Agree to disagree ću malo stavit na pauzu.
Primjer 1:
Schumacher (Villeneuve) izlijeće direktno na Frentzenovu (Schumacherovu) trkaću putanju koji u tom trenutku vozi, recimo 280 km/h. U tom postupku Schumacher (Villeneuve) ne može znati točan položaj Frentzenovog (Schumacherovog) bolida, niti Schumacher (Villeneuve) može sa sigurnošću znati kakve će posljedice imati njegova radnja. To je samo po sebi opasna radnja (moje mišljenje).
I sada sličnosti u ta dva slučaja staju, to je neosporno. U Schumacherovom slučaju, Frentzen je završio u šljunku i odustao je iz utrke. U Villeneuveom slučaju, Schumacher ga je uspio zaobići (ali nemojmo se zavaravati da je to zbog toga što je Villeneuve znao gdje je granica fair-playa).
Tu si išao s objašnjenjem da je tek posljedica ono što čini neku radnju opasnom i nedozvoljenom. Ajde dobro, razumijem i prihvaćam tezu.
Primjer 2:
Schumacher (Patrese) blokira Barrichella (Piqueta) pri brzini od cca. 290 km/h (240 km/h) gurajući ga prema zidu (ogradi). Smatram da je to iznimno opasna radnja u oba slučaja.
I sada sličnosti staju. U Schumacherovom slučaju nema kontakta i oba vozača nastavljaju s utrkom. u Patresovom slučaju nastaje krš i lom. Oba vozača odustaju.
Ovdje je tvoje objašnjenje - intenzitet. Citiram: "Ne može se to dvoje uopšte porediti bez obzira što je princip srodan, intenzitet je ono sto ih razdvaja."
A to što kao posljedicu iz Patreseovog slučaja imamo dva uništena bolida sada je nebitno?
Pošto nisi na to nikad decidirano odgovorio, pitam se da li je razlika u intenzitetu zbog onih 50 km/h razlike u brzini? Da li je zbog toga Schumacherova radnja bila opasnija? Ili su u pitanju centimetri između bolida i ograde, kojih u Patreseovom slučaju u konačnici nije bilo.
Ili možda zato što je netko mogao izlaziti iz boksa pa im uletjeti u putanju (kao što je mogao i u Webberovim slučajevima)? Ili zato što su druge osobe bile potencijalno ugrožene (poput ljudi s pločama na pitwallu u Senninom slučaju, ili onih u Patreseovom u kojem su gume letjele posvuda)?
Ili možda zato što su bolidi iz osamdesetih poznati po svojim visokim sigurnosnim standardima, pa je za njh sudar pri 240 km/h bio kurac od ovce? Pogotovo na sigurnoj stazi kao Monaco, kudikamo sigurnijoj stazi nego što je to Hungaroring?
_bataziv_0809 je napisao/la: 02.05.2020., 22:08
I dalje ne kotam sta je sporno? Inicijalno sam naveo primjer za koji sam sam naveo da je "iz guzice" dakle vjerovatno i ne suvise kvalitetan, a isti je da za brzanje pod zutim zastavama nisu bile iste kazne za Villeneuvea i Sumahera. Poenta je bila na onome sto nisam rekao/znao a to je da je Villeneuve skupio vise prekrsaja i da je zato popusio DSQ, dok je Sumaheru samo obrisano vrijeme jer nije imao dovoljno ranijih prekrsaja. To ste napisali i ti i Frantic i ja sam vam dao benefit of the doubt smatrajuci vas kredibilnim. Ali to i dalje ne mijenja sustinu a ta je da se moze desiti da se za isti prekrsaj dobije razlicita kazna zbog drugih okolnosti. Sta je tu sporno? Ne mozes tako izvaciti postove zanemarujuci kontekst i tok rasprave. Nadam se da tako ne pravis grafove.
Ti postovi sami za sebe dovoljno govore.
A ne bih rekao da su izvučeni iz kontesta ili toka rasprave.
Poprilično je jasno od kud su krenuli, tj. na što su se referirali. Krenulo od @Frantic posta, citiram samo dio "Ah da, s vremena na vrijeme i pokojni Charlie usput i ove "niže" sudije"", a onaj treći se vjerujem referirao na @Mazzacanne post "No eto, slučajno je samo Schumacher dobio kaznu" premda nije direktno citiran, pošto se pojavio od nikuda (benefit of doubt).
A što je sporno? Ništa posebno. Samo ukazujem na kontradiktornost tvojih izjava. Ništa više, ništa manje.
Budimo iskreni. Poanta tvog prvotnog posta bila je isključivo dati primjer popustljivost sudaca prema Schumacheru.
Jer zanimljivo je kako bi poanta tada mogla biti ono što se ne zna? Citiram: "Poenta je bila na onome sto nisam rekao/znao a to je da je Villeneuve skupio vise prekrsaja i da je zato popusio DSQ, dok je Sumaheru samo obrisano vrijeme jer nije imao dovoljno ranijih prekrsaja".
Znači, vraćamo se na ono da je u nekim situacijama problem što se radi o Schumacheru. Onda to očigledno utječe i na objektivnost pa se štošta zna potkrasti kao činjenica.
Glupost i greska nisu isto.
OK, OK. Onda imam nizak prag tolerancije na greške (sad ću još malo dodat na svoj originalni odgovor) koje se izvlače iz guzice, a prezentiraju se kao činjenice.
Podatak pamtim jos od direktnog prenosa zadnje trke 2001 od jednog od spikera. Ne znam je li Blazicko sa HRT ili Jergovic ako je tad bio ili jedan od dvojice mutavaca sa TV Hayat kojih se @Frantic vjerovatno sjeca

nije ni bitno, znam da se toga sjecam, a mozda su samo rekli UGLAVNOM je bio taj raspon ili sta vec ne. Nisam provjerio, pouzdao sam se u svoje sjecanje i boze moj, pogrijesio sam sto nisam provjerio. Ne znam zbog cega tako nervozna reakcija ako nema lose energije.
Eh a onda ti kazes da je taj raspon bio samo u 5 utrka..Ok tacno. Ferrari je imao 11 pol pozicija. Ali nisi rekao da imamo jos 3 utrke gdje je raspon bio priblizno taj (Malezija +0,291 Europa +0,266 i Amerika +0,278 svi dakle decimalno blize 0,3 nego 0,25). Dakle moze se reci da je raspon od 0,266 do 0,800 imao u 8/11 trka i jos 3 trke gdje je Mika bio dosta blizu u 2 i Montoya u 1. Da sam napisao "gotovo uvijek" je raspon bio 0,3-0,8 da li bih izbjegao tvoj pravednicki bijes? Mislim da obojica znamo odgovor . Ali kako i rekoh to je samo jedan dio slagalice jer pouzdanost bolida nosi vise od brzine u jednom krugu.
E da, vidiš, u tome je razlika. U intenzitetu tvoje tvrdnje. Da si samo napisao "gotovo uvijek" umjesto "uvijek". Onda vjerojatno ne bih obratio pozornost, ne bi bilo okidača za moj "pravednički bijes".
Samo bih prešao toga i preko decidirane tvrdnje da je F2001 bio dominantniji u odnosu na ostatak grida nego što je to FW19 bio.
Onda ne bi bilo onih grafova koji, inače, nisu tu da nekoga impresioniraju. To im nije svrha. Svrha im je da pomognu u određenoj mjeri, ponajprije meni u lakšem prezentiranju mojih stavova u diskusiji.
Nisam rekao za približan raspon u dodatne 3 utrke? Istina, nisam rekao.
Ali nisam, ispravi me, ni zatajio taj podatak. Samo sam stavio graf iz kojeg je to vidljivo. Možda sam ga mogao malo bolje urediti da je to jasnije vidljivo, ukoliko se nekome ne da ići po podacima da znaju zaostatke do u tisućinku sekunde (inače 0,266 je bliže 0,25 nego 0,3 ili sam nešto pobrkao, ipak je tri ujutro).
A to s 0,3 do 0,8 sam samo napomenuo u tom postu. Primarna svrha tih grafova bila je da na slikovit način pokažu sličnost u dominaciji F2001 i FW19, dakle onog što sam tvrdio.
A kad već idemo ovim putem, ajmo to spomenut...
Williamsov raspon između 0,266 do 0,800 je 3/11 (Ferrarijev 8/11 si spomenuo). Od 0,000 do 0,265 Williams ima omjer 5/11, a Ferrarijev 3/11. Doduše, Williams je imao i 3/11 preko 0,800. Ferrari je u takvoj situaciji imao 0/11.
A također je zanimljivo i kakva je situacija bila kad su oni kasnili za PP. Mislim da i to nešto govori o konkurentnosti (dominantnosti) bolida.
Tako Williams između 0,000 do 0,100 zaostatka ima skor 3/6. Ferrari ima 1/6. Između 0,101 do 0,200 - Williams 1/6, Ferrari 0/6. Oboje imaju po jedan zaostatak od 0,201. Williams još ima 0,548 zaostatak, a Ferrari 0,539 i 0,824 (plus onih 2,613 iz kišnih kvalifikacija u Belgiji, ali to sam izostavio iz onog grafa, pa leti i iz ove usporedbe).
Slažem se, dio slagalice je i pouzdanost (ne mora nužno biti terminalna pouzdanost). A isto je dio slagalice dominantnosti bolida, gledajući prvenstvo u globalu, i tko je i u koliko navrata konkurencija tom dominantnom bolidu. Vrijedi i to pogledat.
Čisto iz radoznalosti. U postu u kojem sam ti prvotno replicirao za FW19 i F2001 (od 23.04.2020., 01:00), što je to točno u njemu napisano u stilu pravedničkog bijesa, tj. što se iz tog posta može kvalificirati kao nervozna reakcija?
Ovaj pak post, priznajem, pišem s natruhom zle energije i primjesom pravedničkog bijesa, ipak je jutro još malo.
Sto se tice Benettona, drugom prilikom.
Držim te za riječ.