VN Katara 19.-21. studenog 2021.

📰 Trenutno aktualne vijesti u svijetu Formule 1.

Post

AMG
Karting
Karting
Postovi: 242
S nama već: 7 god 3 mj
MSC je napisao/la: 23.11.2021., 21:16 Sudeći po tome da je Bottas više puta pobjedio Lewisa u kvalifikacijama, nema šanse da je toliko sporiji samo od jednom.

I da, ako Lewis i Mercedes osvoje titulu, sasvim je legitimno i pošteno reći da je to na temelju Silverstonea i Hungaroringa. Tko kaže suprotno, ili je navijač ili slijep.
Nova staza za Bottasa je očito bila veći izazov nego za Hamiltona, pogledaj zadnji sektor kvalifikacija jednog i drugog...

Moglo bi se reći ako Red Bull osvoji titulu da je to zbog promjene pravilnika na štetu Mercedesa ali nećemo gledati toliko široku sliku 😉
Fokusirat ćemo se na predominantly incident i nenamjerni sudar na mokroj podlozi, može i tako naravno, matematički šbkbb si potpuno u pravu 👍
Zadnja izmjena: AMG, dana/u 23.11.2021., 22:07, ukupno mijenjano 1 put.
slika slika

Post

gjoko-mkd
Avatar
Formula 2
Formula 2
Postovi: 1078
S nama već: 9 god 3 mj
Navija za: Ferrari

Post

Har Kl
Formula 1
Formula 1
Postovi: 4105
S nama već: 7 god 11 mj
Navija za: Mercedes
gjoko-mkd je napisao/la: 23.11.2021., 22:05
Iskreno, ja ne vidim ništa. A ako i ima radi se bukvalno o milimetrima. Cijeli DRS otvor donese nešto više od 0.5 sec na pravcu. Nema šanse da to donese ni 0.1 sec. Traži se nešto što donosi značajnu prednost cca 0.5 sec na pravcu.

Post

Gilles
Avatar
GP3
GP3
Postovi: 833
S nama već: 9 god 7 mj
Navija za: Ferrari
AMG je napisao/la:
MSC je napisao/la: 23.11.2021., 21:16 Sudeći po tome da je Bottas više puta pobjedio Lewisa u kvalifikacijama, nema šanse da je toliko sporiji samo od jednom.

I da, ako Lewis i Mercedes osvoje titulu, sasvim je legitimno i pošteno reći da je to na temelju Silverstonea i Hungaroringa. Tko kaže suprotno, ili je navijač ili slijep.
Nova staza za Bottasa je očito bila veći izazov nego za Hamiltona, pogledaj zadnji sektor kvalifikacija jednog i drugog...

Moglo bi se reći ako Red Bull osvoji titulu da je to zbog promjene pravilnika na štetu Mercedesa ali nećemo gledati toliko široku sliku slika
Fokusirat ćemo se na predominantly incident i nenamjerni sudar na mokroj podlozi, može i tako naravno, matematički šbkbb si potpuno u pravu slika
Kakvu promenu pravilnika na štetu Mercedesa?

Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk

slika

Post

OffLiberyMedia
Avatar
Karting
Karting
Postovi: 91
S nama već: 5 god 11 mj
Navija za: Da Massi dobije otkaz
Har Kl je napisao/la: 23.11.2021., 22:21
gjoko-mkd je napisao/la: 23.11.2021., 22:05
Iskreno, ja ne vidim ništa. A ako i ima radi se bukvalno o milimetrima. Cijeli DRS otvor donese nešto više od 0.5 sec na pravcu. Nema šanse da to donese ni 0.1 sec. Traži se nešto što donosi značajnu prednost cca 0.5 sec na pravcu.
Bukvalno se vidi, samo ne želiš da vidiš. Bočni zakrilci se kreću ka unutrašnjoj strani i na taj način se ubrzava struja vazduha oko istih i stvara neka vrsta vještačkog difuzora (toročelijev efekat). Da li je legalno, ne znam, nije moj posao.
Nikome ne želim da dobije otkaz osim Michael Masiju.

Post

Har Kl
Formula 1
Formula 1
Postovi: 4105
S nama već: 7 god 11 mj
Navija za: Mercedes
Ja opet ne vidim. Bolid mijenja pravac, a i trese se na sve strane. Ima li neki sličan video "legalnog" krila pa da uočim razliku?

Zar ne bi toročelijev efekt povećao drag? Traži se nešto zbog čega je Hamilton letio u Brazilu i preticao konkurenciju kao na igrici. Ovo mi ne liči na nešto što bi napravilo toliku razliku.

Post

OffLiberyMedia
Avatar
Karting
Karting
Postovi: 91
S nama već: 5 god 11 mj
Navija za: Da Massi dobije otkaz
Ne, toročelijev efekat ne povećava drag. Može da povećava ukoliko je loše dizajniran, ali ne mora. Drag povećava koeficijent trenja i veličina površine preko koje struji vazduh, kao i ugao opstrujavanja. Ukratko vezani je za funkciju kosinus + korekcioni faktor koji se mora eksperimentalno ispitati. Zakrilac se pomiče ka centru bolida i to se jasno vidi, pusti slowmo ili zaustavljaj video nekoliko puta. Kao što rekoh nemam pojma da je legalno, nije moj posao, ali sa inženjerske strane jako dobro rješenje. Po mojoj procjeni ovo ne može dodati više od 5-6 khm ali napominjem po PROCJENI. Može da ne da ništa a može da da i 10. Ukoliko tražite JEDNU stvar zbog koje je Hamilton prestizao bolide kao u igrici nećete je naći. To mora biti niz unaprjeđenja.
Nikome ne želim da dobije otkaz osim Michael Masiju.

Post

Har Kl
Formula 1
Formula 1
Postovi: 4105
S nama već: 7 god 11 mj
Navija za: Mercedes
Pa ako se bočna krila pomiču unutra onda sigurno smanjuje površinu, a samim tim se povećava drag? Pogotovo na većim brzinama.

Pogledao video 5 puta i neću više nijednom. Ako u tih pet puta nisam uspio vidjeti nešto značajno, onda se radi o mikronima.

Ovo mi izgleda bezveze i i mislim da nije vrijedno rizika eventualne diskvalifikacije iz utrke, ako uopšte i ima osnove za to.

Post

OffLiberyMedia
Avatar
Karting
Karting
Postovi: 91
S nama već: 5 god 11 mj
Navija za: Da Massi dobije otkaz
Manja površina = manji drag. Zato vozači na dva točka spuštaju svoje tijelo... Kao što rekoh kosinusna funkcija, u prevodu gleda se projektovana površina na ravan koja je normalna na maseni fluks vazduha.

Kao što rekoh, meni kao inženjeru je super ideja i način na koji su izveli, a ako je legalno nemam ništa protiv toga ni kao osoba koja prati F1.
Nikome ne želim da dobije otkaz osim Michael Masiju.

Post

Har Kl
Formula 1
Formula 1
Postovi: 4105
S nama već: 7 god 11 mj
Navija za: Mercedes
Manja površina otvora = veći drag. Zato i postoji DRS.
Ako gledaš površinu krila i ugao smjera zraka na njega, valjda je logično da se povećanjem ugla povećava i trenje, samim tim i drag.
Nisi me ubijedio sa tvojim argumentima da ovo rješenje smanjuje drag. Doduše možda je do mene. Davno sam slušao mehaniku fluida :thumbs:

Post

OffLiberyMedia
Avatar
Karting
Karting
Postovi: 91
S nama već: 5 god 11 mj
Navija za: Da Massi dobije otkaz
Da, dobro si skontao, veći ugao u odnosu na strujnicu = veći drag. No video govori baš suprotno, i nema veze direktno sa DRSom nego sa bočnim zakrilcem (vertikalni usmjerivač)
Nikome ne želim da dobije otkaz osim Michael Masiju.

Post

gjoko-mkd
Avatar
Formula 2
Formula 2
Postovi: 1078
S nama već: 9 god 3 mj
Navija za: Ferrari
navodno ovaj deo od donjeg flapa krila se uvija. samo krajevi krila se uvijaju.....

slika

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18179
S nama već: 10 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Gilles je napisao/la: 23.11.2021., 22:35 Kakvu promenu pravilnika na štetu Mercedesa?

Neko se zajebao u računici, izgleda, nije trebalo biti tako. :chill:
Trebala su pravila u vezi podnice za 2021. da idu na štetu bolida sa high-rake konceptom (Red Bull).
Ispostavilo se, na testiranjima i kako se bližila prva trka (treninzi....) da više šteti bolidima sa low-rake konceptom (Mercedes).
Jbga, šta ćeš, shit happens :neznam:

Samo što fanovi Benza i Hamde (i Bota, ako ih ima :mrgreen: ) koliko god vole trubiti kako su pravila oko podnice "uvedena na štetu Benza", još više vole prešutjeti da se prilikom uvuđenja pravila smatralo da će najviše najebati Red Bull.

Sa Motorsporta
When F1's new floor rules for 2021 were announced, with a section ahead of the rear tyre cut out, the initial suspicion was that it would actually hurt the high rake cars like Red Bull more.
............
These helped the floor become an extension of the diffuser and it appears that, losing this performance boost, is what is hurting Mercedes the most.

Kao što napisah u prvoj rečenici, da su znali da će ispasti loše po Benz, ne bi to uvodili (zajebancija, da se razumijemo). :chill: :mrgreen:
Zato je bolid Aston Martina nadrljao jer je prošlogodišnji bio kopija pretprošlogodišnjeg Benza, s oni taj low-rake nisu doktorirali poput Benza.
Kad se Szafnauer žalio, Horner mu je rekao (ne bukvalno ovako, ali u tom tonu): Jebi se, šta sad hoćeš, pa glasali ste za to.....
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Har Kl
Formula 1
Formula 1
Postovi: 4105
S nama već: 7 god 11 mj
Navija za: Mercedes
@gjoko, to bi već moglo povećati drag, jer se povećava otvor. Međutim ja opet ne mogu da to vidim. Snimak je baš loš.
Brzinski izračun koliki je benefit:
Cijeli DRS otvor daje nešto više od 0,5 sec na pravcu (zavisi od staze i od dužine pravca). Recimo da daje 1 sec.
Otvor DRSa je 85mm. Ukoliko se to krilo spušta 2mm cijelom dužinom (to bi bilo nemoguće sakriti) to je povećanje otvora za 5%. Dobitak je znači cca 0,03 sec. Nedovoljno da bi povjerovao da bi se neko kockao i rizikovao DSQ.

Mislim da se gpblog lagano pretvara u trash portal.

Što se tiče skraćivanja podnice. Znači inicijalni plan je bio da se poveća prednost Mercedesa sa 1 sec/kr. na 2 sec/kr. ali eto neko se zayebao u računici pa je ispalo da je RB imao prednost od 05 sec/kr.
Divota ...

Post

zekohonda Verified
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 7158
S nama već: 10 god 3 mj
Navija za: sve powered by honda
Lokacija: dubrovnik
vidi se upravo ono na što su iz rb-a upozoravali. ali ako bolid prolazi sve testove onda je legalan. a novi test nije obvezujući. :neznam:
jedna crtica od petka od renkcena:
Wolff states any such marks are “within what is allowed” while in a later TV interview Mercedes head of trackside engineering Andrew Shovlin claims “there are no score marks”.

slika
The FIA will take all necessary action to protect the sport and its role and reputation as regulator of the FIA Formula One World Championship.

Post

Har Kl
Formula 1
Formula 1
Postovi: 4105
S nama već: 7 god 11 mj
Navija za: Mercedes
Iskreno, misilm da je ovo bio metak u prazno od strane RB. Za deset dana svi će zaboraviti ovu sliku.
To može biti od toga, a može biti i od bilo čega.
Ja imam osjećaj da Mercedes nešto krije oko suspenzije i da je to povezano sa krilom. Možda se ne savija krilo, nego se cijeli zadnji kraj rotira unazad prilikom spuštanja. Vjerovatno su zato požurivali sa klarifikacijom i novim testom za krilo na sredini sezone. Ovaj video je smiješan i sigurno ne donosi neki benefit koji bi bio odgovaran za promjenu forme.

Post

Cale od Lewisa
Avatar
GP3
GP3
Postovi: 818
S nama već: 5 god
Navija za: Max Verstappen
OffLiberyMedia je napisao/la: 23.11.2021., 22:38
Har Kl je napisao/la: 23.11.2021., 22:21
gjoko-mkd je napisao/la: 23.11.2021., 22:05
Iskreno, ja ne vidim ništa. A ako i ima radi se bukvalno o milimetrima. Cijeli DRS otvor donese nešto više od 0.5 sec na pravcu. Nema šanse da to donese ni 0.1 sec. Traži se nešto što donosi značajnu prednost cca 0.5 sec na pravcu.
Bukvalno se vidi, samo ne želiš da vidiš. Bočni zakrilci se kreću ka unutrašnjoj strani i na taj način se ubrzava struja vazduha oko istih i stvara neka vrsta vještačkog difuzora (toročelijev efekat). Da li je legalno, ne znam, nije moj posao.
Pa vidi koliko se poveca razmak na kraju savijaju ste prema unutra i prave banana krivulju i smanjuju drag jer povecava otvor drs-a i tocno na tom mjestu je slika di se isto vide pukotine.Nista karte su bacene sve se zna ceka se FIA :kokice:
slikaALONSO: "VERSTAPPEN IS THE BEST DRIVER IN F1 RIGHT NOW"--------------------------------"MAX VERSTAPPEN YOU ARE THE WORLD CHAMPION!!!"#1-#33".

Post

Pastor
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 3812
S nama već: 7 god 2 mj
Navija za: Seb
A šta ako je ono Hamiltonovo povlačenje volana, kao lani sa DAS-om, povezano sa ovim spuštanjem krila? :neznam:

Post

Dani Verified
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 2324
S nama već: 9 god 11 mj
Navija za: Hamilton, Leclerc, Ricci
Frantic je napisao/la: 24.11.2021., 07:52
Gilles je napisao/la: 23.11.2021., 22:35 Kakvu promenu pravilnika na štetu Mercedesa?

Neko se zajebao u računici, izgleda, nije trebalo biti tako. :chill:
Trebala su pravila u vezi podnice za 2021. da idu na štetu bolida sa high-rake konceptom (Red Bull).
Ispostavilo se, na testiranjima i kako se bližila prva trka (treninzi....) da više šteti bolidima sa low-rake konceptom (Mercedes).
Jbga, šta ćeš, shit happens :neznam:

Samo što fanovi Benza i Hamde (i Bota, ako ih ima :mrgreen: ) koliko god vole trubiti kako su pravila oko podnice "uvedena na štetu Benza", još više vole prešutjeti da se prilikom uvuđenja pravila smatralo da će najviše najebati Red Bull.

Sa Motorsporta
When F1's new floor rules for 2021 were announced, with a section ahead of the rear tyre cut out, the initial suspicion was that it would actually hurt the high rake cars like Red Bull more.
............
These helped the floor become an extension of the diffuser and it appears that, losing this performance boost, is what is hurting Mercedes the most.

Kao što napisah u prvoj rečenici, da su znali da će ispasti loše po Benz, ne bi to uvodili (zajebancija, da se razumijemo). :chill: :mrgreen:
Zato je bolid Aston Martina nadrljao jer je prošlogodišnji bio kopija pretprošlogodišnjeg Benza, s oni taj low-rake nisu doktorirali poput Benza.
Kad se Szafnauer žalio, Horner mu je rekao (ne bukvalno ovako, ali u tom tonu): Jebi se, šta sad hoćeš, pa glasali ste za to.....
Gluposti. Jednom riječju.
"
As a generalisation, underfloor downforce is a product of the how much negative pressure is generated per unit of floor area multiplied by the floor’s total area. The high-rake cars generate more negative pressure per unit of area. The low-rake cars have long floors to compensate for that.

So in assessing the likely effect of reducing that floor area – and of banning the vortex-generating slots which sealed the floors – would the low-rake cars lose out more through losing more total floor area? Or would the high-rake cars be hurt more because they were more reliant on the sealing to keep the flow attached with their very high rear ride heights?
So globally, we can say that the field in Bahrain was more tightly-packed than last year’s seasonal average. We can see that the identity of the fastest team had changed from low-rake Mercedes to high-rake Red Bull.

Crucially, we can also see that of the three teams which were less competitive than before, two of them were Mercedes and Aston Martin (previously Racing Point), the only two teams fielding low-rake cars.
Haas is the third team showing a loss of competitiveness but we can account for that by its stated strategy of doing only very limited optimisation of its car around the revised regulations, preferring to focus its resources almost entirely on 2022.
A da na das se zaboravilo.
slika

Post

Pastor
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 3812
S nama već: 7 god 2 mj
Navija za: Seb
Lako je biti general poslije bitke. Pročitaj šta se pisalo prije nego smo vidjeli efekat promjene pravila...
Odgovori
👀 Registriraj se Prijavi se ⚡