villeneuve vs pironi

🕒 Razgovori o prošlim vremenima, mjesto za iskusne članove.

Post

fjaka
Avatar
Formula 4
Formula 4
Postovi: 417
S nama već: 10 god 3 mj
Navija za: jordan
Već spomenuto rivalstvo sa Pironijem buknulo je 1982. nakon utrke u Imoli, kada je Pironi ignorirao naredbe tima i ukrao pobjedu Villeneuvu u posljednjem krugu. Villeneuve se zakleo da više nikada neće progovoriti sa Pironijem nakon tog nesportskog poteza.
pošto se s vrimena na vrime u prisjećanju na villeneuva starijeg mogu čut ovakve stvari odlučio san otvorit posebnu temu da to malo raspravimo.
kvot je iz kolumne ''10 najboljih bez titule'' pa molin autora ili bilo koga drugog da objasni ovo:

pironi ignorirao naredbe tima? koje to naredbe?

ukra pobjedu, nesportski se ponaša...ok ali kršeć koju to naredbu?

Post

pigmalion
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 2218
S nama već: 9 god 2 mj
Navija za: Fernanda, Ocon (Qatar23 )
Ne znam što bih rekao o Didier Pironiju. Ne bih ga proglasio totalnim negativcem:

https://telesport.telegram.hr/price/sau ... sti-utrka/

https://www.motorsport.hr/kolumna-ivana ... politicar/

https://maxf1.net/hockenheim-1982-tragi ... -pironija/

Imao je tu neku ambiciju, biti bolji od ferrarijevog starosjedioca Gillesa Villeneuva - velikog talenta i velikog junaka...... kao da je htio biti prvak pod svaku cijenu. Bez obzira na Gillesovu veličinu .

Ima jedan članak u tiskanom mediju ( engleska verzija F1 Racing -a ), gdje glavni lik ( ne pamtim njegovo ime i prezime, možda John..... ) za Marlboro ( Philip Morris ) u to doba..... na neki način brani Didiera Pironija.... i smatra da on nije bio negativac.

U svakom slučaju, priznao bih da je Pironi imao talent i tu strast prema utrkama i brzinama. Ali kao da se pojavilo i nešto negativno..... i odvuklo ga u to nešto loše. :misli:

Ako nekoga treba kriviti za Imolu 1982., možda bi to trebao biti baš Enzo Ferrari.

:neznam:
......ne mogu, ali hoću...... :mrgreen: .....biti po svome,.....

Takes more than combat gear to make a man.
Takes more than a license for a gun.
Confront your enemies, avoid them when you can.
A gentleman will walk, but never run

Post

Mazzacane
Avatar
Karting
Karting
Postovi: 98
S nama već: 7 god 3 mj
Navija za: Minardi
Preuveličana kako utrka, tako i ''dvoboj'' Villeneuvea i Pironija dok su bili momčadski kolege. Pironi je bio prijetnja Villeneuveu 1981. otprilike koliko i Bottas Hamiltonu, i da Villeneuve nije poginuo, o ovoj utrci bi se kudikamo manje pričalo. Pironi je prije nego je došao u Ferrari kao zamjena Scheckteru bio tek prosječni vozač i zapravo su mnogi izražavali čudenje šta se uopće takvog vozača dovodi u momčad kad postoje kudikamo bolji od njega. Al pošto je Ferrari 1980. doživio katastrofu koju vrlo vjerojatno neće više nikad ponovit i završio sezonu na 10. mjestu sa 8 bodova, pitanje je koliko je vozača htjelo voziti za momčad, odnosno koliko je bilo onih koji su mislili da se Ferrari može vratiti na vrh u brzom periodu, tako da iz te perspektive izbor Pironija za Ferrarijevog vozača 1981. i nije toliko bizaran iako rezultatima nije zaslužio. Patrick Depailler ga je 1978. u Tyrrellu doslovno deklasira, a 1979. je osvojio isti broj bodova kao i Jean-Pierre Jarier, iako Jarier nije vozio 2 utrke, a Pironi je odvozio cijelu sezonu. U Ligieru 1980. je sezonu završio iza kolege Jacquesa Laffita, iako samo par bodova. Dakle nije bio neki izbor za Ferrarijevog vozača, više je sretno/spretno došao u momčad zahvaljujući Ferrarijevoj katastrofalnoj 1980. i činjenici da se Scheckter nakon toga odlučio povući.

No unatoč tome, nema nigdi Pironijeve krivnje za Imolu 1982. Opet kažem utrka o kojoj bi se puno manje pričalo da se na sljedećoj nije dogodilo šta se dogodilo. Prije Imole, Pironi je imao 1 bod, Villeneuve 0 bodova. Od 1. do 45. kruga, Pironi i Villeneuve su jedan drugoga pretekli 4 puta. Od 45. do 60. kruga Pironi i Villeneuve su bili na 1-2 pozicijama, prije 45. kruga nijednom.

Krugovi i vodeći u utrci:
45. - Villeneuve
46.-48. - Pironi
49.-52. - Villeneuve
53.-58. - Pironi
59. - Villeneuve
60. - Pironi

Znači Pironi je preteka Villeneuvea u zadnjem krugu, a to da je Villeneuve preteka Pironija u predzadnjem se ne čuje baš često. Bit je u tome da je Villeneuve svojom vožnjom potrošio bolid, gume i gorivo, a Pironi ne. Iz Ferrarija je došla naredba da uspore tempo, a ne da zadrže pozicije. No takvu naredbu su Villeneuve i Scheckter dobivali kad su vozili skupa i ona je ujedno značila zadržavanje pozicije i valjda je Villeneuve mislio da je identično sa Pironijem. Pironi koji nije trebao štedit bolid je jednostavno preteka Villeneuvea i pobijedio. Informacije koje su tada stizale su bila na kapaljku, tako da moguće da ovo nije sasvim istina, samo pišem ono šta sam čita na raznim izvorima. Sve u svemu, bez obzira šta je Pironi po meni bio vozač Bottasovog ranga izuzev 1982., nema Pironijeve ni ičije krivnje za Imolu 1982.

Post

fjaka
Avatar
Formula 4
Formula 4
Postovi: 417
S nama već: 10 god 3 mj
Navija za: jordan
pigmalion je napisao/la: 07.01.2020., 18:17 Ne znam što bih rekao o Didier Pironiju. Ne bih ga proglasio totalnim negativcem:

https://telesport.telegram.hr/price/sau ... sti-utrka/

https://www.motorsport.hr/kolumna-ivana ... politicar/

https://maxf1.net/hockenheim-1982-tragi ... -pironija/

Imao je tu neku ambiciju, biti bolji od ferrarijevog starosjedioca Gillesa Villeneuva - velikog talenta i velikog junaka...... kao da je htio biti prvak pod svaku cijenu. Bez obzira na Gillesovu veličinu .

Ima jedan članak u tiskanom mediju ( engleska verzija F1 Racing -a ), gdje glavni lik ( ne pamtim njegovo ime i prezime, možda John..... ) za Marlboro ( Philip Morris ) u to doba..... na neki način brani Didiera Pironija.... i smatra da on nije bio negativac.

U svakom slučaju, priznao bih da je Pironi imao talent i tu strast prema utrkama i brzinama. Ali kao da se pojavilo i nešto negativno..... i odvuklo ga u to nešto loše. :misli:
ispod tog drugog linka upravo ono šta živcira, ko i ovaj kvot šta san stavija u uvodu, teške riči bez obrazloženja a i pored toga još xy grešaka i ništa drugo do subjektivnog natezanja za gillesa i pljuvanja po didieru...
Ako nekoga treba kriviti za Imolu 1982., možda bi to trebao biti baš Enzo Ferrari.
:neznam:
sad bi tribalo iskopat imena ali mislim da onaj koji je u ferrariu tada donosio odluke takve vrste je bio odsutan a ulogu je preuzeo marco piccinini, sportski direktor ferraria tada...

Post

fjaka
Avatar
Formula 4
Formula 4
Postovi: 417
S nama već: 10 god 3 mj
Navija za: jordan
macakane, kad je pironija koji momčadski kolega deklasira te kako je villeneuve visija o tankoj niti u ferrariu jer su enca više zanimali podiji i bodovi od uništavanja bolida...uglavnom obojica su imala uzlaznu putanju ali u glavi su nažalost ostali kratki no to nije sad tema, tema je isključivo imola '82

Mazzacane je napisao/la: 07.01.2020., 19:50
Krugovi i vodeći u utrci:
45. - Villeneuve
46.-48. - Pironi
49.-52. - Villeneuve
53.-58. - Pironi
59. - Villeneuve
60. - Pironi

Znači Pironi je preteka Villeneuvea u zadnjem krugu, a to da je Villeneuve preteka Pironija u predzadnjem se ne čuje baš često. Bit je u tome da je Villeneuve svojom vožnjom potrošio bolid, gume i gorivo, a Pironi ne. Iz Ferrarija je došla naredba da uspore tempo, a ne da zadrže pozicije. No takvu naredbu su Villeneuve i Scheckter dobivali kad su vozili skupa i ona je ujedno značila zadržavanje pozicije i valjda je Villeneuve mislio da je identično sa Pironijem. Pironi koji nije trebao štedit bolid je jednostavno preteka Villeneuvea i pobijedio. Informacije koje su tada stizale su bila na kapaljku, tako da moguće da ovo nije sasvim istina, samo pišem ono šta sam čita na raznim izvorima. Sve u svemu, bez obzira šta je Pironi po meni bio vozač Bottasovog ranga izuzev 1982., nema Pironijeve ni ičije krivnje za Imolu 1982.
kakav su ugovor imali villeneuve i scheckter neznam, jeli se radilo o prvom i drugom vozaču ili o poštovanju stvarno nemam pojma ali pironi nije ima ugovor drugog vozača 100%

i onda ta famozna višesmislena naredba ''slow''. odnosno itekako ima smisla ako se jedan iz tima izdvoji toliko daleko da nema potrebe rasipat gorivo (tada ključan faktor kod žednih turbaka) ni riskirat kvar ili izletanje ali stavit prid dvojicu koji su se do tada pritekli pitaj boga kolko puta i pušu jedan drugom u vrat??? šta je ona tribala točno značit? nastavite se utrkivat ali umjerenijim tempom? i u samom ferrariu su podjeljeni oko ove odredbe...

...ali eto villeneuve i fanovi jako dobro znaju šta je ona značila. najinteresantnije od svega je da je u ferrariu tada mogla bit izdana i odredba
1 - Gilles
2 - Didier
'OK'


i to je ono šta bi ih zacementiralo na trenutne pozicije i da je onda pironi krenio u priticanje e onda bi se radilo o krađi i nesportskom ponašanju i čemu sve ne...ovako je to samo u glavama villeneuva i njegovih fanova...

Post

fjaka
Avatar
Formula 4
Formula 4
Postovi: 417
S nama već: 10 god 3 mj
Navija za: jordan
e da, i moje osobno mišljenje o izdavanju naredbe ''slow''. mislin da nije bilo ništa drugo doli ''jebali bi se a da im ne uđe''
s jedne strane su želili šta svaki tim svaku utrku želi da imaju 1-2, s druge strane im je iz poštovanja prema obojici bilo teško
zacementirat ih na trenutnim pozicijama odnosno pironiju oduzet mogućnost utrkivanja.

ostavili su im mogućnost utrkivanja ali da istovremeno ne zaribaju 1-2. apsurd. žešći.

Post

pigmalion
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 2218
S nama već: 9 god 2 mj
Navija za: Fernanda, Ocon (Qatar23 )
Evo, uspio sam naći dobru i staru stranicu o Gillesu:

http://web.archive.org/web/200807231321 ... illes.com/

:kokice: :kokice:

Pogledajte, kada stignete, između ostaloga i ovo:

http://web.archive.org/web/200809171528 ... om/citati/

:kokice: :kokice:


:klanjam:
......ne mogu, ali hoću...... :mrgreen: .....biti po svome,.....

Takes more than combat gear to make a man.
Takes more than a license for a gun.
Confront your enemies, avoid them when you can.
A gentleman will walk, but never run

Post

dmj
GP3
GP3
Postovi: 973
S nama već: 5 god 3 mj
pigmalion je napisao/la: 07.01.2020., 18:17 Ima jedan članak u tiskanom mediju ( engleska verzija F1 Racing -a ), gdje glavni lik ( ne pamtim njegovo ime i prezime, možda John..... ) za Marlboro ( Philip Morris ) u to doba..... na neki način brani Didiera Pironija.... i smatra da on nije bio negativac.
John Hogan je u pitanju, čovjek koji je desetljećima ispred Philip Morrisa pratio F1 i o njoj je zaboravio više nego što mi skupa na ovom forumu znamo. :D Istinska legenda sporta.

Svoje mišljenje o Pironiju napisao sam u tekstu koji je linkan gore. Neću reći da sam bio posve objektivan, jer sam bio klinac od 11-12 godina u to vrijeme, pa još navijač Ligiera, ali u vremenu potpisivanja za Ferrari na Pironija se i te kako gledalo kao na nadolazeću zvijezdu. Imao je taj veliki problem da nije bio "prirodan" vozački talent, ali je radom došao u uzak krug najboljih svog vremena. I uz Sennu ostao jedini vozač čiji sam poster ikada imao na zidu.

Post

dmj
GP3
GP3
Postovi: 973
S nama već: 5 god 3 mj
Jedan prigodan tekst uz obljetnicu...

https://telesport.telegram.hr/price/leg ... Tf-6-QKtuQ

Post

_bataziv_0809
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 1747
S nama već: 7 god 1 mj
Navija za: McLaren
dmj je napisao/la: 08.05.2020., 14:02 Jedan prigodan tekst uz obljetnicu...

https://telesport.telegram.hr/price/leg ... Tf-6-QKtuQ
Na sta mislis kad kazes (ne kontriram nego me zanima mozebitna pozadina koju ne znam):

"Legenda o njemu nastavila je živjeti, a Ferrari je još godinama prakticirao da na njegovu prvom bolidu bude Gillesov sretni broj 27, točno koliko je imao godina kada je ostvario san i našao se u Formuli 1."

Kako je Ferrari to mogao "prakticirati" kada su brojevi u tom sustavu dodjeljivani po vozackim titulama, na nacin da se ekipe starog i novog prvaka zamijene za brojeve?

Ferrari nosi 27 i 28 od 1981 kada su kao prvaci sa Sekterom iz 1979 zamijenili brojeve sa Williamsom koji je bio prvak sa Jonesom 1980.

Tek ih je Prost nakratko prebacio McLarenu kad je presao u Ferrari.
slika

Post

dmj
GP3
GP3
Postovi: 973
S nama već: 5 god 3 mj
Momčadi su mogle mijenjati brojeve prije svake sezone, ako su to željele i tijekom tog perioda. Nisu bili zapisani u stijeni.
Događale su se promjene, kako zbog različitih prvaka, tako zbog momčadi koje su odlazile i dolazile u prvenstvo.
Načelno, brojevi su dogovarani prije svake sezone, s time da su se neke tradicionalne kombinacije (npr. Tyrrellov 3 i 4, Ligierov 25 i 26 i taj Ferrarijev 27 i 28) podrazumijevale. Bio je to svojevrsni džentlmenski sporazum među ekipama...

Post

_bataziv_0809
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 1747
S nama već: 7 god 1 mj
Navija za: McLaren
Hvala, nisam to znao. Znaci za 1990.tu nije bilo dzentlmenskog dogovora, bas se cudim :mrgreen:
slika

Post

Vordas
Avatar
Formula 4
Formula 4
Postovi: 372
S nama već: 9 god 11 mj
dmj je napisao/la: 30.03.2020., 15:32
pigmalion je napisao/la: 07.01.2020., 18:17
Neću reći da sam bio posve objektivan, jer sam bio klinac od 11-12 godina u to vrijeme, pa još navijač Ligiera,
Znači još jedan simpatizer Ligiera, sjećam se da sam gledao na Brands Hatcha 86 kad je Laffit u metežu na startu završio ogradi i polomio noge i tako završio karijeru. Inače sam dosta simpatiziral Laffita a Ligier mi je uz Tyrell uvijek bio simpa, ekipice kao OPG.
#DankeSeb

Post

dmj
GP3
GP3
Postovi: 973
S nama već: 5 god 3 mj
_bataziv_0809 je napisao/la: 10.05.2020., 11:08 Hvala, nisam to znao. Znaci za 1990.tu nije bilo dzentlmenskog dogovora, bas se cudim :mrgreen:
Ne, to je bilo pravilo, da prvak mora nositi broj 1, ali ostalo je bilo dogovorno.

Post

dmj
GP3
GP3
Postovi: 973
S nama već: 5 god 3 mj
Vordas je napisao/la: 10.05.2020., 13:52
Znači još jedan simpatizer Ligiera, sjećam se da sam gledao na Brands Hatcha 86 kad je Laffit u metežu na startu završio ogradi i polomio noge i tako završio karijeru. Inače sam dosta simpatiziral Laffita a Ligier mi je uz Tyrell uvijek bio simpa, ekipice kao OPG.
Ja sam se zaljubio u Ligier jer sam počeo ozbiljnije pratiti F1 1979., kada su dominirali početkom sezone. Ostali su mi pri srcu dokle god su bili na gridu, mada osim Senne ne mogu reći da sam ikada bio baš vatreni navijač nekog vozača ili ekipe. Bili su mi dragi i Laffite i Depailler i Pironi, pa i Rosberg i De Angelis, ali nije to bilo pravo navijanje. Iz današnje perspektive bih rekao - ali naravno, čovjek mora i to proći, pogotovo u tinejdžerskoj dobi - da je Sennina era jedina kada nisam uživao u utrkama neovisno o rezultatu i kada sam po defaultu neobjektivno gledao na stvari.

A ta utrka u Brands Hatchu je najbolji F1 prijenos u povijesti naše TV, Mladen Jergović uspio je održavati napetost tijekom tri, ako ne i četiri sata prijenosa prvog starta, akcije spašavanja i napokon utrke. Posebno je tužno što je toga dana Laffite trebao oboriti rekord Grahama Hilla, tada vozača s najviše nastupa. A kako je ponovljen start bez njega, statistike mu to nisu uračunale kao rekord - mada danas vidim da piše kako gdje, od sajta do sajta...

Post

_bataziv_0809
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 1747
S nama već: 7 god 1 mj
Navija za: McLaren
Jeste li navijali i za Prost?

Meni su bili draga ekipa, kao i sve manje na svoj nacin, izuzev Saubera, on mi je uvijek bio nekako sterilan.
slika

Post

dmj
GP3
GP3
Postovi: 973
S nama već: 5 god 3 mj
Manje... Ostala mi je iz vremena idolopoklonstva spram Senne određena averzija prema Prostu, pa mi momčad više nije bila toliko draga.
Ali u kontekstu toga da se uvijek veselim dobrim rezultatima manjih momčadi, svakako.
Odgovori
👀 Registriraj se Prijavi se ⚡