Povijest F1

🕒 Razgovori o prošlim vremenima, mjesto za iskusne članove.

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Da. Na današnji dan je ekipa Ferrarija, na Silverstoneu ostvarila svoju prvu pobjedu u F1. Pošlo je to za rukom Joseu Froilanu Gonzalezu. :klanjam:
[ link do slike ] [ link do slike ]
To je ujedno bila i Gonzalezova prva pobjeda, a startao je sa PPa (takođe prva i za njega i za ekipu). Broj podijuma su zaokružili na 10. Na podijumu su se iza Gonzaleza našli njegov sunarodnik Fangio, te timski kolega Villoresi. Farina je postavio FL, što je bio 10 za ekupu Alfa Romea, čiji se niz osvajanja FLova nastavio i kroz sezonu 1951 (naravno, ako izuzmemo Indy 500, dok im je ferrari ipak prekinuo nizove za pobjede i prve startne pozicije). BRM je debitovao na toj trci, te osvojili i bodove (Reg Parnell na 5. mjestu). Na kraju se još ispostavilo da Gonzalez vozio na starijoj šasiji i sa starijim motorm nego njegove kolege Ascari i Villoresi.

Pet godina poslije, Ferrari većstiže do svoje 24 pobjede, ovog puta sa Fangiom za volanom. Duplo slavlje su uoptpunili Peter Collins i Alfonso de Portago, koji su doveli (popola) drugi Ferrari na drugo mjesto, sa krugom zaostatka. Treći je završio Jean Behra u Maseratiju. Njegov timski kolega Moss je startao sa PPa, postavio FL, borio se kao lav sa fangiom i Hawthornom, ali je odustao zbog kvara na osovini nekoliko krugova prije kraja. Inače, vožen je 101 krug. Alfonso de Portago je osvojio svoj prvi podijum (kao i bodove na toj trci), a Tony Brooks je imao debi u BRMu.

1973., Revson (Mclaren), sa svojom prvom pobjedom, ispred Petersona u Lotusu (što mu je bio 10. podijum), te timskog kolege Hulmea. Peterson je startao sa PPa, FL je postavio Hunt (prvi u karijeri), a na trci su debitovali Jochem Mass i John Watson. Andrea De Adamich je zadnji put uzeo učešće na nekom vikendu, ali nije startao restart. Lotusov 90. podijum, te 60. pobjeda za DFV8 motor. Trka je najpoznatija po kršu na startu nakon kojeg je 11 vozača odustalo. De Adamich se pobukao iz sporta zbog povreda u tom kršu. Izazvao ga je Jody Scheckter. Zadnja trka na "originalnoj" konfiguraciji Silverstonea, prije dodavanja šikane u Woodcote. jedina ikad F1 trka sa 4 Novozelandska vozača na startu.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=wLsMKbyQstY[/youtube]
Obatiti pažnju na novinare sa fotoaparatima na prvom zavoju nakon starta. :facepalm:

1979., Heatov omiljeni brko (Regazzoni) pobjeđuje u Williamsu, što mu je bila i zadnja pobjeda (uz postavljen najbrži krug), ispred Arnouxa u renaultu, te Jariera u Tyrrellu (treći i zadnji podijum). brkin timski kolega Jones je startao sa PPa, i vodio je sve dok ga kvar pumpe za vodu nije izbacio iz trke. Treba reći da je to bio 50. nastup za ekipu Sir Franka Williamsa, u kojem su ostavrili prvu najbolju startnu poziciju, kao i prvu pobjedu. Zanimljivo je da je PP vrijeme Jonesa u Williamsu FW07 sa ground-effectom, bilo skoro 7 sekundi brže od Huntovog od prije 2 godine (bez grounda).

1991., Mansell, PP, FL, from flag to flag, jednom rječju Grand slam i extaza domaćih navijača, kao i uostalom, svaki puta kada je moj omiljeni F1 brko pobijedio na domaćoj VN. Iza su završili Berger, sa preko 40sec zaostatka, te Prost. Stefano Modena i Maurizio Gugelmin su imali 50. trku, ekipa Minardija 100., a Michele Alboreto 150. Stefan "Deer hunter" Johansson je imao zadnje pojavljivanje na nekom GP vikendu, ali se nije kvalifikovao sa svojim Footworkom. Senna je do zadnjeg kruga bio drugi ali je ostao bez goriva. Bez obzira na sve, klasifikovan je kao 4., a dobio je i prvratnu vožnju do boxa sa Mansellom i Williamsom.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=75YNIsNPOM4[/youtube]

1996., Villeneuve, Berger, Hakkinen. Hill je startao sa PPa, ali je odustao zbog kvara (kao i oba Ferrarija, u samo prvih 6 krugova, što je bilo treće uzastopno duplo odustajanje Ferrarija :prcnjau: ). Jacques je na putu do pobjede postavio FL. Hakkinenovo treće mjesto mu je osiguralo 10. podijum. Zadnji GP vikend za Andreu Monterminija i ekipu Fortija (ostali su DNQ).

Sve su trke vožene na Silverstoneu.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
15.07.1914. rođen je Prince Birabongse Bhanudej Bhanubandh or Phra Chao Worawong Ther Phra Ong Chao Birabongse Bhunudej (Thai: พระเจ้าวรวงศ์เธอ พระองค์เจ้าพีรพงศ์ภาณุเดช), skraćeno Prince Bira, prvi i jedini Tajlanđanin koji je vozio F1. Vozio za maserati, Gordini, Connaught,pa završio u Maseratiju. U 19 nastupa skupio je 8 bodova. U drugoj ikad održanoj F1 trci (VN Monaca 1950.) osvojio je 5 mjesto i 2 boda. Umro od srčanog 23.12.1985. godine u Londonu. Staza pored Pattaye u Tajlandu (2,41 km, 11 zavoja), je dobila ime po njemu (Bira Circuit).

15.07. održano je i 5 VN V.Britanije.

1961, Aintree. Trostruka pobjeda Ferrarija. Von Trips (njegova druga i posljednja), P. Hill (startao sa PPa), Ginther. Tony Brooks je u BRM ostvario svoj posljednji FL. Ferrari je ovim rezultatom osigurao konstruktorsku titulu 3 trke prije kraja, a trojica prvoplasiran na ovoj trci su bili u identičnom poretku u vozačkom prvenstvu. Tony Maggs je debitovao u Lotusu. Trka će se najviše pamtiti po tome što se na istoj prvi puta pojavio bolid sa 4x4 pogonom, te zadnji puta bolid sa naprijed postavljenim motorom. Oba detalja su bila objedninjena u Ferguson P99 bolidu, pogonjenom Climaxovim motorm, kojeg je predstavila ekipa Roba Walkera. Vozio ga Jack fairman, a preuzeo ga je Moss, nakon što su na njegovom Lotusu crkle kočnice.
[ link do slike ]
Vidimo da je imao MASIVAN shield. :rofl:
BTW, na trci je padala kiša.
Evo jedna i u boji, ali sa Oulton Parka, sa Sir Stirlingom za volanom.
slika

1967., Silverstone. Jimmy (Lotus), Danny (Brabham), Chris (Ferrari). Jimmy sa PPa, naravno, izmjenjivao se u vodstvu sa timskim kolegom G.Hillom, dok ovaj nije zapao u probleme, a FL je postavio Danny, što je bio 4. i posljednji FL za Repco motore, koje je koristio Brabham. To je bila druga pobjeda za Cosworth DFV8. Debi Davida Hobbsa (BRM), a zadnja trka za Boba Andersona (Brabham).

1972, Brands Hatch. Fittipaldi (Lotus), ispred Stewarta (Tyrrell) i Revsona (Mclaren). Jackie je postavio FL, dok je sa najbolje startne pozicije krenuo drugi Jackie (tačnije Jacky), dakle X, i vodio dok mu nije crko Ferkan. Fittipaldiju je to bio 10. podijum, a Peterson se 2 kruga prije kraja izvrtio i skucao u parkirane bolide Ceverta i G.Hilla, koji su ranije izletili na tom mjestu. U svom debi nastupu u F1, Arturo Merzario je vozeći Ferrari došao do 6. mjesta i jednog boda.

1990., Silverstone. Pobjeda prosta, ispred Boutsena i Senne. Mansell je bio nadahnut pred domaćom publiko, kao i uvijek, pa je ostvario najbolje vrijeme na kvalifikacijama, izgubio prvu poziciju na startu, zatim vratio prvo mjesto, ali je odustao zbog problema sa mjenjačem (a prije odustajanja je izgubio prvo mjesto od prsta, koji se do pobjede dovukao lagano sa 5. mjesta). Za Patresea je to bio 200. start, te će ostati upisan kao prvi koji dostigao tu brojku. Aguri Suzuki je prvi puta završio u bodovima, a to je bila zadnja trka na originalnoj konfiguraciji Silverstonea.

2001., odlična vožnja Hakkinena na stazi u Silverstoneu, te pobjeda ispred Ferrarijevog dvojca, uz postavljen FL. Drugi je bio MS, koji je startao sa PPa (40. u karijeri), te Barrichella. Hakkinenu je to bio 50. podijum u karijeri. To je bila i zadnja trka za HHFa za ekipu Jordana. Mikina prva pobjeda te sezone, a DC, kao najbliži pratilac MSu je izletio već u 3 krugu.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
16.07.1928. rođen je Jim Rathman. Za F1 ga veže 11 nastupa na Indy 500, gdje je ostvario 1 pobjedu (u zadnjoj Indy 500 trci, koja se bodovala za F1 šampionat), te 3 druga mjesta, uz 2 postavljena FLa.

Što se tiče trka, pored današnje, 16.07. se vozilo još 10 trka ( :facepalm: , u PM, kud se prihvati ovog posla :rofl: ), 8 u Britaniji, te dvije u Germaniji (jedna u Austriji i druga u Njemačkoj).

1955., Aintree. Mercedes-Benz, kao i danas, dominantno. Samo što je tada ostvarena četvorostruka pobjeda :klanjam: . To je pošlo za rukom samo njima i Ferrariju. Moss je napravio triple, a samo malo lošiji start, nakon kojeg je fangio vodio samo prva dva kruga, koštao je Mossa Grand slama. Ujedno i prva pobjeda, kao i najbolja startna pozicija za Mossa. Iza je završio Fangio, sa samo 0,2sec zaostatka, Kling je ostao preko minute, a Taruffi u četvrtom Benzu je već zaostajao krug. Klingu je to bio drugi i posljednji podijum, a Sir jack Brabham je imao svoj prvi start (vozeći Cooper). Fangio je tim drugim mjestom osigurao titulu, jer su se trke u Švicarskoj i Španiji otkazale (zbog katastrofe u Le Mansu, u Švicarskoj je nakon toga skroz zabranjeno utrkivanje), te je ostala samo VN Italije, a Fangio je imao 11 bodova prednosti pred Mossom, što je bio nedostižno.

5 godina poslije, vozilo se u Silverstoneu. Debitant sa gore pomenute trke, ovaj put je bio pobjednik. Dakle, Brabham je prvi (vozeći Cooper), ispred 2 Lotusa (Surtees i Ireland). Do svoje 6. pobjede krenuo je sa PPa. G.Hill u BRMu je postavio FL, što mu je bio i prvi u karijeri. Kao i Surteesu, prvo penjanje na pobjednički podijum (u tek drugoj trci u karijeri), dok ih je ekipa Coopera nakupila 30., te time i osigurala konstruktorski nalov za tu godinu, ponovivši rezultat iz prethodne sezone.

1966., Brands Hatch. Ponovo pobjeda Brabhama (opet u sezoni u kojoj je postao prvak,po treći puta, ali ovaj puta u svom bolidu). Slavlje za ekipu Brabhama je uvećao Hulme, drugim mjestom, dok se G.Hill u BRMu popeo na najnižu stepenicu pobjedničkog postolja. Brabham je ostvario i Grand slam (ekipa ukupno 20. podij), a njegovi, PP i FL, su bili prvi ostvareni za Repco motore. Na trci su debitovali 2 Chrisa, Irwin i Lawrence, prvi u Brabhamu, drugi u Cooperu. Koliko su Brabhami bili moćni, govori i činjenica da je G.Hill zaostao čitav krug. Brabham je prekinuo niz Jima Clarka od 4 uzastopne pobjede na British GPu. Zadnja je to trka bila za Brabham BT7 bolid, Ferrari nije participrao zbog štrajka metalaca u italiji, a Bruce Mclaren je vozeći Mclaren-Serenissimu (da, Serenissimu, oznaka motora je bila M166, kao i ostali imao je 3,0L zapremine i V8 konfiguraciju) osvojio 6 mjesto i prve bodove za drugu najuspješniju ekipu u F1.

1977., Silverstone. Mislim da je to zadnja koja je održana u subotu. Pobjeda domaćeg playboya i ljubimca, Hunta (Mclaren), ispred laude, te Gunnara Nilssona u Lotusu. Huntov triple, Watson ga je zaskočio na startu, ali ga je kvar dovoda goriva bacio van trke, nakon čega je Hunt preuzeo vodstvo i nije ga ispuštao do kraja. Huntov 8. i zadnji najbrži krug, 20. podijum, dok je Nilsson ostvario 4. i posljednji podijum. Na trci su debitovali Gilles Villeneuve (u Mclarenu !!) i Patrick Tambay (Ensign). Međutim, na toj trci su debitovali Renault i turbo-motor. Bolid je vozio JP Jabouille. Ishod, naravno, crko motor / turbo / šta već...., ali prvi korak je načinjen.
[ link do slike ]

Od naredne godine, trke su se vozile nedjeljom. Zato je i 1978. trka vožena na isti datum kao i 1977., ali samo na Hatchu. Pobjeda Reutemanna u Ferrariju, ispred 2 Brabham-Alfe (Lauda-Watson). Peterson je imao PP, ali imao curenje goriva zbog čega odustao nakon par krugova, mada ga je Andretti već bio pretekao. Njemu je opet puzkla guma, a Laud, koji je naslijedio vodstvo je pretekao Reutemann, dok su obilazili Giacomellija za čitav krug. Lauda postavlja FL, a Reutemannova pobjeda je bila 240. podijum za Ferrari. Ekipa Copersucara je obilježavala 50. start.

1983., Silverstone. Ferrari dominanan u kvalama, front-row lock (Arnouxova PP, zadnja u karijeri), ali pobjeda Prosta (Renault), uz odvezen najbrži krug, ispred Piqueta (Brabham), te Tambaya (Ferrari). Inspirisani Mansell je napravio proboj sa 18. startne pozicije, sve do 4. mjesta, za koje je pretekao čak i pol-sittera Arnouxa, koji je prvi koji se na staroj konfiguraciji Silverstonea spustio ispod 1:10.

1989., Silverstone. Ponovno pobjeda Prosta (ali ovaj puta u Mclarenu), ispred nadahnutog Mansella (Ferrari) i te Nanninija (Benetton). Mansell je jureći Prosta, postavio i FL, dok se Senna, koji je startao sa PPa izvrtio nakon 11 krugova. Prostova pobjeda je značila 180. podijum za ekipu Mclarena, tada pod čvrstom palicom Rona Dennisa.

1995., Silverstone. Kontakt D.Hilla i MSa (D.Hill je bio malo previše ambiciozan), koristi Johnny Herbert (uostalom kao i u Italiji 2 mjeseca poslije) te odnosi prvu pobjedu u karijeri, 20. pobjedu za Bentton, te 65. ze motor Renaulta. Iza su završili Alesi i DC. D.Hill je imao PP i FL, ali je izgubio vodstvo od MSa, a u pokušaju vraćanja istog dolazi do kontakta, što je Herbertu sjelo k`o šamar u vugla, iako ga je i DC pretekao, ali je zbog kazne (stop-go), pao na treće mjesto. Max papis je debitovao u Footworku.

2000., A1 (tadašnji) ring. Mclaren duplo, Mika - DC, Mika sa PPa, DC postavlja FL. Rubens završava treći pola minute iza Hakkinena, dok MS trku završava u prvom krugu, jer su ga spucali s leđa (Zonta, a i pored je bio veliki krš), pa je izašao Safet. DCu je to bio jubilrani 100. start. Na Hakinenovom bolidu nakon trke nedostajala je jedna plomba, pa je Mclarenu oduzeto 10 bodova (Hakkinen je svoje zadržao). Luciano Burti je debitovao za ekipu Jaguara.

2006., Magny-Cours. Triple MSa (umalo i Grand slam, Alonso je bio 3 kruga u vodstvu), 22. (i zadnji) u karijeri, što je zasad još uvijek rekord. Iza je završio upravo Alonso, a treći je bio Massa. To je bila 68. i zadnja najbolja startna pozicija za MSa (barem ona koja se službeno brojala), rekord još uvijek. Usput, to je bio i 150. puta da se dotični popeo na podijum (osvojio je još 4 komada, rekord, zasad). To mu je bila i osma pobjeda na jednoj VN (rekord, zasad), kao i 88. pobjeda (nakon koje je ostvario još 3, što je opet rekord). Jbga, kad smo već kod rekorda. :klanjam: Trka,....., ništa posebno.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
17.07.1923. rođen je John Newton Cooper (preminuo 04.12.2000.). Osnovao je ekipu Coopera, koja se može podičiti sa 2 vozačka i konstruktorska naslova, a prvi su kojima je to uspjelo sa straga postavljenim motorom. Oba puta je najveće zasluge za to imao Jack Brabham. Ostali poznati vozači vozači su mu bili Stirling Moss, Bruce Mclaren (u Cooperu je postao najmlađi pobjednik neke F1 trke, što je oborio tek Alonso nekih 40 i kusur godina poslije) i Marice Trintignant. Zaslužan je za nastanak Mini Coopera :klanjam: , a dio njegovog naslijeđa je i firma JCW (John Cooper Works), firma koju je osnovao njegov sin Michael.

Na današnji dan, održane su samo 2 trke, oba puta na Silverstoneu.

1954., dupla pobjeda Ferrarija, po kiši. JF Gonzalezu je bila specijalnost pobijediti na Silverstoneu. Svoju prvu pobjedu (ujedno i prvu za Ferrari) je ostvario 1951., a svoju drugu (i zadnju), 1954. Završio je ispred timskog kolege Hawthornea, koji je zaostao preko minute, dok je trećeplasirani Marimon u Maseratiju (drugi i posljednji podijum), zaostao čitav kruga, kao i 4. Faangio, koji je startao sa PPa. On je bio prvi koji je probio granicu od 100 mp/h na toj stazi (u kvalifikacijama). Gonzalez je zaskočio Fangia na startu i nije ispuštao vodstvo do kraja, u kišnim uslovima. Fangio je imao sadržajnu trku, ali je par puta izletio i vraćao se na stazu, što ga je koštalo boljeg plasmana. Utrka će ostati zapamćena po tome što je najbrži krug (zbog tadašnje tehnologije, vrijeme se zaokruživalo na jednu decimalu) postavilo čak 7 vozača. To su bili Gonzalez, Fangio, Ascari, zatim Moss i Hawthorn (kojima je to bio prvi FL), te Marimon i Behra (kojima je to bio jedini FL u karijeri). Na kraju su svi uredno dobili po 1/7, iliti 0,14 bodova, jer se tada najbrži krug bodovao sa 1 poenom. Behra je Gordiniju obezbijedio jedini FL. Na toj trci je debitovala i ekipa koja je prva postala konstruktorskim prvakom, 1958. godine, Vanwall, kao i Ron Flockhart, dok je regu Parnellu to bila zadnja trka.
Zanimljivost. Pošto su Gonzalez i Hawthorn dijeli Ferrari na VN Belgije, te su za 4. mjesto dobili po 1,5 bod, nakon ove treke su imali 14 i 9/14 bodova (Gonzalez), te 7 i 9/14 bodova (Hawthorn). :prcnjau:

1971., nije bilo više "sedmina" ili "četrnaestina". Pobjeda Stewarta u Tyrrellu, ispred Petersona u Marchu i Fittipaldija u Lotusu. Sa najbolje startne pozicije krenuo je Regazzoni, ali ga ju 4. krugu Stewart skinuo i zadržao vodstvo do kraja, usput postavivši i najbrži krug trke, što mu je bio 10. u karijeri. Petersonov podijum je bio 10. za ekipu Marcha. BRM je bio u žalosti zbog gubitka Pedra Rodrigueza. Mike Beuttler je debitovao za March, pored Petersona, Pescarola, De Adamicha i Gallija. A vozili su ovo. :facepalm:
slika

Kad smo već kod smiješnih slika, obratite pažnju na "uzorak" frizure i solufe (naravo, nisu sve sa te trke, ali su iz tog perioda, 70-e), kod trojice prvoplasiranih. :rofl:
[ link do slike ] [ link do slike ] [ link do slike ]

Treba reći i da je Petersonov zemljak Reine Wisell vozio Lotusa 56B sa Pratt & Whitney turbinom (prvi ga je vozio Dave Walker, 2 trke prije toga, VN Holandije, a nakon toga još samo Fittipaldi na VN Italije u Monzi, i samo je on uspio završiti trku, ali kao 8.; Chapman je nakon toga odustao od turbine, bar u F1).
[ link do slike ]
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
March 711 iz prethodnog posta se ne vidi (barem meni).
Pa evo ponovo par slika.

[ link do slike ]

slika
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
18.07.1953. vozila se VN V.Britanije u Silverstoneu. Pobjedu odnosi Ascari, ispred Fangia (Maserati) i Farine (Ferrari). To je bilo drugi puta te sezone da su se jedina 3 prvaka našli na podijumu (nakon VN Holandije, gdje su završili u identičnom poretku). Ascari je ostvario Grand slam. To mu je bila predzadnja pobjeda u karijeri, Fangiu 10. podijum, a za ekpu Ferrarija 15 pobjeda, 40. podijum i 10. najbrži krug. Trka nije bila naročito zanimljiva, i pored kiše, barem ne na vrhu, jer je Fangio zaostao minutu, a Farina čak 2 kruga za Ascarijem. Ascari je sa Gonzalezom podijelio taj najbrži krug. Jedina trka u karijeri za Iana Stewarta (nije jackieju ništa) i Jimmya Stewarta (Jackiev stariji, ali puno manje uspješan brat).

6 godina poslije, vozilo se u Aintreeju. Jack Brabham je do svoje druge pobjede (vozeći Cooper) došao do sa najbolje startne pozicije (prva), a završio je ispred Mossa (BRM) i timskog kolege Mclarena, kojemu je to bio prvi podij i koji je usput postavio prvi najbrži krug u karijeri. Ferrari je ostao kući, zbog štrajkova u Italiji. Mclaren je postao najmlađi koji je postavio FL, sa 21 godinom i 322 dana. 44 godine poslije Alonso mu je skinuo rekord, postavivši FL sa 21 godinom i 321 danom, dakle za jedan dan. :prcnjau: Naravno, sad su ispred Max, N.Rosberg i Gutierrez. Na trci je debitovao i nedavno pominjani Chis Bristow.

18.07.1965. vožena je VN Holandije, na stazi u Zandvoortu. Pobijedio je Jimmy (Lotus), ispred Jackieja (BRM), dok je treći bio Gurney (Brabham). Za Clarka je to bio 20. FL. Stewartov kolega G.Hill je startao sa PPa, ali ga je na startu uzeo Ginther u Hondi, da bi Hill to vratio, ali je onda Jimmy pretekao njega i nije se više osvrtao, dok je Hill zapao u probleme pa je završio kao 4. Chapman je zaglavio u zatvoru nakon trke na 2 dana, jer je nokautirao policajca (treba proguglati da saznamo razlog).

18.07.1970., Brands Hatch. Ponovo Lotus, ali ovaj put sa Cosworthom i Rindtom za volanom, koji je startao sa PPa. Drugi je završio Brabham u vlastitom autu, postavivši FL, dok je iza njega bio njegov bivši timski kolega/uposlenik, prvak iz 1967., Hulme (Mclaren). Brabhamu je taj podijum bio posljednji (31.), kao i FL (12.), a legendarni Dan Gurney je vozio svoju zadnju trku (86. u karijeri). a jedna druga legenda je upravo debitovala, a to je bio čovjek koji je Brazilu donio prvu titulu prvaka, Emerson Fittipaldi. Lotus je zaokružio broj pobjeda na 40. Brabham je vodio trku do zadnjeg kruga, ali je ostao bez goriva i prepustio pobjedu Rindtu.

6 godina poslije, na isom mjestu, domaći su silno priželjkivali pobjedu njihovog playboya Hunta. Nije krenulo baš najbolje jer je lauda ostvario najbolje vrijeme u kvalifikacijama. U prvom krugu se desio krš, zbog čega je trka redflagovana. Hunt je svoj oštećeni auto vozio nekim prečicama nazad do boxa kako bi izvršili popravke da može ponovo startati. Međutim, suci mu prvo nisu dopustili restart, jer se nije vozio po stazi, a onda su popustili pod pritiskom domaće publike. Hunt je pobijedio, ali su nakon trke ekipe Ferrarija, Tyrrella i Fittipaldija su uložili žalbu te je Hunt, 2 mjeseca nakon trke diskvalifikovan. Poredak je službeno zaključen kao Lauda, Scheckter (Tyrrell), Watson (Penske). Kako je Lauda postavio i FL, to mu se piše kao triple, a pošto je Hunt diskvalifikovan, mogao bi mu se pisati i Grand slam. Ekipa Shadowa je startala svoj 50. GP. Regazzoni i Lafitte su isto diskvalifikovani zbog neregularnosti oko uoptrebe rezervnih bolida. G-đica Divina Galica se prvi puta pojavila na nekom GP vikendu ali se nije kvalifikovala (imala je još dva neuspjela pokušaja za kvalifikaciju za trku) vozeći Surtees, kao što nije pošlo za rukom ni Lelli Lombardi u Brabhamu (jedinoj dami koja uspjela osvojiti bodove, tačnije pola boda).

18.07.1981., Silverstone (opet subota, mislim da je ovo zadnja održana u subotu). Renaulti su bili domnantni, Arnoux je ostvario PP, kao i FL, Prost je bio drugi u front rowu, preuzeo vodstvo, crku mu neki razvodnik, Arnoux naslijedio vodstvom opet i njemu pred kraj trke crkne taj isti razvodnik, pa pobjedu odnese watson u Mclarenu, ispred Reutemanna u Williamsu, te Lafittea u Ligieru. Mclarenu je to bila 25. pobjeda, Jarieru 100. start, a 200. za Cosworth DFV8 motor. Ta trka je označila i prvu pobjedu za neki bolid sa monokokom od karbonskih vlakana (Mclaren MP4/1). Derek Warwick i Nigel mansell se nisu ni kvalifikovali za trku.

Godinu poslije (nedjelja), Brands Hatch, pobjeda Laude u Mlclarenu, ispred 2 Ferrarija, Pironi i Tambay. Potonjem je to bio i prvi podijum. Sa najbolje startne pozicije je startao Keke Rosberg, što mu je ujedno bila i prva najbolja startna pozicija. Brian Henton je vozeći Tyrrella postavio svoj jedini najbrži krug, u relativno skromnoj karijeri.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Clark
Avatar
F1puls suradnik
F1puls suradnik
Postovi: 376
S nama već: 10 god 5 mj
Frantic je napisao/la: 18.07.2017., 18:29 Chapman je zaglavio u zatvoru nakon trke na 2 dana, jer je nokautirao policajca (treba proguglati da saznamo razlog).
A sjećam se nešto te priče, prije par godina sam naletio na to.

Policajac je zaustavio Chapmana zbog nekakvog problema oko propusnice. Onda je tu valjda bilo nekakvog naguravanja, udaranja...

Nakon utrke, policajci su krenuli uhiti Chapmana, pa je onda i tu opet bilo naguravanja u kojem su sudjelovali Chapman, Lotusovi mehaničari i policija.

Naposljetku su ga pritvorili i proveo je noć u zatvoru. Navodno je za vrijeme boravka u ćeliji napravio prve nacrte novog Lotusovog Formula 3 bolida.

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Klarče fala, svaka ti dala :pivo: :mrgreen:
Evo nešto sam i ja na brzinu pronašao.
Piše nešto o tome "incidentu" u drugom i zadnjem pasusu članka.
http://en.espn.co.uk/f1/motorsport/story/50822.html
PS. I nije ga nokautirao, to sam ja malo "uljepšao".
:rofl:
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
4 trke u Silverstoneu na današnji dan.

1952. Dvostruka pobjeda Ferrarija. Ascari pa Taruffi, ispred Hawthorna u Cooperu. Na kvalifikacijama prva 3 mjesta su zauzeli Ferrariji, s tim što je PP imao Farina (Ascari je postavio identično vrijeme, tad se zaokruživalo na čitavu sekundu). Ascari ga je na startu pretekao i zadržao vodstvo do kraja, a farina je poslije upao u probleme (mijenjali mu svjećice :prcnjau: ) i ostao bez bodova sa zaostatkom od 3 kruga. Hawthorn je ostvario svoj prvi podijum, takođe i prvi za Cooper, ako i za Bristol motore. Trka je ujedno bila i prva za BMW motore (bolid Frazer Nash - BMW je vozio Britanac Tony Crook). Od vozača koji su debitovali vrijedi pomenuti Roya Salvadorija, ostali su manje bitni. Boxovi su te godine pomjereni na dio od Woodcotea prema Copseu (do tada su bili na dijelu Abbey - Woodcote).

1958. Ponovo dvostruka pobjeda Ferrarija. Hawthorn je ovaj puta (u drugom bolidu) na stepenici više sa postavljenim FLom (Ferrarijev 25.), a na najvišoj je njegov veliki prijatelj Collins. Collinsu je to bila zadnja pobjeda (3.) i podijum u karijeri (9.), jer je na slijedećoj trci (Ring) poginuo, a par mjeseci poslije i Hawthorn u saobraćajnoj nesreći u Engleskoj (pisao sam o tome nedavno). Gore pomenuti Salvadori je ostvario svoj prvi podijum vozeći Cooper. Najbolje vrijeme na kvalifikacijama je postavio Moss (Vanwall), ali ga je Collins odmah zaskočio na startu, a sam Moss je odustao nakon 25 krugova zbog motora. To je bila zadnja pobjeda za Engelbert gume, te drugi i zadnji "entry" za Bernarda Ecclestonea, koji se kao i u prvom (VN Monaca, par mjeseci prije) nije kvalifikovao za trku, tj. nije ni išao u kvalifikacije, jer je imenovan kao rezervni vozač za Jacka Fairmana, u slučaju da ga bude morao, iz nekog razloga, mijenjati. Međutim, dotični se poslije iskazao na drugim poljima. Nedavno pomenuti (u temi RIP) Alan Stacey, je takođe imao svoj debi na ovoj trci.

1969. Jackie (Matra), Jacky (Brabham), Bruce (Mclaren). Jochen Rindt je postavio najbolje vrijeme u kvalama, ali su ljubitelji F1 mogli vidjeti veliku borbu tokom više od 2/3 trke između budućih F1 prvaka (Stewart je to postao te godine, Rindt naredne). U tom naganjanju Škot je postavio i FL. To su bili 20. PP i 20. FL za Ford Cosworth motor. Jedan detalj vrijedan pomena. U kasnijim stadijima borbe između Stewarta i Rindta, svaki put kad bi se Austrijanac našo malo ispred Škota, ovaj bi mu signalizirao da mu lijevi "end-plate" visi i tare se od lijevu gumu u brzim desnim zavojima. Nakon nekoliko signala od Stewarta, Rindt je to primio k znanju i otišao je u box da mu to dotegnu/zamijene. Ali prilikom posjete boxu, u Lotusu su napravili zayeb, tako što mu nisu dosuli dovoljno goriva, te je morao još jednom otići u box, nakon čega je završio 4., sa krugom zaostatka (kao i X, te Mclaren). Bila jeto jubilarna 10. pobjeda budućeg 3-strukog svjetskog prvaka.

1975. Zadnja pobjeda aktuelnog prvaka Emersona Fittipldija (Mclaren). Drugi je klasifikovan Carlos Pace (Brabham), dok je treći bio Scheckter (Tyrrell). Iznenađujući polesitter je bio Tom Pryce u Shadowu, što mu je bila jedina PP u karijeri, te ujedno treća i posljednja za ekipu Shadowa. Regazzoni je postavio FL (70. za Ferrari), a još nešto je bilo u znaku broja 70. (broj PPa za Cosworth motore). Carlos Reutemann je vozio svoju jubilarnu 50. trku, dok je legenda G.Hill najavio povlačenje iz trka (nakon 17 sezona), kako bi se skoncetrisao definitivno na svoju Embassy-Hill ekipu. na žalost, poživio je još samo neka 4 mjeseca. Lella Lombardi se kvalifikovala kao 22. (čak nije ni bila zadnja) ali je odustala zbog crkavanja motora.
Trka je startala po lijepom i sunčanom vremenu da bi se poslije nebo otvorilo, a zbog velike nesreće (svi su prošli OK) je prekinuta nakon 56 krugova, mada je i do tada bilo čak 9 promjena u vodstvu. Jučer pomenuti Brian Henton je debitovao na ovoj trci.
Haos je počeo u 53 krugu i trajao je 2-3 kruga. E. Fittipaldi je ispao "najpametniji" i otišao po wet gume, a ispadali su: Jarier (Woodcote), Brise, Pace, Scheckter, Hunt, Henton, Nicholson, Morgan i W.Fittipaldi (Club), Depailler, Dohoue i Watson (Stowe). Poredak je na kraju uzet nakon 56. kruga (trebalo se voziti 67), te su zato Pace, Scheckter i Hunt, završili kao 2., 3. i 4. (zaostali su za krug), Ferrariji nisu izletili, ali su zaglavili/usporili u 54. krugu, te su ostali bez bodova, zatim su uložili protest, koji je odbijen. Na toj trci su uvedena svjetla za start (koja su zamijenila tradicionalnu :zelenazastava: )
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=h9mXWqLjGd8[/youtube]
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

croatic f1
Avatar
F1puls suradnik
F1puls suradnik
Postovi: 6082
S nama već: 10 god 4 mj
Navija za: najstarijeg i najmlađeg
Lokacija: Zaprešić
Na današnji je dan 1983. Ayrton Senna po prvi put sjeo u F1 bolid, bio je to Williamsov FW08:

slika

Post

zekohonda Verified
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 7184
S nama već: 10 god 4 mj
Navija za: sve powered by honda
Lokacija: dubrovnik
i bio najbolji na testiranjima, ali je bio 'premlad' za franka williamsa.
The FIA will take all necessary action to protect the sport and its role and reputation as regulator of the FIA Formula One World Championship.

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Heh, kako su mnoge stvari mogle biti drugačije.....
Ne samo u njegovom slučaju.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

nigel7
Karting
Karting
Postovi: 63
S nama već: 8 god 3 mj
Navija za: willams
može li itko napisati nešto rivalstvu jonesa i retutermanna njih dva su se mrzili :shock:

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Današnji datum je prilično sadržajan.

Naime, na današnji dan, 1943. godine, rođen je Chris "The najveći baxuz" Amon (barem po meni, iako ima oštru konkurenciju u Alesiju, koji ipak ima pobjedu, Heidfeldu, a sve bi ih mogao nadmašiti Hulk). Vozio je za 13 ekipa, 83 boda, 11 podijuma, 5 PPa, 3 FLa i solidan broj odustajanja iz vodstva, koja su ga koštala barem te, jedne, pobjede. U vrijeme kada je debitovao držao je rekord. Imao je manje od 20 godna, što je 1963. bilo prilično rano za prvi nastup u F1. barem ima titulu prvaka u Tasman seriji, kao i pobjedu na Le Mansu 1966 (Ford GT40 Mk II) sa zemljakom Mclarenom.

20.07.1959. rođena je Giovanna Amati, posljednja dama koja je prijavljivana kao "entry" i time ulazila u takmičarski dio vikenda. Na prve 3 trke u sezoni 1992. se nije uspjela kvalifikovati vozeći Brabham, nakon čega se oprostila od F1, a njeno mjesto je zauzeo Damon Hill.

Bernd Schneider (ne fudbaler) je 5 godina mlađi od Giovanne. Nije imao uspješnu F1 karijeru (a i kako ćeš je imati sa Zakspeedom i Footworkom). Od 34 GP vikenda, samo 9 puta se kvalifikovao za trku, a najbolji rezultat mu je 12. mjesto. Međutim, čovjek je zato 5-ostruki DTM šampion, a ima i po jednu ITCC i FIA GT titulu.

20.07.1976. rođen je Alex Yoong. Ostaće upamćen kao prvi Malezijac u F1, a najbliži bodovima je bio 2002. na VN Australije, kada je bio 7.

Što se tiče trka, vozilo ih se 7, 5 u Angliji i 2 u Germaniji.

1957., Aintree. Brooks/Moss, popola u Vanwallu, a iza su bile čak 4 Lancie-Ferrari (Musso, Hawthorn, Trintignant, Collins). "Obojica" su startala i sa PPa (tj. neke statistike vode obojicu kao pole-sittera, iako je PP imao Moss, kao i FL). Brooks je to bila "prva" pobjeda, Hathornu 10. podijum (Ferrariju 80.), a ekipi Vanwalla su to bili prvijenci u sve 3 najbitnije statističke katagorije (pobjeda, PP i FL). A kud ćeš veće radosti za Britance. Dva domaća vozača, popola pobijede u domaćem autu (i odrade ovo ostalo što sam naveo). Međutim, najviše bodova je pokupio Musso u Lanciji-Ferrari (6 bodova :rofl: , ova dvojica su polovili bodove, dakle po 4, s tim što je Moss dobio i peti, za FL). To je bilo treći i zadnji puta u F1 da su dvojica "popola" ostvarili pobjedu.

1963., Silverstone. Jimmy, Surtees, G.Hill. Clark je naravno startao sa PPa, Brabham ga je zaskočio, ali je Jimmy to vratio u 4. krugu i nije se osvrtao na putu do svoje druge pobjede u nizu na Britasnkom GPu. Surtees je postavio FL. Jimmyjevi 10. PP i podijum (Hillov takođe), Brabhamova 50. trka, a debi Mikea Hailwooda, koji je krenuo stopama Surteesa. Lotusov 20. podijum, a jubilrana 100. trka za ekipu propetog konjića.

5 godina poslije, Brands Hatch. Siffert u Lotusu, uz postavljeni FL, završava prvi (prva pobjeda i FL, ujedno), ispred 2 Ferrarija, Baxuza i Xa. Novom čudesnom DFV8 je to bila 10. pobjeda, a G. Hill je 13. i posljednji puta startao sa najbolje startne pozicije. To je bila prva pobjeda nekog Švicarca u F1 (dakle, ne Šveđanina :mrgreen: ), neki izvori govore da je Jacku Brabhamu to bila 100. trka. Zanimljivo je napomenuti da je to bila zadnja pobjeda "privatnika". Siffert je vozio Lotus 49 za ekipu Roba Walkera (ne za Chapmanovu fabričku ekipu).

1974., isto mjesto. Scheckter (Tyrrell), Fittipaldi (Mclaren), X (ovaj puta Lotus). Lauda je imao i PP i FL, ali je zaglavio 1 krug iza pobjednika. Scheckter je tako obradovao Kena Tyrrella za 50. nastup njegove ekipe. Peter Gethin (pobjednik one lude VN Italije 1971.) je vozio svoju zadnju trku. Tj. trebao je voziti, ali nije nistartao. Lella Lombardi je imala na svom Marchu broj 208, zbpg toga što je za sponzora imala Radio Luxemburg (talasna dužina im je bila 208m). To joj je bio prvi GP vikend, ali se nije kvalifikovala. Kao ni Derek Bell.

Jbga, u ovom momentu prelazim u naredni dan. :bonk:

I u naredni vijek. :mrgreen:

2003. Silverstone. Pobjeđuje Rubens ispred Montoye i Raikkonena. Rubensov triple. MS tek četvrti. Pizzonia je sakovan nakon trke iz Jaguara. A najbitniji detal se desio kad ludi Škotski sveštenik izletio u kiltu mašući nekim vjerskim bannerima na Hangar, pred bolide koji su jurili cca. 280 km/h. Sudac koji ga je "priveo i savladao" je kasnije odlikovan. To je izazvalo Safeta i premetačinu u pretku.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=dpesYL9iNRs[/youtube]

Selimo se na kontinent. Hockenheim, 2008.. Lewis (prvak 2008.), Nelsinho (čovjek koji je sa još nekim ljudima možda odlučio prvaka te godine), Massa (možda izgubio titulu, zbog postupka svog zemljaka). Lewis je uzeo i PP. FL je napravio Heidfeld, svoj zadnji, zadnji za ekipu BMW-Sauber, kao i zadnji za BMW motore (33.). BTW, Nelsinho se dokopao svog jedinog podijuma u neslavnoj karijeri (za razliku od oca). Taj podijum je bio prvi nakon 17 godina (VN Belgije 1991.) gdje smo mogli vidjeti 2 Brazilca na podijumu.

Prije 3 godine, na istom mjestu, 7. pobjeda i 20. podijum za Rosberga, naravno startavši sa PPa. Drugi je bio čovjek koji ga je zamijenio u Benzu. Treći je bio Lewis, koji se sjurio sa 20. mjesta (što sa W05, valjda i nije bio neki problem), usput postavivši FL, čime je zayebao timskog kolegu za Grand slam. Williamsu je to bio 300. podjum. Sutilu je auto ostao na stazi pred kraj trke, pa su ga Hamilton i Alonso morali izbjegavati, međutim, Safet se nije pojavio već su bile izbačene samo žute zastave, što je mnoge iznenadilo.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ihc4kexertw[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Nf8tjrM90S0[/youtube]
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
21.07.1962., Aintree. Clarkova pobjeda (prva od 5 na VN Britanije), ispred Surteesa (Lola) i Mclarena (Cooper). Ostvario je i prva Grand slam (od ukupno 8, koliko ih drži, kao rekord). Surtees je za ekipu Lole ostvario prvi podijum. I on je čitavu trku proveo na drugom mjestu, a Mclaren, koji je bio 4. u kvalifikacijama nakon što je prešao ispred Gurneya u 13. krugu, je takođe do kraja bio konstantno treći. To je bila zadnja VN vožena na stazi u Aintreeju. Ferrari je nekako uspio poslati jedno auto za P.Hilla, ostali se nisu pojavili, zbog štrajka metalaca (a zbog čega bi drugog). Brabham je došao sa svojim autom, imajući namjeru da njegova ekipa debituje, ali su u 3 ujutro otkrili da su dobili "pogrešan" izduvni sistem, tako da je brabham BT33 morao čekati narednu trku (Ring), za svoj debi.

21.07.1985., Silverstone. Na podijumu su Prost, Alboreto i Lafitte (Ligier). PP je imao Rosberg, ali se Senna ispalio na startu naprijed i vodio do nekih 6-7 krugova prije kraja, kada mu je otkazalo paljenje. Rosberg je takođe odustao nakon 20-ak krugova zbog izduva, tako da je Prost na kraju rutinski pobijedio, uz postavljeni FL (30. za Mclaren i 10. TAG-Porsche). Iza njega je završio njegov najbliži konkurent za titulu. Rosbergov PP je bio najbrži kvalifikacijski krug narednih 17 godina. Warwick je vozio jubilarni 50. GP.

21.07.2002., Magny Cours. Vrlo značajna trka. MS je svojom 61. pobjedom, osvojio 5. titulu svjetskog prvaka, čime se izjednačio sa Fangiom. To je bila i druga najranije osvojena vozačka titula. Najranije u sezoni titulu je osvojio Fangio (16.07.1955., na VN Britanije), ali iz prostog razloga što su nakon katastrofe na Le Mansu otkazane 4 trke (Rheims, ali ona je bila na programu prije Silverstonea, ali su Ring, Bremgarten i Pedralbes, bile na programu nakon Silverstonea te godine), tako da bi ovaj MSov pothvat bio najbolji ikad. Ako gledamo po procentu odveženih trka, onda je definitivno najraniji, jer ga je osvojio nakon 11 (od 17) trka. Iza njega su završila oba Mclarena, Raikkonen i DC. Kimi je svojom greškicom (za koje je možda krivo i ulje iz motora McNishove Toyote) u hairpinu omogućio da ga MS pretekne, 5 krugova prije kraja. Diskutovalo se da li je bilo pod žutim zastavama ili ne. Na kraju MS nije kažnjen (samo bi odgodilo neminovno do naredne trke). DC je ostvario svoj 5. uzastopni na VN Francuske, te zadnji FL u karijeri (ukupno ih je sakupio 18.). PP je osvojio Montoya (5. uzastopnu), ali Williams te godine nije mogao brzinu iz jednog kruga kvalitetno pretočiti u brzinu na 300+ km. Ta PP je bila 25. za BMW motore. Arrowsi se nisu namjerno kvalifikovali za trku (zbog finansijskih problema), a Benetton je htio zamijeniti povrijeđenog Fisica, sa nekim od Arrowsovih vozača (HHF ili Bernoldi), ali im nije prošlo zbog birokratskih stvari. Rubens nije ni startao zbog paljenja, a bolid mu je ostao na podizačima dok su ostali startali warm-up krug.
Pogledati od 4:20
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=TPNEE1pMcbg[/youtube]
Braća Schumacher, Massa i DC su dobili drive-trough zbog gaženja linije na izlazu iz boxa.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
22.07.1909. rođen je Dorino serafini, "one-time wonder". Na jedinoj F1 trci koju je vozio, a to je bila VN Italije 1950., dijelio je bolid sa Ascarijem pa su osvijili drugo mjesto "popola", ali ga statistike vode kao najuspješnijeg vozača po % ostvarenih pobjedničkih postolja, dakle 100%. Pored toga ima par odvezenih F1 trka koje se nisu bodovale za šampionat.

22.07.1984., vožena je VN VB, u Brands Hatchu. Pobjeda Laude u Mclarenu, ispred Warwicka (Renault) i Senne (Toleman). Na kvalifikacijama je najbolji bio, kao i na većini VN te godine, Piquet u Brabhamu, dok je Johnny Cecotto polomio doživio nesreću u kojoj je polomio obje noge, što je označilo i kraj njegove karijere. Utrka je prekinuta nakon 11 krugova jer se morao ukloniti RAM Jonathana Palmera. Na restartu su Piquta uzeli prvo prost, pa onda i Lauda koji je zasjeo na prvo mjesto kad je Prost odustao, a Piquet je zbog problema zavšio izvan bodova. lauda je na putu do svoje 22. pobjede, postavio 20. FL u karijeri, a sa ovih 9 bodova je pretekao Stewarta, koji je do tada držao rekord po broju osvojenih GP bodova. U prvom krugu se desio krš u kojem su učestvovali Patrese, Cheever, Alliot i Gartner.
Sažetak (sudar je na 1:20)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=utobe-RhPUs[/youtube]
A slika govori možda i više
[ link do slike ]

22.07.2007. vožena je ona haotična i vrlo zanimljiva trka VN Evrope, na malom Ringu. Pobjeda Alonsa, ispred Masse i Webbera. Bila je to 400. trka za Renaultove motore u F1. Kimi je imao PP, a Massa FL. Zadnja trka Scotta Brzine, te jedina za markusa Winkelhocka koji je zabljesnuo na početku trke, kada se nebo otvorilo. i ova trka je prekinuta nakon 4 kruga. Na kraju trke Massa i Alonso su imali kontakt, kada je Alonso napadao (i pretekao) Massu, a poslije smo mogli vidjeti uživo njihovu svađu (doduše, na talijanskom). Ove klipove sam stavljao na stranici br. 50., ove teme (13.06., kada je Markusov rođendan), ali evo ponovo.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=P3t56uLqlVI [/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=QNRT5ZzmOcY[/youtube]
Ponavljam, obratiti pažnju na scenu Safet-"Flying Liuzzi". :rofl:

Pet godina poslije (ili prije pet godina, od danas, kako hoćete :mrgreen: ), ponovo pobjeda Alonsa, ali ovaj puta ispred Buttona i Raikkonena. Alonso je do svoje, jubilarne 30. pobjede došao startavši sa PPa, a nije vodio samo 3 kruga dok je bio u boxu. Na toj trci MS je postavio svoj 77., odnosno zadnji najbrži krug u karijeri, ali se dovukao tek do 7. mjesta. Kobayashi je vozio svoju 50., a Hamilton 100. trku. Kovalainenov 100. GP vikend (ali 99. trka). Vettel je završio kao drugi, ali je kažnjen zbog neregularnog preticanja Buttona u 66. krugu) sa 20 sekundi dodatka na vrijeme, što ga je degradiralo na 5. mjesto. Svi vozači izuzev Hamiltona su klasificarani (bilo je zaostataka do -3 kruga), a Lewis je ostao bez plasmana zbog puknuća gume samo 11 krugova prije kraja.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

zekohonda Verified
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 7184
S nama već: 10 god 4 mj
Navija za: sve powered by honda
Lokacija: dubrovnik
na tom nurburgring-u 2007. sam prvi i jedini put vidio da traktor vadi bolid iz gravel trapa i vraća ga u utrku. radilo se o hamsti.
The FIA will take all necessary action to protect the sport and its role and reputation as regulator of the FIA Formula One World Championship.

Post

luke flywalker Verified
GP3
GP3
Postovi: 883
S nama već: 8 god 7 mj
Navija za: Mika Hakkinen
Lokacija: Sarajevo
Legendarna utrka, baš sam je skoro gledao na daily-u.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Na današnji dan nije vožena nijedna trka. :shock:
A rođeno je par vozača, više-manje anonimusa.
Jedino bi mogli izdvojiti Jima Halla (1935.), koji je vozio privatne Lotuse početkom 60-ih, te je u 11 startova osvojio 3 boda.
Puno poznatiji je po osnivanju Chaparral Carsa, zajedno sa Hap Sharpom, a mogu se pohvaliti (između ostalog) sa 2 pobjede na Indy 500 (1978. i 1980.), s tim što je bolid iz 1980. bio prvi sa ground effectom koji je pobjedio na toj trci.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

zekohonda Verified
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 7184
S nama već: 10 god 4 mj
Navija za: sve powered by honda
Lokacija: dubrovnik
hall - jedan od najvećih konstruktora/inovatora u motorsportu ikad, uz bok sa chapmanom i...i... ponestaje mi imena. :mrgreen:
The FIA will take all necessary action to protect the sport and its role and reputation as regulator of the FIA Formula One World Championship.
Odgovori
👀 Registriraj se Prijavi se ⚡