


Stižemo na 19. utrku u 2022. Velika Nagrada Sjedinjenih Američkih Država u Austinu!
Američka turneja od 3 utrke započinje utrkom na stazi Circuit of the Americas koja se pokazala kao odlično rješenje za utrku u SAD-u te se na njoj već 10 godina održava F1 utrka, uz iznimku 2020. zbog pandemije. Iako je vozačko prvenstvo riješeno te je Red Bull blizu osiguravanja konstruktorskog naslova traje borba za ostale pozicije, ali i priprema momčadi za slijedeću sezonu gdje će bolidi samo nastaviti evoluirati i razvijati se na temelju naučenih stvari iz ove sezone. Prošlogodišnja utrka srušila je rekord posjećenosti Grand Prix vikenda u Sjevernoj Americi kada je tijekom trkaćeg vikenda preko 400 000 ljudi posjetilo događaj. Na nedjeljnoj utrci bilo je oko 140 000 gledatelja.
Izgranja COTA-e započela je na krajem 2010. te je trajala nešto više od godine i pol. Ovo je 10. staza na kojoj se vozlila F1 utrka u Americi, ali prva koja je izgrađena prvenstveno za tu namjenu. Staza je dizajnirana prema inspiracijama sekcija sa drugih staza kao što su Maggots i Becketts sa Silverstonea, zavoj 8 iz Turske te specifičnim usponom prema prvom zavoju koje je Hermann Tilke spojio u fantastičnu cjelinu.
Prvu pobjedu 2012. odnio je Hamilton u McLarenu što mu je bila druga pobjeda na američkom tlu nakon 2007. u Inidianapolisu. Uspjehe je nastavio sa Mercedesom i ostvario 4 pobjede zaredom, od 2014. do 2017. te je nauspješniji po broju pobjeda. Od preostalih aktivnih vozača pobjede imaju Vettel iz 2013., Raikkonen iz 2018., Bottas iz 2019. te Verstappen iz prošle godine.
Detalji o stazi

Duljina kruga: 5513 m
Broj krugova: 56
Udaljenost do prvog zavoja: 230 m
Rekord staze: 1:32.029 (Valtteri Bottas, 2019 q3)
Staza se vozi u smjeru suprotnom od kazaljke na satu te sadrži nekoliko vrlo izazovnih i uzbudljivih zavoja. Na prlasku do 1. zavoja u 200 metara nadmorska visina se promijeni za 22 metra. Takav strmi nagib znači da vozači gotovo naslijepo dolaze do zavoja dok je zavoj izrazito širok te postoji više dobrih putanja kojima se može proći. Iako staza sadrži mnogo brzih zavoja momčadi se uglavnom odlučuju za srednje visoke postavke downforcea čime se maksimum želi izvući iz sporih zavoja dok se pokušava očuvati dobra brzina na pravcu. Zavoja 1, 11 i 12 su vrlo zahtjevni za kočnice te se kroz njih generira velika količina energije koja ERS-u omogućuje dobar rad. Staza je također vrlo zahtjevna po potrošnji guma i goriva. Najbolja prilika za pretjecanje je na kočenju za 12. zavoj, nakon DRS zone na stražnjem pravcu koji je dug 1207 metara. Druga DRS zona nalazi se na startno-ciljnom pravcu.
Pirelli donosi srednje tvrde komponente guma:
Vremenska prognoza najavljuje sunčani vikend:

Američka turneja vozi se na atraktivnim stazama što vrlo često donosi zanimljive utrke. Verstappen je u Japanu postao dvostruki prvak te se počinje nametati pitanje za buduće sezone: hoće li ga imati tko zaustaviti? Ferrari ima dobru bazu, Mercedes se oćekuje vrlo jak poučen lekcijama iz ove sezone dok Red Bullu prijeti kazna zbog prekoračenja prošlogodišnjeg budžeta te to možemo smatrati laganim uvodom u novu sezonu. Toto Wolff je u međuvremenu najavio kako je Mercedes spreman prekoračiti budžet ako to nema ozbiljnijeg utjecaja na rezultate prvenstva.
U Haasu se odvijaju borbe za slobodno mjesto. Iz izjava Genea Haasa i Steinera čini se kao da traže isprike zašto bi Schumacher trebao ostati bez mjesta, iako se njegove zamjene ne čine kao vozači na vrhuncima karijera. Steiner je izjavio kako bi rado razgovarao s Ricciardom ako bi se on javio oko pitanja angažmana za iduću sezonu. Od ostalih kandidata spominju se Hulkenberg i Giovinazzi. Još je preostalo slobodno mjesto u Williamsu, postoje glasine o Loganu Sargeantu sada kada je de Vries potpisao za Alpha Tauri, ali još nema službenih vijesti.
Ricciardo je izjavio kako mu je vikend u SAD-u jedan od najdražih te kako će iz sjajne atmosfere izvući dodatnu energiju te jedva čeka nastup na stazi.
Raspored vikenda
Petak:
1. trening - 21:00
Subota:
2. trening - 0:00
3. trening - 21:00
Nedjelja:
Kvalifikacije - 0:00
Utrka - 21:00