Iza nas je jedna od onih sezona o kojima će se još dugo pričati. Sezona koja će se za dvadesetak godina spominjati mlađim generacijama kao krunski dokaz zašto je Formula 1 nekada bila bolja. Ne bi me začudilo ni da se jednog dana snimi film o ovoj godini jer najam scenarista praktički nije potreban. Međutim, sezona nije imala kraj kakav je većina nas priželjkivala. Umjesto novog izravnog duela dva najbolja vozača današnjice, dobili smo farsu. Povodom toga, pokrenule su se brojne rasprave o tome tko je na kraju priče više zaslužio naslov. Pa, budući da sam nakon Mađarske napravio sažetak o utjecaju sreće na dotadašnje prvenstvo, vrijeme je da isto napravim i za drugi dio sezone.
Upozorenje prije čitanja: za drugi dio sezone je puno teže napraviti analizu pa će biti dosta nagađanja i ŠBBKBB kombinacija.
Generalno gledajući, u drugom dijelu sezone je sreća promijenila stranu te se ovaj put osmjehnula Maxu. Četiri utrke se ističu u drugom dijelu sezone kao one u kojima je (ne)sreća imala utjecaj na konačni ishod. Pri tome treba napomenuti da greške tima, kao što su Maxov boks u Monzi ili Hamiltonova diskvalifikacija u Brazilu, ne uzimam u obzir u ovom osvrtu budući da je F1 timski sport. Također, uzimanje tog parametra u obzir bi previše zakompliciralo bilo kakvu analizu.
Belgija.
Cijela utrka je bila jedan veliki cirkus i možda najbolji nagovještaj za ono što nas čeka u ostatku sezone. Odluka o voženju dva kruga pod SC-om kako bi se zadovoljila neka blesava forma i kako bi se mogli podijeliti bodovi je nešto što mi niti dan danas nije jasno. Kako je nekome to moglo pasti na pamet? Uglavnom, bodovi za takvu farsu se nikada nisu trebali podijeliti te je tu Max nepošteno profitirao.
Max: +12.5 bodova; Hamilton: +7.5 bodova
Ukupno: Max +5 bodova
Italija.
Neki će reći Maxova greška, drugi će reći briljantan potez u stilu nekadašnjih velikana i vraćanje milo za drago. Bez obzira u kojem ste taboru, nesporno je da je Max ovim sudarom profitirao jer da nije bio preagresivan u toj šikani, Hamiltona ne bi vidio do kraja utrke kada bi ga najvjerojatnije gledao na TV-u kako slavodobitno diže pobjednički pehar. Max u cijelom prvom stintu nije uspio niti jednom ozbiljnije napasti Ricciarda i nerealno je za očekivati da bi išta drukčija situacija bila do kraja utrke uzevši u obzir McLarenovu nevjerojatnu brzinu po ravnom. S druge strane, Hamilton je prvi stint vozio na tvrđim gumama od vodećeg trojca i čak i s takvim hendikepom je uspio ozbiljno ugroziti Norrisa dva puta od čega ga je jednom i pretekao. Stoga vjerujem da bi Hamilton do kraja utrke, s mekšim gumama i vidno najbržim bolidom, s više ili manje poteškoća došao do pobjede, dok bi Max ostao na udaljenom 4. mjestu, nemoćan protiv McLarena.
Max: -12 bodova; Hamilton: - 25 bodova
Ukupno: Max + 13 bodova
Rusija.
Za ovu utrku nisam siguran bi li vremenske prilike nazivao srećom ili ne. Kiša 5 krugova prije kraja utrke je dala priliku Maxu da spasi jednu do tada prosječnu utrku i Max je tu priliku objeručke prihvatio, potencirajući raniji ulazak u boks koji se na kraju pokazao ispravnim potezom. Međutim, činjenica je da bi bez kiše u zadnjim krugovima Max u najboljem slučaju završio na 7. mjestu. Budući da je kiša pala na samom kraju utrke, skloniji sam ubacivanju raspleta ove utrke u kategoriju sreća/nesreća.
Bez kiše, Max bi najvjerojatnije završio na 7. mjestu. Hamilton bi s druge strane skoro sigurno završio kao 2. jer se činilo da nema šanse da Norris izgubi tu utrku pa makar se vozilo još 100 krugova.
Max: +12 bodova; Hamilton: +7 bodova
Ukupno: Max +5 bodova
Abu Dhabi.
O ovoj utrci ne treba trošiti previše riječi jer nam je svima još uvijek svježa u sjećanju.
Max: +7 bodova; Hamilton: -7 bodova
Ukupno: Max +14 bodova
Dakle, kada se sve zbroji i oduzme, Max je u drugom dijelu sezone na račun sreće profitirao 37 bodova. No, budući da je u prvom dijelu sezone zbog nesreće bio u deficitu 48-62 boda (ovisno o ishodu Silverstonea), Max je kroz cijelu sezonu imao više nesreće zbog koje je izgubio 11-25 bodova. Znam, znam, sigurno vam prolazi kroz glavu da smo i bez ovog romana mogli doći do toga zaključka, ali ja volim analize
Drugi parametar koji treba uzeti u obzir pri ovakvim raspravama o tome tko više ili manje zaslužuje naslov je naravno brzina bolida. Tu neću ulaziti u dublju analizu jer sam tamo negdje oko Barcelone odustao od detaljnijeg zapisivanja omjera snaga za svaki vikend. To prepuštam nekom drugom.
No unatoč tome, dojma sam da je Mercedes bio marginalno brži bolid kroz sezonu.
Sukladno tome, kada se podvuće crta, može se sa popriličnom sigurnošću reći da je unatoč kaosu u Abu Dhabiju, kozmička pravda na kraju zadovoljena.
#GOMAX #TOTHEMAX
#MAX>CRYMILTON&GRAZIERAGAZZI