dani kad su bolidi na stazu izlazili...

🕒 Razgovori o prošlim vremenima, mjesto za iskusne članove.

Post

pigmalion
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 2218
S nama već: 9 god 2 mj
Navija za: Fernanda, Ocon (Qatar23 )
Bili su to dani kada je Alfa Romeo imala svoje ( drugačije!, a ne čudne ) motore, a Ferrari svoje motore.
Danas je to - isto. Ferrari nastupa, a "reklamira se" Alfa Romeo na bolidu Ferrarija. :bonk:

Naglasak je na drugačijem, na "prirodnom" odabiru u to vrijeme - ovaj put bih zahvatio sve motore - svi su nešto radili, izmišljali - danas samo najbogatiji nastupaju i slični su - nema originalnosti, ingenioznosti - nema nečeg novog, drugačijeg. Bezveze. :prcnjau:

Danas su samo novi suci na stazi. I nova pravila. I nove kazne. :facepalm: :facepalm:
......ne mogu, ali hoću...... :mrgreen: .....biti po svome,.....

Takes more than combat gear to make a man.
Takes more than a license for a gun.
Confront your enemies, avoid them when you can.
A gentleman will walk, but never run

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18147
S nama već: 9 god 11 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
fjaka je napisao/la:^^
ako nisi iša dalje 70ih pa stariji je ferarijev b12 onda. i kasnije kad je alfa ušla sve te sezone je i ferrari ima b12.
U pravu si. Kroz čitave 70-e, pa sve do uvođenja turbo motora Ferrari je takođe imao flat 12. :thumbs:
Ali stoji ovo za V8 turbo :mrgreen:
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

SEAS
Avatar
Karting
Karting
Postovi: 139
S nama već: 9 god 8 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Rijeka
Kontakt:
fjaka je napisao/la:kako se ovde lipo vidi koliko su ti bokser motori praktički ležali na asfaltu. ko laiku mi nije jasno kako nisu mogli zaživit u f1 :rofl:
Zbog veličine, težine i (za u ono vrijeme) kompliciranosti. U ono vrijeme se je počelo jako razmišljati o aerodinamici a to znači sužavanje stražnjeg djela (zona coca-cola) što sa polegnutim boxerom nije moguće.
A, vjerovao ili ne, najviše radi efekta zvrka. pošto je koljenasta osovina dugačka i relativno teška zajedno sa zamašnjakom na brzini rotacije od preko 12.000 RPM-a stvara jaki efekat zvrka koji umanjuje agilnost bolida i lakoću ulazaka i izlazaka iz zavoja posebno se to osjeti u dugačkim S-evima.
Velika mu je prednost bila nisko težište.

[ link do slike ]
Type: Tipo 001
Godina: 1970-1971
Cilindara: 12
Configuracija: 180° V, 80/49.6
Kapacitet: 2991
RPM: 12000
Snaga: 460 bhp

[ link do slike ]
Type: Tipo 015
Godina: 1975-1980
Cilindara: 12
Konfiguracija: 180° V
Kapacitet: 2991
RPM: 12200 (1975-1977), 12300 (1978-1980)
Snaga: 495 bhp (1975), 500 bhp (1976-1977), 510 bhp (1978), 515 bhp (1979-1980)

Interesantno je da je Ferrari sa 12 cilindara boxera (Tipo 015), 1980 prešao na V6 turbo (Tipo 021 (126C))

Post

SEAS
Avatar
Karting
Karting
Postovi: 139
S nama već: 9 god 8 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Rijeka
Kontakt:
Frantic je napisao/la:
fjaka je napisao/la:^^
ako nisi iša dalje 70ih pa stariji je ferarijev b12 onda. i kasnije kad je alfa ušla sve te sezone je i ferrari ima b12.
U pravu si. Kroz čitave 70-e, pa sve do uvođenja turbo motora Ferrari je takođe imao flat 12.
Ali stoji ovo za V8 turbo
Svi Ferrarijevi V12 motori:

- Year: 1950-1952, Type: Tipo 125, Number of cylinders: 12, Configuration: 60°V, Capacity: 1498, RPM: 7500, Power: 315 bhp
- Year: 1950-1951, Type: Tipo 375, Number of cylinders: 12, Configuration: 60°V, Capacity: 4493, RPM: 7500, Power: 380 bhp
- Year: 1952-1953, Type: Tipo 166, Number of cylinders: 12, Configuration: 60°V, Capacity: 1995, RPM: 7000, Power: 160 bhp
- Year: 1951-1952, Type: Tipo 212, Number of cylinders: 12, Configuration: 60°V, Capacity: 2562, RPM: 7500, Power: 200 bhp
- Year: 1964-1965, Type: Tipo 207, Number of cylinders: 12, Configuration: 180°V, Capacity: 1489, RPM: 11500, Power: 225 bhp
- Year: 1966, Type: Tipo 218, Number of cylinders: 12, Configuration: 60°V, Capacity: 2989, RPM: 10000, Power: 360 bhp
- Year: 1967, Type: Tipo 242, Number of cylinders: 12, Configuration: 60°V, Capacity: 2989, RPM: 10000, Power: 390 bhp
- Year: 1968, Type: Tipo 242C, Number of cylinders: 12, Configuration: 60°V, Capacity: 2989, RPM: 11000, Power: 410 bhp
- Year: 1969, Type: Tipo 255C, Number of cylinders: 12, Configuration: 60°V, Capacity: 2989, RPM: 11000, Power: 436 bhp
- Year: 1970-1971, Type: Tipo 001, Number of cylinders: 12, Configuration: 180°V, Capacity: 2991, RPM: 12000, Power: 460 bhp
- Year: 1971-1973, Type: Tipo 001/1, Number of cylinders: 12, Configuration: 180°V, Capacity: 2991, RPM: 12600, Power: 470 bhp
- Year: 1973, Type: Tipo 001/11, Number of cylinders: 12, Configuration: 180°V, Capacity: 2991, RPM: 12500, Power: 485 bhp
- Year: 1974, Type: Tipo 001/12, Number of cylinders: 12, Configuration: 180°V, Capacity: 2991, RPM: 12500, Power: 490 bhp
- Year: 1975-1980, Type: Tipo 015, Number of cylinders: 12, Configuration: 180°V, Capacity: 2991, RPM: 12200 (1975-1977), 12300 (1978-1980), Power: 495 bhp (1975), 500 bhp (1976-1977), 510 bhp (1978), 515 bhp (1979-1980)
- Year: 1989, Type: Tipo 035/5, Number of cylinders: 12, Configuration: 65°V, Capacity: 3497, RPM: 13000, Power: 660 bhp
- Year: 1990, Type: Tipo 036, Number of cylinders: 12, Configuration: 65°V, Weight: 141 kg, Capacity: 3497, RPM: 12750, Power: 680 bhp
- Year: 1990, Type: Tipo 036/2, Number of cylinders: 12, Configuration: 65°V, Capacity: 3497, RPM: 13660, Power: 690 bhp
- Year: 1991-1992, Type: Tipo 037, Number of cylinders: 12, Configuration: 65°V, Capacity: 3499, RPM: 13800, Power: 710 bhp
- Year: 1992-1993, Type: Tipo 040 (E1-A92), Number of cylinders: 12, Configuration: 65°V, Weight: 140 kg, Capacity: 3497, RPM: 15000, Power: 720 bhp
- Year: 1993, Type: Tipo 041 (E2-A93), Number of cylinders: 12, Configuration: 65°V, Capacity: 3497, RPM: 15000, Power: 720 bhp
- Year, 1994, Type: Tipo 043 (F4-A94), Number of cylinders: 12, Configuration: 65°V, Capacity: 3497, RPM: 15000, Power: 700 bhp
- Year: 1995, Type: Tipo 044/1, Number of cylinders: 12, Configuration: 75°V, Capacity: 2997, RPM: 17000, Power: 700 bhp

:chill: :chill: :pivo: :pivo:

Post

nigel7
Karting
Karting
Postovi: 63
S nama već: 8 god 1 mj
Navija za: willams
najlepši bolidi su bili od 1961 do 1968 i od 1992 do 1997 :kokice:

Post

HeatBlast44
Avatar
Baniran
Baniran
Postovi: 1781
S nama već: 10 god 2 mj
Navija za: Mc'Laren, Lewis, Wehrlein
nigel7 je napisao/la: 17.06.2017., 12:33 najlepši bolidi su bili od 1961 do 1968 i od 1992 do 1997 :kokice:
Potpis za boldano.
slikaslika

Post

zjurina
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 2275
S nama već: 10 god 3 mj
Navija za: Leclerc, Ferrari.Honda
Lokacija: Jastrebarsko
pigmalion je napisao/la: 08.02.2017., 17:33 Bili su to dani kada je Alfa Romeo imala svoje ( drugačije!, a ne čudne ) motore, a Ferrari svoje motore.
Danas je to - isto. Ferrari nastupa, a "reklamira se" Alfa Romeo na bolidu Ferrarija. :bonk:

Naglasak je na drugačijem, na "prirodnom" odabiru u to vrijeme - ovaj put bih zahvatio sve motore - svi su nešto radili, izmišljali - danas samo najbogatiji nastupaju i slični su - nema originalnosti, ingenioznosti - nema nečeg novog, drugačijeg. Bezveze. :prcnjau:

Danas su samo novi suci na stazi. I nova pravila. I nove kazne. :facepalm: :facepalm:
@pigmalion - žao mi je što sam tek sada vidio ovaj post, ali svejedno moram qvotat :thumbs: jer OVO kao da si mi iz glave izvadio.

Je... stalno su nešto inovativno donosili kroz godine... spoilere, ground effect, pa onih šest kotača, bez obzira što je to kasnije zapostavljeno...
pa turbina na guzici... i još štošta što se sigurno ne sječam... ali bilo je sve skupa fora... danas..bljak.. nula bodova.
slika

Post

Vordas
Avatar
Formula 4
Formula 4
Postovi: 372
S nama već: 9 god 11 mj
Koliko ja znam da ferrari i alfa nisu imali klasične boxer motore nego 180 v12 motore. Razlika je u načinu spoja klipnjača na radilicu.
#DankeSeb

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18147
S nama već: 9 god 11 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Vordas je napisao/la: 17.06.2017., 23:37 Koliko ja znam da ferrari i alfa nisu imali klasične boxer motore nego 180 v12 motore. Razlika je u načinu spoja klipnjača na radilicu.
Slažem se. Ja sam isto tako nekad negdje čitao o tome.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Vordas
Avatar
Formula 4
Formula 4
Postovi: 372
S nama već: 9 god 11 mj
Frantic je napisao/la: 18.06.2017., 09:56
Vordas je napisao/la: 17.06.2017., 23:37 Koliko ja znam da ferrari i alfa nisu imali klasične boxer motore nego 180 v12 motore. Razlika je u načinu spoja klipnjača na radilicu.
Slažem se. Ja sam isto tako nekad negdje čitao o tome.
Boxer motor ima zaseban spoj klipnjače sa radilicom za svaki cilindar i zato ima pomak između lijevih i desnih cilidara veći nego V od 180 stupnjeva gdje su nasuprotni klipovi spojeni na isto koljeno radilice
#DankeSeb

Post

HeatBlast44
Avatar
Baniran
Baniran
Postovi: 1781
S nama već: 10 god 2 mj
Navija za: Mc'Laren, Lewis, Wehrlein
Cekajte kao ce bit V12 ako je pod 180°? ne razumijem, zar nisu svi boxeri 180° ili grijesim. Nema bas logike 180° a V :mrgreen:
slikaslika

Post

Vordas
Avatar
Formula 4
Formula 4
Postovi: 372
S nama već: 9 god 11 mj
HeatBlast44 je napisao/la: 19.06.2017., 13:38 Cekajte kao ce bit V12 ako je pod 180°? ne razumijem, zar nisu svi boxeri 180° ili grijesim. Nema bas logike 180° a V :mrgreen:
Ispravan izraz bi bio ravni motor ali radi po principu V motora pa se može reći i V 180.
Guglaj malo osnove mehanike nije teško.
https://en.wikipedia.org/wiki/Flat_engine
#DankeSeb

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18147
S nama već: 9 god 11 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Vordas je napisao/la: 19.06.2017., 20:25
HeatBlast44 je napisao/la: 19.06.2017., 13:38 Cekajte kao ce bit V12 ako je pod 180°? ne razumijem, zar nisu svi boxeri 180° ili grijesim. Nema bas logike 180° a V :mrgreen:
Ispravan izraz bi bio ravni motor ali radi po principu V motora pa se može reći i V 180.
Guglaj malo osnove mehanike nije teško.
https://en.wikipedia.org/wiki/Flat_engine
To je to, kvaka je u principu.
:thumbs:
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

HeatBlast44
Avatar
Baniran
Baniran
Postovi: 1781
S nama već: 10 god 2 mj
Navija za: Mc'Laren, Lewis, Wehrlein
aaa shvatio sam sad :thumbs:
slikaslika

Post

pigmalion
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 2218
S nama već: 9 god 2 mj
Navija za: Fernanda, Ocon (Qatar23 )
zjurina je napisao/la: 17.06.2017., 18:16
pigmalion je napisao/la: 08.02.2017., 17:33 Bili su to dani kada je Alfa Romeo imala svoje ( drugačije!, a ne čudne ) motore, a Ferrari svoje motore.
Danas je to - isto. Ferrari nastupa, a "reklamira se" Alfa Romeo na bolidu Ferrarija. :bonk:

Naglasak je na drugačijem, na "prirodnom" odabiru u to vrijeme - ovaj put bih zahvatio sve motore - svi su nešto radili, izmišljali - danas samo najbogatiji nastupaju i slični su - nema originalnosti, ingenioznosti - nema nečeg novog, drugačijeg. Bezveze. :prcnjau:

Danas su samo novi suci na stazi. I nova pravila. I nove kazne. :facepalm: :facepalm:
@pigmalion - žao mi je što sam tek sada vidio ovaj post, ali svejedno moram qvotat :thumbs: jer OVO kao da si mi iz glave izvadio.

Je... stalno su nešto inovativno donosili kroz godine... spoilere, ground effect, pa onih šest kotača, bez obzira što je to kasnije zapostavljeno...
pa turbina na guzici... i još štošta što se sigurno ne sječam... ali bilo je sve skupa fora... danas..bljak.. nula bodova.

@zjurina

Nema frke što si vidio moj post kasnije...... to ima čak i pozitive..... znači da si i dalje zagrijan i pratiš F1.
Što se tiče sadašnje F1 i našeg nostalgičnog žala za prošlim vremenima, mogu dodato ovo:

Dosta toga je u ovom našem realnom vremenu cikličko, pa vjerujem da se slična vremena mogu ponoviti.
Drago mi je da mladi prate F1. Kao prvo ovaj portal je magičan / čaroban - ja sam sretan i zadovoljan, ne znam koji primjereniji epitet upotrijebiti?! - ekipa i dečki koja ga vode, pa to je prava stvar. Nadam se da će potrajati. Sličan entuzijazam je stvorio povratak / dolazak Mladena Jergovića - i na HRT, i sa časopisom F1 Racing i ostalim F1 projektima. Porokali su se međusobno, on i ekipa, i on je dosta karakterno gadan..... i sve je propalo - ali to je druga priča.

Znam da ću zvučati patetično, ali ja ne bih mogao bez F1.
E, sada.... na kraju ovog posta: da li će F1 u post BernieE. razdoblju tonuti, gubiti / dobijati na vrijednosti i slično..... ne bih se htio baviti nezahvalno / neisplativim prognozama...... SAMO neka se utrkuju i neka je F1. A i drugih open wheels serija i sličnog; neka je, neka ih - ispada da dok ima nafte, ima i F1. :mrgreen:
Naravno, bez obzira na Formulu E - hvala, ali ne hvala.

Pozdrav, :pivo:

:kokice: :kokice:
:chill:
......ne mogu, ali hoću...... :mrgreen: .....biti po svome,.....

Takes more than combat gear to make a man.
Takes more than a license for a gun.
Confront your enemies, avoid them when you can.
A gentleman will walk, but never run
Odgovori
👀 Registriraj se Prijavi se ⚡