


Idemo u završnicu sezone, slijedi nam turneja na američkim kontinentima, Velika Nagrada Sjedinjenih Američkih Država u Austinu!
Sljedeće 4 utrke, prije finala sezone, voze se u Sjevernoj i Južnoj Americi, od čega ćemo u SAD-u uz standardnu utrku u Austinu gledati i utrku u Las Vegasu. Nakon kontstruktorske titule RBR-a i Max je potvrdio vozačku te tako postao trostruki svjetski prvak i polako počinje ulaziti među velika imena ovog sporta. Vikend u Austinu jedan je od najposjećenijih u sezoni. Prošle godine vikendu je prisustvovalo oko 440 000 navijača, a slične brojke očekuju se i ovog vikenda.
Izgranja COTA-e započela je na krajem 2010. te je trajala nešto više od godine i pol. Ovo je 10. staza na kojoj se vozlila F1 utrka u Americi, ali prva koja je izgrađena prvenstveno za tu namjenu. Staza je dizajnirana prema inspiracijama sekcija sa drugih staza kao što su Maggots i Becketts sa Silverstonea, zavoj 8 iz Turske te specifičnim usponom prema prvom zavoju koje je Hermann Tilke spojio u fantastičnu cjelinu.
Prvu pobjedu 2012. odnio je Hamilton u McLarenu što mu je bila druga pobjeda na američkom tlu nakon 2007. u Inidianapolisu. Uspjehe je nastavio sa Mercedesom i ostvario 4 pobjede zaredom, od 2014. do 2017. te je nauspješniji po broju pobjeda. Od preostalih aktivnih vozača Verstappen ima dvije pobjede iz prethodne dvije utrke, te Bottas iz 2019.
Detalji o stazi

Duljina kruga: 5513 m
Broj krugova: 56
Udaljenost do prvog zavoja: 230 m
Rekord staze: 1:32.029 (Valtteri Bottas, 2019 q3)
Staza se vozi u smjeru suprotnom od kazaljke na satu te sadrži nekoliko vrlo izazovnih i uzbudljivih zavoja. Na prlasku do 1. zavoja u 200 metara nadmorska visina se promijeni za 22 metra. Takav strmi nagib znači da vozači gotovo naslijepo dolaze do zavoja dok je zavoj izrazito širok te postoji više dobrih putanja kojima se može proći. Iako staza sadrži mnogo brzih zavoja momčadi se uglavnom odlučuju za srednje visoke postavke downforcea čime se maksimum želi izvući iz sporih zavoja dok se pokušava očuvati dobra brzina na pravcu. Zavoja 1, 11 i 12 su vrlo zahtjevni za kočnice te se kroz njih generira velika količina energije koja ERS-u omogućuje dobar rad. Staza je također vrlo zahtjevna po potrošnji guma i goriva. Najbolja prilika za pretjecanje je na kočenju za 12. zavoj, nakon DRS zone na stražnjem pravcu koji je dug 1207 metara. Druga DRS zona nalazi se na startno-ciljnom pravcu.
Pirelli donosi srednje tvrde gume, nadmo se bez novih ograničenja:
Očekuje nas sunčani vikend:

Iako su naslovi potvrđeni postoji nekoliko zanimljivih tema za ispratiti do kraja sezone. McLaren ima četiri postolja i pobjedu u sprintu u posljednje dvije utrke te trenutno imaju drugi najjači bolid na gridu. Mercedes se čini vrlo blizu u određenim uvjetima, ali ih u tome između ostaloga sprječavaju unutarmomčadske borbe. Hamilton i Russell su sudarom zaokružili nekoliko napetih posljenjih vikenda te se mora priznati da iako Lewis ima veliku bodovnu prednost Russell vozi jako dobro nakon ljetne stanke te je redovito brži u kvalifikacijama i barem podjednako brz u utrkama. Toto Wolff izrazio je nezadovoljstno incidentom zbog kojeg je izgubljeno puno bodova. Mercedes donosi i značajne nadogradnje koje će se testirati za sljedeću sezonu za koju je najavljen potpuno novi bolid.
Ricciardo se nakon 5 utrka vraća na grid, dok će Haas imati specijalnu liverju za domaći vikend.
Jedino preostalo slobodno mjesto za sljedeću sezonu još je u Williamsu gdje razmatraju hoće li Sargeant nastaviti voziti uz Albona.
Ponovo nas očekuje sprint vikend. Po prvi puta ga imamo dva vikenda zaredom te se čini da ovime F1 testira mogućnost ubacivanja još većeg broja sprinteva u sezonu nakon što je ove godine njihov broj povećan sa 3 na 6.
Raspored vikenda
Petak:
- 1. trening - 19:30
- Kvalifikacije - 23:00
- Sprint kvalifikacije - 19:30
- Sprint utrka - 23:59
- Utrka - 21:00