Predlog muzike za slušanje uz čitanje uvodne teme.


Bilo je i kranje vreme da se FE okuša na ozbiljnijim stazama, led je reklo bi se probila Valensija u izdanju sa Ricardo Tormom ali ono što je nekad bilo samo nedosanjan san, makar meni i drugim ozbiljnijim pratiocima ove serije se pretvorilo u javu i tako ćemo 8. svibnja zapravo gledati prve velike korake Formule E. Gledaćemo punu verziju Monte Carla, konačno svih 3.2km GP trase će biti u upotrebi.
Mene lično to jako raduje, pre svega nakon mnogih špekulacija o tome kako će i ove godine ćese koristiti ona kratka staza od svega 1.7km da bi konačno sve bilo ućutkano sa prelepom vijesti o debiju cele verzije. Ono što je bila nemoguća misija, sad je izvediv zadatak.
Koronavirus kriza je učinila da i u prošle dve utrke na Ricardu Tormu svedočimo historiji, kao prva ikad utrka na namenskoj stazi, nevezano za zapadni djeo Mexico City staze. Kao i skoro svaka novotarija i ova je imala dečje bolesti, ponajpre su kaotični kišni uslovi označili treći uzastopni start utrke iza sigurnosnog vozila da bi se sve pretvorilo u najkaotičniju utrku ikad s dramatičnim finišom po receptu Formula 1 utrke u San Marinu 1985. godine gde su tamo vozači ostajali bez goriva dok u Valensiji procenti baterije su se topili. Vergne odvezao krug od skoro 5 minuta (!) a Dennis s krugom od 4 minute osigurao prve bodove ikad (!) a dan kasnije i svoju prvu ikad pobjedu.
Mogao bi mnogo više pisati o Valensiji ali to bi se pretvorilo u krimi dramu sa dodirom trilera. Kako je krenulo Formula E će pamtiti 7 sezonu kao najdramatičniju ikad uz mnogo historijskih poteza te utrkivanja na namenskim stazama, Valensija je prva to uradila a Puebla kao zamena Mexico City bi trebala biti druga stim da Puebla će biti prva ikad sa ovalnom sekcijom uz nagib a mnogo kasnije London će biti poprište prvog iznutra/van spektakla.

Na prvi pogled djeluje da je ovo ista trasa koja se koristi godinama u Formuli 1 ali vidi se a i potvrđene su izmene na prvom zavoju te šikani posle tunela. U novoj konfiguraciji prvi zavoj će ići skroz uz ogradu na desnoj strani dok izmene u šikani su te da poslednje teme iste je pomereno par metara unazad.
Ovo što vidite je moj pokušaj simulacije ove izmenjene konfiguracije, sve vas interesuje najbolje vreme kruga a neću vas držati u iščekivanju. Ono iznosi 1:33.810. to je dvadesetak sekundi sporije od Hamiltonove pol pozicije uoči VN Monaka 2019. godine. Nije loše za Gen2 mašinu, naravno u budućnosti Gen3 bi trebao osjetno promenuti stvari. Najbitinije je u ovom trenutku da je FE probila led i da imamo punu trasu Monaka.


U konkurenciji vozača Valensija je donela topao i ladan tuš u svako izdanju ponaosob. Nekako izgleda kao da smo gledali potpuno dve različite utrke. U svom onom kaosu profitirali su Mercedesovi vozači. Odvajanje od Jaguara je sve veće i veće u oba slučaja. Nyck ima samo 9 poena prednosti u odnosu na kolegu Stoffela ali iza Nycka je skoro sve stisnuto. Ima još dosta da se vozi a u trenutnom odnosu snaga Mercedes izgleda najbolje.
Vremenska prognoza:
Petak- Sunčano
▲20ºC ▼ 13ºC
Subota- Sunčano
▲19ºC ▼ 14ºC
TV Program*
Subota
08:00 Prvi slobodni trening
10:15 Drugi slobodni trening
12:00 Kvalifikacije
16:04 Utrka
* naša vremenska zona