Kratko ću odgovarati, jer sam slab sa slobodnim vremenom u zadnje vrijeme.
avetma je napisao/la: 18.07.2020., 18:25
Ne znam odgovor na pitanje zašto Marko ne diže halabuku kad je u pitanju Mercedes, ali sam skeptičan prema teoriji da je to zato jer je sve legalno i ne samo da je legalno nego i konkurencija vjeruje da je legalno bez da propita malo.
Meni je čudno, što si skeptičan prema toj teoriji, jer nemaš nijedan dokaz koji bi te upućivao u suprotno. Imaš dim, na koji ja nemam odgovor zašto se pojavljuje. Znam da se prošle godine nije dimilo iz Mercedesa. Možda su oni skontali nešto naknadno nakon onih direktiva, možda troše ulje na drugi način, ali ne znanje NE može biti dokaz. Sačekajmo pa će već protivničke ekipe to propitati. Ukoliko nema propitivanja, onda je OK. Sjeti se da je RB propitivao oko trošenja ulja prošle godine, Mercedes je propitivao pretplošle oko ERS-a itd.
Recimo, kako ide ona kronologija sa sagorijevanjem ulja? Zabrana ilitiga clampdown je došao otprilike kad je Ferrari počeo iz toga dobivati više od Mercedesa, zar ne? Godine prije toga ćemo zaboraviti i sve je bilo ok jer se nitko nije bunio?
Ovo smo već raspravljali, doduše ne u ovom pravcu pa ću te napomenuti. "clampdown" je došao zbog Mercedesa. Mercedes je taj koji je uveo zadnji motor jednu utrku prije nego što je rok za uvođenje motora po novim restrikcijama uveden. Nakon toga, nismo imali neki poremećaj odnosa snaga motora, iako je Ferrari uredno uveo motor prema novoj direktivi. Čak naprotiv, slijedeće godine je Ferrari prestigao Mercedes po snazi motora.
Godine prije toga možemo ili zaboraviti ili proglasiti nelegalnim sve rezultate od 1950 pa do 2017. Motori za vrijeme dominacije Ferrarija su trošili puno više ulja za podmazivanje. Gdje je odlazilo to ulje niko ne zna, jer niko nije ni pitao.
I bunio se Marko na DAS, itekako, i čekao mućki do zadnjeg trenutka da prosvjeduje kad je to najgore za Mercedes, ali su ga otpilili kao malog Muju, kao, "toe" nije štimanje ovjesa, iako je u FIA-inom dokumentu o tome što se smije prepravljati za 2021. "toe" nabrojan u pogodi kojoj sekciji? Tako je - pod "ovjes".
Također već raspravljali, ne znam zašto se vraćamo na ovo.
DAS je legalan, to je valjda jasno. Prvo rješenje DAS-a je bilo da se sa njim upravlja polugom pored volana. To nije prošlo. Ovo rješenje je prošlo, zato što je pravilom bilo dozvoljeno da zakretaš točkove volanom. Lijepo napisano u pravilniku. Niko nikad se nije sjetio da definiše upravljanje kao pomjeranje dva točka
u istom smijeru. Samo ovaj boldani je trebao biti napisan u pravilniku.
RB se žalio, više u smislu da poremeti Mercedes. Donijeli su slične argumente, za koje je FIA već pojasnila da je legalno.
Pravila za 2021. nema smisla spominjati. Njima je zakrpljena ova rupa u pravilniku i DAS će biti zabranjen od slijedeće sezone.
Tako da ono, može biti sve legalno, ja nemam nikakav problem s tim, ali imam problem da jedna šarlatanska delegacija poput FIA-e tumači jedan dan jedno, a drugi dan drugo. I gle, uvijek se namjesti da je u korist jedne ekipe, a pritom njihov glavni tehničar tvrdi da se ne treba previše igrati detektiva.
Otkud sad RP ista ekipa?
Imaš sad najnoviji slučaj rupe u pravilniku koji navodno omogućava Racing Pointu da dobije određene dijelove ovogodišnjeg Mercedesa iduće godine, a da pritom ne potroši nijedan razvojni token. Znači, sve ekipe će biti uškopljene, a RP će dobiti odriješene ruke da dobije zadnji krik mode od Mercedesa. I ništa, to je to. Rupica koja će uzrokovati još veći skok RP nauštrb svih drugih. U čemu je problem, zašto se ne izda direktiva tj. pojašnjenje kojim bi se u roku 24 sata zakrpala ta rupa, ako već nisu sposobni u pisanju pravila je zakrpati?
Ovo jeste rupa u pravilu. Ne znam u čemu je problem da se izda direktiva, ali opet ne radi se o istoj ekipi. Možda i izdaju direktivu, gdje će ovo zakrpiti.