Povijest F1

🕒 Razgovori o prošlim vremenima, mjesto za iskusne članove.

Post

Clark
Avatar
F1puls suradnik
F1puls suradnik
Postovi: 376
S nama već: 10 god 4 mj
_bataziv_0809 je napisao/la: 01.05.2020., 11:10 I još nešto, iako mirišem jako lošu energiju od samog starta, hajmo se ponašati kao zreli i odrasli ljudi i na taj način diskutovati.
Moram krenuti s ovim. Malo ću u off topic, valjda neće moderatori zamjeriti.

Kažeš da mirišeš lošu energiju od samog starta i još si spomenuo infatilne doskočice?
Nema loše energije, vjeruj mi. Zašto bi je bilo? Mislim da je naša mala diskusija bila i više nego u granicama prihvatljivog ponašanja. Možda si "lošu energiju" zamijenio mojom tvrdoglavošću i, nazovimo to, fasciniranošću lakoćom kojom izbjegavaš dati jasne odgovore na neke stvari, a umjesto toga pišeš o Corininim tangama, hlačama iz Zare ili Adrijanu iz Splita.
Koliko god mi te doskočice i usporedbe šaljive bile, više preferiram argumentirane odgovore. Jer od početka naše diskusije ja sam (barem tako smatram) nastojao na sve tvoje, bilo upite, bilo mišljenja, što argumentiranije odgovoriti (na neke više, na neke manje), dok kod tebe u određenim situacijama detaljnija objašnjena izostaju ili se preko nekih stvari prešutno prelazi (barem je takav moj dojam).

A sad, čisto teoretski, da je kojim slučajem bilo loše energije, mogao sam zalijepiti ovih nekoliko citata...
_bataziv_0809 je napisao/la: 21.04.2020., 00:51 ... onda vala niko ne spori ni da je Schumacher znao dobiti blažu kaznu za isti incident za koju je neko dobio težu (primjer iz guzice u ova doba mi je mozak blokirao za bolje rezultate: Villenueve Japan 1997, Schumacher Spa 1998).
_bataziv_0809 je napisao/la: 24.04.2020., 20:13 Japan 1997 kvalifikacije. 9 vozaca nije usporilo pod zutim zastavama.
_bataziv_0809 je napisao/la: 29.04.2020., 19:02 Poenta priče je bilo da može više vozača biti u istom ili sličnom prekršaju a da budu različito kažnjeni zbog drugih okolnosti, zar ne?
_bataziv_0809 je napisao/la: 30.04.2020., 00:57 A krenulo je sve od toga kada sam povukao argument da je Schumacheru u Belgiji 1998 samo izbrisano vrijeme za neusporavanje pod žutim zastavama, vjerovatno zbog toga što ranije u sezoni nije imao prekršaja.
... i na ova dva posljednja reći: bullshit da je to bila poanta priče. E, to bi zaista bila loša energija.

Ali nisam. Rekoh, možda mi je u moru postova nešto promaklo, dogodio se nesporazum, neću toliko šiljiti na tome i ajmo dalje.


Isto tako, da je bilo loše energije mogao sam na ovo...
_bataziv_0809 je napisao/la: 22.04.2020., 19:45 Ako pogledas vremena pole pozicija, F2001 je drzao uvijek raspon od 0,3 do 0,8 sekundi...
...samo napisati da imam veoma nizak prag tolerancije na gluposti koje se prezentiraju kao činjenice.

Ali nisam. Premda priznajem da imam nizak prag tolerancije na gluposti koje se pišu na ovom forumu kao činjenice (na neke reagiram , na neke ne). Umjesto da napišem ono iznad, radije sam prošao po podacima i utrkama iz te sezone da za svaki slučaj provjerim. Jer više vjerujem onom što je na papiru, nego svom sjećanju jer sam siguran da će ono prije biti u krivu nego podatak na papiru. Onda sam u odgovoru priljepio onaj graf koji to pobija i dopisao par rečenica.


Tako da sam ja definitivno za to da se diskusija nastavi (svakako s pozitivnom energijom). Zaboga, ovo je forum, a čemu forum služi ako ne tome.


Vraćam se sad on topic.

Pustimo sad Piqueta i Patresea, Schumachera i Barrichella. Tu ćemo se morati poslužiti onom starom - agree to disagree.
_bataziv_0809 je napisao/la: 01.05.2020., 11:10 Ne. Po mom skromnom mišljenju taj bolid je bio ilegalan. Ne bi mu trebalo tražiti alibi u nenaklonjenosti FIA.
Ako može malo konkretnije, što je točno bilo ilegalno i u kojem slučaju? Što je to B194 učinilo nelegalnim? Što ga je to razlikovalo od drugih bolida na gridu poput 412T1 ili MP4/9? Nekoliko činjenica, čisto da znam na što bih i kako trebao replicirati.

Post

fjaka
Avatar
Formula 4
Formula 4
Postovi: 417
S nama već: 10 god 3 mj
Navija za: jordan
pričali smo nedavno o alternativi, evo je već neko prije 2 godine dobrano ispromiša 80te i 90te :mrgreen:

slika

slika

https://historseye.wordpress.com/2018/0 ... aren-1988/

Post

_bataziv_0809
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 1747
S nama već: 7 god 1 mj
Navija za: McLaren
Clark je napisao/la: 01.05.2020., 21:22

Moram krenuti s ovim. Malo ću u off topic, valjda neće moderatori zamjeriti.

Kažeš da mirišeš lošu energiju od samog starta i još si spomenuo infatilne doskočice?
Nema loše energije, vjeruj mi. Zašto bi je bilo? Mislim da je naša mala diskusija bila i više nego u granicama prihvatljivog ponašanja. Možda si "lošu energiju" zamijenio mojom tvrdoglavošću i, nazovimo to, fasciniranošću lakoćom kojom izbjegavaš dati jasne odgovore na neke stvari, a umjesto toga pišeš o Corininim tangama, hlačama iz Zare ili Adrijanu iz Splita.
Koliko god mi te doskočice i usporedbe šaljive bile, više preferiram argumentirane odgovore. Jer od početka naše diskusije ja sam (barem tako smatram) nastojao na sve tvoje, bilo upite, bilo mišljenja, što argumentiranije odgovoriti (na neke više, na neke manje), dok kod tebe u određenim situacijama detaljnija objašnjena izostaju ili se preko nekih stvari prešutno prelazi (barem je takav moj dojam).
Razliciti su nam stilovi i to je sasvim legitimno. Legitimno je i da ti se moj stil ne svidja i hvala bogu pa nam relacije nisu takve da se moramo jedan drugom svidjati. Niti smo prijatelji, niti ti nesto zavisi od mene, a ni meni od tebe. Za mene nema nekog smisla gadjati se suhim cinjenicama bez licnog upliva. Ako hocu suhe cinjenice idem na wikipediju, ako hocu razmjenu misljenja obojenu razlicitim percepcijama dolazim na forum. Naravno da diskusije nema oko stvari koje su notorne kao 2+2=4.

Tako gledam na stvari. Ja sam i u privatnom zivotu saljivdzija, ali takodjer i u poslu nastojim timu kojim rukovodim docarati sustinu zadatka vrlo cesto saljivim analogijama kako bi se lakse zapamtilo. Funkcionira odlicno.

Zato ti i zamjeram ovo, da se tvojim rjecnikom posluzim, olako banaliziranje onog sto sam napisao u namjeri da me diskreditujes kao sugovornika. Dakle, poenta nikad i nije bila na obliku gaća koje nosi gospodja Sumaher, a ni na cinjenici da je hodala sa Frentzenom prije Sumahera. Poenta je bila da u hipotetickom scenariju o kojem je bilo rijec (1997 Sumaher u Williamsu, Villeneuve u Ferrariju a sve ostalo isto) Frentzen ne bi bio servilan Sumaheru kako je to bio Irvine i da bi se to odrazilo posljedicno i na rezultate, uzevsi u obzir da je Sumaher najvece rezultate ostvario dok je imao vodonosu za timskog kolegu. To je moje misljenje zasnovano na zivotnom iskustvu. Ako si ikada morao saradjivati sa nekim sa cijom si trenutnom izabranicom ranije imao romanticnu blizinu ili vice versa, jasno ti je o cemu pricam. Ako nisi, onda ti mogu reci da su odnosi jako zajebani.

Poenta nije bila ni u Zari, pantalonama a jos manje na onom mentolu Adrijanu iz Splita. Poenta je bila da postoje ljudska ponasanja koja sama po sebi nisu opasna, ali to mogu biti jer imaju potencijal da izazovu opasnu posljedicu, te da postoje ljudska ponasanja koja su sama po sebi opasna cim ih poksusas bez obzira proizvela posljedicu ili ne.

Pa da nacrtam analogiju: izaci iz boksa na nacin da pokusas agresivno zatvoriti protivnika, pa kada ne uspijes ostavis mu dovoljno prostora da prodje (Japan 1997) je analogija sa probavanjem pantalona u Zari. Dakle uzeo si nesto sto nije tvoje, obukao na sebe i nosas po butiku iako nije tvoje (pokusaj agresivnog zatvaranja) hlace ti se svide, odes na kasu platis i tvoje su (pustis protivnika da prodje jer ga nisi uspio zatvoriti). Sa druge strane izasavsi iz boksa protivnika agresivno zatvoris, ali ga i natjeras van staze pa on zavrsi u sljunku (Kanada 1998) je analogija sa ponasanjem koje je, kao i prvo- inicijalno dozvoljeno mada rizicno (uzimanje tudje stvari kao pantalona u butiku), ali ga tek posljedica ucini opasnim i nedozvoljenim (ti sa neplacenim pantalonama preko vrata, a Frentzen u sljunak).

Idiot iz Splita nije pregazio pjesaka, nije ostetio tudju stvar, nije izazvao sudar ali se ponasao opasno i za to dobio kaznu, sto je analogija sa Sumaherom koji pri 290 km/h pribija Barrichella uz betonski zid. Kako Adrijan nije zgazio pjesaka niti izazvao sudar tako ni Sumaher nije Barrichella zakucao u zid, ali je ponasanje obojice samo po sebi opasno i kaznjivo.

Ako treba mogu i otpjevati, samo javi dok mi je harmonika od prvog maja pri ruci.

Ako neke stvari preskocim to moze biti ili da na zadatu temu nemam vise nista reci ili jednostavno previdim buduci da se odgovora nakupi a ja sam oskudnog vremena koje mi je na raspolaganju za forumanje, a vrlo cesto jos oskudnije koncentracije i odmornosti. To je naravno moj problem, ali dobronamjeran sugovornik bi dao benefit of the doubt.
Clark je napisao/la: 01.05.2020., 21:22 A sad, čisto teoretski, da je kojim slučajem bilo loše energije, mogao sam zalijepiti ovih nekoliko citata...
_bataziv_0809 je napisao/la: 21.04.2020., 00:51 ... onda vala niko ne spori ni da je Schumacher znao dobiti blažu kaznu za isti incident za koju je neko dobio težu (primjer iz guzice u ova doba mi je mozak blokirao za bolje rezultate: Villenueve Japan 1997, Schumacher Spa 1998).
_bataziv_0809 je napisao/la: 24.04.2020., 20:13 Japan 1997 kvalifikacije. 9 vozaca nije usporilo pod zutim zastavama.
_bataziv_0809 je napisao/la: 29.04.2020., 19:02 Poenta priče je bilo da može više vozača biti u istom ili sličnom prekršaju a da budu različito kažnjeni zbog drugih okolnosti, zar ne?
_bataziv_0809 je napisao/la: 30.04.2020., 00:57 A krenulo je sve od toga kada sam povukao argument da je Schumacheru u Belgiji 1998 samo izbrisano vrijeme za neusporavanje pod žutim zastavama, vjerovatno zbog toga što ranije u sezoni nije imao prekršaja.
... i na ova dva posljednja reći: bullshit da je to bila poanta priče. E, to bi zaista bila loša energija.

Ali nisam. Rekoh, možda mi je u moru postova nešto promaklo, dogodio se nesporazum, neću toliko šiljiti na tome i ajmo dalje.
I dalje ne kotam sta je sporno? Inicijalno sam naveo primjer za koji sam sam naveo da je "iz guzice" dakle vjerovatno i ne suvise kvalitetan, a isti je da za brzanje pod zutim zastavama nisu bile iste kazne za Villeneuvea i Sumahera. Poenta je bila na onome sto nisam rekao/znao a to je da je Villeneuve skupio vise prekrsaja i da je zato popusio DSQ, dok je Sumaheru samo obrisano vrijeme jer nije imao dovoljno ranijih prekrsaja. To ste napisali i ti i Frantic i ja sam vam dao benefit of the doubt smatrajuci vas kredibilnim. Ali to i dalje ne mijenja sustinu a ta je da se moze desiti da se za isti prekrsaj dobije razlicita kazna zbog drugih okolnosti. Sta je tu sporno? Ne mozes tako izvaciti postove zanemarujuci kontekst i tok rasprave. Nadam se da tako ne pravis grafove.
Clark je napisao/la: 01.05.2020., 21:22
Isto tako, da je bilo loše energije mogao sam na ovo...
_bataziv_0809 je napisao/la: 22.04.2020., 19:45 Ako pogledas vremena pole pozicija, F2001 je drzao uvijek raspon od 0,3 do 0,8 sekundi...
...samo napisati da imam veoma nizak prag tolerancije na gluposti koje se prezentiraju kao činjenice.

Ali nisam. Premda priznajem da imam nizak prag tolerancije na gluposti koje se pišu na ovom forumu kao činjenice (na neke reagiram , na neke ne). Umjesto da napišem ono iznad, radije sam prošao po podacima i utrkama iz te sezone da za svaki slučaj provjerim. Jer više vjerujem onom što je na papiru, nego svom sjećanju jer sam siguran da će ono prije biti u krivu nego podatak na papiru. Onda sam u odgovoru priljepio onaj graf koji to pobija i dopisao par rečenica.
Glupost i greska nisu isto. Mogu biti srodni, to svakako. I izvini sto nisam bio impresioniran grafom, nazlost mjesecni izvjestaji mi se podnose i u grafovima i ja vrlo dobro znam da je statistika dobra ilustracija, ali da je za kompletnu sliku potreban i kontekst, da ne idem sa onom otrcanom o bikiniju, da me ne optuzis da opet pricam o zenskim gaćama.

Podatak pamtim jos od direktnog prenosa zadnje trke 2001 od jednog od spikera. Ne znam je li Blazicko sa HRT ili Jergovic ako je tad bio ili jedan od dvojice mutavaca sa TV Hayat kojih se @Frantic vjerovatno sjeca :zubo: nije ni bitno, znam da se toga sjecam, a mozda su samo rekli UGLAVNOM je bio taj raspon ili sta vec ne. Nisam provjerio, pouzdao sam se u svoje sjecanje i boze moj, pogrijesio sam sto nisam provjerio. Ne znam zbog cega tako nervozna reakcija ako nema lose energije.

Eh a onda ti kazes da je taj raspon bio samo u 5 utrka..Ok tacno. Ferrari je imao 11 pol pozicija. Ali nisi rekao da imamo jos 3 utrke gdje je raspon bio priblizno taj (Malezija +0,291 Europa +0,266 i Amerika +0,278 svi dakle decimalno blize 0,3 nego 0,25). Dakle moze se reci da je raspon od 0,266 do 0,800 imao u 8/11 trka i jos 3 trke gdje je Mika bio dosta blizu u 2 i Montoya u 1. Da sam napisao "gotovo uvijek" je raspon bio 0,3-0,8 da li bih izbjegao tvoj pravednicki bijes? Mislim da obojica znamo odgovor . Ali kako i rekoh to je samo jedan dio slagalice jer pouzdanost bolida nosi vise od brzine u jednom krugu.

Sto se tice Benettona, drugom prilikom.
slika

Post

Clark
Avatar
F1puls suradnik
F1puls suradnik
Postovi: 376
S nama već: 10 god 4 mj
Agree to disagree ću malo stavit na pauzu.

Primjer 1:
Schumacher (Villeneuve) izlijeće direktno na Frentzenovu (Schumacherovu) trkaću putanju koji u tom trenutku vozi, recimo 280 km/h. U tom postupku Schumacher (Villeneuve) ne može znati točan položaj Frentzenovog (Schumacherovog) bolida, niti Schumacher (Villeneuve) može sa sigurnošću znati kakve će posljedice imati njegova radnja. To je samo po sebi opasna radnja (moje mišljenje).

I sada sličnosti u ta dva slučaja staju, to je neosporno. U Schumacherovom slučaju, Frentzen je završio u šljunku i odustao je iz utrke. U Villeneuveom slučaju, Schumacher ga je uspio zaobići (ali nemojmo se zavaravati da je to zbog toga što je Villeneuve znao gdje je granica fair-playa).

Tu si išao s objašnjenjem da je tek posljedica ono što čini neku radnju opasnom i nedozvoljenom. Ajde dobro, razumijem i prihvaćam tezu.


Primjer 2:
Schumacher (Patrese) blokira Barrichella (Piqueta) pri brzini od cca. 290 km/h (240 km/h) gurajući ga prema zidu (ogradi). Smatram da je to iznimno opasna radnja u oba slučaja.

I sada sličnosti staju. U Schumacherovom slučaju nema kontakta i oba vozača nastavljaju s utrkom. u Patresovom slučaju nastaje krš i lom. Oba vozača odustaju.

Ovdje je tvoje objašnjenje - intenzitet. Citiram: "Ne može se to dvoje uopšte porediti bez obzira što je princip srodan, intenzitet je ono sto ih razdvaja."

A to što kao posljedicu iz Patreseovog slučaja imamo dva uništena bolida sada je nebitno?
Pošto nisi na to nikad decidirano odgovorio, pitam se da li je razlika u intenzitetu zbog onih 50 km/h razlike u brzini? Da li je zbog toga Schumacherova radnja bila opasnija? Ili su u pitanju centimetri između bolida i ograde, kojih u Patreseovom slučaju u konačnici nije bilo.
Ili možda zato što je netko mogao izlaziti iz boksa pa im uletjeti u putanju (kao što je mogao i u Webberovim slučajevima)? Ili zato što su druge osobe bile potencijalno ugrožene (poput ljudi s pločama na pitwallu u Senninom slučaju, ili onih u Patreseovom u kojem su gume letjele posvuda)?
Ili možda zato što su bolidi iz osamdesetih poznati po svojim visokim sigurnosnim standardima, pa je za njh sudar pri 240 km/h bio kurac od ovce? Pogotovo na sigurnoj stazi kao Monaco, kudikamo sigurnijoj stazi nego što je to Hungaroring?

_bataziv_0809 je napisao/la: 02.05.2020., 22:08 I dalje ne kotam sta je sporno? Inicijalno sam naveo primjer za koji sam sam naveo da je "iz guzice" dakle vjerovatno i ne suvise kvalitetan, a isti je da za brzanje pod zutim zastavama nisu bile iste kazne za Villeneuvea i Sumahera. Poenta je bila na onome sto nisam rekao/znao a to je da je Villeneuve skupio vise prekrsaja i da je zato popusio DSQ, dok je Sumaheru samo obrisano vrijeme jer nije imao dovoljno ranijih prekrsaja. To ste napisali i ti i Frantic i ja sam vam dao benefit of the doubt smatrajuci vas kredibilnim. Ali to i dalje ne mijenja sustinu a ta je da se moze desiti da se za isti prekrsaj dobije razlicita kazna zbog drugih okolnosti. Sta je tu sporno? Ne mozes tako izvaciti postove zanemarujuci kontekst i tok rasprave. Nadam se da tako ne pravis grafove.
Ti postovi sami za sebe dovoljno govore.
A ne bih rekao da su izvučeni iz kontesta ili toka rasprave.
Poprilično je jasno od kud su krenuli, tj. na što su se referirali. Krenulo od @Frantic posta, citiram samo dio "Ah da, s vremena na vrijeme i pokojni Charlie usput i ove "niže" sudije"", a onaj treći se vjerujem referirao na @Mazzacanne post "No eto, slučajno je samo Schumacher dobio kaznu" premda nije direktno citiran, pošto se pojavio od nikuda (benefit of doubt).

A što je sporno? Ništa posebno. Samo ukazujem na kontradiktornost tvojih izjava. Ništa više, ništa manje.
Budimo iskreni. Poanta tvog prvotnog posta bila je isključivo dati primjer popustljivost sudaca prema Schumacheru.
Jer zanimljivo je kako bi poanta tada mogla biti ono što se ne zna? Citiram: "Poenta je bila na onome sto nisam rekao/znao a to je da je Villeneuve skupio vise prekrsaja i da je zato popusio DSQ, dok je Sumaheru samo obrisano vrijeme jer nije imao dovoljno ranijih prekrsaja".

Znači, vraćamo se na ono da je u nekim situacijama problem što se radi o Schumacheru. Onda to očigledno utječe i na objektivnost pa se štošta zna potkrasti kao činjenica.

Glupost i greska nisu isto.
OK, OK. Onda imam nizak prag tolerancije na greške (sad ću još malo dodat na svoj originalni odgovor) koje se izvlače iz guzice, a prezentiraju se kao činjenice.

Podatak pamtim jos od direktnog prenosa zadnje trke 2001 od jednog od spikera. Ne znam je li Blazicko sa HRT ili Jergovic ako je tad bio ili jedan od dvojice mutavaca sa TV Hayat kojih se @Frantic vjerovatno sjeca :zubo: nije ni bitno, znam da se toga sjecam, a mozda su samo rekli UGLAVNOM je bio taj raspon ili sta vec ne. Nisam provjerio, pouzdao sam se u svoje sjecanje i boze moj, pogrijesio sam sto nisam provjerio. Ne znam zbog cega tako nervozna reakcija ako nema lose energije.

Eh a onda ti kazes da je taj raspon bio samo u 5 utrka..Ok tacno. Ferrari je imao 11 pol pozicija. Ali nisi rekao da imamo jos 3 utrke gdje je raspon bio priblizno taj (Malezija +0,291 Europa +0,266 i Amerika +0,278 svi dakle decimalno blize 0,3 nego 0,25). Dakle moze se reci da je raspon od 0,266 do 0,800 imao u 8/11 trka i jos 3 trke gdje je Mika bio dosta blizu u 2 i Montoya u 1. Da sam napisao "gotovo uvijek" je raspon bio 0,3-0,8 da li bih izbjegao tvoj pravednicki bijes? Mislim da obojica znamo odgovor . Ali kako i rekoh to je samo jedan dio slagalice jer pouzdanost bolida nosi vise od brzine u jednom krugu.

E da, vidiš, u tome je razlika. U intenzitetu tvoje tvrdnje. Da si samo napisao "gotovo uvijek" umjesto "uvijek". Onda vjerojatno ne bih obratio pozornost, ne bi bilo okidača za moj "pravednički bijes".
Samo bih prešao toga i preko decidirane tvrdnje da je F2001 bio dominantniji u odnosu na ostatak grida nego što je to FW19 bio.
Onda ne bi bilo onih grafova koji, inače, nisu tu da nekoga impresioniraju. To im nije svrha. Svrha im je da pomognu u određenoj mjeri, ponajprije meni u lakšem prezentiranju mojih stavova u diskusiji.

Nisam rekao za približan raspon u dodatne 3 utrke? Istina, nisam rekao.
Ali nisam, ispravi me, ni zatajio taj podatak. Samo sam stavio graf iz kojeg je to vidljivo. Možda sam ga mogao malo bolje urediti da je to jasnije vidljivo, ukoliko se nekome ne da ići po podacima da znaju zaostatke do u tisućinku sekunde (inače 0,266 je bliže 0,25 nego 0,3 ili sam nešto pobrkao, ipak je tri ujutro).
A to s 0,3 do 0,8 sam samo napomenuo u tom postu. Primarna svrha tih grafova bila je da na slikovit način pokažu sličnost u dominaciji F2001 i FW19, dakle onog što sam tvrdio.

A kad već idemo ovim putem, ajmo to spomenut...
Williamsov raspon između 0,266 do 0,800 je 3/11 (Ferrarijev 8/11 si spomenuo). Od 0,000 do 0,265 Williams ima omjer 5/11, a Ferrarijev 3/11. Doduše, Williams je imao i 3/11 preko 0,800. Ferrari je u takvoj situaciji imao 0/11.
A također je zanimljivo i kakva je situacija bila kad su oni kasnili za PP. Mislim da i to nešto govori o konkurentnosti (dominantnosti) bolida.
Tako Williams između 0,000 do 0,100 zaostatka ima skor 3/6. Ferrari ima 1/6. Između 0,101 do 0,200 - Williams 1/6, Ferrari 0/6. Oboje imaju po jedan zaostatak od 0,201. Williams još ima 0,548 zaostatak, a Ferrari 0,539 i 0,824 (plus onih 2,613 iz kišnih kvalifikacija u Belgiji, ali to sam izostavio iz onog grafa, pa leti i iz ove usporedbe).
Slažem se, dio slagalice je i pouzdanost (ne mora nužno biti terminalna pouzdanost). A isto je dio slagalice dominantnosti bolida, gledajući prvenstvo u globalu, i tko je i u koliko navrata konkurencija tom dominantnom bolidu. Vrijedi i to pogledat.


Čisto iz radoznalosti. U postu u kojem sam ti prvotno replicirao za FW19 i F2001 (od 23.04.2020., 01:00), što je to točno u njemu napisano u stilu pravedničkog bijesa, tj. što se iz tog posta može kvalificirati kao nervozna reakcija?
Ovaj pak post, priznajem, pišem s natruhom zle energije i primjesom pravedničkog bijesa, ipak je jutro još malo.
Sto se tice Benettona, drugom prilikom.
Držim te za riječ.

Post

_bataziv_0809
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 1747
S nama već: 7 god 1 mj
Navija za: McLaren
Nazalost opet cemo vise o nama dvojici nego o samoj formuli 1 te se ujedno izvinjavam svima za offtopic. Sa kolegom Clarkom cu tesko na zelenu granu, to valjda tako i treba da bude i na taj nacin njegujemo pluralizam misljenja.....ali duzan sam odgovor na jos nekoliko stvari koje mi se pogresno imputiraju. Sto se mene tice ovo je zadnji osvrt na ovu temu, dalje cemo na temu Benettona i 1994.
Clark je napisao/la: 03.05.2020., 03:29
Ovdje je tvoje objašnjenje - intenzitet. Citiram: "Ne može se to dvoje uopšte porediti bez obzira što je princip srodan, intenzitet je ono sto ih razdvaja."

A to što kao posljedicu iz Patreseovog slučaja imamo dva uništena bolida sada je nebitno?
Pošto nisi na to nikad decidirano odgovorio, pitam se da li je razlika u intenzitetu zbog onih 50 km/h razlike u brzini? Da li je zbog toga Schumacherova radnja bila opasnija? Ili su u pitanju centimetri između bolida i ograde, kojih u Patreseovom slučaju u konačnici nije bilo.
Ili možda zato što je netko mogao izlaziti iz boksa pa im uletjeti u putanju (kao što je mogao i u Webberovim slučajevima)? Ili zato što su druge osobe bile potencijalno ugrožene (poput ljudi s pločama na pitwallu u Senninom slučaju, ili onih u Patreseovom u kojem su gume letjele posvuda)?
Ili možda zato što su bolidi iz osamdesetih poznati po svojim visokim sigurnosnim standardima, pa je za njh sudar pri 240 km/h bio kurac od ovce? Pogotovo na sigurnoj stazi kao Monaco, kudikamo sigurnijoj stazi nego što je to Hungaroring?
Treci a mozda i cetvrti put ti vec govorim da se "intenzitet" odnosio na poredjenje u kojem si "promjesao" Japan 1997, Kanadu 1998 i Madjarsku 2010. O Patrese Piquet incidentu nikad ali nikad nisam uopste polemisao pobogu vise.

Clark je napisao/la: 03.05.2020., 03:29 A ne bih rekao da su izvučeni iz kontesta ili toka rasprave.
Poprilično je jasno od kud su krenuli, tj. na što su se referirali. Krenulo od @Frantic posta, citiram samo dio "Ah da, s vremena na vrijeme i pokojni Charlie usput i ove "niže" sudije"", a onaj treći se vjerujem referirao na @Mazzacanne post "No eto, slučajno je samo Schumacher dobio kaznu" premda nije direktno citiran, pošto se pojavio od nikuda (benefit of doubt).

A što je sporno? Ništa posebno. Samo ukazujem na kontradiktornost tvojih izjava. Ništa više, ništa manje.
Budimo iskreni. Poanta tvog prvotnog posta bila je isključivo dati primjer popustljivost sudaca prema Schumacheru.
Jer zanimljivo je kako bi poanta tada mogla biti ono što se ne zna? Citiram: "Poenta je bila na onome sto nisam rekao/znao a to je da je Villeneuve skupio vise prekrsaja i da je zato popusio DSQ, dok je Sumaheru samo obrisano vrijeme jer nije imao dovoljno ranijih prekrsaja".

Znači, vraćamo se na ono da je u nekim situacijama problem što se radi o Schumacheru. Onda to očigledno utječe i na objektivnost pa se štošta zna potkrasti kao činjenica.
Bitno je odakle je krenulo, ali i kako se razvilo i na sta je na kraju izaslo. To se zove kontekst. Ja se i dalje toplo nadam da smo mi ovdje forumasi a ne propagandisti i da sve uzimamo u obzir a ne samo ono sto nam ide u korist nekoj zamisljenoj premisi. Sto bi bolan i ne bio nekome u 2020 problem bio Sumaher? Za sta je on danas relevantan uopste? Drevna proslost. Za portal vec pisu ljudi koji nisu gledali nijednu njegovu utrku iz Ferrari ere.

A opet zasto bi on bio izuzet iz svake kritike sa druge strane? Mozda je TEBI problem sto se neko usudio udariti u taj narativ, pa si krenuo u agresivnu odbranu i sa tom famoznom zlom energijom? Stavi prst na celo. Ja jesam vec.

Portal i jeste 80-90% proFerrari te osim Har Kl i jos par ljudi i nemamo priliku cuti drugo misljenje, sto ne znaci da svako neslaganje znaci nuzno i neku mrznju prema Sumaheru. Jebo ba jednu zutu zastavu, meni i dalje nije jasno sta ti nije jasno :mrgreen: evo neka kolege ocjene, mi smo svoje rekli.

Sta je jedna zuta zastava za ukidanje tehnickih inovacija direktnim konkurentima? Sve ovo sto danas istresate na Mercedes, nekad je vazilo za Ferrari. Vec sam naveo, Meklarenu zabranise trecu pedalu, Miselinke 2003 odjednom postase siroke i ilegalne, Renou se zabrani mass damper...naspram toga trice i kucine kao Malezija 1999 su vec smijesne.
Clark je napisao/la: 03.05.2020., 03:29
Glupost i greska nisu isto.
OK, OK. Onda imam nizak prag tolerancije na greške (sad ću još malo dodat na svoj originalni odgovor) koje se izvlače iz guzice, a prezentiraju se kao činjenice.
Sad si vec bezobrazan, ali nema veze, tvoja stvar. Ako sam autor za nesto kaze da je "primjer iz guzice" onda je jasno da ni sam nema namjeru da to prezentira kao nepobitnu cinjenicu
Clark je napisao/la: 03.05.2020., 03:29 E da, vidiš, u tome je razlika. U intenzitetu tvoje tvrdnje. Da si samo napisao "gotovo uvijek" umjesto "uvijek". Onda vjerojatno ne bih obratio pozornost, ne bi bilo okidača za moj "pravednički bijes".
Samo bih prešao toga i preko decidirane tvrdnje da je F2001 bio dominantniji u odnosu na ostatak grida nego što je to FW19 bio.
Onda ne bi bilo onih grafova koji, inače, nisu tu da nekoga impresioniraju. To im nije svrha. Svrha im je da pomognu u određenoj mjeri, ponajprije meni u lakšem prezentiranju mojih stavova u diskusiji.

Nisam rekao za približan raspon u dodatne 3 utrke? Istina, nisam rekao.
Ali nisam, ispravi me, ni zatajio taj podatak. Samo sam stavio graf iz kojeg je to vidljivo. Možda sam ga mogao malo bolje urediti da je to jasnije vidljivo, ukoliko se nekome ne da ići po podacima da znaju zaostatke do u tisućinku sekunde (inače 0,266 je bliže 0,25 nego 0,3 ili sam nešto pobrkao, ipak je tri ujutro).
A to s 0,3 do 0,8 sam samo napomenuo u tom postu. Primarna svrha tih grafova bila je da na slikovit način pokažu sličnost u dominaciji F2001 i FW19, dakle onog što sam tvrdio.
Izvini ali cisto sumnjam obzirom na "inkvizitorske" metode za kojima si odmah posegnuo. Podatak si presutio, zaljepio si grafove koje ce malo ko analizirati i to je bilo to. Na upit o grafovima dao si lakonski odgovor. Zao mi je sto nemam streberski pristup nego se vise oslanjam na neke druge stvari, a sad vidim-izbrisao mi se drugi dio posta, sa mobitela tipkam, ali ponovit cu ono sto sam vec rekao a to je da je F2001 overall dominantniji od konkurencije nego je to FW19 bio. Ako meni ne vjerujes, pogledaj ponovo dokumentarac o Sumaheru koji i sam kaze u jednom trenutku da je "paket" ono sto donosi pobjede i osvaja prvenstva. Brzina u jednom krugu je samo dio paketa, a itekako gubi na znacaju kad ti konkurencija ne moze uvezati posten niz trka bez kvarova i odustajanja.

Da zakljucim, sa moje strane nema hard feelings, nadam se ni sa tvoje, te se ujedno nadam da smo zaklopili temu, jer postajemo dosadni, fokus je presao na nase licnosti dok je f1 samo povod.

O Benettonu mozemo nekad u blizoj buducnosti svakako, ja sam za.
slika

Post

Wehrlein94
Avatar
GP3
GP3
Postovi: 997
S nama već: 5 god 1 mj
Navija za: Raikkonen
Danas sam pogledao sezonu 2009 sažetak od 3 sata.
Lijepo se prisjetiti nekih Buttonovim mega vožnji .
Također,već sam i zaboravio koliko je to loša godina bila za Hamiltona,no uspio je i u toj sezoni pobjediti i to čak 2 puta, u Mađarskoj i u Singapuru.
Fisichellin pole position u Spa te prvi bodovi za Force Indiju. Čak je i Sutil imao jednu drugu startnu poziciju te sezone,ali samo 5 osvojenih bodova.
Raikkonen totalno nezainteresiran bio zadnjih par utrka jer je već bio odlučio da napušta F1. Sve u svemu,jako dobra sezona je to bila

Post

Ferrari Maniac
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 3162
S nama već: 10 god
Navija za: Scuderia Ferrari
Lokacija: Zagreb
Ajme kad sam vidio ovu ženskicu kak trči s nasipa u izletnoj zoni, pao sam sa stolca od smijeha:

Inače, izgleda da je Patrese izletio zbog kvara na novom BMW turbaku, što je bilo standardno te sezone za Brabham otkad su se prebacili na brzi ali nepouzdani BMW.
Motor je još poseban po visokoj potrošnji tako da je Brabham bio jedina momčad u to vrijeme koja je morala ići u boks po gorivo jednom prilikom u utrci. Iz toga su se rodili možda i prvi super profesionalni pit stopovi u F1. Upravo na ovoj utrci u Austriji Brabhami su konačno izdržali dovoljno da dođu do tog pit stopa na polovici utrke (u prethodne 3 utrke su odustajali prije nego što bi došlo vrijeme za pit stop - obično u spektakularnom oblaku dima i vatre). Patreseov je bio brži od dva te je za promjenu guma i dolijevanje približno 30 litara goriva mehaničarima Brabhama trebalo samo 13,9 sekundi!
Sisu (fin.)

Post

Har Kl
Formula 1
Formula 1
Postovi: 4105
S nama već: 7 god 11 mj
Navija za: Mercedes
Nisam se uključivao u ovu raspravu oko istorije, jer nisam na dovoljno visokom nivou sa @Frantic, @Clark i @bataziv.
Dosta toga znam, ali vi ste viša liga za mene :thumbs:

Ja se slažem da je MS bio kažnjavan redovno, dok je vozio za Benetton, ali sa opravdanim razlogom.
Međutim kad je počeo voziti za Ferrari, to se značajno promijenilo.

Ne mogu da ne primjetim, da niko nije spomentuo incident Montoya-Shumacher Malaysia 2002 Incident.
Ukratko, Schumacher udara Montoya, za koji Montoya dobija drive-through penalty.

@bataziv zaboravio si na leguru berilija, koja je odjednom postala preopasna za sa sve oko sebe i morala se vrlo kratkom roku izbaciti iz F1.

Pozorno pratim vašu raspravu :thumbs:

Post

Clark
Avatar
F1puls suradnik
F1puls suradnik
Postovi: 376
S nama već: 10 god 4 mj
_bataziv_0809 je napisao/la: 03.05.2020., 11:30 Nazalost opet cemo vise o nama dvojici nego o samoj formuli 1 te se ujedno izvinjavam svima za offtopic. Sa kolegom Clarkom cu tesko na zelenu granu...
Ajde onda, stanimo na loptu. Vjerujem i ja da smo svima dosadili. Neka te teme miruju neko vrijeme, već će one nekako isplivati u budućnosti, kao što to zna biti na forumima. Do tada... Peace?

Ali još ću se osvrnuti na dvije stvari, malo osobnije naravi.
A opet zasto bi on bio izuzet iz svake kritike sa druge strane? Mozda je TEBI problem sto se neko usudio udariti u taj narativ, pa si krenuo u agresivnu odbranu i sa tom famoznom zlom energijom? Stavi prst na celo. Ja jesam vec.
Samo da pojasnim. Nije problem kad se na Schumacherov račun uputi kritika, po mogućnosti konstruktivna. Napravio je on dosta gluposti za koje ga se može kritizirati. Problem nastaje, ako ga tako možemo nazvati, kad se na Schumachera upućuje kritika bilo neprovjerenim, bilo netočnim podacima (pri tome ne mislim na nečije mišljenje, već činjenice).
Kad takve stvari primjetim, sigurno ću odreagirati (neovisno tko ih piše), pošto se ponekad takve stvari kasnije uzimaju kao činjenice i nerijetko od toga nastaju duboko ukorijenjeni mitovi.
Sad si vec bezobrazan, ali nema veze, tvoja stvar.
Neću reći da sam bio isprvociran (to bi bilo jefino objašnjenje) kad sam pisao onaj jutrošnji post. Odmah sam tamo i napomenuo da ga pišem s natruhom ove sada već famozne "zle energije", ali bezobrazluk... Prejaka riječ za to.

Ali da ću šutke prijeći preko ljepljenja etiketa poput zle energije, pravedničkog bijesa, ili najnovije, inkvizitorstva, to neću. Pogotovo kada se na to referira, a ne ukazuje što sam točno "zgriješio" u svim onim prijašnjim postovima. Onda ću i ja malo bocnuti.

O Benettonu mozemo nekad u blizoj buducnosti svakako, ja sam za.
:thumbs:

Post

Clark
Avatar
F1puls suradnik
F1puls suradnik
Postovi: 376
S nama već: 10 god 4 mj
Har Kl je napisao/la: 03.05.2020., 19:26 Ne mogu da ne primjetim, da niko nije spomentuo incident Montoya-Shumacher Malaysia 2002 Incident.
Ukratko, Schumacher udara Montoya, za koji Montoya dobija drive-through penalty.
Istina, to spada u sam vrh najglupljih kazni u povijesti F1.

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18174
S nama već: 10 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Ja sam, koliko se sjećam, pri pomenu MSa i kazni, mislio isključivo na MSa.
Kakve veze imaju npr. 3. pedala, legura berilija, mass-damper, Michelinke iz 2003., itd.... sa MSom konkretno i njegovim eventualnim kažnjavanjem/nekažnjavanjem? :shock:
Takođe, kakve veze imaju (ne)postojeći/(ne)funkcionirajući TC, filter na uređaju za doljevanje ili daska ispod bolida, opet, konkretno sa MSom?
Priča je (bila) o kažnjavanju (ili ne kažnjavanju) dotičnog za situacije/poteze na stazi.
Ne znam zašto se uporno tehničke stvari (stvari iz pravilnika) uvlače u ovu priču.

Opet, što se tiče isključivo njega, ja sam mišljenja, takvog kakvog jesam i promijeniti ga neću.
Dalje, da se značajno promijenilo "kažnjavanje" MS nakon njegovog prelaska u Ferrari, to je apsolutno netačna tvrdnja!!
Jer da jeste, možda bi popio manju kaznu za Jerez, možda bi i njemu neko za Rascasse rekao da se npr. "zbunio" pa ga ne bi bacio na začelje grida.
Pobogu, pa i na VN VB 1998 je bio kažnjen. Drugi je par opanaka što su suci sami sebi napravili sranje i doveli se u situaciju da ih Ross namagarči (opet, ni za to nije "kriv" MS). Nadam se da nikom neće pasti na pamet insinuacija da su to suci namjerno uradili, "u korist" Farraiju..... :kokice:

Mogu prihvatiti tvrdnju da mu se "par puta" (al` bukvalno par puta) progledalo kroz prste, dok je vozio u Ferrariju, no kad se i to ubaci u računicu, opet smo puno bliže mojoj tvrdnji (ustvari, to je TO) da je čovjek uredno kažnjen SKORO za svaku 3.14.zdariju koju je napravio na stazi, a i dalje smo daleko od tvrdnje "da se značajno promijenilo kažnjavanje MSa, kada je prešao u Ferrari".

Konkretno, za Maleziju, definitivno debilna i nepoštena kazna za Montoyu. Mislim, nije trebao dobiti nikakvu kaznu.
Odmah da dodam, nije je trebao dobiti ni MS (ako neko aludira na to).
Čisti trkaći incident.
Čak i prema riječima oštećenog (za kojeg znamo da nije imao dlake na jeziku).
After the race even Michael Schumacher said that he felt that Montoya's "drive-through" penalty had been overly harsh...

"I think we have seen far more extreme situations where nothing has happened," Michael said. We do not seem to have a very consistent situation. That is something we may all want to improve in future."

Montoya was less diplomatic, as one would expect.

"I think it was very unfair," he said. "I gave Michael room, he understeered a bit and touched me and that was it. It was a racing incident. I think that after what happened at the first race they went a bit extreme and I had to take it!"

The first corner clash spoiled what could otherwise have been a great race between the two men who are emerging as the major forces in F1 this year ” as it was expected they would.

At the start Montoya got away faster from his second position on the grid. Michael Schumacher did what one expects him to do and came across the road to block the progress of the Colombian.

"He has done that plenty of times," said Montoya, "and I knew he was going to do it. It was quite predictable. He always does it. So it was just a matter of getting a good start and then being with him in the braking area because I knew that if I could stay on the outside then when we came to the next corner I was going to be on the inside. I was not going to give him a lot of room but I gave him, enough to get around the corner. He understeered a little bit and we hit. It was a racing incident. Very simple. I was fairly pissed off when they gave me the penalty."
E sad, zašto su suci na čelu sa glavnim sucem Nazirom Hooseinom, kojemu je bila oduzeta dozvola za suđenje na godinu dana, upravo zbog gluposti sa VN VB 1998., donijeli takvu odluku, koja čak i nije toliko "u korist" Ferrarija/MSa, već više (i to prilično) "na štetu" Williamsa/JPMa, ne znam.
Barem je dotični G-din Hoosein imao razloga da "poravna" račune, jel? :mrgreen:
Šala, naravno.
A možda je bio "potkupljen" od strane MAFIA-e.
Opet šala....

Naravno, kažnjavanje MSa se nastavilo i u Benzu. Uredno.
Navodio sam primjer MS/Senna (kazna za MSa) Vs. Webber/Kovalainen (bez kazne za Webbera).
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

_bataziv_0809
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 1747
S nama već: 7 god 1 mj
Navija za: McLaren
Clark je napisao/la: 03.05.2020., 20:05 Ajde onda, stanimo na loptu. Vjerujem i ja da smo svima dosadili. Neka te teme miruju neko vrijeme, već će one nekako isplivati u budućnosti, kao što to zna biti na forumima. Do tada... Peace?
Peace :thumbs:

Ujedno i izvinjenje ako sam te na bilo koji nacin uvrijedio na osobnoj razini. To mi nije bila namjera, a sve izreceno je bilo u "žaru borbe".

Har Kl je napisao/la: 03.05.2020., 19:26
Ne mogu da ne primjetim, da niko nije spomentuo incident Montoya-Shumacher Malaysia 2002 Incident.
Ukratko, Schumacher udara Montoya, za koji Montoya dobija drive-through penalty.

@bataziv zaboravio si na leguru berilija, koja je odjednom postala preopasna za sa sve oko sebe i morala se vrlo kratkom roku izbaciti iz F1.

Pozorno pratim vašu raspravu :thumbs:
Gdje si ti prije da uljetiš :zubo: Nije mi to uopše naumpalo.

Frantic je napisao/la: 03.05.2020., 20:57 Ja sam, koliko se sjećam, pri pomenu MSa i kazni, mislio isključivo na MSa.
Kakve veze imaju npr. 3. pedala, legura berilija, mass-damper, Michelinke iz 2003., itd.... sa MSom konkretno i njegovim eventualnim kažnjavanjem/nekažnjavanjem? :shock:
Takođe, kakve veze imaju (ne)postojeći/(ne)funkcionirajući TC, filter na uređaju za doljevanje ili daska ispod bolida, opet, konkretno sa MSom?
Priča je (bila) o kažnjavanju (ili ne kažnjavanju) dotičnog za situacije/poteze na stazi.
Ne znam zašto se uporno tehničke stvari (stvari iz pravilnika) uvlače u ovu priču.

Opet, što se tiče isključivo njega, ja sam mišljenja, takvog kakvog jesam i promijeniti ga neću.
Mora se sve uzeti u obzir da bi se dobila kompletna slika. Ali eto svi imamo svoje bitke :cool:

Niko ovdje neće promijeniti mišljenje, to je valjda jasno, ali interesantno je staviti na vagu ta naša "nepromjenjiva" mišljenja :thumbs:
slika

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18174
S nama već: 10 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Ne mora @bato
I ne treba.
Pričamo (barem ja pričam) isključivo o (ne)kažnjavanju dotičnog za situacije na stazi, s čim sve one tehničke stvari koje sam pobrojao/koje smo pobrojali (možda ima i još neka, nije ni bitno) nemaju apsolutno nikakve veze!
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

_bataziv_0809
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 1747
S nama već: 7 god 1 mj
Navija za: McLaren
Ako ti tako kazes :chill:

Nego odavno nije bio zanimljiviji Beyond the Grid, Jacobi menadzer Senne i Prosta, sta taj svasta zna (y)

[youtube]http://youtu.be/HswrdbM0q40[/youtube]

I nedavno sam spomenuo razliku izmedju Ferrarija i Williamsa u smislu drukcije kulture rada i hijerarhije na nacin da je vozac u Williamsu samo zaposlenik...mislio sam da sam to cuo od Damona ili Ralfa, a zapravo to je izrekao jedan jedini Profesor (cca 42 minuta):

[youtube]http://youtu.be/-ZzKrfXUh1M[/youtube]
slika

Post

Har Kl
Formula 1
Formula 1
Postovi: 4105
S nama već: 7 god 11 mj
Navija za: Mercedes
Frantic je napisao/la: 03.05.2020., 20:57 Ne znam zašto se uporno tehničke stvari (stvari iz pravilnika) uvlače u ovu priču.
Zato što je nekim navijačima potpuno svejedno, da li su sudije pogodovale direktno Schumacheru ili su to uradili indirektno tako što su kažnjavali konkurentske vozače, ili su pogodovali ekipi Ferraru (u kojoj je on bio glavna ekipa), ili je FIA kažnjavala konkuntske ekipe uništavajući im sezone.
Potpuno svjedno jer je za cijelo to vrijeme MS uredno skupljao pobjede, podije i šampionate.

Komparacije kazne i usporedbe različitih situacija ne mogu komentarisati.
Samo ću reći da mi je smiješan (ne mogu da nađem prikladniji opis, a da ne uvrijedim nekoga) komentar
Pobogu, pa i na VN VB 1998 je bio kažnjen.
Kaznili ga tako što su mu poklonili pobjedu :thumbsd:
Pa i Mercedes je žešće kažnjen za onda famozni test guma. Tamo se bar odradila kazna :chill:

Post

Mazzacane
Avatar
Karting
Karting
Postovi: 98
S nama već: 7 god 3 mj
Navija za: Minardi
Har Kl je napisao/la: 04.05.2020., 13:37
Frantic je napisao/la: 03.05.2020., 20:57 Pobogu, pa i na VN VB 1998 je bio kažnjen.
Kaznili ga tako što su mu poklonili pobjedu :thumbsd:
Dobio je kaznu i faktički je odradio, ali formalno ne, šta pokazuju i vremena. Prednost ispred Hakkinena u predzadnjem krugu je bila 23,414 sekunde, a pobijedio je s 22,465. Ali to je po meni greška sudaca, odnosno nevjerojatno kako nikome nije palo napamet da bi se netko u Ferrariju mogao dosjetiti toga. Jednostavno su morali kazati Ferrariju da je pretposljednji krug zadnji u kojem moraju odraditi kaznu ili slijedi diskvalifikacija.

Post

Wehrlein94
Avatar
GP3
GP3
Postovi: 997
S nama već: 5 god 1 mj
Navija za: Raikkonen
Mazzacane je napisao/la: 04.05.2020., 14:52
Har Kl je napisao/la: 04.05.2020., 13:37
Frantic je napisao/la: 03.05.2020., 20:57 Pobogu, pa i na VN VB 1998 je bio kažnjen.
Kaznili ga tako što su mu poklonili pobjedu :thumbsd:
Dobio je kaznu i faktički je odradio, ali formalno ne, šta pokazuju i vremena. Prednost ispred Hakkinena u predzadnjem krugu je bila 23,414 sekunde, a pobijedio je s 22,465. Ali to je po meni greška sudaca, odnosno nevjerojatno kako nikome nije palo napamet da bi se netko u Ferrariju mogao dosjetiti toga. Jednostavno su morali kazati Ferrariju da je pretposljednji krug zadnji u kojem moraju odraditi kaznu ili slijedi diskvalifikacija.
To je bila čista prevara od strane starog prevaranta Rossa Brawna :) isto kao i sezona 2009. Double diffuser bio legalan ,yeah right

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18174
S nama već: 10 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Opet

@HarKl, nebitno šta je nekome svejedno ili nije svsjedno.
Apsolutno niđe veze nemaju tehničke stvari sa duelima/kontaktima/ponašanjem na stazi, u bolidu, a pričamo o tome!

I opet gomila netačnih tvrdnji.

Za VN VB 1998.
Čovjek JE dobio kaznu. I odradio je, a na kraju se ispostavilo da nije ni morao jer su (sa reddita) "stewards who royally cocked it up and looked like incompetent fools", čisto da Farrariju niko ne bi mogao srati kako su ignorisali kaznu.

Za "uništavanje sezona"....
Mclaren je i bez 3. pedale osvojio 2 WDC i 1 WCC. :shock:
Berilij ukinut za 2001. (odluka donešena 06.10.1999.!), sa berilijem DC bi možda zaostao malo manje od 58 bodova. :chill:
Berilij pored Mercedesa koristio i Peugeot u svojim motorima.
Gume 2003. (ajd, oko toga se i može diskutovati), zanimljivo kako je u narednu 21 trku, Bridgestone pobijedio u čak 18.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

_bataziv_0809
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 1747
S nama već: 7 god 1 mj
Navija za: McLaren
O tome pricas ti :mrgreen: Ali sve i da jeste tako kako kazes, nije li malo licemjerno pricati o Sumaheru kao o zrtvi nenaklonjenosti nazovimo to tako-"establismenta", a za primjere kad tad isti establisment donese odluke koje mu (in)direktno pogoduju govoriti kako nisu tema.

-Velika Britanija 1998 je razotkrila mnoge maske.

-A sto ne bi postavili pitanje je li McLaren mogao te sezone sa trecom pedalom strpati u dzep sa manje stresa?

-Zabrana berilija je smanjila snagu Mercedesovih agregata. Ron Dennis je to spomeuo na onoj press konferenciji na kojoj su se Patrick Head i Ross Brawn popičkarali oko guma.

-Naravno da je pobijedio kad je narednu sezonu poharao F2004, auto koje je bilo toliko brzo da su na testiranjima mislili da su im se stoperice sjebale. 2005 je opet primjer gdje se svjesno islo da se sjebe Ferrari.
slika

Post

Clark
Avatar
F1puls suradnik
F1puls suradnik
Postovi: 376
S nama već: 10 god 4 mj
Evo baš se danas pojavio članak o mass damperu -> LINK.
Odgovori
👀 Registriraj se Prijavi se ⚡