Pozdrav svima. Jučer rano ujutro vozila se posljednja utrka japanskog SuperGT prvenstva na Fujiju. Finale ovog elitnog natjecanja ujedno označava i kraj sezone utrkivanja u Japanu. U nastavku donosim finalan poredak za serije koje sam, koliko-toliko, uspio popratiti ove godine.
SuperGT
-GT500
Posljednja utrka donijela nam je još jednu veliku dramu, baš kao i lani. Toyota je na kraju uzela obje titule u GT500 nakon što su Sekiguchi i Tsuboi nadoknadili najveći zaostatak u povijesti serije (zaostajali su 16 bodova uoči zadnje utrke). Do velikog slavlja na svojoj stazi Toyota je došla sa suverenih 1-2-3-4-5.
Poredak top 10 vozača i momčadi:
-GT300
U GT300 klasi do naslova je nakon 24 godine došao Subaru.
Poredak top 10 vozača i momčadi:
Od poznatijih Europljana koji su vozili u ove dvije klase valja spomenuti Fenestraza i Kovalainena (GT500) te Alesija (GT300). Fenestrazu je bio zabranjen ulazak u Japan pa je odradio samo posljednje tri utrke, a najbolji rezultat mu je jučerašnje drugo mjesto. Kovalainen je sa svojim momčadskim kolegom uspio doći tek do dva četvrta mjesta. Alesi je u GT300 vozio Lexus, ali momčad je jedna od najslabijih u prvenstvu pa je bilo nemoguće očekivati čuda. O Alesiju ću još malo kasnije jer je vozio i jednosjede.
Japanska Formula 4
U sklopu SuperGT-a vozila se japanska Formula 4 koju nadzire FIA. Zadnja utrka donijela nam je zanimljiv okršaj za naslov između momčadskih kolega. Iako su nam apsolutno svi vozači nepoznati, evo i njihovog poretka na kraju sezone:
Super Formula
Sezona je, što je neobično, obilježena dominacijom Honde. Nojiri je ostvario tri pobjede i jedno postolje i tako suvereno stigao do svog prvog naslova. Od nama poznatijih vozača nastupali su Alesi (mijenjao Nakajimu), Fenestraz (samo dvije runde zbog zabrane) te Kolumbijka Calderon (nije vozila sve utrke zbog poklapanja s WEC-om). Najzapaženiju ulogu imao je Alesi koji se solidno snašao u Japanu nakon odlaska iz Europe i Formule 2. Na Autopolisu je stigao do pole positiona i pobjede na skraćenoj utrci. U ukupnom poretku nije završio u top 10 jer nije vozio dvije utrke kada je Nakajima bio dostupan.
Poredak top 5 vozača i momčadi:
Super Formula Lights
I Super Formula je imala svoju popratnu seriju. U Super Formuli Lights borba za naslov vodila se između Alesija i Natorija. Iako je Alesi osvojio više postolja (14 naprema 11), Japanac je u zanimljivom finalu ipak stigao do naslova zbog više pobjeda na svom kontu (6 naprema 4).
Na kraju bih još samo spomenuo
Super Taikyu i
TCR Japan series. Ova prva serija je nešto poznatija, dok u TCR-u voze najviše amateri. Da vas ne zamaram i tim rezultatima, ovdje su linkovi od YT kanala ako nekog zanima:
Super Taikyu,
TCR.
I da, sve ove utrke možete besplatno pratiti na službenim YT kanalima. Jedino SuperGT nije besplatan, ali ponekad se nađe neki stream. Do iduće sezone, みんなありがとう
