


Polovica kalendara je iza nas, stižemo na 12. utrku Svjetskog pvenstva Formule 1, Velika Nagrada Francuske!
Bliske borbe vode se u prvenstvu. Ferrari je pritisnuo Red Bull dvjema vezanim pobjedama, ali pred njima je još puno posla kako bi se približili ozbiljnoj borbi za naslove. Slijede nam dvije uzastopne utrke prije ljetne stanke koje će dati nove odgovore i usmjeriti početak drugog dijela sezone.
Na Paul Richard stazu F1 se vratila 2018. godine te je oko kvalitete utrkivanja bilo mnogo upitnika, ali prošlogodišnja utrka je pokazala da se ipak može utrkivati. Bit će zanimljivo vidjeti hoće li se ovi bolidi moći pratit kroz mnoge brze i spore zavoje nakon kojih dolaze ravnice. VN Francuske se kroz godine vozila na mnogim stazama, a najviše na Magny-Coursu i Paul Richardu. Michael Schumacher ima najviše pobjeda, čak 8, a sve ih je osvojio na Magny-Coursu. Domaći heroj je Alain Prost sa 6 pobjeda od kojih je 4 na Paul Richardu. Osim Prosta jedini višestruki pobjednici na Paul Richardu su Mansell i Hamilton. Utrka u Francuskoj iz 1996. poznata je po tome da je to posljednja F1 utrka koju nije startao niti jedan prvak. Schumacher je bio na poleu, ali zbog problema s motorom nije mogao startati utrku. Budući prvaci Hill, Villeneuve i Hakkinen su završili na top 5 pozicija. Renault je posljednji put na domaćem terenu pobijedio 2005. godine s Alonsom, ali to će ove godine teško ponoviti.
Detalji o stazi

Duljina kruga: 5842 m
Broj krugova: 53
Rekord kruga: 1:28.319, Lewis Hamilton, q3 2019.
Staza ukupno nudi 167 konfiguracija, od 0.5 km do gotovo 6 km. Staza je često kritizirana zbog velikih izletnih zona, ali na njoj se često odrađuju testiranja čime nudi lako ispravljanje eventualnih grešaka. Mistral ravnica presječena je šikanom čime se dobila jaka zona kočenja nakon DRS zone na prvom dijelu ravnice. Zavoj broj 10, Signes prolazi se brzinom od preko 300 km/h. Druga DRS zona je na startno-ciljnom pravcu.
Pirelli donosi srednje tvrde komponente guma, od C2 do C4. (Na Twitter profilu nažalost zasad nema objave

Vremenska prognoza:

Iz Red Bulla najavljuju donošenje nadogradnji nakon što je Ferrari pobijedio na posljednje dvije utrke i time prekinuo njihov niz od 6 pobjeda. Ferrarijeve nadogradnje pokazale su se dobrima te ih žele iskoristiti za smanjenje razlike prije ljetne stanke. Ipak Red Bull i dalje ima solidnu prednost, ali opreza nikad dosta jer jedno ili dva odustajanja značajno mijenjaju situaciju. Sergio Perez dobio je nekoliko kritika od Helmuta Marka, ali i šefa Honde Masashija Yamamota zbog ranog pokušaja napada na Russella u nepredvidivom zavoju 4 umjesto malo više strpljenja i relativno lakšeg prolaska uz pomoć DRS-a nakon nekoliko krugova. Iako je Russell dobio kaznu za incident Red Bull je izgubio dosta bodova. Za Verstappena će ovo biti 130. utrka za Red Bull čime će prestići Webbera s kojim dijeli prvo mjesto.
Mercedes se na posljednje dvije utrke značajno približuje vodećima te bi ih na nekoj stazi koja im bude odgovarala uskoro možda mogli i izazvati. U Austriji su možda ipak previše htjeli te su oba vozača kvalifikacije završila u barijerama. Za Hamiltona će ovo biti jubilarna 300. utrka u F1 te je prvi vozač koji je to postigao vozeći za samo jednog proizvođača motora.
U midfieldu se vodi gusta borba te se čini kako se Alpine malo izdvojio od ostalih, ali i dalje ih muče kvarovi na bolidima. Alosno je osim u borbi na stazi i u borbi za novi ugovor (sretno Fernando, da te gledamo još koju sezonu

Haas je pokazao jaku formu u Austriji gdje se posebno istaknuo Schumacher sa dobrim tempom, ali iu borbama s Hamiltonom. Haas nije donosio značajnije nadogradnje, ali očito puno potencijala leži u razumijevanju samog bolida koji je vrlo dobar. Ostatak grida varira u formi od utrke do utrke, a najveće oscilacije pokazuju Alfa Romeo i McLaren.
Raspored vikenda
Petak:
1. trening - 14:00
2. trening - 17:00
Subota:
3. trening - 13:00
Kvalifikacije - 16:00
Nedjelja:
Utrka - 15:00