


Stižemo na predzadnju utrku svjetskog prvenstva u 2022. Vozi se Velika Nagrada Brazila na Interlagosu!
Na legendarnoj stazi u Sao Paulu očekuje nas pretposljenji trkaći vikend ove sezone. Raspored vikenda začinit će sprint utrka

Staza Autódromo José Carlos Pace otvorena je 1940. godine, a prvu službenu utrku F1 ugostila je 1973. nakon uspjeha Emersona Fittipaldija. Staza je sagrađena u četvrti Interlagos u predgrađu Sao Paula. Krajem 1970.-ih zbog sigurnosnih razloga i vrlo grbave staze VN Brazila seli se na stazu Jacarepaguá u Rio de Jaineiru. Tamo se vozilo do 1989., a otada se povratkom na Interlagos, na obnovljenu i djelomično izmijenjenu konfiguraciju, neprekidno utrka tamo održavala do 2020. godine i pandemije. Površina staze obnovljena je 2014. godine kada su se najavljivala velika poboljšanja infrastrukture, što se još uvijek nije dogodilo te se održavanje VN Brazila često dovodi u pitanje posljednjih godina. Staza je tijekom godina postala kultni dio kalendara poput nekih europskih tradicionalnih utrka. Gledali smo zanimljive utrke i napete završnice prvenstava 2007., 2008. i 2012. što je i lokalna klima znala dodatno začiniti promijenjivim vremenskim uvijetima.
Pobjedu na prvom izdanju odnio je Fittipaldi, a od domaćih predstavnika još su pobjeđivali Piquet, Senna i Massa, svi po dva puta, te Carlos Pace jednom. Najuspješniji po broju pobjeda je Alain Prost sa njih 6. Od aktualnih vozača Vettel i Hamilton imaju po 3 pobjede te Verstappen jednu. Zanimljiva je činjenica da Brazilci imaju najviše startova sa pole positiona, ali nažalost nemaju niti jednog vozača na gridu.
Detalji o stazi

Duljina kruga: 4309 m
Broj krugova: 71
Udaljenost do prvog zavoja: 334 m
Rekord staze: 1.07:281 (Lewis Hamilton, q3 2018)
Staza je vrlo uzbudljiva te ju vozači vole zbog velikih mogućnosti za pretjecanje te borbi kotač uz kotač kroz serije zavoja. Posebno je zanimljiv prvi sektor gdje se nakon velike ravnice, koja je pokrivena DRS-om prolazi kroz 3 zavoja, Senna S te se izlazi na novu ravnicu gdje se također aktivira DRS. Međutim vrlo je važno kojom putanjom se prođe kroz niz zavoja jer se izgubljena pozicija može i vratiti što je prošle godine demonstrirao Perez. Atmosfera tijekom vikenda je odlična gdje je uvijek mnoštvo ljubitelja Formule 1.
Najdulji dio staze pod punim gasom vozi se od 12. do 1. zavoja te je dug 1394 metara. Pitlane je jedan od kraćih u sezoni te je procjena zaustavljanja i prolaska 18.5 sekundi.
Pirelli donosi srednje tvrde komponente guma:
Vremenska prognoza najavljuje kišu i promjenjivo vrijeme tijekom cijelog vikenda:

Utrke na Interlagosu u pravilu pružaju dobru akciju na stazi i rijetko razočaraju. Od Ferrarija se očekuju ipak nešto bolje performanse jer je u Meksiku zaostatak za Red Bullom i Mercedesom bio prevelik te nešto nije odgovaralo bolidu. Mercedes pritišće Red Bull, ali nešto više kreativnosti kod slaganja strategije te dodir sreće bit će im nužni kako bi uzeli pobjedu na jednoj od preostale dvije utrke. Verstappen je u svom svijetu te trenutno dominira i ne dopušta ikome da mu ruši koncentraciju. Direktor Sky Sporta Billy McGinty najavio je posjet Milton Keynesu u pokušaju da se smire tenzije između pojedinih novinara te vrha Red Bulla i Verstappena koji se redovito nalaze pred raznim provokacijama što je kulminiralo bojkotom davanja intervjua u Meksiku.
U midfieldu velika borba vodi se između McLarena i Alpinea za 4. mjesto, Alfe Romeo i Aston Martina za 6. mjesto te Haasa i Alpha Taurija za 8. mjesto. Svaki bod je važan u hvatanju što bolje pozicije za priprmu iduće sezone. Prema nekim izvorima McLaren i Piastri započeli su testiranje te je Piastri vozio stariji bolid na Paul Richardu u Francuskoj.
Preostalo mjesto u Haasu i dalje nije potvrđeno, ali se čini da je izbor sužen na dva Nijemca: Schumachera i Hulkenberga
Raspored vikenda
Petak
- 1. trening - 16:30
- Kvalifikacije - 20:00
- 3. trening - 16:30
- Sprint - 20:30
- Utrka - 19:00