


Na redu je 18. utrka ovogodišnje F1 sezone, VN Japana na legendarnoj Suzuki!
Ostajemo na dalekom istoku još jedan vikend, ali ovog puta nam slijedi ranojutarnjo buđenje koje nam ipak neće toliko teško pasti. Grand Prix utrke u Japanu voze se više od 40 godina dok je prva F1 utrka ovdje vožena 1976. godine kada je Hunt osvojio naslov prvaka na stazi Fuji. Utrka u Japanu dugo je bila zadnja ili među zadnjima te je ovdje odlučeno rekordnih 13 naslova prvaka, a isto bi se moglo ponoviti i ove godine.
Od 1987. F1 utrka vozi se na Suzuki, uz iznimku 2007. i 2008. godine. Staza je izgrađena u ranim 60-ima prošlog stolječa te ju je Nizozemac John Hugenholtz dizajnirao u obliku osmice čime staza pruža posebne karakteristike i smatra se vrlo izazovnom za vozače. Vozači ju vole te je Alonso nekoliko puta izjavio da mu je ovo najdraža staza. Osim same staze, vremenski uvjeti mogu biti vrlo promjenjivi te potpuno izmiješati situaciju na stazi.
Po broju pobjeda ističe se Schumacher sa 6 pobjeda. Slijede ga Hamilton sa 5 i Vettel sa 4. Od vozača na gridu Alonso ima dvije pobjede i Bottas jednu sa posljednjeg izdanja iz 2019.
Detalji o stazi

Duljina kruga: 5807 m
Broj krugova: 53
Udaljenost do prvog zavoja: 405 m
Rekord staze: 1:27.064 (Sebastian Vettel, 2019, q3)
Staza je vrlo tečna i sastoji se uglavnom od kombinacija brzih zavoja. Visoke brzine kroz S zavoje zahtjevaju visoku koncentraciju vozača dok na njih utječu velike bočne sile. Zavoj 130R jedan je od najpoznatijih i najbržih zavoja gdje se prolazi punim gasom, a eventualna pretjecanja su spektakularna. Na stazi je netepično samo jedna DRS zona na startno-ciljnom pravcu te su najbolje prilike za pretjecanje 1. i 16. zavoj.
Pirelli donosi najtvrđe komponente guma:
Vremenska prognoza predviđa moguće pljuskove tijekom petka i nedjelje:

Bliži se kraj sezone te ovog vikenda Max ima priliku osvojiti naslov bez obzira na ostale rezultate. Ako pobijedi i osvoji bod za najbrži krug postat će dvostruki prvak bez obzira na mjesta Leclerca i Pereza. Vikend bi osim osiguravanja titule mogao proći i u znaku rezultata financijskih izvješća koja bi trebala biti objavljena sutra, a nagađanja su vrlo glasna oko toga da je Red Bull premašio budžet te će se konkurenti truditi da im na bilo koji način pokušaju smanjiti prednost koju su izgradili ove sezone ako se glasine pokažu istinite.
Ferrari je u Singapuru ipak bio iza Red Bulla, ali dvostruko postolje odvojilo ih je na 66 bodova od Mercedesa. Mercedes je imao loš vikend i cilj do kraja sezone je pokušati pobijediti na nekoj od staza koja će im najviše odgovarati.
Alpine je dvostrukim odustajanjem izgubio poziciju u poretku od McLarena. Dva kvara na motorima još jednom su istaknuli probleme sa pouzdanošću zbog koje su izgubili puno bodova. Aston Martin je kao i McLaren došao do vrijednih bodova koji su ih pogurali ispred Haasa i Alpha Taurija. Gasly i dalje čeka kako će se razriješiti situacija s Alpineom i hoće li ići u novu momčad. Helmut Marko potvrdio je kako postoje razgovori te ako Gasly ode oni će morati pronaći novog vozača koji mora biti brz i visokog kalibra što bi moglo značiti da neće dovoditi nekoga iz vlastitog juniorskog programa.
Raspored vikenda
Petak:
1. trening - 5:00
2. trening - 8:00
Subota:
3. trening - 5:00
Kvalifikacije - 8:00
Nedjelja:
Utrka - 7:00