Predlog muzike za slušanje uz čitanje uvodne teme.
Potpuno je nestvarno da smo dočekali ovaj momenat, uvodna tema je tu koja označava pravi početak 2020 sezone. Posle toliko muka, restrikcija i svega što je sam sport i nas dobrano zahvatilo dočekali smo ponovo vraćanje u neki normalni život. Mada nije sve kao nekada, ali mi se trudimo da ponovo pokrenemo sve. Ja, ti, oni, F1 zapravo ceo svijet. Trebaju nam pozitivna dešavanja, da nam vrate osmeh koji vraća samopouzdanje i nadu u bolje. Posle svega se ponovo objedinjujemo, kao jedna velika zajednica. Od nas fanova, do novinara te ljudi koji su u samoj F1. Svi smo deo F1, trkamo se kao jedan! A prva utrka je Austrija, počela je sezona, počela je F1!





ZONE AKCIJA
Prvi zavoj
2000- Udes momčadskih kolega Nicka Heidfelda i Jeana Alesija
Treći zavoj
2002- Udes Nicka Heidfelda i Takume Sata
Zavoji 9-10
1998- Michael Schumacher ide široko i lomi prednje krilo, i dan danas je to mjesto problematično zbog visokih rubnika
Pošto je Formula 1 uradila sve da bi sprečila muke u logistici i transportu u ovo doba restrikcija zbog koronavirusa, Pirelli je odlučio za jednu pametnu soluciju olakšavanja tih problema i to tako što neće postojati lični izbor broja izabranih mješavina nego je sve već unapred isplanirano, svaki vozač će do kraja sezone imati sledeći broj mješavina guma:

Kako će to do kraja sezone izgledati, a mislim na originalno smišljeno 8 utrka. Sledeća runda VN Štajerske imaće istu komponentu guma kao i za predstojeći vikend. Pa onda za VN Mađarske isto. VN Velike Britanije imaće kao i VN Španije najtvrđu C1, meku C2 a najmekša C3. Dok za VN 70. obljetnice F1 te za VN Belgije i Italije vozači će imati mješavine kao i u Austriji.
Dakle VN Austrije, Štajerske, Mađarske, 70. obljetnice F1, Belgije i Italije važi Tvrdo C1, srednje C2 a meko C3.
VN Velike Britanije i VN Španije imaće C2, C3 i C4.

Službeni kalendar za 2020 sadrži 8 utrka na 6 staza, F1 je jasno rekla da postoji mogućnost dodavanja novih utrka a sve u skladu sa situacijama vezano uz koronavirus u određenim državama. Za sada poznato je da se stvara interes za Imolu, Muđelo i Alargve. Od utrka u originalnom kalendaru postoje razna nagađanja. Ono što je poznato je moguć povratak Hockenheimringa ako Sochi ne bude dostupan. Spominje se duple utrke u Sochiju te u Sakhiru. S tim da Sakhir nudi dve utrke na različitim konfiguracijama (GP te Spoljni Ring), i na koncu Abu Dhabi bi trebao završiti sezonu.
Sve su to samo nagađanja, ono što je sigurno da imamo 8 utrka na 6 staza.
Vozači su imali dosta različite pripreme uoči sezone, neki su visili na simulacijama, neki su punili baterije na drugi način a treći su uživali uz porodicu i prijatelje. Spominjalo se da bi problem uoči prve utrke sezone mogla biti "zahrđanost", ali kako Russell kaže misli da samo vrat bi mogao biti problem par krugova tokom slobodnih treninga ali što se tiče same vožnje možda bude malih problema oko sitnica tipa outlap, inlap te procedura koje su uz sve to. Mada on vjeruje da će to slobodni treninzi pokriti, isto dodaje da je pista u Austriji relativno fizički laka te ne očekuje probleme s fizičke strane.
F1 je takođe iznela čitav niz promjena vezano uz sam format odnosno procedure tjekom trkaćeg vikenda, naravno podrazumeva se nošenje standardne opreme za zaštitu: maske, rukvice i čak onaj vizir. Držanje odstojanja, smanjenje broja mjehaničara u garažama, trkanje bez gledalaca, drastično smanjenje broja ljudi koji smeju biti na gridu pre početka utrke, naravno smanjena interakcija ljudi između momčadi te čitav niz sitnih ali značajnih izmena.
Intervuju će se morati davati na distanci s novinarima, standardna procedura ceremonije dodjele pehara je izmenjena (saznaćemo koje su mjere i procedure) tako da će postojati čitav niz problema ako recimo neko od vozača doživi kvar ili udes na treninzima ili kvalifikacijama pa će to mjehaničari u smanjenom broju ljudi morati opravljati što otvara puno problema te vrši pritisak na vozače koji će morati paziti.
U međuvremenu dok je trajala preuranjena letnja pauza desio se čitav niz promjena što se tiče tržišta vozača. Vettel napušta Ferrari, i dalje se ne zna gde će on završiti, njegovo mjesto popunjava Sainz, a Carlosovo mjesto Ricciardo koji ostavlja jednu veliku prazninu. Za sada se ne zna ko će zamjenuti Ricciarda.

Šta možemo očekivati od VN Austrije, kakva su nagađanja? Izneću moja mišljenja. Red Bull je poslednjih godina jak na njihovoj stazi što dokazuju dve uzastopne pobjede, ali Mercedes je jako blizu i neće dopustiti Red Bullu trijumf te treću uzastopnu pobedu. Ferrari je enigma, ima dva totalno različita tvrđenja medija. Jedni kažu da je Ferrari uz prestanak paljenja ulja za rashlađivanje turbo komponenti oslabio i to nisu uspeli preko zime opraviti ali isto tako postoji drugo tvrđenje da donose paket nadogradnji te bi ih to trebalo pogurati na sam vrh. Neću ništa prognozirati, dočekaćemo utrku pa ćemo vidjeti.
Sredina poretka je zanimljiva, odmilja zvan "rozi Mercedes" odnosno Racing Point je tu skoro pa egal s Ferrarijem. To vremena s testiranja govore, iako ne znamo ko je s kolikim rezeorvarom vrteo krugove i sve to. Znamo zasigurno da će pomrsiti račune McLarenu koji neće tako moći uživati kao 4. momčad. Renault je doneo ove godine inovativni prednji kraj. Da li je to kraj muka za francusku momčad, moguće. Očekujemo žestoke borbe tog trija.
Haas i obe "Alfe" su tu blizu jedna drugoj, novo stari Alpha Tauri je možda najbolji od spomenutog trojca. Vozači su bili zadovoljni na testiranjima. Williams je lepo počeo ovu godinu, i onda nagli preokret te ROKiT napušta momčad kao glavni sponzor te odlazi u Mercedes. Wolf je kupio 5% Williamsa te uslovno rečeno spasio tim. Rano je prognozirati za sve, pustićemo da sve slegne i fokusiraćemo se na prvu utrku 2020. sezone. Jedva čekamo da počne, svi željno iščekujemo gašenje pet svetala semafora.