Meni je čudo da će Kimi izgleda odraditi sezonu bez kazni za komponente pogonske jedinice, s obzirom da je na početku sezone mijenjao neke komponente ranije nego što je trebalo. Ali izgleda da je Ferrari uspio pokrpiti te komponente da odrade dovoljno. Ferrari je, može se reći, napravio snažan i pouzdan motor.
Ali bolid je malo kasnio u ovoj završnici. Očigledan je nedostatak downforcea u zadnjim utrkama. To se može primjetiti u svakom segmentu staze koja zahtjeva nešto više downforcea. Prošlogodišnji bolid je bio tu možda i najjači, kroz čitavu sezonu. Ali ovogodišnji ipak nije promašaj. Povećanje međuosovinskog razmaka nije bio promašaj. Dobili su bolid koji je bio konkurentan na svim tipovima staza. A nije mu ni downforcea falilo u prvom dijelu sezone. Bili su bolji u Monaku od Mercedesa. Izgubili su tijesno od Red Bulla, ali su i dalje zadržali prednost nad Mercedesom na tom tipu staza, barem u prvom dijelu sezone. Pa su onda pobijedili u Kanadi... Ali na kraju su ih puno koštale ove promašene nadogradnje. I u tome griješe ovi koji kažu kako je Ferrari bio brži ove sezone, jer nije isto kada si na nekim utrkama brži desetinku ili dvije, i kada zaostaješ pola sekunde, i uz to si još ne druga nego treća ekipa.
Evo recimo kada si brži, teoretski, maksimum je 1-2. To donosi 25+18=43. Druga je stvar što oni taj "teoretski" maksimum nisu skoro nikad mogli uzeti, jer Kimi nikad nije bio na tom nivou, ili skoro uvijek zakažu sa strategijom... Ali recimo da su na tim utrkama gdje su imali desetinku ili dvije prednosti da su uzeli maksimum (što je opet puno teže nego Mercedesu u Barceloni, kad su bili puno brži, na primjer). To je 43 boda. Mercedes u tom slučaju, teoretski, osvaja 3-4, što je 15+12=27. To je razlika, u teoriji od 16 bodova, na jednoj utrci na kojoj su bili bolji. Ali kakava je situacija ako je Mercedes najbrži, a Ferrari tek treći (a bilo je takvih situacija, pogotovo u drugom dijelu)? Mercedes uzima 43 boda, a Ferrari, sa 5-6 uzima tek 18 bodova, u teoriji. To je razlika od 25 bodova, na jednoj utrci gdje je bio takav odnos snaga.
Pa tako kad se uzme u obzir da je Mercedes već u prvom dijelu sezone imao neke staze gdje je imao ubjedljiviju prednost (na primjer one staze sa posebnim gumama), pa su tako mogli lakše doći do maksimuma od 1-2, nego Ferrari kada ima minimalnu prednost u kvalifikacijama i gotovo nikakvu u utrci + obično pogrešnu strategiju. Tada je vrlo teško doći do tog maksimuma, iako si na papiru brži na određenim stazama.
Ali pogotovo ovaj drugi dio sezone je pokazao da se ni u kom slučaju ne može govoriti da je Ferrari imao brži, ili čak podjednak bolid. Da su nadogradnje u Singapuru funkcionirale, i da se Ferrari od tada do kraja sezone mogao ravnopravno boriti za pobjede, tad bi se već moglo pričati o približnoj jednakosti ovogodišnjih konkurenata za naslove. Ali se stvari nisu tako odvile...