Povijest F1

🕒 Razgovori o prošlim vremenima, mjesto za iskusne članove.

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18318
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
A Gurney, zeko?? :gandalf:
Od "mlađih" Murray, Bernard, Byrne, Postletwhite, Newey.....
Te majstori za motore tipa Forghieri, Dudot, Goto....
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

zekohonda Verified
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 7185
S nama već: 10 god 4 mj
Navija za: sve powered by honda
Lokacija: dubrovnik
gurney je legenda motorsporta, ali ga ne bi trpo u isti koš. mada je i on imo neke zanimljive inovacije.
ništa ovi mlađi konstruktori. :mrgreen:
za motore se slažem.
The FIA will take all necessary action to protect the sport and its role and reputation as regulator of the FIA Formula One World Championship.

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18318
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
24.07.1976. rođen trenutno vodeći u WTCCu (sa Homdom :mrgreen: ), i čovjek koji je skako od sreće na postolju na trci na kojoj je učestvovalo samo 6 bolida, Tiago (Thiago) Monteiro.

24.07.1966., vožena je VN Holandije, na kojoj je pobijedio Brabham (vozeći svoj bolid), ispred G.Hilla (BRM) i Clarka. Sir Jack je do svoje 10. pobjede (i 5. za ekipu) došao startavši sa PPa, a dobar je upotpunio Hulme postavivši FL (njegov prvi), a još bolji bi bio da nije odustao. Ekipa Coopera je vozila 100. trku.

24.07.1988., Hockenheim (onaj stari, dobri). Klasika, Senna (s PPa), ispred Prosta, a treći je bio, minutu iza, Berger, a još dalje Alboreto u drugom Ferrariju. Nannini je u benettonu postavio svoj prvi FL, dok je Piquet vozio svoj 150. GP, ali se izvrtio u prvom krugu. Klasični 1-2 za Mclaren iz 1988. godine.

24.07.2005., Hockenheim, ali ovaj novi, mali, skraćeni. Na podijumu su Alonso, Montoya i Button. Raikkonen je startao sa PPa, te postavio i FL, ali ga je bolid izdao dok je bio u vodstvo u 35. krugu. taj njegov FL je bio 120. za Mclaren i 60. za Mercedes-Benz motore. Debi Roberta Doornbosa u Minardiju. Villeneuve je imao junačku trku, u kojoj je imao 3 kontakta: sa barrichellom (1. krug), Doornbosom (4. krug) i Monteirom (27. krug).

6 godina poslije, Nurburgring. Pobjeda Hamiltona, uz postavljeni FL, ispred Alonsa, te Webbera, koji je krenuo sa prve pozicije. Lewisov 40. podijum i 10. FL, a Webber je Red Bullu donio 30. PP. Jedna sadržajna trka sa 9 izmjena u vodstvu. Alonso je na kraju dobio taxi vožnju od Webbera nazad do boxeva. Zadnja trka zaChanhoka, koji je zamijenio Trullija u "Lotusu", samo za taj vikend.

Prošle godine, na ovaj dan vozila se VN Mađarske. Benzovi 1-2, Lewis - Nico, ispred Ricciarda. Nico je imao PP, ali je Lewis bolje startao i zadržao vodstvo do kraja, izuzev boxova, i pobijedio sa 2 sekunde prednosti. 55. pobjeda i 110. podij za Mercedes-benz AMG ekipu. FL je postavio Kimi. Na trci predstvaljeni senzori izlaska van staze sa sve 4 točka, u cilju sticanja prednosti, mada je i tu bilo "šaranja" u odlukama.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

zekohonda Verified
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 7185
S nama već: 10 god 4 mj
Navija za: sve powered by honda
Lokacija: dubrovnik
povećavamo vodstvo iz utrke u utrku...sad ili nikad, tiago! :party:
The FIA will take all necessary action to protect the sport and its role and reputation as regulator of the FIA Formula One World Championship.

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18318
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
25.07.1985. rođen Nelson Piquet, al` mlađi. Odmilja Nelsinho. Čovjek nema šta nije vozio u karijeri, a ostaće upamćen po tome što bio prvak Formule E u njenoj inauguralnoj sezoni, te što se skucao u zid u Singapuru 2008., nepuna 2 kruga nakon što je njegov timski kolega posjetio box. Epilog znamo.

25.07.1982., Paul Ricard. Sveopšte slavlje. 3 Francuza na podijumu, plus Renault dominirao. Dupla pobjeda, Arnoux - Prost, dok je treći bio Pironi u Ferrariju. 10. pobjeda za Renault, 20. podijum. Arnouxova PP im je bila već 25. Pironi se 13. (i zadnji) puta popeo na podijum, zbog činjenice da mu je to bila 70. i posljednja trka, u karijeri koju je morao prekinuti kroz 13 dana. Tešku nesreću je doživio i Mass, nakon koje je zaradio opekotine i prekinuo karijeru nakon 105. trka. Bruno Giacomelli je vozio jubilarnu 50. trku. Ono što nije pripalo Renaultima, pripalo je Patreseu, a to je bio FL (prvi za BMW turbo motor). Timski kolega Piquet se probio sa 6. na prvo mjesto, da bi mu u 24. krugu crko motor. Iza Pironija je završio njegov novi timski kolega, Tambay.

25.07.1993., Hockenheim. Prost, MS, Blundell (Ligier). Prost sa PPa, MS pokupio FL. To je bila i zadnja Profesorova pobjeda, koji se zaustavio na brojci od 51 pobjedu, a zasad su ga samo dvojica nadmašila. Ujedno je to bila i 250. trka za dugogodišnjeg rekordera po broju nastupa, gore pomenutog Patresea. Inače, Hill je vodio do 2 kruga prije kraja kada mu je pukla guma, te je morao još malo pričekati do svoje prve pobjede.

6 godina poslije, tadašnji A1 ring. U odsustvu MSa, Irvine se "razmahao". Do svoje druge pobjede (i 20. podijuma), došao ispred Mclarenovog dvojca (DC - Mika). Mika je imao najbrže vrijeme na kvalama, ali je imao kontakt sa DCijem, nakon čega je pao na začelje, ali se grčevito borio, postavio FL i došao do postolja. DC je naganjao Irvinea zadnjih 10 krugova, ali je ostao iza, sa 0,7 sec zaostatka. Fisico je vozio svoju 50. trku.

25.07.2004., Hockenheim. Na podijumu MS, Button, Alonso. MS je startao sa PPa. Kimi je postavio FL, ali imao i nesreću. Button je osvojio 10. podijum za BAR. Da matta je vozio zadnju trku, Pizzonia se vratio i zamijenio Genea u Williamsu, te osvojio prve bodove. "Papiri" kažu da je to Ferrariju bila 700. trka??

Opet 6 godina poslije, VN Njemačke, Hockenheim. Trka će ostati upamćena kao "Fernando is faster than you" trka. To je rezultiralo duplom pobjedom Ferrarija, gdje je slavio Fernando u svojoj 150. trci, a Massa se odbranio od Vettela, koji je startao sa PPa i postavio FL (to je bio 10. ze Red Bull). Na kraju balade Ferrari je kažnjen sa 100000 zelembaća, a bilo je prijedloga da se Alonsu doda 5 sekundi na vrijeme, te bi završio taman iza Masse (zaostatak 4,1 sek) i Vettela (zaostatak 5,1 sek).
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18318
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
26.07.1946. rođen Emilio de Villota. bez većih uspjeha u F1, 15 entrya, samo 2 starta, 3. u klasi na Le Mansu, 1981. godine. Otac Marie de Villote, koja je doživjela bizaran sudar (na pravolinijskom "testiranju"), a udarila je sa nekih 50-60km/h u parkirani kamion i zadobila teže povrede glave, zbog kojeg je ostala bez desnog oka, a nešto više od godinu poslije je preminula od srčanog.

26.07.1987., Hockenheim. Pobjeda Piqueta, ali tek nakon što je Mansellu crko motor, a Prost odustao zbog elektrike. Sa skoro krugom zaostatka, drugi je završio Johansson, a senna treći, sa krugom zaostatka. Johansson je većinu zadnjeg kruga odradio sa probušenom gumom (koja mu je ipak omogućila da završi krug do kraja, naravno, kako je prolazio taj krug, guma se sve više raspadala, kroz cilj je prošao sa raspadnutom gumom). Mansell je startao sa PPa (10. u karijeri) i postavio FL, ali ga je motor, kao i dosta drugih vozača, izdao, jer su dugi "pravci" Hockenheima, uzeli svoj danak. Usput, Williamsova 35. pobjeda i 90. podijum. Alliot ostvario prve bodove za Larrousse.
"Deer Hunter" Johansson (dobro, "Deer Hunter" je postao nekih 20 dana poslije) i njegova prednja desna
[ link do slike ]

Pet godina poslije, Mansella motor nije izdao, te je ostvario svoju 29. pobjedu, startavši sa PPa, ispred Senne (bio je to njegov 70. podijum) i 2 Benettona (MS - Brundle). Patrese je jurio, postavio svoj 13. i posljendnji najbrži krug trke, malo se smjenjivao sa Mansellom, pretekao MSa, borio se sa Sennom i u zadnjem krugu pri pokušaju preicanja Senne se izvrtio i završio kao 8. Senna je pak, u zaustavnom krugu ostao bez goriva. Mansella jhe jedna pobjeda dijelila od naslova prvaka (što je i uradio na slijedećoj trci u Mađarskoj). Brundleov 100 GP (ne i 100. start).

Na današnji dan, 1998. godine, vozilo se na A1 Ringu. Dupla pobjeda Mclarena, Mika - DC, ispred MSa. Zbog kiše na kvalama imali smo (za tu sezonu neobičan) prvi red, Fisico na PP u Benetton-Playlifeu (prva njegova, 15. i zadnja benettonova, te jedina za Playlife motor), do njega Alesi u Sauber-Petronasu. Na startu smo imali krš u prvom zavoju, pa i u drugom, DC je ostao bez krila, ali ga je Safet spasio. Stvari su brzo došle na svoje mjesto (za Hakkinena odmah nakon starta). Ms je imao 2 planirana zaustavljanja u boxu, zatim i izlijetanje, pa zamjenu krila (u jednom momentu je bio zadnji, kao i DC u gore navedenom slučaju, samo što MS nije spasio Safet), ali se probio do postolja. DC ostvario svoj 20. podijum.

26.07.2009.. Hungaroring. 10. pobjeda Hamiltona, ispred Raikkonena, te Webbera, koji je postavio prvi FL u karijeri. Na PPu se, pomalo iznenađujuće našao Alonso u Renaultu, a vodio je dok ga nije izdala pumpa za gorivo. Nelsinho Piquet je vozio zadnju trku, Kubica jubilarnu 50., a Bourdaisa je zamijenio "DJ" Jaime Alguersuari, koji je u tom momentu bio najmlađi ikad koji je startao trku, i prvi vozač rođen u 1990-im. Bila je to i prva pobjeda nekog bolida sa KERSom.
Massu je na kvalifikacijama pogodila u kacigu opruga koja je otpala sa Barrichellovog bolida, koja ga je odvojila od vožnje do kraj sezone. Felipe je imao puno sreće, jer da je opruga letila samo par centimetara desno i dole, možda bi ga nakon te subote oplakivali. Čovjek je doživio veliki peh nekih 9 mjeseci prije, kada je pola minute bio prvak, a zatim "ostao" bez titule, a sada je imao puno sreće (u nesreći). Za predstojeću trku (i naredne) kao njegove zamjene su se pominjali MS, Badoer i Gene. Izbor je pao na MS ali je i on otkazao zbog povrede vrata na testu motora. Zamijenio ga je Badoer, a njega opet Fisico, svi znamo kako.
Ni Massi ne bi pomogao HALO, jer je opruga prilično malena.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=X6GGwYJ6Me8[/youtube]

Prije dvije godine, takođe na Hungaroringu, pobjeda Vettela ispred 3 bika. Redom, Kvyat, zatim Ricciardo (sa postavljenim FLom), te rookie Max, sa najboljim rezultatom karijere. PP je imao Hamilton (9. u do tada 10. održanih trka) ispred Rosberga, ali su očajno startali, a Hamilton u je u gužvi u prvom krugu malo šarao van staze, pa je zaglavio na 10. mjestu. Vettel je vodio čitavu trku, izuzev jednog kruga, kada je išao box, Kimi je bio drugi, dok ga nije počeo zajebavati MGU-K (inače rb. 26 iz naše Vetmine križaljke :mrgreen: ). Vettel se izjednačio sa Sennom u pobjedama (41.), a Kvyat se prvi puta popeo na podijum. To je bila prva trka u hibridnoj eri da niko od benzova nije bio na podijumu. Prije trke odata je počast 9 dana prije preminulom Julesu Bianchiju. Zanimljivo je da nakon trke Lewis imao 21 bod ispred Rosberga, a ovaj 21 ispred Vettela, što uopšte nije izgledalo loše pred pauzu, a s obzirom na Benzovu dominaciju.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18318
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
27.07.1954. rođen Phillippe Alliot. U F1 je startao 109 puta, ali je osvojio samo 7 bodova, većinom zbog usranih bolida (RAM, Lola, Ligier, Larrousse). Bolji je bio na Le Mansu, gdje ima 3 treća mjesta (1983., 1992. i 1993.).

27.07.1968. rođen je Ricardo Rosset. Još lošiji. 26 starova, 0 bodova. Footwork, Lola i Tyrrell iz zadnje sezone te ekipe.

27.07. su održane i tri trke.

1986., Hockenheim. Piquet je na putu do 15. pobjede ostavio iza sebe Sennu i Mansella. Rosberg je ostvario svoju 5. (i zadnju) PP, kao i 25. za ekipu mclarena, te 7. (i zadnju) za TAG-Porsche motore. Mclaren je lockao prvi startni red, što se nije desilo od VN Kanade, 1972. godine. FL je opet postavio Berger, prvi, kako svoj, tako i za Benetton. Ono po čemu ja pamtim ovu trku je nestanak goriva kod Rosberga i Prosta (i Prostovo guranje bolida na startno-ciljnoj ravnini, za što je dobio ovacije od publike). Rosberg je bio drugi iza Piqueta ali mu je nestalo goriva na Ostkurve. Prost je bio treći, Senna ga je prešao 2 kruga prije, vjerovatno zbog smanjivanja tempa, ali ni to nije bilo dovoljno jer mu je bolid stao na izlasku na ciljni pravac. Što je najsmješnije i Piquet i Senna su jeeeedva završili trku, a i oni su morali smanjiti tempo u zadnjem krugu, nebi li prošli kroz cilj (obojica su ritali malo bolide sa jedne na drugu stranu, Piquet prije ulaska u stadionski komplex, a pogotovo Senna na ciljnoj ravnini). Rosberg i Prost su klasificirani kao 5. i 6., jer su prešli Mansell i Arnoux.
Ah da, i Berger je ostao bez goriva. :prcnjau: Kao i Mansell u zaustavnom krugu. :mrgreen:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ZXN-EbC4wbk[/youtube]

1997., isto mjesto. Dominacija Bergera (za istu ekipu, u kojoj je na gore navedenoj trci ostao bez goriva). Dakle, 10. (i zadnja) pobjeda, 12. (i zadnja) PP, 21. (i zadnji) FL, te 48. (i zadnji) podijum. Mislim (nisam siguran) da je to Bergeru bio i prvi triple (na kraju karijere). Zanimljivo je da je to za ekipu Benettona bila 27. (i zadnja) pobjeda, a ostvario ju je vozač, koji im je donio i prvu pobjedu, 11 godina prije. Dakle, krug je bio zatvoren. To je bila jedina pobjeda Benettona nakon koje se svirala Italijanska himna. Do dan danas, nijedan vozač iz Austrije nije pobijedio na nekoj VN (dakle, 20 godina). Iza Bergera su završili MS i Hakkinen. Fisico se prvi puta kvalifikovao u prvi startni red, naganjao se sa Bergerom, pretekao ga, pa potom pretekao Berger njega, pukla mu guma, otišao hladnjak, odustao i dobi taxi vožnju od MSa nazad do boxa.

Prije 3 godine smo imali ludaru na Hungaroringu. Iz haosa je najviše profitirao Ricci, došavši do svoje druge pobjede, a malo je falilo i da Alonso bude pobjednik . Završio je drugi, a pošto više nije omirisao podijuma, osim one zajebancije sa Buttonom, danas slavi 3 godine, kako nije ostvario plasman na pobjedničko postolje. Rosberg je startao sa PPa (10. u karijeri), postavio FL, a Hamilton je završio ispred njega (iako je startao iz boxa), jer je Rosberga sjebao nezgodan timing izlaska Safeta, zbog Ericssonova izlijetanja. Na kraju je Rosberg mogao možda uzeti i pobjedu jer je skidao po 3 sekundu po krugu Alonsu i Ricciju, dok nije naletio na velikog jarana i timskog kolegu Lewisa, koji ga nije pustio, uprkos timskim naredbama, i čak rizikovao kontakt pri odbijanju Rosbergovog napada. Benz je upisao 50. podijum, 20. FL u svom 100. GPu, dok je Vergne vozio 50. trku.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18318
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
28.07.1924. rođen Luigi Musso. Vozio za Maserati, pa Ferrari, imao veliko rivalstvo sa Hawthornom i Collinsom, koje se tragično završilo po Mussa (poginuo 06.07.1958. na VN Francuske - pisali smo o tome u temi RIP). I druga dvojica su u roku pola godine tragično izgubili živote. 24 starta, 7 podijuma, 1 pobjeda (dijeljena) i 1 FL.

28.07.1961. rođen Yannick Dalmas. Vozio usrane bolide (Larrousse i AGS), pa je od 49 entrya, startao samo 24 puta, bez bodova. Smiješno je što je u Australiji osvoji 5. mjesto ali mu nisu dodijeljeni bodovi jer je Larrousse za tu godinu prijavio samo Phillippea Alliota. Ali je zato jedan od najboljih na Le Mansu (iza Kristensena, ali uz bok Ickxu, Bellu & Co.) gdje ima 4 pobjede, 1 drugo i 1 treće mjesto.

28.07. vožene su 3 VN Njemačke i 1 Mađarske.

1991., Hockenheim. Prva VN Njemačke nakon ponovnog ujedinjenja. Dupla pobjeda Williamsa, u poretku Mansell - Patrese (prvi je startao sa PP, a drugi napravio FL). Alesi je imao jednu od najboljih vožnji od kako je došao u Ferrari, čak je na momente i vodio. Senna, koji je imao tešku nesreću na testiranjima sedmicu prije trke, je zaglavio u bolnici, ali je bio fit za trku. Opet su on i Prost imali "situaciju", kada ga je Prost pokušao preteći, ovaj ga je blokirao, Prost je izletio na travu i bolid mu se ugasio, nakon čega je zaprijetio "da će ga slijedeći put kada to uradi definitivno udariti". Sudbina se poigrala sa Sennom pa je u zadnjem krugu, dok se vozio na 4. mjestu, ostao bez goriva i stao na istom mjestu gdje je ostao i Prostov bolid. Bodove nije osvojio. Bilo je to najbliže što se Mansell približio Senni po bodovima te sezone (51-43). Inače, Williamsov 125 podijum. Piquetov 200 GP vikend (ne i start). Nakajima San najavio povlačenje na kraju sezone.

5 godina poslije, ista staza. Opet 2 Williamsa i Alesi na podiju, samo što je ovaj puta Francuz razdvojio Sira Frankove vozače. Pobjedu, svoju 20., je ostvario Hill, a Villeneuve se popeo na najnižu stepenicu pobjedničkog postolja. Inače, odličnu trku je vozio Berger, pretekavši Hilla na startu (isto je učinio i Alesi, da bi mu Hill vratio nakon boxova). Bergera (inače uvijek solidan na ovoj stazi) je 3 kruga prije kraja izdao motor i Hill je na kraju pobjedio, ostvarivši usput i triple.

28.07.2002., opet ista staza, ali druga konfguracija. Na veliku žalost većine ljubitelja F1, stazu su skratili (usrali) izbacili šumski dio, napravili jednu veliku parabolu i povećali broj krugova za 20 i kusur. MS je ostvario triple, a opet su 2 Williamsa bili na podijumu, JPM kao drugi, te mlađi brat kao treći. Montoyi je to bio 10. podijum. To je bila i zadnja trka za ekipu Arrowsa, koja je zapala u velike finansijske probleme, te je do kraja godine otišla u likvidaciju. To je značilo i zadnju trku za Bernoldija.

Prije 4 godine, na Hungaroringu, pobjedio je Hamilton, startavši sa PPa (30. u karijeri). Bila je to njegova prva pobjeda u ekipi Mercedesa. Iza su završili Raikkonen i Vettel. Taj Raikkonenov podijum se broji kao "Lotusov" 190. (hajd nek im bude, dok ih je Red Bull, sa tim vettelovim podijumom, ostvario tačno 100 manje. Adrian Sutil je vozio jubilarnu 100. trku, a Mercedesovi motori 350. Webber koji je postavio FL je završio na 4 mjestu. Lewis se pobjedom izjednačio sa MSom (tada) po broju pobjeda na VN mađarske, a postao je prvi Britanac, nakon Mossa, koji je pobijedio u Mercedesu. Ferrari je popio kaznu jer na Alonsovom bolidu nisu prebacili DRS postavke na mod za trku, te je ferdo tako tri puta koristio DRS tamo gdje nije smio, pa kad su ovi skontali, poslije su ga navodili da ga aktivira po kada mu kažu. Kažnjena je samo ekipa.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18318
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
29.07.1951., VN Njemačke, Nurburgring. Druga pobjeda Ferrarija, prva Ascarija, sa prve najbolje startne pozicije (u 10. nastupu), ispred Fangia u Alfi, koji je postavio FL, te timskog kolege Gonzaleza. Ascari i Fangio su šaltali u vodstvu, oba su imali peha, Ascari je morao neočekivano da mijenja gume, ali je Fangiov peh bio veći jer ostao samo sa 3. i 4. brzinom.

29.07.1973., mjesto događanja Zandvoort. Dvostruka pobjeda Tyrrella (Stewart - Cevert), ispred Hunta u Marchu. Stewartu je to bila 26. (predzadnja) i rekordna pobjeda (ostavio Clarka iza sa 25), a 15. pobjeda (i 30. podijum, uključujući i Cevertov) za ekipu Kena Tyrrella, dok se Hunt prvi put popeo na pobjedničko postolje. Peterson je u Lotusuxstartao sa PPa, ostvario FL i vodio 63 od 72 kruga, dok mu motor nije počeo kašljucati, te ga u potpunosti nije izdao 3 kruga kasnije. Trka je upamćena po pogibiji Rogera Williamsona koji je živ izgorio, zaglavljen u prevrnutom bolidu. Malo opširnije u temi RIP.

Na današnji dan, 1979. godine, vožena je trka na stazi Hockenheimu. Dvostruka pobjeda Williamsa. Pobjeda Jonesa ispred Regazzonij. To je ekipi bila ujedno i prva dvostruka pobjeda. Takođe i druga pobjeda u nizu, pošto je Regazzoni na prethodnoj trci ostvario prvu pobjedu za Sir Franka. Treći je bio Laffitte u Ligieru. Ferrarijev 90. najbrži krug je postavio Gilles, dok je standardno (najčešće) tih godina PP imao Renault (JP Jabouille), međutim Jones ga je zaskočio na startu i nije se više osvrtao, iako je imao "labavu gumu" zadnju trećinu trke, ali iza je bio Clay, koji je dobio naređenje da zadrže pozicije. To je bila i 300. trka za Ferrarijeve motore u F1.

29.07.1990., ponovo Hockenheim. 24. pobjeda Senne, ali nakon dobr borbe sa nanninijem, koji je jedno vrijeme i vodio (probiviši se sa 7, mjesta na startu), a iza sebe je ostavio i drugi Mclaren (Berger). Senna je naravno startao sa PP, dok je jedini najbrži krug u karijeri postavio Boutsen (Williamsov 25.). Zadnja VN Njemačke prije ujedinjenja. Prost se izgubio negdje u massi, tako da je Senna opet preuzeo vodstvo u poretku.

11 godina poslije, zadnja trka na tom istom, starom, dobrom Hockenheimu. Dominacija BMW u kvalama, lockanje prvog reda, Montoyi PP (njegova prva, 110. za Williams), ubjedljivo vodstvo, uz postavljen FL ali ga je izado motor, a pobjedu je odnio Ralf, Rubens je bio drugi daleko iza, dok je najnižu stepenicu na podiju popunio Villeneuve (23. i zadnji podijum u karijeri), tada u BARu. Pored Montoye motori crkli i Hakkinenu, DCu, a MSu popustio pritisak. Inače, zbog problema sa mjenjačem na startu MS je "zastao", izbjegli su ga svi, osim Burtija u Jaguaru, koji je poletio (ne baš kao Webber u Valenciji). Sve se dobro završilo, obojica su sjela u rezervne bolide i priključila se restartu.
[ link do slike ]
Slijedeći video (nakon restarta), dio od 4:25, pa narednu minutu, pokazuje zašto ja (a i mnogi) žale za tarim Hockenheimom (ovdje je razlog više jer vidimo borbu 2 Ferrarija i 2 Mclarena, koju dobijaju Ferrariji :mrgreen: )
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=C5YK9aGEIcA[/youtube]

Prije pet godina, vožena je VN Mađarske. Pobjeda Hamiltona, startavši sa PPa (to je bila 150. PP za Mclaren). Na startu je do njega bio Grosjean u Lotusu, što mu ujedno i najbolja tsrtna pozcija, ali je završio kao treći jer ga je nakon zadnjih boxova uzeo timski kolega. ta 2 podijuma su zaokružili broj "Lotusovih" podijuma na 180. Vettel je postavio FL (završio je kao 4.). Kovalainen je vozio jubilranu 100. trku. Pravi show je napravio djedica MS (jbga, već bi debelo zašao u 44. godinu, pa je počeo pokazivati prve znakove senilnosti). Nakon kruga zagrijavanja stao je na 19. startno mjesto, umjesto na 17. Onda je ugasio bolid, mislići da će doći do prekida, ali drugi su nastavili i prošli za još jedna krug zagrijavanja, a njeagu su ugurali u box, da bi ga mu upalili bolid. Zatim je zaboravio aktivirati pit lane limiter, te je prekoračio brzinu u boxu idući do izlaza da se pozicionara na liniju izlaska iz boxa za restart, šti je značilo kaznu. U drugom krugu mijenja gume, u petom služi kaznu, a u 59. odustaje zbog kvara (prvo odustajanje, i jedno od dva ukupno, drugi je bio Krastavac u HRTu) u trci, tako da mu je jedan inače grozan vikend, dodatno zacrnjen svim ovim 3.14zdarijama :prcnjau:
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18318
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Pored današnje trke, na isti ovaj dan se vozilo i 6 VN njemačke.

Redom. 1972., Nurburgring. Dvostruka pobjeda Propetih konjića, (X ispred Regazzonija), a treći je bio Peterson. Ickx je na putu do svoje 8. i posljednje pobjede, startao sa PP, postavio FL i vodio sve krugove, dakle Grand slam. Popravio je Stewartov rekord u kvalifikacijama za 13 sekundi u odnosu na prethodnu godinu, kao i Cevertov Fl iz prethoden godine za 7 sekundi. Oba pretendebta na titulu su odlustali, Fittipaldi zbog požara u mjenjaču :prcnjau: , a Stewart nakon duela sa regazzonijem u zadnjem krugu. 150. trka za BRM.

Sve ostale su održane na Hockenheimu.
1978. Andretti (Lotus), Scheckter (Wolff), Laffitte (Ligier). Lotusi so lockali prvi red, Andretti je imao PP. Peterson je poveo, Andretti vrati, a obu su odmablila naprijed. Peterson je postavio i FL, ali je odustao 9 krugova prije kraja zbog mjenjača. Lotus je došao do 60. FL i 125. podijuma. A privatna ekipa sa Lotusovim bolidom (Rebaque) je ostvarila jedine bodove. Neslon Piquet je imao debitantsku trku, vozeći bolid Ensigna. Hunt i Stommelen su DSQ jer su ušli u box nekom prečicom, ne kroz pravi ulaz u box. :prcnjau:

1989. Dvostruka pobjeda Mclarena, Senna - Prost, ispred Mansella u Ferrariju. Senna je ostvario triple. Zanimljivo da su obojica imali užasna zaustavljanja u boxu, prost 18sec, a Senna čak 23. Stoga je Prost preuzeo vodstvo, ali je 3 kruga prije kraja ostao bez 6. brzine, senna ga je pretekao i za 3 kruga ostavio čak 18 sekundi. Sennin 40. podijum, Mansellov 30., a Ferrarijeva 450. trka.

1995. Hill je osvojio PP, dobro startao, a odmah na početku drugog kruga izletio (bez posljedica), na veliko oduševljenje domaće publike. :prcnjau: MS nakon toga nije imao težak posao, a završio je, uz postavljen FL, ispred DCa i Bergera, što su mu bilo 15. pobjeda i 20. FL, Benetton je zaokružio brojku podijuma na 70., a Renaultovi motori na 180. odustajanjem Hilla Sir Frank nije mogao biti zadovoljan, jer je želio obilježiti 300. GP svoje ekipe pobjedom. Lavaggi je imao debi u Pacificu, dok je vječiti Minardijevac Martini vozio svoju oproštajnu trku.

5 godina poslije, Rubens se okitio prvom pobjedom. DC je startao sa prve pozicije, ostavivši MS, Fisica i Hakkinena skoro 1,5 sekundu. :prcnjau: Rubens je kvalifikacije odradio u rezervnom bolidu, pa je ubilježio 18. vrijeme. Fisico je nabio MS straga na startu (nije baš ni imao gdje). Rubens se probijao naprijed, postavivši FL. neki lik je izletio na stazu, pa je stupio na snagu Safet, što je izazvalo masovnu promjenu guma. A zatim je nekoliko krugova poslije počela padati kiša, ali na jednom dijelu staze nije padala, dok na drugom jeste. Tako da je Hakkinen ostvario sa wet gumama prednost na jednoj polovini kruga, dok je Rubens to vraćao na slickovima na drugoj. Tako je Rubens došao do svoje prve pobjede za ferrari (i prve u karijeri), i to čak sa 18. startnog mjesta, što ga stavlja u top 5 pobjeda sa najviše startne pozicije. BTW, DCu je to bila 10. PP.

2006. Dvostruka pobjeda Ferrarija (danas nešto dosta dvostrukih pobjeda). MS, ispred Masse, dok je treći završio Kimi, koji je imao i PP, ali onu "umjetnu" jer se kvalifikovao sa vrlo malo goriva. Ferrariji su nakon njegovog odlaska u box zasjeli na prve dvije pozicije i nisu se osvrtali. MS je postavio i FL. Svjetski prvak iz 1997. Villeneuve, je vozio svoju zadnju trku (stao je na cifri od 163), a od slijedeće ga je zamijenio Kubica. Sakon Yamamoto :klanjam: je imao debi u SuperAguriju. Zaostao je u kvalama (u Q1) preko 5 sekundi. Midlandi (Monterio i Albers) su DSQ zbog flexibilnih zadnjih krila. Alonso se mučio ali je ugrabio 5. mjesto.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

pigmalion
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 2238
S nama već: 9 god 4 mj
Navija za: Fernanda, Ocon (Qatar23 )
Frantic je napisao/la: 29.07.2017., 22:37 ....................


11 godina poslije, zadnja trka na tom istom, starom, dobrom Hockenheimu. Dominacija BMW u kvalama, lockanje prvog reda, Montoyi PP (njegova prva, 110. za Williams), ubjedljivo vodstvo, uz postavljen FL ali ga je izado motor, a pobjedu je odnio Ralf, Rubens je bio drugi daleko iza, dok je najnižu stepenicu na podiju popunio Villeneuve (23. i zadnji podijum u karijeri), tada u BARu. Pored Montoye motori crkli i Hakkinenu, DCu, a MSu popustio pritisak. Inače, zbog problema sa mjenjačem na startu MS je "zastao", izbjegli su ga svi, osim Burtija u Jaguaru, koji je poletio (ne baš kao Webber u Valenciji). Sve se dobro završilo, obojica su sjela u rezervne bolide i priključila se restartu.
[ link do slike ]

.............................

ISPRAVKA:

Burti je vozio jedno vrijeme i za Jaguar. Ali na ovoj fotki, u tom letu Luciano Burti je u Ligieru. Pardon, velebna ekipa Prost.
......ne mogu, ali hoću...... :mrgreen: .....biti po svome,.....

Takes more than combat gear to make a man.
Takes more than a license for a gun.
Confront your enemies, avoid them when you can.
A gentleman will walk, but never run

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18318
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Upppsss, do mene :bonk:
@pigmalion, hvala na ispravci
Jbga, stavljam sliku i VIDIM da je plavi bolid u zraku, i mehanički pišem Jaguar :zubo:
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18318
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
31.07.1937. rođen je Mauro Bianchi, Lucienov mlađi brat i Julesov djed. Hajd` što je nadživio brata, ali na žalost, nadživio je i unuka......
Nijei mao rezultata u F1, pojavio se u jednoj trci koja se nije bodovala za šampionat, a imao je par nastupa na le mansu, ali najbolji rezultat mu je bio 13 mjesto.
31.07.1978. rođen je Justin Wilson (@pigmalion je to pomenuo u temi RIP). U F1, u slabim bolidima samo 1 bod, preko bare nešto bolji. Za 23 dana će biti obilježena 2 godišnjica njegove pogibije na trci u Poconu. Ono što je najbitnije za napomenuti ja da je svojom smrću spasio 6 života, doniranjem organa. :klanjam:

Godinu dana prije Wilsonovog rođendana, održana je VN Njemačke, na Hockenheimringu. Nurburgring (NordSchleife) je napušten, nakon Laudine nesreće, i tamo se F1 nikad više nije vozila. Pobjeda Laude, ispred Schecktera (Wolf) i HJ Stucka (Brabham). Scheckteru je to bio 20. podijum, Stucku prvi. Južnoafrikanac je ekipi Waltera Wolfa donio prvu i jedinu PP, ali je Lauda, uz postavljeni FL ipak bio bolji. Hans Heyer (Penske), se nije kvalifikovao za trku, ali je ipak (protupravilno) startao iz boksa, vozio trku 9 krugova (do kvara) da bi kasnije bio diskvalifikovan, U statistici mu piše: GP 1, ilegal starts 1, starts 0. :prcnjau:

1994., Hockenheim. Ferrari pokazao snagu svoje V12-ke. Lockali prvi red, Berger na PP, a 82 minute poslije je i pobijedio , Alesi odustaje u prvom krugu (ali ne zbog masivnog sudara u kojem je odustalo čak 10 vozača), već zbog elektrike. Uostalom kao i DC, koji je ostavio svoj prvi FL (i 80. za Williams). U haotičnoj trci, u kojoj je Hill zaostao čitav krug, Ms odustao zbog motora, Max Verstappen Sr. gorio u boxu, Berger je Ferrariju donio 104. pobjedu, sa kojom su se izjednačili sa Mclarenom, koji ih je pretekao za 1 (Senna-Australija-1993), a poslije su se ipak odvojili od Mclarena po broju pobjeda. Pored toga, na podijumu su se našla 2 Ligiera, Panis i Bernard. Panisu je to bio prvi podijum, Bernardu ujedno i jedini (a i zadnji poeni), a to su zadnja dva vozača koja su svoje prve podijume ostvarili na istoj trci (i jedina dva u istoj ekipi, ne računajući VN VB 1950.). Ujedno i jedina pobjeda neke druge ekipe (osim Williamsa i Benettona) 1994. godine. Zadnji poeni za Comasa i C.Fittipaldija. Iako je već počela 3.14zdarija na relaciji FIA-Beneton-Intertechnique (proizvođač pumpi za gorivo), vatru na ulje (i preneseno i bukvalno) dolilo je Verstappenovo zaustavljanje u boxu.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=o2_DfKVTjzA[/youtube]

2005. Hungaroring. Pobjeda Raikkonena, ispred braće Schumacher, poredanih po starini. Stariji je iznenađujuće (s obzirom na formu Ferrarija i Bridgestonea 2005.) uzeo PP (za 0,9sec ispred JPM), ali je to bila posljedica odrađenih kvala sa manje goriva. Kimi je kasnije preuzeo kontrolu i stvari postavio na mjesto i pobijedio sa preko pola minute prednosti, usput postavivši FL. Alonso zbog oštećenja krila (i neplaniranog boxa) zavšio sa krugom zaostatka i bez bodova.

2011, takođe Hungaroring. U svojoj 200. trci, Button odnosi 11. pobjedu. na podiju su pored njega još Vettel (startao sa PPa), te Alonso. Massa je postavio FL, a jubileje su imali Rosberg i ekipa Toro Rossa, koji su vozili svoje 100. trke. To je bila oproštajna trka za Nicka Heidfelda, koji se od F1 oprostio bez pobjede i ovim skokom iz bolida, nakon što je došlo do ekplozije na bolidu i vatre.
[ link do slike ]

Prije godinu dana, Hockenheim. Svi znamo šta se događalo, Nico - max - cimanje - ovo - ono. Nico naravno izvukao deblji kraj, ni kriv ni dužan i završio 4. iako je startao sa PPa. Pobjeda Hamiltona ispre 2bika, Ricciardo, Max. Ricci se može podičiti i FLom, za soj 100 GP start, a tog dana je (valjda) izmišljen shoey?? Gutierrezu je pak, to bio 50 start. F1 je rekla "pa-pa" Riu Haryantu. Takođe na trci (tačnije kvalama) je promovisano pravilo da 2 x žuta = crvena, da se ne bi događale stvari kao na pethodnoj, VN Mađarske.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18318
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
01.08.1954., Nordschleife. Fangio prvi (sa Benzom), Gonzalez i Hawthorn "popola" drugi (Ferrari), potom Trintignant u Ferrariju. Četvrtoplasirani Kling u Benzo postavlja svoj jedini FL. Fangio je do pobjede došao sa PPa, a to mu je bila 14., što je ujedno bio i novi rekord (pretekao je Ascarija sa 13). Lang je vozio zadnju trku u Benzu, a Marimon nije ni startao (poginuo dan prije, zbog čega se više od pola Maseratija povuklo iz trke). Trka je sa 3:45:45,8 bila najduža, sve do VN Kanade 2011. (i dalje je najduža, ako se izuzmu prekidi u Kanadi, a tako će i ostati).

11 god poslije na istoj stazi Jim Clark i Lotus potvrđuju titule (ako je i bilo ikakve sumnje) za sezonu 1965. Titulu je potvrdio Grand slamom, a na podijumu su mu društvo pravili G.Hill (BRM) i Gurney (Brabham). Clark je ostvario 19 od Lotusovih prvih 24 pobjede. To je za Chapmanovu ekipu bila i 25 PP, a za Climaxove motore 40. pobieda i PP. Clarka I Chapman su predhitrili Fangio (1955.) i MS (2002.), odnosno Ferrari (1961.) i Cooper (1959.) tako što su 10-15 dana ranije osigurali titule.

01.08.1971., opet smo na Ringu. Dominacija Tyrrella, prvenstveno Stewarta (startao sa PPa), ispred Ceverta (FL). Iza su bila 2 Ferrarija, Regazzoni i Andretti. Stewartova 10 PP (a vodio je čitavo vrijeme) i Cevertov prvi FL. Mike Buettler i Jo Siffert su DSQ jer fatali prečice do boxa. Helmut Marko se prvi puta pojavio na nekom GP vikendu ali se nije uspio kvalifikovati sa svojim Mclarenom.

5 godina poslije se završila saga F1 na Ringu. Reći ćemo da je pobijedio Hunt (Mclaren), ispred Schecktera (Tyrrell) i Massa (Mclaren). Hunt je imao i PP, dok je Scheckter postavio FL. Najbitniji detalj se dogodio u drugom krugu, zbog čega je trka i prekinuta, pa restartovana. Lauda je izletio, lupio u ogradu, zapalio se i izvrtio. Guy Edwards ga je izbjegao ali Bret LUnger nije. Obojica su, zajedno sa Haraldom Ertlom i Arturom Merzariom, izašli iz bolida da mu nekako pomodnu. Chris Amon je zbog toga najavio povlačenje, i nastupio je samo još na VN Kanade te godine, za Wolf-Williams. vatra je potrajala izvjesno vrijeme i Lauda je zadobio opekotine glave i oštećenje pluća i krvi (??). Izgubio je desno uho, kosu na desnoj strani, obrve i kapke (koje je rekonstruktivnom hirurgijom učinio ponovo funkcionalnim. Otada uvijek nosi kapu (vrlo brzo nakon toga se sjetio da na kapi uvijek bude neki sponzor).
Evo kako je to bilo u stvarnosti.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Gcr6STp6v8g [/youtube]
I kako je to osmislio Ron Howard
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Nicgg9LHpNY[/youtube]
Trkama se vratio nakon 6 sedmica. Titulu je izgubio na zadnjoj trci u Japanu kada se povukao sa trke zbog jake kiše. To mu je zapečatilo sudbinu u Ferrariju, iako je naredne sezone s lakoćom osvojio svoj drugi naslov.

01.08.1999., Hockenheim. Dvostruka pobjeda Ferrarija u odsustvu MSa. Pobijedio je Irvine, a drugi je bio Mika, ali Salo. Na najnižu stepenicu podijuma popeo se HHF. Hakkinen je startao sa PPa (jubilarna 100. za Mclaren), ali ga je izdala guma. Vodstvo mu je preuzeo imenjak, ali ga je kolegijalno prepustio brbljavom Ircu i čuvao mu leđa sa nekih 1,5-2sec iza. DC je ostvario svoj 10 FL, a Salu je to bio prvi podijum. Irvine se trećom pobjedom u karijeri, prvi puta našao na prvom mjestu u poretku vozača.

01.08.2010., Hungaroring. Webber (6. pobjeda u 150. nastupu), Alonso, pa Vettel (iako je startao sa PP i imao ostvaren FL). Webber je obradivao i ekipu za njihov 100. nastup u F1. Nakon trke, prvih 5 je bilo u 20 bodova (Webber 161 - Alonso 141, Hamilton, Vettel i Button između). Ipak, najzanimljiviji detalj je bilo branjenje MSa od Barrichella, kada ga zatvorio i otjerao skoro na zid (a`la Senna - Prost, Estoril 1988., čak i malo gori). MS se poslije izvinuo Rubensu, a iskritovali su ga Brundle, Irvine (??), Stewart,...., a Warwick i dan-danas ne spava što suci, sa njim na čelu, nisu imali više vremena (bilo je 4-5 krugova do kraja), do to analiziraju i da mu uredno uruče crnu zastavu. Možda je i zaslužio (definitivno više nego na VN VB 1994. ;) ). Mislim da nije bilo potrebe za ovim. U Belgiji ga je čekalo pomjeranje 10 mjesta nazad na gridu. BTw, Rubensu je to bio 300 GP vikend (ne i trka), te je tako postao prvi (danas ih je trojica) koji se mogu pohvaliti tom cifrom.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=wLwR7F9EX14[/youtube]
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Explorer
Avatar
F1puls suradnik
F1puls suradnik
Postovi: 2507
S nama već: 10 god 5 mj
Navija za: Vettel
Kontakt:
Svaka čast kolega, ja radim stanku na člancima, a ti ovdje na forumu :D
U razumnu srcu mudrost počiva, a što je u bezumnom, to se i pokaže.

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18318
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
02.08.1953., Schleife. Ascari slavi titulu prvaka, drugu, i tako postaje prvi dvostruki F1 prvak. Ali pobjedu odnosi njegov tmski kolega Farina, ispred Fangia u Maseratiju, te još jednog Konjića, Hawthorna. Farninina 5., ujedno i zadnja pobjeda. Ascari je imao PP, silovito krnuo, postavio FL (10.), ali je onda zapao u probleme sa bolidom, odustao, pa je dijelio auto sa Villoresijem, ali nisu "završili" u bodovima. Konačan poredak u trci mu je ipak osigurao titulu dvije trke prije kraja sezone. Trka je imala najveći broj bolida na startu ikada, ukupno 34.

6 godina poslije, održana je trka, na stazi koja mene podsjeća na rascjepku (DIN 94), dakle Avus.
slika slika
Sorry, velika slika.
Trostruka pobjeda Ferrarija. Brooks, Gurney, P.Hill. Brooksova 6. (i zadnja) pobjeda, te 3. (i zadnja PP). Brooks je sa FLom, kompletirao Triple. Gurneyev prvi podijum, a 50. Mossova trka. jean behra nijestartao jer je poginuo prethodnog dana. Trka je bila podijeljena na 2 dijela i vremena su se sabirala. Vozilo se 2x30 krugova.

02.08.1964., ponovo Schleife. Surteees (Ferrari), Hill (BRM), Bandini (Ferrari). ]. Bucknum je imao izlijetanje. Surtees je ostvario triple, a njegov PP i FL su bili po 40. za Ferrari. Zadnji bodovi za Trintignanta. @zeko - ovo je bio debi Honde. Bucknum (debi) je izletio sa Hondom. De Beaufort je dan ranije imao tešku nesreću i preminuo na dan trke.
[ link do slike ]

Opet 6 godina poslije, ali Hockenheim. Prva trka na toj stazi. Rindt (Lotus), x (Ferrari), koji je imao i PP i FL, te Hulme (McL). Rindtova 6. pobjeda i 13. podijum (oboje zadnje, kao i završetak u bodovima, te završetak trke uopšte). 20. podijum Hulmea, a X je Ferrariju donio 50. PP. Bilo je čak 11 izmjena u vodstvu (po suhom).

Na narednu trku, na današnji dan, se čekalo do 1981. Piquet, Prost, Laffite. Prostova prva PP, 30. podijum za Ligier, a 200. trka za Mlcaren. FL je pripao Alanu Jonesu. Kiša je okrenula stvari u Piquetovu korist, jer su Renaulti bili neupravljivi po kiši (zbog turbo udara), a njegov brabham je još uvijek bio pogonjen DFV8 motorom.

02.08.1998., Hockenheim. Dvostruka pobjeda Mclarena, Mika prvi, DC drugi., sa 0,4 zaostatka. Miki PP (90. za Mclaren), DCiju FL. MS imao brdo problema (ijenjanje šasije, crkavanje motora), kvalifikovao se na deveto mjesto, završio kao 5. Podij je popunio Villeneueve (20. u karijeri). Navodno 600. trka za Ferrarijeve motore.

Jbga, opet prbaci normu na drugi dan. :chill:
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18318
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
03.08.1899. rođen je Louis Alexandre Chiron, jedan od rijetkih rođenih u XIX vijeku. nije pretjerano bio uspješan u F1. Ima samo jedno 3. mjesto ostvareno na drugoj ikad održanoj F1 trci, za VN Monaca, 1950. To mu je bio i jedini plasman u bodove u njegovih 15 nastupa. Bolje rezultate je imao između 2 svjetska rata. Koliko je bio popularan u bivšoj Česškoslovačkoj (pobjedio tamo 3 puta, tkom 30-tih), tamo su imali izreku "Voziš kao Chiron", umjesto klasičnih "Voziš kao Fangio" (na Balkanu je poslije bilo udomaćeno "Voziš kao Lauda").

Julesa smo pomenuli u temi RIP. Danas bi napunio 28 godina.

Na današnji dan vozilo se 6 trka, 5x Njemačka i jednom Mađarska.

03.08.1952., Nordschleife. Ascari je pobjedom osiguaro titulu (zanimljivo, 364 dana poslije je osigurao još jednu titulu na istoj trci). Predvodio je ČETVOROSTRUKU pobjedu Ferrarija. :klanjam: Iza su bili Farina, Fischer i Taruffi. U pitanju je bio jedan dominantan Grand slam. Jedino je Farina bio na 14 sekundi na kraju, Fischer 7 minuta, a svi ostali za krug (a krug je 22,8km ili preko 10 minuta). Fischerov drugi i zadnji podijum, a 10, za Ascarija i Farinu. Ascarijeva 4 pobjeda u nizu od početka sezone (izuzimajući Indy 500).

6 godina poslije, ponovo Nordschleife. Trka je bila kombinacija F1 i F2 trke (F2 bolidi nisu dobijali bodove). Trku je obilježila Collinsova smrt (vidi temu RIP). Pobijedio je Brooks u Vanwallu ispred 2 Cooper Climaxa (Salvadori i Trintignant). Salvadoriju je to bio drugi i posljednji podijum, a Trintignantu 50. trka. Hawthorn je startao sa PPa, ali je odustao zbog kvara krug poslije Collinsove nesreće, a FL je postavio Moss. Nisu dodijeljeni bodovi za 5. mjesto, jer su prva 4 zauzeli F1 bolidi, a narednih 5 F2 bolidi. Stvarni "peti" F1 bolid je bio na 10. mjestu (Cliff Alisson). Peti je inače u svom debiju (doduše u F2 bolidu) bio Bruce Mclaren, a neke statistike mu to ne priznaju kao debi jer nije vozio F1 bolid. To je bila prva F1 trka bez Talijanskih vozača na gridu.

03.08.1969., takođe Norschleife. Druga pobjeda Xa (Brabham), ispred Stewarta (Matra) i Mclarena u vlastitom autu. X je odradio triple i postavio prvi FL u karijeri i 10. za Brabham. Ekipa Mclarena je upisala 10 podijum, a Jo Bonnier je vozio 100. trku, a debitovali su Cevert i Stommelen. X je očajno startao i pao na 9. mjesto, ali je do kraja prvog kruga bio 4. U naredna 3 je došao do iza Stewarta, sa njim se borio 3 kruga pretekao ga i pobijedio sa minutom prednosti. Opet je bilo kamaru F2 bolida, samo što su ovaj puta Siffert i Beltoise (odustali, ali klasificirani kao 11 i 12), dobili bodove za 5. i 6. mjesto.

Opet 6 godina poslije, predzadnja trka na drugoj najdužoj F1 stazi (Pescara je duža). Ponovo pobjeda Brabhama. Vozio ga je Reutemann (i postao jedini Argentinac nakon Fangia koji je pobijedio na VN Njemačke). Iza su završili Laffite u Williamsu (prvi podijum u karijeri, prvi bodovi uopšte), te Lauda. Laffiteova ekipa se zvala Frank Williams Racing Cars. Negdje se taj podijum vodi kao prvi za Willams, negdje ne, jer je Williams (današnji) startao službeno 1977. Sa PPa je startao Lauda, a FL je postavio Regazzoni. Carlos Pace je vozio 50. trku, harald Ertl prvu, a Gijs Van Lennep zadnju. Fittipaldijevo odustajanje i Laudin podijum je naveo vodu na Laudin mlin te se odvojio na veću prednost 3 trke prije kraja prvenstva. Trba napomenuti da je lauda postavio u kvalama vrijeme 6:58,6. Bio je jedini ispod 7 minuta, i to je ostao rekord za TU konfiguraiju staze.

Godina je 2003., staza je Hockenheimring. Treća pobjeda Montoye. Napodijumu su još DC i Trulli. Kolumbijca je box u 18. krugu (koji je vodio Alonso) zayebao za Grand slam. Ali sa Tripleom i razlikom u odnosu na DCa od preko minute je pokazao dominaciju (naročito dominaciju Williams-BMWa). Njegov PP je bio 30. za BMW motore. Nicolas Kiesa je debitovao za Minardi. Bilo je to zadnje lockanje prvog reda od strane Williamsa, sve do VN Austrije 2014. Na startu došlo do dva odvojena krša zbog kojih su odustali Kimi, Rubens i Firman odmah, a Ralf i HHF krug poslije, zbog oštećenja. MS užasan, 6 u kvalama, nakon starta 9, na kraju 7.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=gN1G5q49v0I[/youtube]

03.08.2008., Hungaroring. Još jedna (pored Singapura - crashgate i crijevo, te VB - loša vožnja po kiši) koja je Massu koštala titule. Ni kriv ni dužan pobjeđuje Kovalainen, što mu je bila jedina pobjeda u karijeri. Na podijumu su i Glock, prvi puta na podijumu (ah taj Glock :mrgreen: ) i Kimi, sa postavljenim FLom. Hamilton je ostvario 10. PP, a mclareni su lockali prvi red, ali je na startu Massa zaskočio i poveo trku. Međutim, 3 kruga prije kraja Mssin motor je izdahnuo, te je Kovalainen tako postao 100. vozač koji je pobijedio u F1. Ni Lewis nije imao sreće (neuporedivo s Massom), jer je imao puknuće gume, ali je makar na kraju došao do 5. mjesta. Massinu predstavu Domenicalli je ocijenio kao "njegovu najbolju vožnju" (do Brazila iste godine). Kimi je još uvijek bio u trci za titulu, čak je bodovno bio i ispred Masse nakon trke.
[ link do slike ]
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

hattrick
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 3913
S nama već: 10 god 4 mj
Navija za: Vettel
Lokacija: Topusko
Kontakt:
Na današnji dan prije 10 godina... nešto što je nakon toga Mult21 bio mačiji kašalj. :mrgreen:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=CWJCGInsVUs[/youtube]
https://twitter.com/f1fanatic_co_uk/status/893394852314050561 Hungary 2007: the whole story
Bolje pet do dvanaest nego ni jednu poslje jedan. slika

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18318
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Na današnji dan se vozilo 5 VN Njemačke, sve na Nurburgringu, od toga 4 na Nordschleifeu i 1 na GP-Streckeu.

1957., Fangio svojom zadnjom (24.) pobjedom, osigurava 5. titulu prvaka (nešto što će biti dostignuto tek 45 godina poslije). Uz to, to je bila zadnja (9.) pobjeda za fabričku ekipu Maseratija. To mu je bio i zadnji triple, jer je ostvario i PP + FL. Izmjenjivao se u vodstvu Hawthornom i Collinsom, koji su popunili dvije niže stepenice pobjedničkog podijuma. Četvrti je završio Musso. Dakle iza Fangia, opet onaj Ferrarijev nesretni trojac. Maglioli (Porsche) je vozio zadnju trku, jučer pomenuti De Beaufort je debitovao (takođe Porsche), oba sa F2 bolidima. Možda i najbolja Fangiova vožnja (najslađe za kraj). Zadržavanje u boxu ga je bacilo skoro minutu iza Hawthorna i Collinsa, a onda je u narednih 10 krugova 9 puta, od toga 7 puta zaredom (pazite, to je skoro 230km) :klanjam: obarao rekord staze, te u predzadnjem krugu odličnim manevrima pretekao prvo Collinsa a onda i Hawthorna. Kazao je da "dva dana nije mogao zaspati od takve vožnje". :mrgreen:

1963., prvu puta u F1 pobjeđuje bivši 4x šampion svijeta u motociklizmu (klasa 500ccm), John Surtees u Ferrariju, ispred Jimmya, te Ginthera (Lotus). Postavio je i FL, a izašao je na kraj sa Jimmyjem koje je imao PP, loše startao, vratio se na prvo mjesto, ali je opet Surtees pretekao Clarka, kada je ovaj ostao na 7 ( :prcnjau: ) cilindara. Jo Bonnieru je to bila 50. trka, a Ferrariju, jubilarna 100. Willy Mairesse u Ferrariju je vozio svoju zadnju trku. To je ujedno i jedina trka na kojoj se Clark popeo na srednju stepenicu pobjedničkog postolja.

1968., Stewart (Matra), G.Hill (Lotus), Rindt (Brabham). Trka je bila dodatno začinjena kišom (i to solidnom, nije potop da se trka prekida, ali nije ni mala). X je imao PP, a zajedno sa Amonom, Ferrari je lockao prvi red. Ujedno, X je postavio rekord (oboren tek nakon 14 godina od strane De Cesarisa) kao najmlađi osvajač PPa, do tada. Međutim oba su katastrofalno startali, naprijed su izbili Stewart i G.Hill, a prvi je odjurio naprijed i pobijedio sa 4 minute prednosti, usput postavivši svoj prvi FL. To je bila 100. trka za ekipu Colina Chapmana, 25. i zadnji podijum za Repco motore, 10. FL za DFV8, kao i 150. trka za Ferrarijeve motore. Stewartova vožnja opisana (od strane drugih, ali i od njega samog), kao njegova najbolja ikad.

1974., Regazzoni (Ferrari), Scheckter (Tyrrell), Reutemann (Brabham). PP je imao lauda (više od pola te sezone), a FL je postavio Scheckter. Laffite je debitovao na toj trci u ekipi Iso-Marlboro-Ford, a 50. trku je vozio Mike "The Bike" Hailwood, ujedno i zadnju. Reutemann je za Brabham ostvario 60. podijum. Lauda je izgubio vodstvo na stratu od Claya, a izletio je u prvom krugu pokušavši preteći Schecktera. Razlog za prekid karijere Hailwooda je takođe nesreća, nakon koje zadobio težak prelom noge. Stanje u prvenstvu je bilo vrlo gusto jer su prva četvorica bili u samo 7 bodova (Reg 44 - Sch 41 - Lau 38 - Fit 37). Howden Ganley je imao takođe nesreću u subotu, u bolidu Maki-Ford (prvi japanski konstruktor nakon povlačenja Honde, 1968.). Nos bolida je bio totalno otkinut, te su mu noge ostale "van" bolida. Kad se auto smirio, uspio se izvući, ali je imao velike povrde članaka i onesvijestio se od bolova. Nije više nastupao u F1.

1985. se trka već vozila na malom Ringu. Po prvi puta. Takođe i prva nakon 1976. Pobijedio je Alboreto u Ferrariju, što mu je bila 5. i posljednja pobjeda u karijeri, ispred konkurenta za titulu Prosta (McL), te Laffitea (Ligier). PP je osvojio Teo Fabi u Toleman-Hartu, što je bila prva PP za Fabija, jedina PP za ekipu iz koje je nastao Benetton ( i to u jubilarnom 50. nastutpu), te prva za Hartove motore. Niki Lauda, koji je završio na 5. mjestu je postavio 24. i posljednji FL u karijeri. Francois Hesnault i Manfred Winkelhock su vozili svoje zadnje trke. Hesnaultov Renault je bio prvi bolid ikad opremljen kamerom, a to je i zadnji puta da je neka ekipa nastupala sa 3 auta, s tim što Hesnault nije bio u konkurenciji za bodove, a Winkelhock je smrtno stradao na 1000km Mosporta naredni vikend.

Edit: Hvala @hattu na podsjetniku :thumbs:
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18318
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Pored rođendana Gutierreza, na današnji dan 1930. rođen je Richie Ginter, Amerikanac, vozio za Ferrari, BRM, Hondu, Cooper i Eagle. U 52 starta je ostvario 1 pobjedu, 3 FLa i 14 podijuma. Međutim ta jedina pobjeda je bila prva za ekipu Honde u F1. Glumio u Grand Prix-u Johna Hogartha, kolegu Jamesa Garnera u ekipi "Yamura". Bio je odličan testni i razvojni vozač (zato ga je Honda i angažovala), a nesreća na kvalifikacijama za Indy 500, 1967. godine, kada mu je pukao dovod goriva i poprskao ga po leđima ga je nagnalo da prestanje sa trkanjem u najbržim kategorijama. 1969. je učestvovao na Rallyu California zajedno sa Jamesom Garnerom :prcnjau: Preminuo 20.09.1989. od srčanog.

05.08.1956., Nordschleife. Jubilarna 20. pobjeda Fangia (Ferrari), uz postavljen 20. FL, a pošto je startao sa najbolje startne pozicije i vodio od starta do cilja, to je značio i Grand slam. Iza njega na podijumu su bila 2 Maseratija (Moss i Behra). ferrarijeva 25. pobjeda, 20. FL i 75. podijum. Zadnja trka (i bodovi) za Louisa Rosiera (tada Maserati), dok je još jedan vozač Maseratija osvojio prve bodove. Dakle Fangio je završio ispred 4 Maseratija.

6 godina poslije, na istoj stazi, druga pobjeda u karijeri G.Hilla, uz postavljeni FL (10. podijum za BRM). Sa PPa je startao Gurney, što je bila njegova prva, a za Porsche jedina. Ali mu je ona bila dovoljna samo za treće mjesto, jer se između njega i Hilla, ugurao Surtees (Lola-Climax), koji su se obojica bolje snašli po kišnim uslovima. Gurneyev podijum je bio 5. i zadnji za Porsche. Brabham je konačno pripremio za trku BT3, te je njegova ekipa imala debi. Samu trku su na prvih 6. pozicija završili bolidi 6 različitih ekipa, što je tada bila rijetkost.

05.08.1973., takođe na Ringu, Ken Tyrrell zadovoljno trlja ruke, jer je njegov dvojac ostvario dvostruku pobjedu. Prvi je završio Stewart, što mu je bila, rekordna, 27. pobjeda u karijeri (taj će rekord zadržati nekih 14 godina), startavši sa svoje 17 najbolje startne pozicije (takođe zadnja) i vodeći od starta do cilja. Cevertov podijum je, na žalost i za njega bio zadnji. Iza njih je završio X (Ferrari nije učestvovao pa mu je dopustio da nastupi za Mclaren :prcnjau: ). Carlos Pace (Surtees) je postavio FL. Zadnja trka (do Australije 2012.) u kojoj nije nastupio nijedan Italijan.

BREAKING NEWS - Ispred zgrade mi se skršio motociklista. Ograničenje je 40, jurio je puno više, izgubio kontrolu, pao, motor je klizao narednih 3-4 sekunde (cca. 40m) dok nije lupio u banderu. Lik je svjestan i miče nogama i rukama, ali je na nosilima ubačen u vozilo Hitne. Hitna došla u roku 2-3 minute, policija nakon 20. :facepalm:

05.08.1984., i dalje smo u Njemačkoj, ali ovog puta na Hocjenheimringu. Dupla za McL, Prost pa Lauda. Na trećem mjestu je Warwick (Renault). Prostov triple. Warwickov 4. i zadnji podijum, a Mclarenova 20. PP i 25. FL. Prost profitirao nakon kvarova na bolidima De Angelisa, pa Piqueta, koji su ga uzeli na startu i bili vodstvu.

Prije 10 godina, na Hungaroringu, pukla je ljubav. Odnosno dan prije, na kvalama. @hatt je bacio članak o tome jučer. Uglavnom, pobijedio je Hamilton,, startavši sa PPa, i osvojivši 10. podijum (u 11 trka), ispred Raikkonena (postavio FL :chill: ), te Heidfleda. Ta Lewisova PP je bila 130. za Mclaren. Vodio je takođe from flag to flag, a Kimi je vršio pritisak i završio samo 0,7s iza. Lewis i Kimi su postavili najbrže krugove u zadnjem krugu, a Kimi je zayebao Luju da postane najmlađi osvajač Gran slama.
Detalj sa kvalifikacija je postavio @hatt, pa da ga ne ponavljam.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”
Odgovori
👀 Registriraj se Prijavi se ⚡