

Da se prisjetimo

Pa izveo je i Rubens nesto slicno na toj istoj utrci, naravno ne za vodstvo, ali svejedno bih ja bio oprezan sa tituliranjem necega "nevidjenog do sada".
slika

Post

Har Kl
Formula 1
Formula 1
Postovi: 4105
S nama već: 7 god 11 mj
Navija za: Mercedes
Vettel-Ferrari je napisao/la: 23.09.2020., 13:46 Jednom je Colin Chapman rekao:
“He will always be the best. I'm sure in time someone else will come along and everyone'll hail him as the greatest ever. But not me. For me, there will never be another in Jimmy's class”
I u pravu je bio :D
I nakon 182 sata rasprave, zaključimo da svi imamo svoga vozača za kojeg smatramo da je GOAT ;) :thumbs:

_bataziv_0809 je napisao/la: 23.09.2020., 14:02
Har Kl je napisao/la: 23.09.2020., 13:16 Donington.

Da se prisjetimo

Pa izveo je i Rubens nesto slicno na toj istoj utrci, naravno ne za vodstvo, ali svejedno bih ja bio oprezan sa tituliranjem necega "nevidjenog do sada".
Isto i "nešto slično" nije isto :chill:
Ali evo da se ispravim.
Za mene neviđenog do sada.

Post

_bataziv_0809
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 1747
S nama već: 7 god 1 mj
Navija za: McLaren
Odlicna i emotivna prica iz pera Mike Hakkinena o njegovoj legendarnoj zadnjoj pobjedi u USA 2001.

https://www.mclaren.com/racing/heritage ... can-dream/

Interesantno spominje da mu se prilikom greske u kvalifikacijama desilo nesto sto je ovdje predmet sprdnje-sunce mu je islo u oci :mrgreen:
slika

Post

AlkY
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 3820
S nama već: 8 god 1 mj
Navija za: McLaren
Lokacija: Gorski kotar
Odlican tekst.
Opet se u puno situacija moze iscitati da je rivalstvo sa Michaelom bilo prepuno postovanja s obje strane.
slikaslika slika

Post

Grah0 Verified
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 1739
S nama već: 9 god 9 mj
Navija za: KMag, Seb
Lokacija: 48.196667, 16.380861
_bataziv_0809 je napisao/la: 30.09.2020., 13:28 Odlicna i emotivna prica iz pera Mike Hakkinena o njegovoj legendarnoj zadnjoj pobjedi u USA 2001.

https://www.mclaren.com/racing/heritage ... can-dream/

Interesantno spominje da mu se prilikom greske u kvalifikacijama desilo nesto sto je ovdje predmet sprdnje-sunce mu je islo u oci :mrgreen:
Ja stvarno ne znam ko se šprda sa suncem koje ide u oči? cccc :zubo: :zubo:

Post

Testarossa
Avatar
Karting
Karting
Postovi: 222
S nama već: 6 god 11 mj
Navija za: Ferrari
Da, vizir iz 2001 ovi od 15ak godina kasnije imaju istu zastitu od sunca... :bonk:
"I am who I am. I don't try to be anybody else or act in any way. I've always been the same idiot." - S.V.

Post

AlkY
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 3820
S nama već: 8 god 1 mj
Navija za: McLaren
Lokacija: Gorski kotar
A cisto sumnjam da bi se Mika , nakon tolikih godina , vadio na odsjaj sunca tj. lagao da ga je to smetalo.
Pogotovo Mika , koji nikada nije imao tako smjesnih izlika koje nemogu biti istinite :D
slikaslika slika

Post

Clark
Avatar
F1puls suradnik
F1puls suradnik
Postovi: 376
S nama već: 10 god 4 mj
Mazzacane je napisao/la: 06.10.2020., 19:57
Har Kl je napisao/la: 06.10.2020., 12:44 Ono šta se ne slažem, je vezano za današnje vozače. Možda Jackie ne gleda istim očima kao ja, ali ja tačno vidim razliku koje rade vozači tipa LH, MV, CL u odnosu na konkurenciju. A konkurencija je danas IMO puno jača nego u neka davna vremena.
Jača je u odnosu i na nedavne 80-e i 90-e, a kamoli u odnosu na davna vremena. Mislim svaka čast Fangiju, trebalo je tada puno više hrabrosti, pameti i sreće nego danas da bi vozač uopće završio utrku i ostao živ. Ali sami pristup natjecanju u vidu ozbiljnosti, rada i discipline iz čega proizlazi jaka konkurencija je smiješan. Ozbiljnija su danas regionalna Formula 4 prvenstva, nego je 50-ih bila F1. Zamisli da danas imaš razne prinčeve, grofove, saksofoniste, novinare i zubare na gridu kojima je F1 tek hobi? Šta bi rekli o takvom natjecanju? Daleko od toga da i tada nije bilo odličnih, brzih i na kraju profesionalnih vozača, ali taj broj je gotovo nemjeriv u usporedbi šta imamo danas.

Iz toga i proizlazi onaj mit da su prije vozači mogli izvlačiti više iz slabijih bolida, a danas su dobri koliko je dobar bolid. Đavla crnog su mogli izvlačit više, i oni su bili dobri koliko je im je bolid dopuštao. Samo naravno kad se sretnu profesionalni vozač (što je danas kompletan grid) i poluamater koji se u F1 doša zajebavat (kojih danas na gridu ima ravno 0), naravno da će se stječi dojam da se nekad moglo izvlačiti više iz bolida nego danas.
Ferrari je napisao/la: 07.10.2020., 09:59 Baš to, što Gilmoure i Mazzacane govore.

Da se Hamilton, Seb, Alonso, Max, Leclerc itd. rodili u ono vrijeme i oni bi vozili lijesove na kotacima jer NIJE BILO DRUGOG IZBORA.

To je bilo najbolje i najbrže vozilo dostupno u to vrijeme i vozili bi to. Tako da ne vidim čemu ta diskriminacija kao "ah ovi danas ne bi vozili to" halo, o čemu ti?

Bili Senna, Prost, Clark i ostali željeli voziti to da su rođeni u današnje vrijeme i današnjoj F1? Normalno da uvijek želiš sigurnije, brže i bolje bolide, ali ako nemaš izbora voziš ono što je dostupno, pa makar to bili lijesovi kao iz 50-ih i 60-ih.

Ono, zbilja ne razumijem to. Ili onaj argument da treba vratiti H mjenjače u F1. Smijeh totalni. Kao to je dodatni skill koji današnji vozači ne bi znali. Pa svi su počeli u kartingu, tamo su manualni mjenjači kao i u početničkih formulama. Normalno da bi znali voziti s tim.

Bili Fangio, Clark, Mansell i slični bili posvećeni, znali upravljati današnjim bolidima, natjecati se unutar desetinke, mijenjati 25 postavki tijekom kvali kruga? Paziti na gume ili voziti bolide koji imaju 5,50 m dužinu i 2 i nešto metra širine? Kako bi se oni snašli u prvom krugu?

Ma dajte... gluposti. Ja sam uvjeren da bi primjerice današnji vozači realno pokidali i Fangia i Ascarija, Farinu, Clarka i slične. Ne vidim argument protiv toga, barem validan. Profesionalizam je neusporediv, disciplina, selekcija i uređenje juniorskih serija (nećeš više vidjeti random vozače na gridu). To kao da netko kaže da bi Real Madrid iz 50-ih konkurirao današnjem. Smiješna izjava. Ovi bi izgledali kao amateri iz neke županijske lige.
Da prebacim ovo u donekle prikladniju temu.

Naravno da u usporedbama vozača koje dijeli veliki vremenski period (npr. onih iz pedesetih s ovim današnjim) postoje nekakvi temelji za teoriju da su današnji vozači bolji. Što zbog bolje fizičke i mentalne spreme, korištenja telemetrije, simulatora, i još sto drugih stvari. Po tome je Stroll možda čak bolji vozač od Fangija...

No što događa kad smanjimo tu vremensku razliku? Bolje rečeno, što se događa kad gledamo godinu po godinu, od samih početaka pa do današnjih dana? Gdje su ti instant skokovi u kvaliteti koje su radile nove generacije?

Gotovo redovito prije svake nove sezone imamo medijsku pompu da dolaze novi, veći vozački talenti od onih koji trenutno kruže stazama. Na stazi su to jako rijetki opravdali.

Uzmimo sad primjer Michaela Schumachera. Debitirao 1991. u Jordanu 191, karijeru završio 2012. u Mercedesu W03. Razlika između ta dva bolida je poprilična.
Sad maknimo Schumachera na stranu. Isto tako, zanemarimo sve godine između 1991. i 2012..
Gledajmo isključivo bolide i zapitajmo se.
Bi li onaj tko je vozio relativno jednostavni Jordan 191 uspio svladati izazove znatno sofisticiranijeg W03 s onim silnim gumbićima na volanu, većim downforceom, snažnijm motorom, KERS-om?
Zamislite samo da je npr. netko iz te generacije vozača iz 1991. u Monaku 2012. uspio svladati šikanu kod bazena pri brzini od preko 200 km/h s jednom rukom na volanu, a s drugom štelajući balans kočnica, što bi tek napravio neki vozač iz današnje generacije.

Isto tako, usporedimo Lotus 49 iz 1968. i Ferrari 126C2 iz 1982..
Ovaj prvi je kutija na četiri kotača s oko 420 KS, s aerodinamikom u povojima.
Ferrari pak ima ground effect, turbo motor od 600 KS, široke slick gume. Ukratko, svemirski brod u odnosu na Lotus 49.

Usporedimo te bolide na istoj stazi - Kyalami.
Lotus 49 - 1:21,6 (prosjek 181 km/h)
Ferrari 126C2 - 1:07,1 (prosjek 220 km/h)

14 sekundi brže vrijeme. Ma nema teorije da bi bilo koji vozač koji se natjecao 1968. mogao taj Ferrari staviti na PP u 1982.. To bi mu bilo prebrzo, fizički i mentalno prezahtjevno.
Jel tako?

I za kraj, teoretski, da imamo mogućnost putovanja kroz vrijeme, te "dovučemo" Fangia iz pedesetih godina prošlog stoljeća, posjednemo ga u ovosezonski bolid, uvjeren sam da bi takav Fangio bio komično spor. A vozač poput Gonzaleza ne bi ni stao u kokpit modernog bolida.

No opet, teoretski, da je Fangio rođen u osamdesetima ili devedesetima prošlog stoljeća, kao što je većina vozača iz današnje F1, te da je prošao sve kategorije od kartinga preko nižih formula do F1, vjerujem da bi on sada bio top vozač, isto kao što je bio u svoje vrijeme.
Zašto?
Zato jer je imao taj poseban vozački talent. U drugom vremenskom razdoblju bi ga samo razvijao u skladu sa zahtjevima tog vremena.

Ne spadam u kategoriju onih koji tvrde da bi se današnji vozači zasrali od straha u bolidima iz pedesetih, ali isto tako mi izjave poput "svaka nova generacija vozača bolja je od prethodne", ili "regionalna F4 je ozbiljnija od F1 iz pedesetih", djeluju previše pojednostavljenima i u određenoj mjeri podcjenjivačkima.

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18180
S nama već: 10 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Clark je napisao/la: 07.10.2020., 21:27 ......
I za kraj, teoretski, da imamo mogućnost putovanja kroz vrijeme, te "dovučemo" Fangia iz pedesetih godina prošlog stoljeća, posjednemo ga u ovosezonski bolid, uvjeren sam da bi takav Fangio bio komično spor. A vozač poput Gonzaleza ne bi ni stao u kokpit modernog bolida.

No opet, teoretski, da je Fangio rođen u osamdesetima ili devedesetima prošlog stoljeća, kao što je većina vozača iz današnje F1, te da je prošao sve kategorije od kartinga preko nižih formula do F1, vjerujem da bi on sada bio top vozač, isto kao što je bio u svoje vrijeme.
Zašto?
Zato jer je imao taj poseban vozački talent. U drugom vremenskom razdoblju bi ga samo razvijao u skladu sa zahtjevima tog vremena.

Ne spadam u kategoriju onih koji tvrde da bi se današnji vozači zasrali od straha u bolidima iz pedesetih, ali isto tako mi izjave poput "svaka nova generacija vozača bolja je od prethodne", ili "regionalna F4 je ozbiljnija od F1 iz pedesetih", djeluju previše pojednostavljenima i u određenoj mjeri podcjenjivačkima.
Slažem se.
Evo šta je Hulkenberg rekao, a čovjek je vrlo spreman.
Bila je nekad negdje zajebancija kako su se takmičili na spravi za veslanje i čini mi se da je Hulk pobijedio.
A Prost je niži za glavu i lakši 20kg od Hulka.
H-mjenjač, teži volan, udari turba, teže pedale,...., ljudi znali završavati trke krvavih nogu ili sa opekotinama.

https://www.facebook.com/RenaultFormula ... 923049740/

Naravno, ne pričam ja sad da ovi današnji "ne bi mogli voziti" bolide iz npr. 80-ih. Daleko od toga
Ali govoriti da vozači od prije 2-3 generacije zaostaju za ovim današnjim, ne znam,..., ne slažem se.
Podcjenjivački.
Čak i kada pričamo o prosječnom tadašnjem vozaču (Eddie Cheever, npr.), a da ne pričam o Prostu, Senni, Piquetu, Mansellu.....

Kvaka je u boldiranoj rečenici.
Isto važi i za Ascarija, Mossa, Jimmya, Jackieja, Laudu (bez obzira što je čovjek ispao smiješan kada je sjeo u onaj Jaguar, sa svojih tadašnjih 50 i nešto godina, nakon podcjenjivačke izjave da bi i majmun znao upravljati tadašnjim bolidima)....

Pitanje, samo da provjerim.
Ovo sa Lotusom 49 i Ferrarijem 126C2, je vezano za Maria Andrettija, iako on nije vozio nijedan od tih bolida na Kylamiju.
Ali jeste vozio oba bolida, a u potonjem je na VN Italije 1982. osvojio PP i podijum (3. mjesto), sa 42 i po godine.


BTW, na današnji dan prije 20 godina, jedan poseban, dugo očekivani i nadasve "katarzističan" trenutak za sve fanove Ferrarija
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Clark
Avatar
F1puls suradnik
F1puls suradnik
Postovi: 376
S nama već: 10 god 4 mj
Frantic je napisao/la: 08.10.2020., 08:37 Pitanje, samo da provjerim.
Ovo sa Lotusom 49 i Ferrarijem 126C2, je vezano za Maria Andrettija, iako on nije vozio nijedan od tih bolida na Kylamiju.
Ali jeste vozio oba bolida, a u potonjem je na VN Italije 1982. osvojio PP i podijum (3. mjesto), sa 42 i po godine.
Tako je, vezano je za Andrettija. :thumbs:
Kyalami sam samo uzeo kao primjer jer je to jedina staza (barem tako mislim) koja je "spaja" te dvije sezone, pa se pomoću nje može zorno pokazati skok u performansama bolida.

Post

Pastor
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 3812
S nama već: 7 god 2 mj
Navija za: Seb
Kada probaš nešto drugačije i dobiješ upalu mišića, osjetiš da imaš neke mišiće za koje nisi ni znao da postoje. Tako isto za današnje bolide, nedavno Hulk govorio, kad je mijenjao Pereza, da te ne može nikakav trening pripremiti. Jedino te vožnja tih bolida može pripremiti. Ali ne sumnjam da bi i današnji vozači, uz vožnju tih starih bolida, bili spremni da ih voze do maksimuma.
Odgovori
👀 Registriraj se Prijavi se ⚡