Stranica: 85/115.

Re: Povijest F1

Postano: 12.04.2020., 11:44
Postao zekohonda
čitam da je umro stirling moss. počivao u miru.
nema još ništa na velikim sajtovima. :?

Re: Povijest F1

Postano: 12.04.2020., 11:57
Postao Frantic
Ima po ovim britasnkim (sun, mirror, indipendent, dailymail...)
Na wikipediji već "unešen" datum smrti.
RIP Stirling

Edit
Evo i na Motorsportu

Re: Povijest F1

Postano: 12.04.2020., 12:29
Postao VettelFerrari
Počivao u miru.

Re: Povijest F1

Postano: 12.04.2020., 12:56
Postao senna66
RIP

Re: Povijest F1

Postano: 12.04.2020., 13:55
Postao Ferrari Maniac
Savršen primjer da rezultati ne uvjetuju uspjeh.
Niti prestižni naslov 'Sir' ne može opisati njegovu veličinu u poštenju i iskonskoj motivaciji za utrkivanjem.
slika

Re: Povijest F1

Postano: 12.04.2020., 20:41
Postao Har Kl
Ferrari Maniac je napisao/la: 12.04.2020., 13:55 Savršen primjer da rezultati ne uvjetuju uspjeh.
Niti prestižni naslov 'Sir' ne može opisati njegovu veličinu u poštenju i iskonskoj motivaciji za utrkivanjem.
:thumbs:

Re: Povijest F1

Postano: 13.04.2020., 17:24
Postao Clark
RIP Stirling.
Strašan vozač. Velikan ne samo Formule 1, već motorsporta općenito.



@Frantic, @_bataziv_0809, @LH44 ako se mogu malo osvrnuti na vašu diskusiju otprije par dana koja me potakla da bacim oko na snimke utrka i brojke iz 1996.-e i 1997.-e.

Kada se pogledaju čiste brojke, tj. najbrži krugovi Ferrarijevih i Williamsovih bolida iz 1996.-e i 1997.-e, onda ispada da je Ferrari 310 bio za nijansu kompetitivniji bolid nego 310B (svaki u odnosu na Williamse iz svojih sezona). Premda su to samo suhoparne brojke, ipak je logično zapitati se kako to da Schumacher nije bio u borbi za naslov 1996.-e, tj. kako to da se Villeneuve nije prošetao do naslova 1997.-e i sve se moralo odlučivati u zadnjoj utrci?

Smatram da razloga ima nekoliko.

Prvi je taj da je Hill imao puno uspješnije otvaranje svoje pobjedničke sezone. Bolje je iskoristio Williamsovu osjetnu prednost naspram Ferrarija u prvoj trećini prvenstva. Hill je u tom periodu skupio četiri pobjede, jedno četvrto mjesto, dok je jednom odustao. U ukupnom poretku imao je 19 bodova više od Villeneuvea i 27 od Schumachera.
Villeneuve je pak u prvih šest utrka 1997.-e ostvario tri pobjede i imao isto toliko odustajanja. U ukupnom poretku imao je samo 3 boda više od Schumachera. U Australiji je gotovo sigurno izgubio 10 bodova zbog Irvinea, u San Marinu je izgubio barem 4 boda zbog kvara bolida, dok Monako ide njemu na dušu.
Iz toga je vidljivo da je Villeneuve u vrijeme najveće prednosti pred Ferrarijem propustio nagomilati bodovnu prednost, ali ne u potpunosti svojom krivnjom.

Drugi razlog je brzina Williamsa u odnosu na ostatak grida u preostale 2/3 sezone. S izuzetkom 5-6 utrka, Williams je u 1996.-oj bio praktički neugrožen. Imali su osjetnu prednost pred Ferrarijem, dok im preostale momčadi nisu zadavale osjetnije probleme.
1997.-e stvari su bile ponešto drugačije. Williams je te sezone imao strašno brz bolid u prvih šest utrka, isto kao i prethodne, no u nastavku ta dominacija slabi. Williams je i dalje u velikoj većini slučajeva bio najbrži bolid, ali tu i tamo mu uz Ferrari probleme stvaraju Jordan, Benetton, McLaren, Arrows... Ali u tome je i caka. Williams je konstantno bio na vrhu, ili jako blizu vrha, ovi ostali su dosta oscilirali, uključujući Ferrari. Villeneuve je praktički u svakoj utrci imao zagarantiranu borbu za pobjedu, minimalno postolje. Drugim vozačima to nije bilo zagarantirano.

Treći, iznimno bitan razlog, je ukupan broj odustajanja u sezoni. Hill je u 1996.-oj imao četiri odustajanja (dva kvara i dvije vlastite greške), dok Villeneuve 1997.-e odustaje u ukupno pet utrka (jedan kvar i četiri puta zbog raznih sudara ili izlijetanja). K tome mu dodajmo i DSQ iz Japana. Dakle, šest puta je ostajao bez bodova.
S druge strane, Schumacher 1996.-e odustaje u šest utrka. Kvarovi su ga zaustavili u njih pet, a jednom je odustao zbog vlastite greške (Monako). 1997.-e je zbog kvarova odustao samo jednom, dok je tri puta odustao zbog sudara (dva puta svojom krivnjom). Npr., da Schumacher 1996.-e nije pogriješio u Monaku i da se Ferrari nije kvario u Kanadi i Francuskoj, te da je u tim utrkama odnio pobjede, na kraju sezone imao bi isti broj bodova kao Hill. Naslov bi svejedno osvojio Hill zbog više drugih mjesta. ŠBBKBB.

Iz svega toga izgleda mi da je Williams FW18 bio podjednako dominantan prema Ferrariju 310, kao što je FW19 bio prema 310B. Ali kad se u obzir uzmu i druge stvari (gore spomenute), dominantnost FW18 je bila bolje raspoređena po cijeloj sezoni negoli ona FW19. To ipak ne znači da Villeneuve nije trebao osvojiti naslov prvaka s manje stresa. Na raspolaganju je imao nesumnjivo najbrži i najkonzistentniji bolid sezone.
A što bi, teoretski, Schumacher napravio s FW18 i FW19? Smatram da bi bilo nešto u stilu 2001.-e.

LH44 je napisao/la: 10.04.2020., 00:50 ee jbga sad Ferrari je tolika kanta bio, pa i Irvine je taj bolid dobro vozio i bio u poziciji da pobjedi.
Pretpostavljam da tu misliš na Argentinu?
Irvine je u toj utrci bio u poziciji za pobjedu isključivo zbog upitne Williamsove taktike (3 vs 2 pitstopa) i tehničkih problema na Villeneuovom bolidu. Villeneuve u prvih 20 krugova radi 19,5 sekundi prednosti u odnosu na Irvinea. Problem je nastupio u drugom stintu koji odrađuje katastrofalno sporo i u kojem mu Irvine unatoč težem bolidu skida 7 sekundi u 13 krugova. Treći stint je odradio kako spada i to mu je u konačnici spasilo utrku.
_bataziv_0809 je napisao/la: 10.04.2020., 19:13 Zadnja dominantna pobjeda Williamsa je bila u Spaniji. Nakon toga, uz izuzetak Austrije (iako je i tu Hakkinenu vrisnuo bolid dok je bio u vodstvu, ali na pocetku trke) su usljedile pobjede naslijedjene od drugih, tj. kad su drugi odustali: Britanija od Hakkinena koji je opet vodstvo naslijedio od Sumahera, Mađarska od Hilla, Luxembourg od oba McLarena.
Mađarska i Luksemburg su OK. Tu je Villeneuve naslijedio pobjedu od bržih bolida. Ali Britaniju ne bi trebalo spominjati u istom kontekstu kao one dvije utrke. Istina je da je tamo Villeneuve naslijedio pobjedu od Hakkinena, ali jako je bitno kako i zašto je do toga došlo. Williams je na toj utrci (uz Ferrari) bio dominantan bolid u odnosu na McLaren. Do prvog odlaska u boks (22. krug) Villeneuve je imao oko 32 sekunde prednosti pred Hakkinenom: Samo ću napomenuti da su bili na različitoj strategiji (Villeneuve 2, Hakkinen 1 zaustavljanje). Villeneuve je u boksu imao problema (izgubio oko 25 sekundi) i na stazu se vratio oko 15 sekundi iza Hakkinena. To je jedini razlog zašto se McLaren našao u vodstvu utrke. U nastavku je Villeneuve relativno lako uhvatio Hakkinena i postojala je velika mogućnost da bi ga i na stazi pretekao da ovaj nije odustao.

Re: Povijest F1

Postano: 13.04.2020., 17:44
Postao Frantic
Clark je napisao/la: 13.04.2020., 17:24 ...................
A što bi, teoretski, Schumacher napravio s FW18 i FW19? Smatram da bi bilo nešto u stilu 2001.-e.
....................
Auuuu Jimmy, pa ti "gori" od mene. :mrgreen:
Ja pričam o 30-ak bodova razlike, a ti odmah na 60-ak. :prcnjau:

Re: Povijest F1

Postano: 13.04.2020., 18:20
Postao LH44
Frantic je napisao/la:
Clark je napisao/la: 13.04.2020., 17:24 ...................
A što bi, teoretski, Schumacher napravio s FW18 i FW19? Smatram da bi bilo nešto u stilu 2001.-e.
....................
Auuuu Jimmy, pa ti "gori" od mene. :mrgreen:
Ja pričam o 30-ak bodova razlike, a ti odmah na 60-ak. :prcnjau:
slika

Sent from my ATU-L21 using Tapatalk


Re: Povijest F1

Postano: 13.04.2020., 19:27
Postao Clark
Frantic je napisao/la: 13.04.2020., 17:44
Clark je napisao/la: 13.04.2020., 17:24 ...................
A što bi, teoretski, Schumacher napravio s FW18 i FW19? Smatram da bi bilo nešto u stilu 2001.-e.
....................
Auuuu Jimmy, pa ti "gori" od mene. :mrgreen:
Ja pričam o 30-ak bodova razlike, a ti odmah na 60-ak. :prcnjau:
Pa da.

Kad se pogleda 2001.-a, postoje određene sličnosti s 1996.-om i 1997.-om. Kao i Williamsi iz tih sezona, Ferrari je 2001.-e bio otprilike toliko dominantan u odnosu na ostale, a opet bilo je dosta utrka u kojima su imali konkurenciju. Prvi pogled na 2001.-u daje dojam da je to prvenstvo bilo šetnja za Schumacher do naslova, ali pogled na svaku utrku pojedinačno otkriva ponešto drugačiju sliku.

Schumacher je svoj dio posla 2001.-e odradio više-manje kako treba. Na stranu tehnički kvarovi, imao je i on nekoliko off nastupa, ali je barem uvijek bio u poziciji da skuplja bodove. I hrpa je rasla.
Kad se tome pridoda da nitko od njegovih konkurenata, zbog ovih ili onih razloga (greške, tehnički kvarovi...), kroz sezonu nije ima konstantno dobru formu i da nisu iskoristili neke od Schumacherovih slabosti, na kraju je razlika u bodovima bila kakva je bila.
Uopće ne vidim razlog zašto bi bilo toliko nevjerojatno da se to isto ne bi dogodilo i sa Schumacherom u Williamsima iz te dvije sezone.

Re: Povijest F1

Postano: 13.04.2020., 19:39
Postao Frantic
Drago mi je da imam istomišljenika po tom pitanju... :pivo:
Da li je sad 30 ili 60, nije toliko ni bitno. :mrgreen:

Mada i sezona 1995. koju sam malo obrazložio, sa ona 43 boda prednosti (prije zadnje trke), daje tvom mišljenju (o tih 60-ak bodova) solidne temelje. :misli:

Re: Povijest F1

Postano: 13.04.2020., 21:09
Postao CrashOverride
Frantic je napisao/la: 13.04.2020., 19:39 Drago mi je da imam istomišljenika po tom pitanju... :pivo:
Da li je sad 30 ili 60, nije toliko ni bitno. :mrgreen:

Mada i sezona 1995. koju sam malo obrazložio, sa ona 43 boda prednosti (prije zadnje trke), daje tvom mišljenju (o tih 60-ak bodova) solidne temelje. :misli:
Evo da se i ja slozim sa obojicom 😀 MSC bi to rjesio sigurno ranije da je sjedio u tom bolidu..

Re: Povijest F1

Postano: 15.04.2020., 19:36
Postao FACS
Razvoj F1 grafike


Re: Povijest F1

Postano: 15.04.2020., 20:13
Postao Frantic
"Shaq" Villeneuve :klanjam: :rofl: :rofl:
Na ovom subtitle-u na snimku VN Španije 1996.

Re: Povijest F1

Postano: 15.04.2020., 21:29
Postao Ferrari Maniac
Baš gledam Španjolsku (snimku) i slušam intervjue vozača koji su odustali i dosta njih govori kako su loši uvjeti i teško je voziti, a u isto vrijeme Schumi ko po tračnicama - 4 sekunde brži od svih.
Podsjetilo me na onu utrku u Brazilu gdje su Verstappen i Hamilton govorili da se utrka nastavi bez safeta, a drugi (Vettel npr.) govorili da je suludo nastaviti.
Isto se može uzeti onaj Monako, Ayrton u Tolemanu lovi Prosta po kiši, pa se prekida trka na Prostov zahtjev.
Pišem o ovome, jer je zanimljivo vidjeti točku do koje je potrebno doći, da bi se vozači oko nečega tako osnovnog trebali ne slagati. Zanimljivo je da kad im se mišljenja tako drastično razlikuju, razlikuju im se i performanse - i to svemirski....

Re: Povijest F1

Postano: 15.04.2020., 22:17
Postao Frantic
@Manijače, oduvijek je tako bilo
MS je u jednom momentu imao 70sek prednosti.
Svaka čast Dinizu. On je (prema Murrayu i Jonathanu) bio jedini vozač koji nije imao nijedno proklizavanje, zabacivanje/ritanje, okretanje, izlijetanje, nastavi niz...., te kišne nedjelje. I zasluženo je osvojio taj bod.
Vidjeli smo i Stepneya. :mrgreen:

Ja sam plako na subtitle :rofl: :rofl:

petrol Army = Pedro Lamy
petrol dinners = Pedro Diniz
Stefan = Verstappen
Yozma stop end / Yas fish steppin` / Yas first effing = Jos Verstappen
prints and / french son / Princeton = Frentzen
burger = Berger
John a Lacey / Sean Lacy / Shawn release = Jean Alesi
Shaq will know / Shaq feel nerve / Jack Milner = Jacques Villeneuve
Barry Kello / Mary Keller = Barrichello
MCUs Arlo = Mika Salo
mecca hakin` and = Mika Hakkinen
Lady = Eddie
hard luck = Herbert
Kostas first happend = `cause Jos Verstappen

Izvale nevezane za subtitle
Murray: "Schumacher is so far ahead the rest of the field, he could change gearbox...."
Murray: "It`s lap 63 and.... just for academic reasons i`ll tell you that Schumacher is leading Alesi for....., it`s under minute, it`s 55 seconds...."
Jonathan: "Ferrari`s reliabilty this year is pretty good...."
Jonathan: "Alesi is maybe the best driver in wet conditions on grid...."
Jonathan: "Jos Verstappen is very gifted driver, he`s very talented...."

Re: Povijest F1

Postano: 15.04.2020., 23:03
Postao zekohonda

Re: Povijest F1

Postano: 15.04.2020., 23:09
Postao zelot
Al ih je gazda odro majko mila.. pa po koliko ke to brzi bio.. po 3-4-5 sekundi po krugu valjda..

I netko gore rece, schumi kao po tracnicama.. pitam se samo kojim to

Lik baca bolid na svakom izlasku, ulasku, ravnici i di god se jos moze.. stalno borba, stalno hrvanje, hvatanje bolida..

Volim to kad vozac ide do kraja iako ima preko 20 sekundi prednosti.. svejedno oce jos.. oce ih sve preteci za krug.. i za dva bi valjda da moze.. to je valjda onaj inat i misao: jooj al cu vas sad oderat i nabit vam komplekse svima jer letim i jos uvijek mi nije dosta.. cak i po cijenu gubitka ciste pobjede.. vrh..

Poslano sa mog Redmi Note 6 Pro koristeći Tapatalk


Re: Povijest F1

Postano: 15.04.2020., 23:27
Postao Ferrari Maniac
Jedno je hrvati se s bolidom u grčevima kad si 4 sekunde sporiji, a drugo kad dominiraš i brži si od svih drugih na stazi za 4 sekunde. Mogao je komotno bez tih proklizavanja, baš su i komentatori spomenuli da im se čini da to više iz gušta radi - uvijek na istim mjestima u istoj mjeri. Potpuno u kontroli nad bolidom. I većinom su se proklizavanja pojavljivala pred kraj utrke, na početku puno manje. Govori koliko mu je odgovarala situacija kad se vidi da je u 3. zavoju išao skroz do samog ruba staze.

Re: Povijest F1

Postano: 15.04.2020., 23:36
Postao Ferrari Maniac
zekohonda je napisao/la: 15.04.2020., 23:03 autoklub o safety carovima:
https://www.jutarnji.hr/autoklub/vremep ... UWeKVo-tqg
Ima ih stvarno smiješnih, kad vidim ovog malog Clia sjetim se onog memea mala ribica ispred morskog psa. :mrgreen:

Ali šalu na stranu, kad se vidi koliko se često danas vozači žale da je safet prespor, zaista mi nije jasno zašto neki adekvatniji auto ne nađu. S obzirom na dostupne opcije, pitam se je li to zapravo najsmješniji auto od svih ovih u članku. Potpuno neadekvatan za F1 tempo - pogotovo u zavojima.
Al dobro, samo moje mišljenje... :chill: