


Stižemo na 12. utrku svjetskog prvenstva. Na legendarnoj Spa-Francorchamps vozi se Velika Nagrada Belgije!
Nakon ljetne stanke, koja je svima bila potrebna zbog uzavrelih događaja na posljednje dvije utrke, ali je i dugo trajala, dolazi nam drugi tripl header ove sezone. U sljedeća tri vikenda vozit će se utrke u Belgiji, Nizozemskoj i Italiji te se dijeli mnogo bodova.
Originalna staza izgrađena je 1921. godine koristeći javne ceste između gradova Malmedy i Stavelot. Staza je bila duga 14.9 km te je prolazila kroz prekrasne šume i brežuljke Ardena. Današnji oblik staza je dobila 1979. godine te je sadašnja staza sa duljinom od 7004 m najduža u kalendaru.
Prva Grand Prix utrka održana je 1924. godine, a kasnije, 1950. godine VN Belgije bila je dio prvog F1 kalendara koji se sastojao od 7 utrka. Pobjedu je odnio Juan Manuel Fangio ispred timskog kolege Nina Farine u Alfi Romeo.
Rekorder sa 6 pobjeda je Schumacher. Od aktualnih vozača Raikkonen i Hamilton imaju po 4 pobjede dok Vettel ima 3. Po jednu imaju Ricciardo i Leclerc.
Vozačima je ovo jedna od najdražih i najizazovnijih staza u kalendaru gdje i kiša često zna dodati začin utrci ili kvalifikacijama. Alonso je izjavio kako prolazak kroz Eau Rouge i Raidillon svaki krug ostavlja poseban dojam te je jedan od ključnih zavoja za dobar krug u kvalifikacijama jer nakon toga dolazi duga ravnica na kojoj je potrebno imati dobru brzinu. Opisao je sve skupa kao neobično, ali pruža odličnu zabavu.

Detalji o stazi:
Duljina kruga: 7.004 km
Broj krugova: 44
Udaljenost do prvog zavoja: 271 m
Rekord staze: 1:41:252 (Lewis Hamilton, 2020., q3)
Prvi i treći sektor voze se punim gasom, a presjecaju ih šikana kao posljednji zavoj i harpin u prvom zavoju. Međutim drugi sektor se sastoji od kombinacija brzih zavoja tako da je potrebno vrlo dobro uskladiti postavke razine downforcea. Dvije su DRS zone: Kemmel pravac i startno-ciljna ravnina.
Osim na najdužem, Kemmel pravcu, postoji još nekoliko mjesta za pretjecanje:
Najatraktivnije je, svakako, Eau Rouge, gdje smo viđali pretjecanja i s unutarnje, i sa vanjske strane.
Bus stop šikana kojoj prethodi dvostruki lijevi Blanchimont zavoj koji se prolaze punim gasom.
Prvi zavoj La Source, te osmi Bruxelles.
Alokacija guma:
Vremenska prognoza najavljuje kišovit vikend:

Konačno smo dočekali kraj ljetne stanke i pred nama je prava poslastica: VN Belgije na Spa. Međutim, lako je moguće da nas ne očekuje tako uzbudljiva utrka iz nekoliko razloga: Red Bull je najavio kako bi mogli uzeti nove motore ovaj vikend, što bi značilo da Perez i Verstappen startaju sa ili blizu začelja. Razlog mijenjanja motora je Valterri Bottas. Njega također čeka kazna, ali od 5 pozicija. Tako bi se lako moglo dogoditi da Lewis Hamilton nema ozbiljnog konkurenta u nedjelju. Međutim, puno je prerano za takve zaključke.
Mercedes je u naletu, istopila se donedavno solidna bodovna prednost Red Bulla, te sada Mercedes vodi u oba poretka. Donesene nadogradnje u Silverstoneu očito su bile uspješne, te su trenutno možda i u prednosti.
Vidjet ćemo i može li se McLaren umiješati u borbu za postolja, pogotovo s obzirom na kazne vodećih. Brza Spa na papiru bi im trebala odgovarati, pogotovo u odnosu na Ferrari, koji se u Mađarskoj bodovno izjednačio na trećem mjestu.
Bilo bi lijepo kad bi Alpine nastavio s još jednom pobjedom, ali morat će se potruditi i za bodove. Aston Martinu bi trebala više odgovarati brza Belgija, a i AlphaTauri je kroz zadnje dvije godine pokazivao dobre performanse na brzim stazama.
Williams je konačno osvojio bodove na koje su čekali već dvije godine. Nadajmo se da će im to biti vjetar u leđa za sljedeću sezonu, da se vrate barem u borbu za bodove, ako već ne za sami vrh. Mađarska je pokazala kako nešto ne štima u Alfi Romeo. Nisu iskoristili kaotičnu utrku, ponajviše zahvaljujući uobičajeno lošoj strategiji.
Raspored vikenda
Petak:
1. trening 11:30
2. trening 15:00
Subota:
3.trening 12:00
Kvalifikacije 15:00
Nedjelja:
Utrka 15:00