RIP

🕒 Razgovori o prošlim vremenima, mjesto za iskusne članove.

Post

Ferrari1345
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 1708
S nama već: 10 god 3 mj
Navija za: Glasniju F1
Lokacija: Crikvenica
.... I shouldn't have watched that again, i should not have watched that again :(
slika

"Formula 1 je jedini sport čiji problem rješavaju tako što naprave još jedan problem"

Post

DaveGilmour
Avatar
Formula 2
Formula 2
Postovi: 1317
S nama već: 9 god 3 mj
Navija za: Sve driven by Verstappen
Lokacija: Zagreb
Film je baš emotivno nabijen, uvijek mi se zasuze oči pred kraj. Još uvijek sam pod dojmom iako mi je ovo bio već treći put da ga gledam.

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18172
S nama već: 10 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
07.05.1968. na testiranjima (treninzima) za Indy 500 poginuo Mike Spence. Počeo u Lotusu, sa Clarkom (sa kojim je postao dobar prijatelj) i Arundellom. Kasnije je prešao u BRM. Imao je 36 startova, 27 poena uz 1 podij (treće mjesto na VN meksika 1965.). Nakon Clarkove smrti Chapman ga poziva u Lotus, da nastupi na Indy 500, 1968. godine, sa revolucionarnim Lotus 56 bolidom sa gasnom turbinom. Nakon završenih treninga sa svojim bolidom (postavio do tada najbrži krug), preuzeo je bolid Georga Welda i drugom krugu udario u zid u prvom zavoju, a prednji desni točak i ovjes su udarili Spencea direktno u glavu. Prevezen je u bolnicu, ali je naveče konstatovana smrt zbog velikih povreda glave. Bio je to još jedan gubitak za Lotus, 1968. godine. Zanimljivo je da su njih dvojica (Clark i Spence) bili generacija (rođeni 1936.), a obojica su poginuli 1968. godine, vozeći bolide Lotusa.
Inače, njegovo vrijeme na treninzima je srušeno tek nakon 5 dana.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18172
S nama već: 10 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
RIP Gilles
[youtube]https://m.youtube.com/watch?v=w6WxOdsMpmA[/youtube]
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

senna66 Verified
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 7778
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Za mene najbolji vozac koji se nikad nije okrunio titulom. RIP Gilles.
slika

Post

Ferrari Maniac
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 3162
S nama već: 10 god
Navija za: Scuderia Ferrari
Lokacija: Zagreb
RIP
Sisu (fin.)

Post

Ferrari1345
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 1708
S nama već: 10 god 3 mj
Navija za: Glasniju F1
Lokacija: Crikvenica
slika
slika

"Formula 1 je jedini sport čiji problem rješavaju tako što naprave još jedan problem"

Post

zjurina
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 2284
S nama već: 10 god 3 mj
Navija za: Leclerc, Ferrari.Honda
Lokacija: Jastrebarsko
Your memory will live forever Gilles !!! :klanjam:

Rest in Peace and drive well up there :thumbs:
slika

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18172
S nama već: 10 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
10.05.1967., u 32. godini, preminuo je Lorenzo Bandini, od posljedica nesreće koju je doživio 3 dana prije, na VN Monaca. U šikani nakon "tunela" (tada ga nije bilo) udario je u ogradu, a tada su se kao zaštita koristile bale slama. Došlo je do curenja i momentalnog zapaljenja goriva, a požar se proširio na tragove kočenja. Nesretni Lorenzo je ostao ispod bolida. Reakcija redara je bila relativno spora, a prilikom okretanja bolida došlo je do novog curenja goriva i još jedne eksplozije. Smirivanju požara je odmogao i helikopter sa TV ekipom, čiji su rotori raspirivali vatru. Bandini je zadobio opekotine 3 stepena na 70% tijela. Podlegao je 3 dana kasnije u bolnici u Monte Carlu. Nakon te nesreće bale slame su zabranjene kao zaštita i uvedene su nove i modernije zaštite, a takođe je propisana nova (veća) udaljenost helikoptera sa TV ekipama iznad staze. Bandini je sahranjen 3 dana poslije pred 100000 ljudi.
Skraćeni video
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=x1pJo3sLpVk[/youtube]

Na današnji dan, u 90. godini, prije 5 godina preminuo je još jedan velikan automobilizma, Carroll Hall Shelby. Nije se proslavio toliko kao vozač (u F1 je imao samo 8 nastupa za Aston Martin i Maserati, bez bodova, iako je dijelo auto na VN Italije 1958 sa Mastenom Gregoryjem, ali nisu im dati bodovi zbog dijeljenja bolida). Najveći uspjeh kao vozač je ostvario na Le Mansu 1959. godine, kada je pobijedio u paru sa Royem Salvadorijem, za volanom Aston Martina DBR1.
Inače čovječanstvu je podario ovo (dobro, ova je malo nabrijana). :klanjam:
[ link do slike ]
Nastala je na osnovu Britanskog AC Ace dvosjeda, pogonjenog Bristolovim rednim šestakom. Shelby je u svoju Cobru stavio V8 (a šta bi durgo). Poslije je radio veliki broj modela Dodgea i Forda u nekim posebnim serijama, a pored toga tu je i niz modela koje nije radio, ali su imali "Shelby Cobra" u imenu.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18172
S nama već: 10 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
12.05.1957. poginuo je Alfonso Antonio Vicente Eduardo Angel Blas Francisco de Borja Cabeza de Vaca y Leighton, Marquis of Portago, poznatiji kao Alfonso de Portago, nada Ferrarija iz druge polovine 50-ih godina. Rođeni Londonac, školovan u Francuskoj, a španskog državljanstva. Poginuo je na Mille Miglia trci 1957., 7 dana prije VN Monaca, pri čemu je smrtno stradalo 9 gledalaca, od čega 5 djece. Odvozio je samo 5 trka, 2 puta upisao bodove, od toga jedan podijum, oba puta "dijelio" bolid. Za sebe je govorio da će doživjeti duboku starost, a drugi su mu govorili da neće doživjeti 30-u. Na žalost, bili su u pravu. Jedna zanimljivost vezana za ovog vozača. Takmičio se i u bobu dvosjedu, Na OI u Cortini 1956. španska posada boba dvosjeda (sa Portagom za "upravljačem"), u društvu renomiranih reprezentacija (Rusi, Švabe, ... & Co.), osvojila je 4. mjesto, sa samo 0,16sec zaostatka za bronzom. Godinu poslije u St. Moritzu su osvojili broncu na Svjetskom prvenstvu. Mislim da je jedini (ili jedan od rijetkih) koji ima krivine nazvane po njemu na dvije staze, ali u dva različita sporta. Jedna je na stazi u Jarami (krivina br. 7), a druga na stazi za bob i sankanje u St. Moritzu.

4 godine poslije na testiranjima u Indianapolisu poginuo Melvin Eugene "Tony" Bettenhausen. U F1 mu se broje samo nastupi na Indy 500, gdje ima 1 drugo mjesto. Inače preko bare je imao 121 start, 74 finiša u prvih 10., te 21 pobjedu, 2 puta prvak, 1951. godine sa 8 pobjeda, te 1958. godine, bez pobjede. :prcnjau:
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18172
S nama već: 10 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
13.05.1960. pohinuo je Harry Schell, na treningu za neku nebitnu trku (International Trophy). Čovjek je vozio za sve bitnije ekipe iz prve decenije F1, skupio je 56 startova, 2 podija i 32 boda. Poginuo je ponajviše zbog nedostatka roll-bara (ne znači da bi ga isti spasio), a zanimljivo je da je bio jedan od najglasnijih zagovornika uvođenja istog, pa ga možemo smatrati i najzaslužnijim za uvođenje roll-bara. Na žalost, morao je platiti životom, da bi se to uvelo na bolide.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18172
S nama već: 10 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
15.05.1986. na testiranju Brabhama BT55, u 29. godini, na stazi paul Ricard, poginuo je prvi klavir i "zadnji Gentleman Formule 1", Elio de Angelis. Iza sebe je ostavio solidnu karijeru, sa 2 pobjede, 3 PPa i 122 boda u 108 nastupa. U Brazilu 1980. umalo nije oborio rekord najmlađeg pobjednika (tada). Zavšio je drugi. Ostaće upamćen takođe po sviranju klavira u hotelskoj sobi u Johanesburgu za ostale vozače, tokom njihovog protesta.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Ferrari Maniac
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 3162
S nama već: 10 god
Navija za: Scuderia Ferrari
Lokacija: Zagreb
RIP
Gentleman koji je kao i brojni drugi znao svirati klavir, ali kao nijedan drugi voziti F1 bolid! :klanjam:
Sisu (fin.)

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18172
S nama već: 10 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
19.05.2014. napustio nas je, u 89. godini, Sir John Arthur "Jack" Brabham, prvi čovjek iz "down under" koji je pobijedio u F1 i postao prvak F1, prvi prvak sa bolidom sa natrag postavljenim motorom (1959.) i jedini koji je osvojio titulu u vlastitom autu. U 126 startova, ostvario je 14 pobjeda, 13 najboljih stratnih pozicija i 12 najbržih krugova. Titule je osvajao 1959., 1960. i 1966., dok je uzeo učešća u konstruktorskim titulama ekipa za koje je vozio u svim godinama kada je bio prvak, plus 1967. kada je bio vicešampion, iza timskog kolege Hulmea. U F1 se zadržao čak 15 godina, a imao je 4 nastupa na Indy 500 (najbolji rezultat 9. mjesto iz 1961.), dok ima jedno treće mjesto u klasi na Le Mansu (1957.). RIP Sir Jack.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18172
S nama već: 10 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
21.05.2003. napustio nas je, u 75. godini, Alejandro de Tomaso. Rođen je u Argentini, u Boenos Airesu, ali se 1955. vratio u zemlju predaka, Italiju i tamo započeo sa utrkivanjem, a kasnije i proizvodnjom. Kao trkač se nije proslavio. Naime nastupio je na samo dvije trke. Takođe, ni kao konstruktor nije imao većih uspjeha. 1970. je dao šasiju ekipi Frank Williams Racing Cars, u čijem bolidu je na VN Holandije smrtno stradao Piers Courage. Najveći trag je ostavio kao proizvođač sportskih cestovnih automobila. najpoznatiji uradak mu je bio Pantera, koja se proizvodila više od 20 godina (1971. - 1992.)
[ link do slike ]
Zanimljivo je da je u jednom momentu kompanija De Tomaso bila većinski vlasnik slijedećih kompanija: Ghia, Vignale, Benelli, Moto Guzzi, Innocenti i Maserati, ali su sve rasprodate, a i De Tomasu ne funkcioniše od 2015. Neki mufljuz po imanu Gian Mario Rossignolo je 2009. kupio prava na ime i trebao da krene u produkciju sportskog kupea, limuzine i luksuznog SUVa, ali je uhapšen. :chill:
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18172
S nama već: 10 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Alberto Ascari (13.07.1918. - 26.05.1955.)
32 starta, 2 titule (1952., 1953.), 13 pobjeda, 17 podijuma, 14 PPa, 12 FLa, dugo vremena držao rekord po broju uzastopnih pobjeda (7, u dvije sezone).
Šta reći? :klanjam:
Jedan od najbržih svog vremena. Velika konkurencija Fangiu i da nije poginuo, Pitanje je da li bi ovaj imao 5 titula. Možda i bi, ali bi Ascari definitivno imao koju više.

Poginuo na testiranju u Monzi. Ustvari, Castellotti je bio taj koji je testirao Ferrari Monzu. Njih dvojica su trebali voziti taj auto na 1000km Monze. Ascari je uzeo Castellottijevu kacigu i onako "civilu" sjeo za volana da odvrti par krugova. Na, žalost, treći krug je bio koban.
A o ovome smo već pisali ranije.
Otac Alberta Ascarija, Antonio Ascari (takođe vozač trka) poginuo je u 37. godini. Alberto je poginuo u 37.
Oba su poginula 4 dana nakon što su imali ozbiljne nesreće (Alberto završio u moru u luci u Monacu).
Oba su imali po 13 pobjeda.
Oba su doživjeli nesreće na izlazu brzih, ali prilično laganih lijevih zavoja.
Oba su poginula 26. dana u mjesecu (Alberto 26.05.1955., Antonio 26.07.1925).
Oba su iza sebe ostavili ženu i dvoje djece.
Alberto je u trenutku pogibije bio stariji od Antonia samo 4 dana.
Zavoj u kojem je Alberto nastradao na Monzi je nazvan Variante Ascari (tada je bio brzi lijevi zavoj, danas je brza šikana).
Jedina je razlika što je Alberto poginuo testirajući, a Antonio na trci i to dok je bio u vodstvu.
Sahranjeni su u Milanu, jedan do drugog, naravno.

Alberto
slika

Poginuo je u ovom autu
[ link do slike ]

Zanimljivo je da je malo poznati Paul Hawkins (3 nastupa u F1), jedini vozač pored Alberta Ascarija koji je sletio u more u Monacu (30.05.1965., dakle, 10 godina i 8 dana nakon Ascarija), takođe poginuo 26.05. ali 1969. godine, na RAC Tourist Trophy trci u Oulton Parku.

26.05.2001. je preminuo i Vittorio "The Monza Gorilla" Brambilla. Rođen u Monzi. U 74 starta je ostvario jednu pobjedu (dobio pola bodova jere je dotična, VN Austrije 1975 prekinuta prije nego je odvezeno 75% dužine), jednu PP i jedna FL. Prvo se bavio motociklizmom, a u F1 je ušao vrlo kasno (čak i za tadašnje pojmove), sa 37. godina. Ostvario je prvu pobjedu za ekipu Marcha. Preminuo u vrtu svoje kuće (koseći travu) u mjestu koje se zove Lesmo.

A 26.05.1974. poginuo je Silvio Moser, koji nije imao većih uspjeha u F1 (20 nastupa, 3 boda). Poginuo je na trci 1000km Monze vozeći Lolu-BMW.

Dakle, koincidencija ili ne, sva tri vozač F1 preminula na današnji dan su peminuli, ili na stazi u Monzi ili u mjestu nedaleko od staze (koje se zove kao jedan od zavoja na toj stazi, tačnije 2 zavoja).

RIP Alberto, Silvio i Vittorio.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

senna66 Verified
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 7778
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
koja sudbina....pocivali u miru.
slika

Post

zekohonda Verified
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 7155
S nama već: 10 god 3 mj
Navija za: sve powered by honda
Lokacija: dubrovnik
The FIA will take all necessary action to protect the sport and its role and reputation as regulator of the FIA Formula One World Championship.

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18172
S nama već: 10 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
zekohonda je napisao/la: 30.05.2017., 09:00 lola t70! :klanjam:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/129841
RIP Eric

Na današnji dan na Indy 500, 1955. poginuo dvostruki pobjednik te trke (u dvije prethodne sezone) William John "Bill" Vucerovich (Vukovich), Sr., inače srpsko/crnogorskog porijekla.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

DaveGilmour
Avatar
Formula 2
Formula 2
Postovi: 1317
S nama već: 9 god 3 mj
Navija za: Sve driven by Verstappen
Lokacija: Zagreb
Frantic je napisao/la: 30.05.2017., 19:41 Na današnji dan na Indy 500, 1955. poginuo dvostruki pobjednik te trke (u dvije prethodne sezone) William John "Bill" Vucerovich (Vukovich), Sr., inače srpsko/crnogorskog porijekla.
Svakako jedan od najvećih vozača u povijesti Indya.
1952. je također bio na putu ka pobjedi, ali ga je u tome spriječio mehanički kvar.
A i te kobne 1955. je vodio ako me sjećanje dobro služi. Mogao je komotno osvojiti 4 Indya u nizu.
Odgovori
👀 Registriraj se Prijavi se ⚡