
Alpina se uglavnom vezuje uz reli ali često se zaboravlja da je baš ona igrala vitalnu ulogu u oživljavanju francuskog motorsporta sedmadesetih, ali sama historija datira daleko iza. Priča počinje sa drugim svetskim ratom kada je Renault okupiran od strane njemačkih sila. Princ Wilhejm Von Urach (koji je bio inženjer Daimler-Benza od 1927.) preuzeo je vođstvo tvornice te stvarao tenkove, kamione i motore za potrebe njemačkle vojske.
Renaultov tehnički direktor Fernand Picard i dizajner Charles Edmont Serre (koji je pripomogao u pravljenju prvog ikad Renault automobila 1898.) su odlučili da makar šta god da se desi posle rata počnu raditi cestovne automobile te tako se rodila ideja o 106E u velikoj tajnosti. Njemci nisu imali pojma o tom projektu a tajna je prenešena Renaultovom glavnom stilisti Rogeru Barthaudu i šefu testnog programa Jean-Auguste Riolfu.
Projekt 106E više nije bio tajna, posle rata sve se smirilo a Renault je konačno imao tvornicu u svojim rukama te su iznedrili 4CV koji je bio predstavljen najesen 1946. na Paris Salonu te je oduševio sve. Jedan od dilera Renaulta bio je Emile Redele u gradu Dieppe inače jedan od mehaničara Ferenca Szisza je pobjedio na Grand Prix de la Sarthe 1906. godine s Renaultom. Zašto je sve ovo bitno, zato što je pri kraju prvog svetskog rata Louis Renault pitao Emila da napravi diler usluge za njegove automobile. Sad već pričam o cestovnim automobilima ali izdvojio bi posebno njegovog sina Jeana Redela koji je zaluđenik za motorsport generalno te glavni inicijator stvaranja brenda Alpina. Posle studiranja gde je sporadično imao praksu u baš Renaultu uz razne dogovore te sporazume nasledio je očevo mjesto te odma krenuo u planove da započne trkačku karijeru. Uz gorespomenuti Renault 4CV krenuo je s utrkivanjem s rečima "utrkivanje je najbolja platforma za testiranje automobila a pobjeda osigurava dobru prodaju".
Debi je bio blaga katastrofa, nije uspeo ući u vremenski limit na reliju Monte-Carlo 1950. godine ali je na inauguralnom reliju u Dieppeu pobjedio ostavivši Peugeota 203 daleko iza. To je impresioniralo menadžment Renaulta. Uz puno prepravki specijalna verzija 4CVa pod nazivom "1063 racing special" pobjedila je na čuvenom Mille Miglia.
1952. Renault je Jeanu Redelu omogućio vožnju na čuvenoj 24 sata Le Mansa ali dok je vodio u nekom momentu mehanički kvar je završio snove o pobjedi na tom izdanju. 1953. uz Renault Speciale koji je stvoren u talijanskoj saradnji pobjedio je opet na reliju u Dieppeu ostavivši Porsche i Jaguar što je opet bilo jako pozdravljeno od strane Renaulta. U međuvremenu pobjedio je još na par izdanja a 1954. godine opet je osvojio Mille Miglia te reli Criterium des Alpes koji je odigrao ključnu ulogu u nazivu brenda Alpine koji je Jean stvorio. Kako je rekao vozivši Criterium des Alpes:
"Iskreno rečeno uživao sam vozeći Renault 4CV u Alpima, vozeći došao sam na ideju da nazovem moje buduće automobile Alpinama. Vrlo mi je važno da moje mušterije iskuse baš ono što sam ja iskusio vozeći moje automobile."
Sad kad je Jean stekao ozbiljnu reputaciju, iznedrio je A106. Na izdanju Mille Miglia 1955. Jean je posudio Renault Speciale njegovom drugu Jean-Claude Galtijeru koji je isto diler automobilima a on se takmičio s A106. Galtijer je pobjedio a Jean završio kao drugi. To je bio ozbiljan podsticaj za Redela koji je osnovao Alpinu 25.6.1955. s bazama u Parisu i Dieppeu. Prva serija A106 je imala samo tri boje na raspolaganju, pogađajte

Sve je to lepo išlo a Redele koji svakodnevno udiše motorsport želeo jednostavno nove izazove, jednosede. Uz dogovor sa dizajnerom Marcelom Hubertom te konstatacijama Ron Tauranca bolid Formule 3 je napravljen 1964. godine. Ta mašina je omogućila vozaču Henriju Grandsireu da osvoji naslov u francuskoj F3. U međuvremenu bili su u senci moćne Matre a 1968. protiv volje Renaulta, Redele je zamolio Richarda Bouleaua da dizajnira prototip F1 bolida koji je imao naziv A350. Pogonio ga je Gordinijev V8 motor kojeg su stvarali za Renault ali je bio znatno sporiji od moćnog Cosworthovog DFV. Testiranje se desilo na stazi Zandvort a bolid je vozio deda pokojnog Julesa Bianchia, Mauro Bianchi. Nažalost A350 projekat je propao a bolid uništen.
Dok se avantura s F1 ispostavila pogrešnom, u reliju su rasturali. Ove Andersson pobjeđuje na Monte Carlu 1971. godine a 3 godine kasnije su čak su imali 1-2-3! Alpina je osvojila naslov te godine a istovremeno Patrick Depailler osvaja naslov u francuskoj F3, što nastavlja i u F2 a Jean-Pierre Jabouille osvaja naslov 1976. u bolidu rebrandiran u Elf 2.
Iza kulisa su se desile tektonske promjene koje će itekako ostaviti trag u F1. Naime pri kraju 1975. godine Jean Terramorsi (šef sportskog odeljka Renaulta) je pitao Alpininog dizajnera Andre de Cortanzea da napravi F1 bolid pod nazivom A500 koji bi bio pogonjen Renault Gordini turbo motorom što je jedna nevjerovatno luda ideja jer su u F1 bolidi imali atmosferce (osim jednog ludog projekta odnosno Lotusa 56 iz 1968. godine koji je imao mlaznjak!). U sred stvaranja A500 Renault je otkupio Alpinu a trkačka baza u Dieppeu je zbog toga zatvorena a svi koji su bili zaposleni u Alpini dobili su premeštaj u Renault Sport koji je imao bazu u Viry Chatlionu. Prototip Alpine A500 je ipak izašao na Michelinovu stazu u Ladouxu, san Jeana je konačno bio ostvaren ali to više nije bila njegova bebica. Bebica je promenula prezime, više nije Alpina nego Renault. Što je prava šteta uzimajući u obzir da je bolid obećavajući i to s ludom idejom s turbo motorom. Ali posmatrajući drugu stranu medalje, Renault koji je mnogo bolje snabdeven uzeo je pod ruke ono što je Jean Redele vredno stvarao. Kombinacija iz snova, Jeanov san živi kroz Renault. I tako je A500 bila baza za Renaultov RS01 koji je uneo turbo revoluciju 1977. godine. Od tada Renault je pobjeđivao, osvajao naslove u obe konkurencije kao momčad te kao proizvođač motora.
Jean Redele preminuo je 2007. godine. Pravi džentlmen za volanom kojem je gorivo išlo kroz vene, nije bio inženjer ali je bio prizemljen u svakom smislu a pravi talenat je imao za pregovaranje te kako svoje vizije ostvariti uz armiju ljudi oko sebe. Monseur Jean kako su ga zvali je doneo Renault u F1 te neverovatan talas talentovanih vozača.
Prosto je neverovatno da tri godine posle Jeanove smrti, ideja Tonija Fernandesa je pokrenula varnicu za vraćanje brenda Alpine. Toni je hteo da napravi F1 momčad kad je bio otvoren tender u jeku tužne revolucionarne 2009. godine koja je bila prva bez Honde a kasnije BMW te Toyota su napustili takmičenje. Lotus racing je rođen i debi su imali 2010. godine, ideja Tonija je bila da uz Lotus uđe u F1 te da vrati čuveno ime u takmičenje ali bez dogovora sa Grupacijom Lotus koja ima licencu preostalo mu je da imenuje tim kao Lotus Racing te 2010. godine dok ne nađe neko rešenje. Našao ga je 2011. godine pa se Team Lotus zvanično vratio u F1 te godine ali kasnije je Toni kupio Caterham Card. Dok se kuvala lepa supa, momčad Tonija je koristila Renaultove motore. Što u Lotus Racing 2010, što u Team Lotusu te konačno Caterhamu 2012. godine. Iako rezultatski je sve to bila katastrofa apropo F1 ali iza kulisa kao što je to bio 1975. godine dešavale su se nevjerovatne stvari.
Caterham je vidio alijansu sa Renaultom kao idealnu za proizvodnju nove generacije Caterhamovih cestovnih automobila, a u međuvremenu Renaultov šef operativnih radnji Carlos Tavares je hteo oživjeti Alpinu i vidio je Caterham kao korisnu platformu za to. Kasnije je Caterham preuzeo Drive Design iz Wokinga, uz novu bazu radilo se na automobilu koji bi imao istu platformu kao i Alpina, a dizajneri Drive Design su radili zajedno s Renaultovim inženjerima u Renault Technocentre u Guyancourtu na sevjeru Parisa s idejom o stvaranju dva dizajna. Projekat je izašao na vidjelo krajem 2012. u periodu kad je Renault prodao F1 momčad Lotusu a kao proizvođač motora dominirao s Red Bullom. Tavares je smenjen, a posao je našao u Peugeoutu. Menadžment Renaulta je uzeo ceo projekat pod svoje, Caterhamu se to nije svidjelo pa su prekinuli parterstvo sredinom 2014. godine, tri godine kasnije cestovni automobil Alpina A110 je konačno ugledala svetlo dana a brend Alpina se uzdigla iz pepela.
Le Mans je nešto što je uvek bilo omiljeno i cenjeno u porodici Redele. Phillipe Sinault je uz Signatec uveo brend Alpina u WEC rebrandovanjem šasija ORECE-Gibson. U LMP2 kategoriji postigli su puno uspjeha protiv mnogo jakih privatnika a ove godine po prvi put ćese takmičiti u najjačoj kategoriji rebrandovanjem Rebellion šasije.

Alpine F1 Team konačno će debitirati u F1 ove godine, bolid A521 nastavlja tamo gde je A500 stao (naziv je upravo izveden iz tog A500 bolida a tetno livreje A521 odaje počast prvom livreju A500 bolida). Uz mladu francusku zvezdu Estebana Ocona i višestrukog prvaka Fernanda Alonsa ja sam uvjeren da Jean Redele pušta suze radosnice tamo negde u raju. Ja sam se naježio i sam sam na rubu suza. Alpina koja sad ima potpunu podržku grupacije Renault ćese takmičiti u F1 a sam Renault se polako povlači iz motorsporta te se više fokusiraju na cestovne automobile. Tokom tranzicije momčadi iz Renault u Alpine bilo je dosta promjena u samoj strukturi F1 momčadi. Abitoboul je napustio momčad, MotoGP mag Davide Brivio je pristigao, te nedavno su nadošli de Beer i Budkowski. Veliki su planovi Alpine u F1 a ja vjerujem da uz jaku strukturu koju je Renault ostavio moći će imati svetlu budućnost punu uspjeha.
Kada se ugase 5 svetla na semaforu u Bahreinu, bez obzira na rezultate Ocona i Alonsa na kvalifikacijama pomislite na Jeana Redelea.