Povijest F1

🕒 Razgovori o prošlim vremenima, mjesto za iskusne članove.

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18320
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
01.11.1936. rođen Jackie Lewis. odradio 1961.-1962. 9 startova u Cooperu, pri čemu je osvojio 3 boda. Razočaran što nije mogao naći mjesto u fabričkoj ekipi, početkom 1963. napušta F1 i počinje uzgajati arapske konje.
60 godina poslije (dakle, 01.11.1996. :mrgreen: ), rođen je Muhammad Sean Ricardo Gelael, Indonežanin, trenutno 15. u F2 prvesntvu, test vozač Tora Rossa, učestvovao na prvim slobodnim treninzima u Maleziji i Meksiku ove godine. Vidjećemo, hoće li biti šta od njeg.

01.11.1987., nakon 10 godina F1 se vraća u japan, ali na drugu stazu, Suzuku. Jedina, i dan danas, sa oblikom "8". I bila je to prva od pet (u nizu) VN Japana, na kojoj je odlučen prvak (niz trajao zaključno sa 1991.). Mansellu je trebalo malo čudo da stigne Piqueta u posljednje 2 trke. Međutim, na prvim kvalifikacijama, u petak, doživio je strašnu nesreću, koja ga je odvojila od bolida za tu, kao i za narednu VN (Australija). Piquet je tako postao prvak i prije nego je trka počela. Na PPu se našao Berger, poveo, vodio čitavu trku, izuzev jednog kruga. Senna je u zadnjem krugu pretekao Johanssona za drugo mjesto, dok je Šveđanin ostao treći. Prostu je u prvom krugu pukla guma, pao je na začelje ali se na kraju probio do 7. mjesta, i usput postavio FL, što mu je bio 20. u karijeri (16. i zadnji za TAG-Porsche motore). Takođe, Johanssonov podijum bio 54. i zadnji za TAG-Porsche motore. Ekipa Arrowsa je startala svoju 150. trku. S druge strane Hondini motori su ostvarili 60. podijum, a Piquet je postao treći Williamsov prvak (osvojio je svoju treću titulu), te prvi sa Hondinim motorima. Kad smo kod motora to je bio i zadnji (214.) start Alfinih motora u F1 (iako ih je Osella koristila i naredne godine, ali pošto nije bilo Alfine fabričke podrške, zvali su se jednostavno Osella).

11 godina poslije, još jedna trka na Suzuki na kojoj je odlučen prvak (započet niz od 3 takve VN Japana, u međuvremnu samo 1996. prvak odlučen na toj VN). Hakkinen je došao na trku sa 4 boda prednosti (kakva bi bila situacija da nije bilo DCa i Belgije, ko će ga znat?), 90 -86. Međutim, sve što je moglo poći po zlu za MSa je i pošlo. Za početak, imao je PP (20. u karijeri). Ali mu se bolid ugasio na početku warm-up kruga, te je morao startati zadnji, čime je ostavljen prostor Hakkinenu da odmagli, provede čitavu trku u vodstvu i uzme svoju 9. pobjedu, te prvu titulu prvaka. Iako se Irvine svojski potrudio da ga omete u tome, završio je drugi, dok je DC bio treći. A MS? Nakon što je startao odzada, probijao se kroz grid (u prvom krugu prešao devetoricu). Na pola trke se našao na trećem mjestu (iza Irvinea). Naravno, postavio je i FL. Mađutim, 3 kruga prije prešao je preko ostataka od sudara Tuero-Takagi, da bi mu zbog toga na početku 31. pukla guma, netom nakon što prošao ulazak u boxove. Pored Hakkinena, i Mclaren je osigurao konstruktorsku titulu (zasad zadnja, dakle i oni imaju post od 19. što se tiče konstruktorskih titula). To je bila 430. i zadnja trka za Tyrrell, kao i za Nakana (33.), Tuera (16.), dok je i Rosset trebao startati zadnju ali se nije kvalčifikovao pa mu je prethodna (VN Luksemburga bila zadnja, 26.).

Opet 11 godina poslije, ali ovog puta VN Abu Dabija. Prva VN tog emirata. Sa onim "nestvarnim" hotelom (rekao bi Blaž), vrlo zanimljivog oblika (kad se gleda odozgo :rofl: ). Titule u obje konkurencije su bile riješene (Button, Brawn). Hamilton je bio na PPu (80. PP za benzove motore), ali je odustao zbog kočnica. Tako da je do svoje 5. pobjede (uz postavljen FL) došao Vettel, predvodivši dvostruku pobjedu Red Bulla, ispred Webbera (10. podijum u karijeri). Treći je bio novopečeni prvak, Button. Trka je bila "zadnja" u mnogim detaljima. Zadnja za sistem bodovanja 10-8-6-5-4-3-2-1, naredne godine se prešlo na sadašnji sistem. Zadnje trke su vozili Fisico (229.), ekipe Brawna (17., uz 15. i zadnji podijum), Toyote (140.) i BMW Saubera (70., ako gledamo samo BMW Sauber), zatim Nakajima (36.), kao i BMW motori (270.). Takođe i zadnja na kojoj smo vidjeli doljevanje goriva. Tu čast je imao Trulli u 42. krugu.

Prije 2 godine, F1 se vratila u Meksiko na Braća Rodriguez stazu, nakon 23 godine, ali bez Peraltade, koja je u međuvremenu isjeckana Faro Sol stadionskim kompleksom (koji je u ostalom dijelu godine basball stadion). Titule u obje konkurencije su bile odlučene, a vidjeli smo još jednu dvostruku pobjedu Benza, u poretku Rosberg (ostvario hattrick, a ta PP mu je bila 20. u karijeri) pa Hamilton. Na trećem mjestu je završio Bottas. Ferrariji su doživjeli debakl u ionako lošoj sezoni. Raikkonen je u svom 230. entryu imao kontakt sa Bottasom zbog kojeg je odustao, dok se Vettel izgriješio kao početnik te je i on odustao, što je bio prvi DNF za oba Ferrarijeva bolida još od VN Australije 2006. Alonso "izgubio snagu" u prvom krugu, a trku gledalo cca. 135000 gledalaca. Prvoplasirane je intervjuisao zadnji pobjednik VN Meksika iz 1992., Mansell.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18320
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
02.11.1946. rođen Alan Jones, prvi Williamsov prvak (iz 1980.), i jedini Aussie pored Sir Brabhama, kojem je to pošlo za rukom. U F1 karijeri je startao 116 puta, ostvario je 12 pobjeda, 24 podijuma, 6 PPa, 13 FLova, pri čemu je osvojio 206 bodova. Vozio za Hesketh, Hill, Surtees, Williams, Arrows i Lolu. Pored F1 vozio malo WEC, kao i Le Mans (ima 6. mjesto), Bathurst, Australijski TCC, au jednimo nastupu u Indycaru (mijenjao Andrettija) ima podijum. Zanimljivost - Jones i njegov otac Stan, uz Grahama i Damona Hilla, te kekea i Nicu Rosberga, čine 3 kombinacije otac/sin koji su pobijedili na VN Australije, s tim što su neki od njih pobijedili na toj trci kad se nija bodovala za F1 šampionat, dok je kod drugih bila dio F1 kalendara.

02.11.1975. rođen je Stephane Sarazzin. Ima samo jedan nastup u F1 (VN Brazila 1999. - Minardi), ali je vozio WRC, ERC, IRC - onako osrednje, a najbolji je u WECu. Prvak WECa (tad se zvao Le Mans series) iz 2007. i 2010., a trećeplasirani 2013. i prošle godine. Na 24h ima 4 druga mjesta i treće mjesto (ukupno), plus jedno treće mjesto (klasa).

02.11.2008., zadnja trka sezone. Oko 20:00 po CETu (možda sat gore/dole, neki su skakali od sreće (Mclaren, Hamilton i njihovi navijači + Nicole), neki su tugovali (Ferrari, Massa i njihovi navijači + Luis Antonio Massa), neki su (navodno) razbili TV daljinskim (LdM). Uglavnom, Felipe je maestralno odvezao domaću trku, po polu-kišnim uslovima, Lewis, da ne kažem, katastrofalno. U trku se ušlo sa prednošću Hamiltona 94 - 87. Felipe je uradio sve što je mogao. Ostvario je hattrick, vodio uvjerljivo čitavu trku osim 2 puta po 2 kruga zbog boxova. Hamilton je petljao, mučio se (iznenađujuće, s obirom na vremenske uslove), po 2 puta je imao "okršaje" sa Vettelom i sa Glockom. Na kraju je prvenstvo odlučeno u predzadnjem zavoju na uzbrdici, kada je Hamilton pretekao Glocka (koji je bio na gumama za suho), dok su u boxu Ferrarija počeli slaviti. Slavlje je potrajalo 38 sekundi, kada je Lewis kao petoplasirani prošao kroz cilj, što mu je bilo dovoljno za titulu. da su kojim slučajem završili sa istim brojem bodova, Massa bi bio prvak zbog većeg broja pobjeda (6 - 5). Uglavnom, to je bila Massina 11. i zasad zadnja pobjeda (sve su prilike da će tako i ostati), 150. start Heidfelda, a DC je imao oproštaj (doduše neslavan, odustao nakon kontakta u prvom krugu) od F1, sa 246. startova. Ferrari je osvojio konstruktorsku titulu, ali vjerujem da bi je rado mijenjali za vozačku, a Massin FL je bio 220. za ekipu iz Maranella. Honda (kao ekipa) je vozila 88. i zasad zadnju trku. Bila je to i 210. pobjeda za Ferrarijeve motore. Glock je rekao da je njihova strategija bila ispravna, ali da se na kraju trke toliko borio sa bolidom da nije ni skontao da ga je Lewis pretekao. Treću godinu zaredom, Brazil nam je priuštio odličnu trku.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=XHSeGou-pCI[/youtube]

Prije 3 godine, vožena je VN SAD. Rosberg je bio na PP, vodio je nekih 20 i kusur krugova dok se Lewis na mišiće nije progurao naprijed. Opet je umalo došlo do kontakta. A Rosberg je bio "izuran" i van staze. Nakon toga nije bilo više promjena do kraja. Lewis je došao do svoje 32. pobjede i postao Britanac sa najviše pobjeda u F1. To mu je bila 32., čime je pretekao Mansella. Treći je završio Ricci. Vettel je postavio FL. Ta dva podijuma su digla broj podijuma Mercedesa na 60, dok su renaultovi motori ostvarili 450. podijum. Caterham i Marussia nisu nastupili na trci (nije ih bilo uopšte), čime je broj ekipa pao na 9, odnosno 18 vozača (zadnji puta tako nešto se desilo u Monaku 2005.). Hamilton - Rosberg = 316 - 292, sa dvije trke do kraja, ali sa duplim bodovima u Abu Dabiju.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18320
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
03.11.1968. G.Hill je osvojio svoju drugu titulu prvaka, pobjedom na VN Meksika. U trku je ušao sa 39 bodova, ispred Stewarta sa 36 i Hulmea sa 33 boda. Hulmeu je otišao ovjes te je odustao, dok je Stewart takođe imao problema sa bolidom i završio je kao 7. Iza Hilla su se plasirali Mclaren i Jackie Oliver (kojemu je to bio prvi podijum). Jo Siffert je prvi puta u karijeri startao sa PPa (međutim, vrlo loše), a postavio je i FL. Lotus je ovom pobjedom osigurao i konstruktorsku titulu. Bila je to i 100. trke za BRM motore. Bila je to zadnja trka za Luciena Bianchija (brata od Julesovog djeda), te domaćeg vozača Moisesa Solanu.

03.11.1985. VN Australije. Prost je već bio prvak od ranije. A s obzirom na plasman na toj trci, i Mclaren je ponovio konstruktorsku titulu od prošle sezone. Pobijedio je Rosberg u Williamsu, što mu je bila 5. i zadnja pobjeda, uz postavljen 3. (takođe zadnji) FL, ispred 2 Ligiera, Lafittea (30. podijum), te Streiffa (jedini podijum u karijeri). Tambay i Jones su vozili jubilarnu 100. trku, dok je Lauda vozio zadnju (171.). Ligier je broj podijuma zaokružio na 40., a ekipa Alfa Romea je zadnji (110.) puta startala F1 trku. Ostali su tu još koju godinu sa motorima. Na PPu je bio Senna, ali je odustao zbog motora, kao i dosta ostalih favorita. Mansell (prenos), Piquet (zapalio se), De Angelis (diskvalifikovan), Prost (motor), Lauda (kočnice), Alboreto (prenos). To je bila i zadnja trka Renaulta (kao ekipe i kao proizvođača motora) u prvoj turbo eri, a Toleman je od nardene godine postao Benetton (koji je kasnije "postao Renault - ekipa).

6 godina poslije, takođe VN Australije, takođe zadnja trka sezone. Bila je to najkraća ikad odvežena trka F1. Prekinuta je u 16. krugu, ali su službeni rezultati uzeti iz 14. kruga, a vrijeme pobjednika (Senna) je bilo 24:34,899. Senna je tako do svoje 33. pobjede došao u haotičnim uslovima, startom sa svoje 60. PP, a dodijeljeno je pola bodova. Iza su završili Mansell , koji je uspio preteći Bergera, koji je završio kao treći, iako je u zadnjem priznatom krugu odradio FL. Zanimljivo je da su i Mansell i Berger u tom, 16. krugu, izletili i odustali. Takav razvoj situacije je možda i uticao na konstruktorsku titulu (ne znamo kako bi se stvari odvijale da je bilo suho), koju je osvojio Mclaren (4. zaredom), dok je Senna trku prije osvojio svoj treći naslov prvaka. Mclaren došao do cifre od 225. podijuma. Piquetu je to bila 204. i zadnja trka u karijeri, u kojoj je dopeljao do 4. mjesta i 1,5 boda. Pored njega zadnju trku su vozili Pirro i Nakajima.

03.11.2013. VN Abu Dabija. Pobjeda Vettela (7. u nizu). Drugi je završio Webber, iako je tsrtao sa PPa, što mu je bila 13. i zadnja u karijeri, a došao je do svog 40. podijuma. Treći na psotolju je bio Rosberg. Vettel je došao do svog 60. podijuma, dok je Red Bullu time došao do 100. podijuma (dobro, Vettelovih 60 i Webberovih 40, ne čine Red Bullovih 100 podijuma), uz 45. pobjeda. FL je postavio Alonso, završio na 5. mjestu, te tako ostao čak 130 bodova iz vodećeg Vettela u poretku. Kimi je imao sudar na startu, a to mu je bila zadnja trka te sezone za Lotus, jer je posljednje dvije trke odlučio da presjedi, zbog dugovanja plata. Vettel se sa 7 uzastopnih pobjeda izjednačio sa Ascarijem i MSom, po tom pitanju, a zadnje bodove u F1 su osvojili Di Resta i Sutil. Možda i najzanimljivija stvar je bila da se za vrijeme trke moglo vidjeti djelimično pomračenje sunca (bilo je prikazano u prenosu).
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18320
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
04.11.1953. rođen Jacques Villeneuve, ali Sr., Gillesov mlađi brat. Nije bio talentovan poput brata. U F1 je imao samo 3 entrya (Arrows i RAM), ali se ni na jednom nije kvalifikovao. U Indycaru je bio nešto bolji, gdje ima čak i jednu pobjedu + 1 podijum, 1985. kada je završio 8. u šampionatu. Trostruki šampion u Snowmobile seriji.

04.11.1990. vožena je zadnja trka te sezone. Opet je brkove omastio Piquet, koji je profitirao od Senninog odustajanja te je odbio Mansellove napade na kraju trke. Treći je na cilju bio Prost. Senna je bio na PPu i vodio je čitav 61 krug. Mansell je postavio FL, naganjajući Piqueta. Brazilcu je ovo bila predzadnja pobjeda u karijeri, čime je osvojio treće mjesto u poretku te sezone (imao je isto bodova kao i Berger, ali i dvije pobjede, dok Austrijanac nije sotvario nijednu), a pomogao je i Benettonu da pretekne Williams na trećem mjestu u poretku konstruktora. To je bila De Cesarisova 150. trka, 300. za Tyrrell, a jubilarna 500. F1 trka uopšte. Kako je Patreseu to bila 208. trka u karijeri, neko je izračunao da je Ricardo vozio 41,6% svih, do tada, odveženih trka (u momentu završetka karijere, taj postotak je bio impresivan - 46,7%).

Prije 5 godina, Abu Dhabi, 2 trke do kraja. Lewis na PPu. I vodstvu, sve do pada pritiska goriva. Potom vodstvo preuzima Raikkonen i vodi do kraja čime i on dolazi do svoje predzadnje pobjede u karijeri (19.), a prve "povratničke". Vettel je startao iz boxa, jer nije imao dovoljno goriva u bolidu nakon kraja kvala (za uzorke). Na pola trke je bio na drugom mjestu, imao je okršaje sa dosta vozača, a najviše pamtimo onaj sa Grosjeanom. Na kraju je završio treći, uz postvljen FL, samo par sekundi iza Raikkonena, a između se smjetio Alonso (0,8sec za Kimijem), koji je tako smanjio zaostatak za Vettelom na 10 bodova. To je bila 80. pobjeda za "Lotus" (originalni Lotus je skupio 79). Mercedosvi motori su osvojili 90. PP, a Renaultovi 150. FL.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Clark
Avatar
F1puls suradnik
F1puls suradnik
Postovi: 376
S nama već: 10 god 5 mj
Frantic je napisao/la: 03.11.2017., 13:18 6 godina poslije, takođe VN Australije, takođe zadnja trka sezone. Bila je to najkraća ikad odvežena trka F1.
Ne znam da li je ovaj podatak već spomenut?
Zanimljivo je da postoji poveznica između vremenski najkraće i vremenski najduže utrke (Kanada 2011.).
A to je činjenica da je u obje utrke nastupio Michael Schumacher.

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18320
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Clark je napisao/la: 04.11.2017., 18:40
Frantic je napisao/la: 03.11.2017., 13:18 6 godina poslije, takođe VN Australije, takođe zadnja trka sezone. Bila je to najkraća ikad odvežena trka F1.
Ne znam da li je ovaj podatak već spomenut?
Zanimljivo je da postoji poveznica između vremenski najkraće i vremenski najduže utrke (Kanada 2011.).
A to je činjenica da je u obje utrke nastupio Michael Schumacher.
Kao i kiša. Jedna je zbog kiše trajala 24 minute, a druga (sa prekidima) preko 4 sata.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18320
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
05.11.1905. rođen Louis Rosier, jedan od učesnika prve F1 trke. Na kojoj je osvojio 5. mjesto. U Talbotu. Upisao je 38 nastupa, a ostvario je 2 podijuma i 18 bodova. Većinom je vozio privatna auta (Talbote, Ferrarije i Maseratije). Sa svojim sinom je osvojio 24h Le mansa 1950., ali je zanimljivo da je sin vozio samo 2 kruga, što znači da je Louis praktično odvezao čitavu trku sam. Nadavno smo pislai o njegovo smrti (29.10.1956.).

05.11.1989. VN Australije, zadnja trka. Titula je bila riješena (ne još uvijke, bila je žalba). Prost nije ni startao za Mclaren, kada je vidio kišu. Već je najavio prelazak u Ferrari. Senna je bio na PPu, te je poveo ali je odustao zbog kontakta. Vodstvo je preuzeo i po užasnim uslovima (ponovljeni dvije godine poslije) Boutsen i došao do svoje druge pobjede. Iza je završio Nannini, a treći je bio Boutsenov timski kolega Patrese. Satoru Nakajima je postavio jedini FL u karijeri (u bolidu Lotus-Judd, a to je bio 3. i zadnji FL koji je postavio neki bolid pogonjen Juddovim motorom), Capelli je startao svoju 50. trku, dok su Cheever i Arnoux vozili svoju zadnju (132. i 149.) trku, a više se u F1 nisu pojavljivali ni (nisu se kvalifikovali), Palmer (Jolyonov otac), Larauri, Ghinzani, Raphanel i Perez-Sala.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18320
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
06.11.1931. rođen je Peter Collins (ne bubnjar i pjevač). Počeo je u HWMu, pa preko Vawalla, Maseratija, završio u Ferrariju gdje je ostvario i najveće uspjehe. U 32 starta ostvario je 3 pobjede i 9 podijuma, pritom osvojivši 47 bodova. PP i FL nije osvojio. Bio je veliki prijatelj sa Hawthornom, a zajedno su bili veliki rivali sa Mussom, dok su sva trojica vozili za Ferrari. Poginuo 03.08.1958. na Ringu, ganjajući Tony Brooksa. Već sam pisao o tome da su sva trojica poginuli u roku pola godine (Musso i Collins na stazi, Hawthorn na cesti), dok je čak 6 vozača od 21, koliko ih je startalo za VN Francuske 1958. (u kojoj je poginuo Musso), stradalo u "vozilima" (Musso, Collins, Hawthorn, zatim Behra - 1959., Schell 1960. i Von Trips 1961.).

06.11.1994. vožena je zasad zadnja trka u kojoj su se vremena, zbog prekida, sabirala. Bila je to VN Japana. Vrijeme je bilo prilično loše, veći dio trke, kiša, loša vidljivost. MS je imao PP i poveo je trku ali je zbog velikog broja izlijetanja (Herbert, Lagorce, Martini, Alboreto, Noda, Inoue, Katayama, Lehto, Berger - doduše on je imao tehnički problem) na stazu izašao Safet i "vodio" nekoliko krugova, sve dok Brundle nije izletio i udario redara koji je pomagao pri pomjeranju Morbidellijevog bolida (koji je nedugo prije toga izletio). Redaru je slomljena nog, a trka je prekinuta. MS je u momentu prekida imao 6,8sec prednosti ispred Hilla. U nastavku trke, Damon je pronašao sebe, postavio FL, a zbog MSovog boxa viška, ostao je na prvom mjestu. Trka je (zbog pomenutog prekida) završena u 50. krugu, od predviđena 53., u trenutku kada je MS smanjivao razmak, koji bi mu, agregatno donio pobjedu. Razmak je ostao 10,1sec u korist Hilla, te je zvanično pobijedio sa 3,3sec prednosti. Treći je bio Alesi, koji se othrvao Mansellovim napadima. Hillu je taj FL bio 10. u karijeri. U zadnju trku se ušlo sa prednošću MSa 92 - 91. BTW, kako je ova 412-ka bila bucmasta, prava debeljuca.
[ link do slike ]
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18320
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
07.11.1948. rođen Alex Ribeiro. 20 entry, 10 startova, 0 bodova. Hesketh, March i Fittipaldi. U autobiografiji maxa Mosleya nazva "Mack Mouse", a Robina Herda "Robin Hood". Najpoznatiji po incidentu na VN Brazila 2002., kada je bernoldi izletio, pa je Ribeiro, u funkciji vozača medical cara, došao do njega, izašao, ali je tada naletio Heidfeld i odvalio vrata. Osim materijalne štete, sve je prošlo OK.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=aUUUKuo8hXs[/youtube]

07.11.1956. rođen najpoznatiji doktor (medicine) F1, Jonathan Palmer, Jolyonov otac. Vozio za Williams, RAM, Zakspeed i Tyrrell. U 83 starta osvojio 14 bodova i postavio 1 FL. 1987. osvojio Jim Clark Cup, bodovanje unutar šampionata samo za bolide sa atmosferskim motorom, a zajedno sa Streiffom, donio Tyrrellu Colin Chapman Cup (konstruktorski pandan). I mlađi sin, Will, se bavi trkanjem.

07.11.1993. vožena je VN Australije. Trka puna jubileja i oproštaja. Sve je već bilo riješeno i ranije. Senna je uzeo PP i prekinuo niz Williamsa od 24 uzastopne PP, te ih spriječio da pokupe sve PP te godine. Vodio je najvećim dijelom trke, izuzev prvih boxova. Pobijedio je ispred Prosta i Hilla (koji je postavio FL), te tako osigurao drugo mjesto u poretku, sa 4 boda ispred Damona. Bila je to njegova zadnja pobjeda (41.) i zadnji podijum (80.). Takođe, Prost je u svojoj zadnjoj trci (199.) ostvario zadnji podijum (106.), dok je njegov timski kolega došao do 10. podijuma. Pored Prosta, zadnje trke su vozili Warwick (147.) i Patrese (256.), koji je taj rekord držao skoro 15 godina. Mclaren je došao do 104. pobjede. čime su pretekli Ferrari za 1 pobjedu i "poveli" u broju pobjeda, čime je Ferrari treći puta "izgubio" prvo mjesto po broju pobjeda (2x od Lotusa i tada od Mclarena), nakon što je krajem 1952. preuzeo prvo mjesto od Alfe. Yamahini motori odradili 50. start. Nakon trke, navečer, Tina Turner je imala koncert, a na pozornici se pojavio i Senna, kojem je Tina otpjevala pjesmu "The Best".

slika
slika
slika

07.11.2010. VN Brazila. Dan prije je na iznenađenje svih, Hulkenberg u Williamsu, sretno i spretno (na stazi koja se sušila), ostvario PP. Trka je u odnosu na kvalifikacije bila nezanimljiva. Odmah na startu je izgubio, a završio je 8., sa krugom zaostatka. Vettel se ispalio naprijed i vodio je čitavu trku, izuzev 2 kruga boxa kad je Webber bio prvi, dok je nakon preticanja Hulka u 7. krugu, Alonso do kraja ostao na trećem mjestu, završivši iza Webbera (kojemu je to bio 20. podijum). Ovakav rezultat je donio prvu konstruktorsku titulu za ekipu Red Bulla. Lujo je postavio FL, u 300. startu Mercedesovih motora.
U zadnju trku se ušlo sa slijedećim bodovnim stanjem: Alonso 246 - Webber 238 - Vettel 231 - Hamilton 222.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18320
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
08.11.1933. rođen je Peter Arundell (preminuo 16.06.2009.). Nastupao je samo za Lotus, a Chapman ga je smatrao odličnim "vodonošom" za Clarka. U 11 nastupa ostvario je 2 podijuma (oba 1964., koju je dobro započeo), ali ga je nesreća (sudar) sa Gintherom na jednoj F2 trci odvojila od bolida na godinu i po dana. Vratio se 1966. ali bezupješno. Na kraju te sezone odlučio se povući. Osnocao komapniju Mystique, odgovornu za igricu Custer`s Revenge i slične (proguglajte :mrgreen: ).

08.11.1992. vožena je zadnja trka sezone, VN Australije. Mansell je bio na PPu, te je i poveo, Senna ga je pratio u stopu, a pri pokušaju preticanja, došlo je do kontakta, zbog čega su obojica odustali. Vodstvo je preuzeo Patrese, kojeg je izdao motor. Na kraju je pobijedio Berger, ispred 2 Benettona, MSa (koji je postavio FL) i Brundlea. To je bila 197. i zadnja trka za ekipu Marcha, kao i za Dallaru (78.). Bila je to zadnja trka za Lammersa (23.), Grouillarda (41.), Modenu (70.) i Gugelmina (74.), a trebala je biti i Mansellova, ali se on ipak vratio 1994. i 1995. na po par trka za Williams i Mclaren, dok se Honda (fabrička) povukla (sve do 2000.), a Mugen-Honda je nastavila sa isporukom motora za F1 ekipe. Boutsen je ostvario jedine bodove te sezone i zadnje u karijeri, dok je MS sa drugim mjestom pretekao Sennu u poretku. Da je kojim slučajem pobijedio, a zaostatak za Bergerom na kraju je bio 0,741sec, završio bi sezonu na drugom mjestu sa bodom prednosti ispred Patresea).
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Ferrari Maniac
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 3162
S nama već: 10 god 2 mj
Navija za: Scuderia Ferrari
Lokacija: Zagreb
Frantic je napisao/la: 08.11.2017., 08:53 ... Osnocao komapniju Mystique, odgovornu za igricu Custer`s Revenge i slične (proguglajte :mrgreen: ).
Po imenu igrice i njegovim prethodnim angažmanima imao sam nešto skroz drugo na pameti dok nisam vidio..... :rofl:
Sisu (fin.)

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18320
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Ferrari Maniac je napisao/la: 08.11.2017., 14:27
Frantic je napisao/la: 08.11.2017., 08:53 ... Osnocao komapniju Mystique, odgovornu za igricu Custer`s Revenge i slične (proguglajte :mrgreen: ).
Po imenu igrice i njegovim prethodnim angažmanima imao sam nešto skroz drugo na pameti dok nisam vidio..... :rofl:
A, jesi vidio?
Nisu normalni, kakvi kreteni.....
Kažu jedna od najkontroverznijih, ujedno i najgorih igara ikad..... :facepalm:
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Ferrari Maniac
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 3162
S nama već: 10 god 2 mj
Navija za: Scuderia Ferrari
Lokacija: Zagreb
Zanima me koji su bili kriteriji kod ocjenjivanja igrice.... možda su bili krivi kriteriji... :zubo:
Sisu (fin.)

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18320
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Prije 3 godine vožena je VN Brazila. Rosberg je ostvario PP i tako osvojio prvi FIA PP Trophy, uveden tek te sezone. Održao je prednost na startu, a Hamilton mu je čitavo vrijeme puhao za vratom, uprkos tome što je u jednom momentu izletio sa staze. Rosberg je pobijedio sa 1,5sec prednosti ispred Hamiltona (koji je postavio FL, 20. u karijeri), te smanjio zaostatak u poretku prije zadnje trke, u kojoj su se dijelili dupli bodovi, na 17 bodova (334 - 317 za Hamiltona). Domaćin Massa je završio na 3. mjestu. U jednom momentu trke je čak i Hulkenberg vodio. :mrgreen:
Ta dvostruka pobjeda je bila 11. u sezoni za ekipu Benza, čime su nadmašili rekord Mclarena iz 1988., kao i 15. pobjeda ukupno, čime su izjednačili rekord Mclarena, takođe iz 1988., te Ferrarija iz 2002. i 2004.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

zekohonda Verified
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 7186
S nama već: 10 god 4 mj
Navija za: sve powered by honda
Lokacija: dubrovnik
konačno su se sjetili objaviti on board glockovog zadnjeg kruga iz brazila '08.
must see za sve koji krive glocka za propuštanje hama. :gandalf:
https://www.facebook.com/Formula1/video ... 634283386/
The FIA will take all necessary action to protect the sport and its role and reputation as regulator of the FIA Formula One World Championship.

Post

CrashOverride Verified
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 9727
S nama već: 9 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: AlfaQuadrant
Vidis koliko je trajalo da ga urede koliko toliko da izgleda uvjerljivo :rofl: :rofl:
Fino Alla Fine

Post

zekohonda Verified
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 7186
S nama već: 10 god 4 mj
Navija za: sve powered by honda
Lokacija: dubrovnik
da, da, lukave lisice... :mrgreen: evo clipa i na yt:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=fhH93grvh84[/youtube]
The FIA will take all necessary action to protect the sport and its role and reputation as regulator of the FIA Formula One World Championship.

Post

CrashOverride Verified
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 9727
S nama već: 9 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: AlfaQuadrant
Ma lopovi svjetske klase.. Mislim, bio sam i ja ljut i razocaran kad ga je Lujo proso ali kad uzmes sve u obzir imo je sanse kao i ja u tom istom bolidu protiv Luje :zubo:
Fino Alla Fine

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18320
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
zekohonda je napisao/la: 10.11.2017., 09:33 konačno su se sjetili objaviti on board glockovog zadnjeg kruga iz brazila '08.
must see za sve koji krive glocka za propuštanje hama. :gandalf:
https://www.facebook.com/Formula1/video ... 634283386/
Ma dobro. Realno čovjek nije imao šanse, pretekla su ga 4 bolida u tom zadnjem krugu.
Samo kad uzmeš koliko su Kubica (bio krug iza, vratio se u isti krug sa Glockom), Vettel i Hamilton pobjegli Glocku od 12.-13. zavoja do cilja (pobjegli su mu barem 200-300m, samo na tom dijelu staze), vidjelo se koliko je bio nemoćan.
Glock je kasnije rekao da je njihova taktika bila ispravna, te da su uzeli kišne gume, da bi završili poziciju iza, a navodno nije ni skontao da je jedan od onih bolida što su ga pred kraj pretekli bio Hamilton.
A da je trka trajala krug manje,....., eeeeee (da su babi m.da, bila bi djed :mrgreen: )
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18320
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Kako se bližimo kraju godine, sve je manje "trka/danu".
Npr., 10.11. se nije nikad do sada vozila neka trka.

Dakle, za današnji dan možemo napisati, da su rođeni Lucien Bianchi (1934.), brat Julesovog djeda, pobjednik Le Mansa 1968. (poginuo na testiranju za Le Mans 30.03.1969.), zatim "zamalo prvak" iz 1999., Eddie Irivne (rođen 1965.), čovjek koji je popio šamarčinu od Senne (iako je prije F1 karijere imao kacigu u bojama po uzoru na Senninu), kao i zadnja Doktorova pridošlica u F1, Brandon Hartley (1989.), dvostruki WEC prvak (2015. i 2017.), te ovogodišnji pobjednik Le Mansa.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”
Odgovori
👀 Registriraj se Prijavi se ⚡