Pozdrav svima.
Evo i mene da se priključim raspravi o mladom Jedi-u Maxu koji spašava F1 svijet od tamnih sila monotonosti dominacije Mercedesa. Malo kasnim ali eto, bio je radni vikend i terenski tjedan.
Frantic je napisao/la:Očekujem kvalitetnu analizu kolege khara
Zahvaljujem, ali mislim da sam u Njemačkoj dostigao vrh. Ono je bila analiza u situaciji kada sam imao neku novu perspektivu na incident koju su neki previdjeli, pa je to možda diglo analizu na jedan bolji nivo.
Sad u Belgiji jednostavno premalo je podataka, ne znamo ni brzine bolida u zavoju, niti podatke za gas i kočnicu, tako da ne možemo utvrditi koliko je tko izgubio kontrolu, a koliko je bilo čiste namjere. Najviše što se može je raspravljati o
sudačkim kriterijima i uspoređivati ih s onima u prošlosti.
Situacija br.1. (Max prije starta)
[ link do slike ]
Uvijek sam mislio da je start definiran crno – bijelo, isto kao i brzina u pit lan-u, ili jump start. Ako trebas biti s točkom na žutoj liniji, onda moraš biti na žutoj liniji. ???
Situacija br.2. (Start)
[ link do slike ]
[ link do slike ]
Gledajući situaciju odmah sam primjetio kao i svi da je Vettel odsjekao Raikonena i ušao u zavoj agresivno, a Max napravio jedan optimistični dive.
Razmišljao sam o sličnim situacijama kojih sam se sjetio u prošlosti.
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
(vazna napomena bottas je imao problem s
oversteerom kad je lupio u Hamiltona, Ric nije kažnjen, a Maldonado je izlazio iz boksova) ali uvijek sam
smatrao znakovitim kako nitko nije krivio vozača koji zatvara.
Malo sam pregledavao snimke i razmišljam što se dogodilo.
Sam sudar bi podjelio na dva dijela: frontu Vettel – Raikkone i frontu Raikkonen - Verstappen
[ link do slike ]
Ako uzmem pozicije Raikkonena i Vettela, Vettel je u zavoju s više nego pola bolida naprijed, Vettel je taj koji ima trkaću liniju. Vettel je također brži kroz zavoj. Isto tako Vettel ostavlja dovoljno mjesta za Raikonena ako se pogleda pozicija Rosbergovih točkova na slikama.
[ link do slike ]
Raikkonen s druge strane ulazi dublje (vjerovatno zbog Maxa) u zavoj, više je od pola bolida iza Vettela i sporiji je kroz zavoj. I kod sudara se Vettelov zadnji točak udara u Raikkonenov prednji.
Da je u
incident bio u utrci iskreno u ovoj situaciji kad Vettel ima veću brzinu prolaska kroz zavoj i
ostavlja prostor na pasicama, hmm ne znam ali ne bi baš skočio da pljujem Vettela
[ link do slike ]
I onda imamo malog Verstappena. Ulazi u zavoj pod neugodnim kutem, kasno koči. Pola bolida iza Raikkonena, čak se vidi i Vettel koji je daleko naprijed i ulazi u zavoj. Jedino što u ovoj poziciji Max može je izgurati Raikkonena, ali
nikako napraviti čisto pretjecanje, osim ako se Raikkonen ne prekoči.
[ link do slike ]
U jednom trenutku izlazi van staze s min 3 točka, kompletno je na pasicama i to ga odbacuje u zrak
smanjujući mu efektivnu mogućnost skretanja. <- može se vidjeti na snimci bumping efekt na Maxovu bolidu
Slika 2-3-4 mali Verstappen ima volan skoro u full locku a i dalje njegov nos bolida ide direktno u Raikkonena.
Kako god okrenem iako su se Vettel i Raikkonen puknuli i to možemo nazvati
trkačim incidentom Maxov potez mislim da ide u kompletno drugom smjeru. Kao i Bottasov potez na Hamiltonu u Bahrainu. U tom trenutku da se Vettel i Raikonen nisu puknuli mali Max bi kao i Bottas završio u Raikkonenu.
[ link do slike ]
Također ne vidim način da sva trojca prođu kroz prvi zavoj jer Max bi uvijek gurao Raikkonena u Vettela.
Također razmišljao sam o trkačim linijama na stazi, ali u biti tu je sve normalno. Sva trojca rade elipsasti polukrug. Bilo kakva dubina nije moguća zato što su ljudi s vanjske strane više od pola bolida ispred. Također nema velike brzine zbog starta, ni dužine kočenja tako da ni tu se ne može dobiti velika prednost. Vettel radi normalnu trkaču liniju s tim da mora fulati apex i ostaviti mjesta unutarnjoj strani. Raikonen je trebao voziti indentično Rosbergu i paziti na izlazu da ne pokupi Vettela prednjim krilom, a Max???
Max se doveo u poziciju da mora izvršiti glavninu rotaciju uglavnom dok mu bolid skače preko zelenih pasica, a to se neće dogoditi bez obzira koliko on dugo ili jako držao volan okrenut do kraja.
Situacija br.3. (Raikonen - Verstappen)
[ link do slike ]
Poprilično očita namjera, nije ni prvi puta, nema se što dodati. Kasni s obranom, kao i protiv Rosberga prije tjedan dana te se naknadno odlučuje na hrabar potez. Njegov stil bi bilo najlakše opisati kao reakcionistički,
nagli potezi na svaki pokušaj iza njega
Nešto slično je napravio i Trulli Kubici u Kanadi 2007 godine, bio je zanimljiv ishod.
[youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=eP1_POQPJVw [/youtube]
Čak se ne slažem da nema pravila protiv toga.
20.5 Manoeuvres liable to hinder other drivers, such as deliberate crowding of a car beyond the edge of the track or any other abnormal change of direction, are not permitted.
Sasvim dovoljno da se spriječi bilo kakve pizdarije na stazi, ali eto FIA neće.
Situacija br.4. (Raikkonen – Perez vs Verstappen)
[ link do slike ]
[ link do slike ]
Nisam vjerovao kad ga sudci nisu kaznili, pogotovo nakon onoga s Rosbergom prošlu utrku. Prvo ih je izgurao sa staze a zatim je i sam napustio stazu oba puta zato što je ušao u zavoj prebrzo.
[ link do slike ]
Tko se sjeća ovoga, fula apex, i sudar s konkurentuom za naslov koji je ispred njega.
[ link do slike ]
Ili ovoga, kakav racing line, udarac i guraj to van staze.
[ link do slike ]
A ovog u zid
Kako je prošao bez kazne ovu utrku za mene je misterij, iako nije prvi puta da FIA tumači pravila ovisno o novčanoj/marketinškoj vrijednosti pilota. Iskreno ne vidim što se više može reći a da se ne ponavljam kao papiga.
Ako je Hamilton ikad bio sveta krava, onda je Max sebe zacementirao kao zlatno tele.
