Povijest F1

Razgovori o prošlim vremenima, mjesto za iskusne članove.
Odgovor

Post 28.04.2020., 19:05 Re: Povijest F1

Ferrari Maniac
Formula 1
Formula 1
User avatar
Poruke: 3139
Registriran: 21.05.2015., 18:40
Navija za: Scuderia Ferrari
Lokacija: Zagreb- Ika
Pogledaj profil
A motor prevaljen nasred garaže, sve prljavo, svi stoje i bleje... reklo bi se kakav otac - takav sin.... :zubo:
I am a wallpaper.
Kimi Raikkonen 2018.

Scuderia Ferrari, Alfa Romeo, VR46, Ducati Corse, MV Agusta Reparto Corse

"Critical thinking is a dying art"
-CG

Post 28.04.2020., 20:50 Re: Povijest F1

Mazzacane
Karting
Karting
User avatar
Poruke: 40
Registriran: 25.02.2018., 15:21
Navija za: Minardi
Pogledaj profil
dmj wrote:
28.04.2020., 17:32
Evo napokon teksta o Brooksu.

https://telesport.telegram.hr/price/pos ... prezivjeli
Odličan. Za Herrmanna na AVUS-u sam znao, ali da je ovoliko bio blizu smrti i na Mille Migliji mi je novi podatak.
Šta se tiče Brooksa i šbbkbb situacije u BRM-u, slično je kao i odnos snaga u Ferrariju, samo s razmakom od dvije godine. S obzirom na to da je 1959. po svim parametrima bio bolji od Phila Hilla, da je ostao do 1961. u Ferrariju, mislim da ne bi imao puno problema ni s Hillom ni s Von Tripsom.

Post 28.04.2020., 22:20 Re: Povijest F1

dmj
Karting
Karting
Poruke: 82
Registriran: 13.03.2020., 18:30
Pogledaj profil
Slažem se, zapravo ga smatram vjerojatno boljim od oba Hilla i von Tripsa.

Post 29.04.2020., 09:11 Re: Povijest F1

zekohonda
Donator
Donator
User avatar
Poruke: 4972
Registriran: 25.02.2015., 08:32
Navija za: sve powered by honda
Lokacija: dubrovnik
Pogledaj profil
odličan tekst, kao i uvijek.
moram malo proučit ovog connaughta, poprilično su mi nepoznati.
The FIA will take all necessary action to protect the sport and its role and reputation as regulator of the FIA Formula One World Championship.

Post 29.04.2020., 12:06 Re: Povijest F1

Mazzacane
Karting
Karting
User avatar
Poruke: 40
Registriran: 25.02.2018., 15:21
Navija za: Minardi
Pogledaj profil
Kviz o pobjednicima od 1990. do 1999. Nije teško, ali jednog vozača su izostavili.
https://www.planetf1.com/quizzes/f1-rac ... 1990-1999/

Post 29.04.2020., 12:19 Re: Povijest F1

DaveGilmour
Formula 2
Formula 2
User avatar
Poruke: 1031
Registriran: 13.03.2016., 16:40
Navija za: Sve driven by Verstappen
Lokacija: Zagreb
Pogledaj profil
dmj wrote:
28.04.2020., 17:32
Evo napokon teksta o Brooksu.

https://telesport.telegram.hr/price/pos ... prezivjeli
Super tekst :thumbs:
Puno toga novog sam naučio.

Uvijek su mi nekako bili dragi ti vozači koji su odstupali od klasične slike F1 playboya, vozači kojima se život van staze nije svodio na beskonačna partijanja, nego su bili malo povučeniji. Vjerojatno mi se s takvim ličnostima lakše poistovjetiti pa tu leži razlog tih simpatija.
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not.

Post 29.04.2020., 12:23 Re: Povijest F1

DaveGilmour
Formula 2
Formula 2
User avatar
Poruke: 1031
Registriran: 13.03.2016., 16:40
Navija za: Sve driven by Verstappen
Lokacija: Zagreb
Pogledaj profil
Mazzacane wrote:
29.04.2020., 12:06
Kviz o pobjednicima od 1990. do 1999. Nije teško, ali jednog vozača su izostavili.
https://www.planetf1.com/quizzes/f1-rac ... 1990-1999/
Zeko neće biti sretan :zubo:
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not.

Post 29.04.2020., 12:25 Re: Povijest F1

zekohonda
Donator
Donator
User avatar
Poruke: 4972
Registriran: 25.02.2015., 08:32
Navija za: sve powered by honda
Lokacija: dubrovnik
Pogledaj profil
evo sad sam riješio, timer stao na 6:59. s obzirom na lakoću kviza, nije baš neki rezultat.
da vi niste napisali ne bi se sjetio...pogotovo gilmourovoa opaska. pa sam skonto...panis.
edit: a da za sljedeći kviz komentar, ili kviz otvorimo zasebnu temu može i na podrofumu povijest , mislim da je bolje nego ovdje povijestf1 zatrpavat?
The FIA will take all necessary action to protect the sport and its role and reputation as regulator of the FIA Formula One World Championship.

Post 29.04.2020., 13:52 Re: Povijest F1

dmj
Karting
Karting
Poruke: 82
Registriran: 13.03.2020., 18:30
Pogledaj profil
zekohonda wrote:
29.04.2020., 09:11
odličan tekst, kao i uvijek.
moram malo proučit ovog connaughta, poprilično su mi nepoznati.
Sada sam se sjetio jedne anegdote, nije direktno povezana s F1, ali neka…
Kada je negdje na početku tisućljeća Britannica učinila dostupnim online izdanje enciklopedije, pričao sam s frendom koji je bio sklon neupitno vjerovati svemu što objavljuje tako ugledan izvor. Ja sam pak tvrdio da ću u roku od jednog dana pronaći neku faktičku pogrešku, te smo se okladili.
Koncentrirao sam se na ono gdje sam doma, automobile, te vrlo brzo naletio na dokaz da sam u pravu. U članku o Ransomu Eli Oldsu stajala je rečenica kako je on jedini čovjek po kojem su nazvane čak dvije automobilske firme, Oldsmobile i REO. Što je glupost, jer ima preko nekoliko sličnih primjera, sjećam se da sam odmah iz glave izvukao Augusta Horcha (Horch i Audi) i Harrya Claytona Stutza (Stutz i HCS)… Dakako, onda je i on pobliže pogledao članke o temama koje su mu bliske, kompjuterskima i balkanskoj povijesti, i skužio koliko čak i ta ugledna enciklopedija vrvi budalaštinama.

Uglavnom, u svijetu povijesti cestovnih automobila postoji samo jedna Biblija, „The Beaulieu Encyclopedia of the Automobile“ G.N. Georgana. Ultimativni, barem papirnati, autoritet. Kada je 2000. izašlo nadopunjeno izdanje, mnogi su se bacili na posao sličan tome što sam je radio s Britannicom - i naposlijetku pronašli upravo Connaught kao svojevrsni „dark horse“. Ta tvrtka jest ponajprije bila proizvođač trkaćih automobila, no napravili su i nekoliko cestovnih primjeraka, a na sveopće čuđenje Georgano je to propustio, mada su uvršteni u neke druge izvore, recimo u odličnoj „A-Z of Sports Cars 1945-1990“ Mikea Lawrencea (koju, za razliku od Georgana, i imam doma)…

Post 29.04.2020., 17:46 Re: Povijest F1

_bataziv_0809
GP3
GP3
User avatar
Poruke: 662
Registriran: 05.05.2018., 17:07
Navija za: McLaren
Pogledaj profil
DaveGilmour wrote:
29.04.2020., 12:23
Mazzacane wrote:
29.04.2020., 12:06
Kviz o pobjednicima od 1990. do 1999. Nije teško, ali jednog vozača su izostavili.
https://www.planetf1.com/quizzes/f1-rac ... 1990-1999/
Zeko neće biti sretan :zubo:
Ko fali?
Image

Is that Glock?!
You hit the wrong part of him, my friend!

Post 29.04.2020., 19:02 Re: Povijest F1

_bataziv_0809
GP3
GP3
User avatar
Poruke: 662
Registriran: 05.05.2018., 17:07
Navija za: McLaren
Pogledaj profil
Frantic wrote:
24.04.2020., 14:04
Uozbilji se.... :chill:
Pošto čitam između redova kao da se možda "prepao" Kimija :shock: :misli:
To „uozbilji se“ ćemo ostaviti za situaciju kad u životu zajedno popijemo bar dječiji bazen pive ;) Što mi ne bi bilo mrsko, da me ne shvatiš pogrešno. :pivo:

Da li se on „prepao“ Kimija i šta je bilo u njegovoj glavi ja ne znam. Ne znaš ni ti. Možemo samo nagađati i tumačiti. Ono što se zna i oko čega nema diskusije je da je Kimi 2005 već imao predugovor sa Ferrarijem za 2007. Alonso potpisuje za McLaren također pred kraj 2005. @dmj je u jednom od svojih tekstova upotrijebio sintagmu „da je Ferrari gotovo potjerao Schumachera u mirovinu“, što meni uopšte nije bilo poznato, pa sam čak i ovdje postavio pitanje. Uglavnom njegovo je bilo da se odluči da znaju šta će sa Massom. On odlučio da mu je dosta svega (?), u Monzi su to novinari znali prije nego je on to izjavio na press konferenciji, tj. dobili su pismeno saopštenje unaprijed, ko ce ga znati šta se tu dešavalo....pa se ipak vratio nakon 3 godine. Da je ostao imao bi timskog kolegu koji mu ne bi bio ni Irvine ni Barrichello ni Massa ili možda i bi, ko će ga znati?
Frantic wrote:
24.04.2020., 14:04
PPG Indy seriju su osvajali (ili bili prilično uspješni u istoj) i drugi prosječni vozači F1. Oni koji su bili vrlo dobri (odlični) u F1 su bez problema osvajali PPG, Cart ili kako se već u kojem vremenskom periodu zvala....
Bourdais nakon 4 titule (dok su "tamo" bile 2 serije) nije u F1 ništa pokazao, ali nije niti sjeo najbolji bolid po dolasku u F1.
Montoya je, kad je imao u rukama dobru-odličnu alatku (2003.), mogao osvojiti titulu. Samo da ga je Frank malo pogurao u odnosu na Ralfa na par trka.
Upravo si sam sebi odgovorio. Put preko F1 preko Atlanika do PPG je dosta komotan, u suprotnom smjeru nije. Villeneuve uopšte nije imao iskustvo vožnje po kiši maltene, a sam je opisao prelazak u F1 auto kao premotavanje trake unaprijed (fast forward).
Za Montoyu nisam siguran, možda je i mogao, lični utisak koji imam je da je on sprinter a ne maratonac i nisam ga ozbiljno doživljavao. Ono što je sigurno je da se Ferrari iz ranih 2000-tih i da se imalo konkuretnan bolid, nije mogao pobjediti demokratijom unutar ekipe nego strogom hijerarhijom.
Frantic wrote:
24.04.2020., 14:04
Odgovoriću ti prvo na ovo zadnje.

Šta mi to govori?
Govori mi da je vozio na nož, da je bio beskrupulozan i beskompromisan na stazi (kao i većina prvaka), govori mi da se ne razlikuje od nekih drugih velikana, samo što se u "njihovo" vrijeme (prije MSa) manje kažnjavalo (a postoji barem jedan slučaj prije Jereza 1997. koji je trebao biti kažnjen na isti način kako je kažnjen i MS), ali takođe mi govori (između redova) da je bio malo i u "nemilosti" britanskog lobija (sudačkog i rukovodećeg) prilikom nekih sudačkih odluka, dok se nekim drugima, pogotovo zadnjih par godina (kada imamo puno veći dijapazon kazni) gdje imamo 2 eklatantna primjera (vozača), gledalo kroz prste

Znaš, nešto kontam, mogli su i njemu reći da se 2006. u kvalifikacijama za VN Monaca, malo "zbunio" u Rascasseu.... :mrgreen:

Takođe, u Benzu sam se smijao na par odluka i kazni za njega.
Prvo mi pada na pamet kontak sa Brunom Sennom u Catalunyi 2012., zgog čega je ostao bez PPa u Monacu.
Za usporedbu, ista situacija se desila između Webbera i Kovalainena (s tim što je Webber poletio, pa je izgledalo dosta opasnije) u Valenciji.
I Senna i Kovalainen su se malko micali (pomaknuli), dobili udarac odazada, u Webberovom slučaju je bio racing accident u MSovom je to bio +5 grid places penalty

Dalje
1. Čovjek je uredno kažnjen za svaku. I ako nije za svaku, jeste skoro za svaku. Međutim, za skoro svaki "tip" prekršaja (pa čak i za onaj iz Jereza 1997.) koji je on napravio, bilo je je slučajeva da su neki drugi vozači, prije ili poslije njega, napravaili apsolutnu identičnu stvar, a nisu svi bili kažnjavani (da ne govorim sad o tome, da su i kod dodijeljenih kazni, te kazne bile različite od slučaja do slučaja).
2. Čovjek sa ubjedljivo najviše kazni. Ovdje računam i kazne koje, po mom mišljenju, možda i nije trebao dobiti,m ili je trebao dobiti blaže.
Npr. one dvije trke 1994. Zar nije bilo dovoljno da dobije DSQ za Britaniju (iako uopšte nije bila čista odluka sudaca, ne u smislu prekršaja - prekršaj je postojao, već u smislu da su nešto laprdali s Benettonom cijelu vječnost, pa nakon toga i neodrađene kazne, blackflagovan, pa suci povuku blackflag, pa ipak na kraju odradi tu kaznu,)? Ili DSQ + jednu trku kazne.
A ne, nego izgleda da se nakupilo "doljevanje goriva", istraga TCa, to ignorisanje crne zastave (sa sudijskom zavrzlamom), pa famozna "fosna" u Belgiji, pa hajde fino opalit 2 trke bana, a 16 bodova je već skinuto sa konta (a od svega nabrojanog MSa možeš kriviti samo za crnu zastavu u Britaniji).
Onaj gore opisani primjer dok je vozio Mercedes je minoran i nebitan, jer nije igrao nikakvu ulogu (osim što mu je uskratio PP sa skoro 43,5 godine na leđima), ali i to govori nešto.
Koji? Adelaide 1994 je li :P
To što su sudije u F1 bile (i ostale) kurac, ne bi trebalo da ti daje opravadnje za takve stavove. Jer ako Senni nisu odrezali kaznu za idiotsko zabijanje u Prosta nisu trebali ni Schumacheru? Je li to logika? Doduše Senna je sam rekao šta će napraviti prije trke, dok je Schumacher tvrdio da želi čistu borbu i da ne želi riješiti prvenstvo sudarom (opet).

Ali valjda je poenta priče da se takvom ponašanju stane u kraj. Jer da nisu kaznili Schumachera za Jerez, ko zna mozda bi se Mika zakucao u njega u Japanu 1998, Eddie u Miku 1999, Hamilton u Massu 2008 (pod uslovom da mu je mogao prići). Negdje se linija morala povući, na nekome su se kola morala slomiti kao i za sve u životu. Od toga praviti teorije zavjere je smiješno. A onda koja je poenta da za 1997 bude diskvalifikovan a zadrži pobjede? Koja je poenta da npr. McLaren 2007 izgubi bodove, a vozači zadrže? To su sve smiješne odluke i političke odluke koje veze sa sportom nemaju.

Dalje za 1994 u kojoj je dokazano da su imali ilegalni sofver, ali eto nije dokazano da su ga koristili, po principu ne mora značiti da si silovatelj samo zato što imaš pimpek je li :D je valjda sve ispričano, ali se priča nikad neće zaključiti. Najgora sezona Formule 1 u novijoj istoriji po mnogočemu.
Možemo se složiti da nije trebao dobiti te dvije utrke kazne za gluposti koje je napravio u Britaniji. Trebao je tu dobiti DSQ i to je to. Eventualno jednu kaznu zabrane. Ali u kontekstu tog trenutka i ja mislim da je mnogima bilo draže da ne pobjeđuju nego suprotno. Samo mislim da bi se manje više iste stvari dešavale i da je neko drugi vozio taj Benetton.

Da mi ih je nešto posebno žao zbog toga, vjerovatno naslućujeđ da nije....mada on i Ross su mi se zgadili tek 4 godine kasnije na istom mjestu, ali eto sve je bilo po pravilima je li i onda magično sve pritužbe nestaju i sve je po pravilima :D Pravila su da se tumače a ne da se poštuju :trep:

Bruno Senna/Kovalalinen indicenti su slazem se eklatantan primjer neujednačenosti kazni. Obojica su rano kočila, Senni su bile potrošene gume, a Heikki je vozio kantu, obojica su se micala na kočenju, tako da to zaista jesu dva vrlo slična indicenta koja su različito kažnjena.

Što se tiče fosne u Belgiji je li bilo po pravilima ili ne? Da napokon zaključimo tu priču?
Ne kontam ko se „zbunio“? Hamilton u Njemackoj 2018?

Neujednačena praksa kazni je na snazi i danas, Verstappen i Leclerc su za isti prekršaj (unsafe release) tokom 2019 dobili različite kazne. Mislim da od toga ne treba praviti dramu samo kad je nama omiljeni vozač žrtva.

A šta ćemo sa zabranom treće pedale McLarenu 1998, Malezijom 1999, iznenadom ilegalnošću Michelienovih guma 2003, zabranom Renaultovog mass dampera? Jesu li to odluke koje su direktno pogodovale Ferrariju i Schumacheru? Je li tu bilo zavjere?
Frantic wrote:
24.04.2020., 14:04

A1995. bi možda i Scott Goodyear pobijedio da nije napravio sa pace carom to što je napravio.
I nakon te trke su se vukli repovi, mada je kasnije jasno dokazano da je lik prešao pace car, ipak pod žutim svjetlima.
Ovdje sam crko od smijeha. Podsjetio si me na priloge RTRS-a o projektima u opstinama gdje SNSD nije na vlasti. Sve su neke malverzacije, neki repovi :mrgreen: (za kolege koji nisu iz BiH-RTRS je režimska televizija pod kontrolom jedne stranke SNSD i ima vrlo specifične priloge o gradovima gdje je na vlasti žestoki SNSD-ov rival :mrgreen: )
Clark wrote:
25.04.2020., 20:16
O da, pošto mi se čini da Wikipedia jedina spominje da devet vozača nije usporilo. Ako se ne varam, devet vozača je u tom trenutku bilo na stazi, a njih šest nije usporilo na žutu zastavu.
Uostalom, kakve veze ima koliko vozača nije usporilo. U ovom konkretnom slučaju Villeneuve je opravdano kažnjen, kao što sam objanio svom postu, pa taman da je i stotinu vozača ignoriralo žutu zastavu.
Inače, nemam ništa protiv Wikipedije, korisna stvar ponekad.
Ok, ako je tako, ako nije imputiranje da se podatak originalno zna samo sa Wikipedie, pošto mi se tako učinilo. Poenta priče je bilo da može više vozača biti u istom ili sličnom prekršaju a da budu različito kažnjeni zbog drugih okolnosti, zar ne?

Kada su u pitanju oni grafovi iz tvoj prethodnog odgovora znamo li čiji su i koju je statističku metodu koristio u izradi?
Clark wrote:
25.04.2020., 20:16


1994.
V. Britanija - već je @Mazzacane spomenuo primjere na toj utrci. Još bih tome dodao da je prestigao Sennu u Brazilu te godine. Kazne nije bilo. To što je ignorirao crnu zastavu mu ne opravdam. To je zakon koji moraš poštovati, bez obzira na gluposti koje su međusobno izvodili suci i Benettonov pitwall. DSQ na toj utrci + dvije utrke zabrane nastupa kao posljedica. Pet godina ranije, Mansell za ignoriranje crne zastave dobio DSQ + jednu utrku zabrane nastupa, ako se ne varam.

Belgija - previše potrošena podnica/daska bolida (skid block ili plank). Daska je bila ispod dopuštenih 9mm, ali je to bilo lokalizirano na njen relativno manji dio. U tom ju je slučaju trebalo izvagati, i ako je iznad 90% njene originalne mase, sve je OK. Suci to nisu napravili, premda je bila iznad tih 90% (dakle legalna). Schumacher je DSQ iz utrke. Na prethodnoj utrci, daska na Bergerovom bolidu bila je potrošena debelo ispod limita na oko 4mm (inače pobjednik te utrke). Kazne nije bilo
Što se tiče Britanije 1994, odgovorio sam Franticu, kazna jeste vjerovatno preoštra, ali mislim da je rezultat tada aktuelnog trenutka i sezone gdje je bilo svima jasno da nešto muljaju. A možda je samo engleski lobi htio našteliti titulu Damonu Hillu, nije isključeno. Za 1994 se još i mogu složiti da su vjerovatno malo i šiljili kontra njih. Jer zaboga prodavač majica da bude uspješan u F1, onda Sennina smrt i naravno Briatoreove, Brawnove i Walkinshawove muljaže su čimbenici koji i mene navode na zaključak da su malo kome bili simpatični. Ali uvjeren sam da bi se to sve isto odigralo i da je neki drugi vozač bio u pitanju i tu se vjerovatno nikad nećemo složiti.

Može li izvor za podatak o Bergerovoj podnici u Njemačkoj?
Clark wrote:
25.04.2020., 20:16
1998.
Kanada - 10 sek s/g kazna zbog incidenta s Frentzenom. Taknuo ga nije, mjesta mu je ostavio taman dovoljno da ostane na stazi. Na kaznu nemam nekakvih komentara, stvar osobnog tumačenja. U svemu tome posebno je bilo zanimljivo za vidjeti gestikuliranje Williamsovog Cleara i teatralno paradiranje Heada do Ferrarijevog pitwalla. Zašto je to bilo zanimljivo? Bilo je zanimljivo jer je nekakvih sedam-osam mjeseci ranije Villeneuve napravio veoma, veoma sličnu stvar jednom vozaču na VN Japana prilikom povratka na stazu iz boksa. Vozač je bio Michael Schumacher. Kazne nije bilo. Još jedan primjer je iz Belgije 1993. kada Senna prilikom izlaska iz boksa gura Schumachera na travu. Kazne nema.
Ne vidim neke pretjerane sličnosti između Kanade 1998 i Japana 1997 osim da se radilo o izlascima iz boksa. Villeneuve je krenuo oštro da zatvori Schumachera, nije uspio i ostavio mu je dovoljno prostora da prođe, taknuo ga nije što ti kažeš :D Dok je Schumacher Frentzena izgurao pred zavoj i za razliku od dva incidenta sa kojima porediš, Frentzen je završio u pijesku i odustao iz trke. Belgija 1993 je već bolji primjer, opet konfiguracija staze je takva da je pukla ravnica na tom dijelu pa je mogao proći. Dakle jedini je on izgurao drugog vozača sa staze da ovaj odustane i to biješe to. I Hill je u Mađarskoj 1997 natjerao Villeneuvea malo van staze.
Clark wrote:
25.04.2020., 20:16
2010
Mađarska - Schumacher je pretjerao u obrani, nekakvog velikog opravdanja za taj potez nema. Kazna je bila kakva je bila. Jedan od sudaca bio je Derek Warwick koji je izjavio da je bilo malo više vremena, pokazali bi Schumacheru crnu zastavu. Drugi slični primjeri - Patrese-Piquet Monako 1985., Senna-Prost Estoril 1988., Webber-Massa Fuji 2008., Webber-Vettel Malezija 2013., Force Indije Spa 2017.. Čini mi se da sve prošlo nekažnjeno. Samo ću napomenuti da je 2013. u Maleziji jedan od sudaca bio Derek Warwick...
Od navedenih primjera mogu se složiti da su Indije 2017 dosta slične, ostali primjeri, izuzev Patrese-Piquet jesu slični primjeri, ali je ostavljeno više prostora. Možda je to i do kuta kamere, neću tvrditi da nije, ali Estoril i Malezija mada nesumnjivo opasni ipak su incidenti gdje je bilo više prostora.

Warwick ima možda personal išjus sa njim pošto je to jedan od prvih vozača u kojeg se zakucao :zubo: Šalu na stranu, kao što rekoh Franticu, to što je suđenje vrlo često za onu stvar, ne mora nužno značiti da je to zavjera protiv nekoga. Međupovezanost nije isto što i kauzalnost.
[/quote]
Image

Is that Glock?!
You hit the wrong part of him, my friend!

Post 29.04.2020., 20:42 Re: Povijest F1

Frantic
Donator
Donator
User avatar
Poruke: 10551
Registriran: 16.06.2015., 21:46
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Pogledaj profil
hehe, zanimljivo je kako se u reply-u sve fino obrazloži :thumbs:

Npr. od Schumacher je otišao u prijevrmenu penziju kad je saznao da će 2007. voziti sa Kimijem, a to od čovjeka koji u potpisu ima sliku i izjavu komentatora iz Jereza (plus kad se pročita 10-ak tvojih postova u kojima se pominje MS), je se na prvu protumači na način koji je "najlakše i najočekivanije" za protumačit, dođe se do onoga što si napisao u gornjem postu.

Slažem se da je trebalo negdje podvuć crtu. I da nije ondje podvučena, podvučena bi bila nekad kasnije. To opet ne mijenja ono što sam napisao o njegovima kaznama. Ja sam na ovom forumu najviše puta napisao misao "I neka su ga kaznili za Jerez".
A i što se tiče 1994. ponavljam, od svega što sam nabrojanog, on jedino (kao vozač) može biti kriv za crnu zastavu VB. Drago mi je da se slažemo da nije trebao dobiti 2 trke kazne.
Takođe, šta se sve meni vrti u glavi oko 1994, to su prikaze, ali ne bih o tome (par puta sam blago natuknuo). Mogla bi se napraviti solidna "triler-drama" od tog scenarija.
Oko toga da su suci za qrtza već duuuugi niz godina, to ne treba ni pominjati. Vidjeli smo u slučajevima "zbunjivanja".
Ovo što si naveo jeste pogodovalo Ferrariju, ali je sve bilo "po zakonu" (što reče jedan bivši istaknuti funkcioner u BiH).

Ne znam zašto si crko od smijeha na pomisao da je Goodyear MOŽDA mogao 1995. na Indy 500. da nije napravio glupost.
Ili si crkao od smijeha što sam rekao da su se vukli repovi. Da i ja obrazložim. Nisam rekao da su se vukli 2 mjeseca (ipak, nije to MS / Ferrari / Benetton pa da se vuče mjesec ili dva :mrgreen: ). Ovi su htjeli uložiti protest, od čega su odustali, nakon detaljnog objašnjenja od sudija (na koje se malčice sačekalo, jel) na osnovu kojeg su fino pokazali Goddyearu & Co. da su u krivu, da je napravio glupost i zasluženo popio kaznu (a na osnovu snimka nije ni bilo potrebe za tim, ali eto....).
Mislim, nisam napisao ništa "za crkunt od smijeha". :shock:

A VN Evrope se napokon nastavila nakon početnih "poteškoća".... :kokice:

E moj Eddie, nisi ti ni zaslužio tu titulu, na žalost....
"Ako želite pobijediti na utrci, onda morate prvi proći ciljem" :kockastazastava:
Premalo se vjeruje Binottu!!!! :gandalf:

T.W.: "Sezona 2020. neće biti lagana za Mercedes!"

Post 29.04.2020., 22:04 Re: Povijest F1

_bataziv_0809
GP3
GP3
User avatar
Poruke: 662
Registriran: 05.05.2018., 17:07
Navija za: McLaren
Pogledaj profil
Da, tačno je da nisam Schumacherov fan, iako ga bez sumnje smatram velikanom sporta......što ne znači da mu treba oduzimati ono što mu pripada, ali ni dodavati ono što mu ne pripada.

U konačnici smatram da je šteta što nije ostao za 2007....Schumacher, Kimi, Alonso, Hamilton, kakva bi to sezona mogla biti :klopa:

Za ovo ostalo, ma nisi napisao nista smijesno samo po sebi, no frkx...

Ah ta Europa 1999, kao da je juce bilo....ali evo sad vidim da se tad vec znalo da ce Jaguar kupiti Stewart, a boga mi se nesto ne sjecam da su nasi komentatori to spominjali uopste :misli:
Image

Is that Glock?!
You hit the wrong part of him, my friend!

Post 29.04.2020., 22:39 Re: Povijest F1

Clark
F1puls suradnik
F1puls suradnik
User avatar
Poruke: 356
Registriran: 07.02.2015., 15:50
Pogledaj profil
_bataziv_0809 wrote:
29.04.2020., 19:02
Ok, ako je tako, ako nije imputiranje da se podatak originalno zna samo sa Wikipedie, pošto mi se tako učinilo. Poenta priče je bilo da može više vozača biti u istom ili sličnom prekršaju a da budu različito kažnjeni zbog drugih okolnosti, zar ne?
Od kud god podatak originalno bio, netočan je.

Teško je iz ovoga "Japan 1997 kvalifikacije. 9 vozaca nije usporilo pod zutim zastavama." kao poantu priče shvatiti "Poenta priče je bilo da može više vozača biti u istom ili sličnom prekršaju a da budu različito kažnjeni zbog drugih okolnosti, zar ne?"

Moje je shvaćanje tog posta bilo da se radi o dvostrukim standardima prema Villeneuveu, premda o tome nema govora.
Kada su u pitanju oni grafovi iz tvoj prethodnog odgovora znamo li čiji su i koju je statističku metodu koristio u izradi?
Znamo. Moji podaci.
Vremena su iz kvalifikacija. Zaostatak za PP u postotcima.
Što se tiče Britanije 1994, odgovorio sam Franticu, kazna jeste vjerovatno preoštra, ali mislim da je rezultat tada aktuelnog trenutka i sezone gdje je bilo svima jasno da nešto muljaju. A možda je samo engleski lobi htio našteliti titulu Damonu Hillu, nije isključeno. Za 1994 se još i mogu složiti da su vjerovatno malo i šiljili kontra njih. Jer zaboga prodavač majica da bude uspješan u F1, onda Sennina smrt i naravno Briatoreove, Brawnove i Walkinshawove muljaže su čimbenici koji i mene navode na zaključak da su malo kome bili simpatični. Ali uvjeren sam da bi se to sve isto odigralo i da je neki drugi vozač bio u pitanju i tu se vjerovatno nikad nećemo složiti.
Već je u ovoj temi bilo govora o Benettonovom muljanju 1994.. Ako treba, nije problem ponovno o tome, da se sjećanje malo osvježi. S činjenicama po mogućnosti. Dakle, od TC-LC, startova, filtera, podnice, prestizanja u formacijskim krugovima, s/g kaznama, Senninog "analiziranja" Benettona u Aidi itd..
Može li izvor za podatak o Bergerovoj podnici u Njemačkoj?
Schumacher spomenuo u intervjuu za BBC.
Od navedenih primjera mogu se složiti da su Indije 2017 dosta slične, ostali primjeri, izuzev Patrese-Piquet jesu slični primjeri, ali je ostavljeno više prostora. Možda je to i do kuta kamere, neću tvrditi da nije, ali Estoril i Malezija mada nesumnjivo opasni ipak su incidenti gdje je bilo više prostora.
U biti u pravi si za Patrese-Piquet. Patrese je Piqueta zalijepio za zid, Schumacher Barrichella nije. Onda je to otprilike kao sličnosti između Kanade 1998. i Japana 1997..

Još jedan primjer Magnussen-Gasly u Bakuu 2018.. Magnussen je ipak bio kažnjen s 10 sekundi dodatnog vremena.

Post 30.04.2020., 00:57 Re: Povijest F1

_bataziv_0809
GP3
GP3
User avatar
Poruke: 662
Registriran: 05.05.2018., 17:07
Navija za: McLaren
Pogledaj profil
Clark wrote:
29.04.2020., 22:39

Od kud god podatak originalno bio, netočan je.

Teško je iz ovoga "Japan 1997 kvalifikacije. 9 vozaca nije usporilo pod zutim zastavama." kao poantu priče shvatiti "Poenta priče je bilo da može više vozača biti u istom ili sličnom prekršaju a da budu različito kažnjeni zbog drugih okolnosti, zar ne?"

Moje je shvaćanje tog posta bilo da se radi o dvostrukim standardima prema Villeneuveu, premda o tome nema govora.
Uhvatio si se efemerne stvari. Bilo je više vozača koji nisu usporili pod žutim zastavama, jesu li dvojica, trojica ili devetorica ne mijenja suštinu, a suština je da je Villeneuve zaplatio zbog ranijih prekršaja. Dakle isti prekršaj a različita kazna.
A krenulo je sve od toga kada sam povukao argument da je Schumacheru u Belgiji 1998 samo izbrisano vrijeme za neusporavanje pod žutim zastavama, vjerovatno zbog toga što ranije u sezoni nije imao prekršaja. Provjeravao nisam, vjerujem @Franticu na riječ, a ti nam možeš nečiju izjavu oko toga navesti kao dokaz ako želiš.
Clark wrote:
29.04.2020., 22:39

Već je u ovoj temi bilo govora o Benettonovom muljanju 1994.. Ako treba, nije problem ponovno o tome, da se sjećanje malo osvježi. S činjenicama po mogućnosti. Dakle, od TC-LC, startova, filtera, podnice, prestizanja u formacijskim krugovima, s/g kaznama, Senninog "analiziranja" Benettona u Aidi itd..
Može, ja sam za. Je li Benetton varao?
Clark wrote:
29.04.2020., 22:39


Schumacher spomenuo u intervjuu za BBC.
Hvala. Ima li kakav link da prostiš?
Clark wrote:
29.04.2020., 22:39
U biti u pravi si za Patrese-Piquet. Patrese je Piqueta zalijepio za zid, Schumacher Barrichella nije. Onda je to otprilike kao sličnosti između Kanade 1998. i Japana 1997..

Još jedan primjer Magnussen-Gasly u Bakuu 2018.. Magnussen je ipak bio kažnjen s 10 sekundi dodatnog vremena.
Neće biti. Ne može se to dvoje uopšte porediti bez obzira što je princip srodan, intenzitet je ono sto ih razdvaja. Schumacher je dobio kaznu za ugrožavanje, valjda ti je jasno šta bi se desilo pri brzini od 290 km/h i ovoj blizini betonskog zida:
Image

Po toj logici mogao si komotno navesti i da je Vettel za namjerno zabijanje u Hamiltona u Bakuu 2017 dobio samo 10 sekundi, dok je Schumacher za Jerez dobio onu drakonsku kaznu :mrgreen:
Image

Is that Glock?!
You hit the wrong part of him, my friend!

Post 30.04.2020., 07:42 Re: Povijest F1

Frantic
Donator
Donator
User avatar
Poruke: 10551
Registriran: 16.06.2015., 21:46
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Pogledaj profil
Mislim (nisam siguran, treba provjeriti) da je JV u Japanu 1997. dva kruga zaredom prolazio prebrzo pod žutim zastavama, tako da je i to možda "napravilo" razliku
"Ako želite pobijediti na utrci, onda morate prvi proći ciljem" :kockastazastava:
Premalo se vjeruje Binottu!!!! :gandalf:

T.W.: "Sezona 2020. neće biti lagana za Mercedes!"

Post 30.04.2020., 07:54 Re: Povijest F1

_bataziv_0809
GP3
GP3
User avatar
Poruke: 662
Registriran: 05.05.2018., 17:07
Navija za: McLaren
Pogledaj profil
Frantic wrote:
30.04.2020., 07:42
Mislim (nisam siguran, treba provjeriti) da je JV u Japanu 1997. dva kruga zaredom prolazio prebrzo pod žutim zastavama, tako da je i to možda "napravilo" razliku
Jeste i pritom je izjavio da svjesno nije usporavao na pravcima. :rofl:

Ali @Clark nam je dao ranije i prikaz njegovih prekrsaja kroz sezonu tako da mu se dosje podebljao i zaplatio je u Japanu. Mada ne bih ja od toga pravio neku dramu, to je neiskustvo, a takav poklon Schumacher i Ferrari ne propustaju, a veliku ulogu je odigrao i Irvine naravno. Sto bi rekli u Mercedesu na Monzi 2018 "Keep Kimi behind" :cool:
Image

Is that Glock?!
You hit the wrong part of him, my friend!

Post 30.04.2020., 20:56 Re: Povijest F1

Clark
F1puls suradnik
F1puls suradnik
User avatar
Poruke: 356
Registriran: 07.02.2015., 15:50
Pogledaj profil
_bataziv_0809 wrote:
30.04.2020., 00:57
Može, ja sam za. Je li Benetton varao?
Muljali su s filterom za gorivo. Nisu bili jedini, ali su od toga napravili nepotreban nered.
Ostalo je, po standardima F1, manje-više čisto. Zar ne?
Hvala. Ima li kakav link da prostiš?
Ima, bez brige. Nije izmišljeno...
LINK
Neće biti. Ne može se to dvoje uopšte porediti bez obzira što je princip srodan, intenzitet je ono sto ih razdvaja. Schumacher je dobio kaznu za ugrožavanje, valjda ti je jasno šta bi se desilo pri brzini od 290 km/h i ovoj blizini betonskog zida
Znači problem je u intenzitetu, brzini, razlici u udaljenosti od zida, duljini pravca, zavoju, vlažnosti zraka...
Hmm, mislim da je ipak problem što je u pitanju Schumacher...

Evo još nešto o incidentu Patrese-Piquet.
Iz pera Nigela Roebucka.
"I have seen few manouvres so idiotic or so reprehensible as that by Patrese. Not to put too fine a point on it, he simply edged Piquet over the barriers. At this point cars are nudging 150mph, and the guardrail acts as a funnel before the chicane. Nelson, power hard on and absolutely commited, simply had nowhere to go. The Brabham touched the guardrail and then the Alfa, both cars instantly spinning out of control."

Ali da, nije to isto. Ono je ipak bilo oko 290 km/h, a ovo tek oko bijednih 240 km/h.
Po toj logici mogao si komotno navesti i da je Vettel za namjerno zabijanje u Hamiltona u Bakuu 2017 dobio samo 10 sekundi, dok je Schumacher za Jerez dobio onu drakonsku kaznu :mrgreen:
Nemojmo sad pretjerivat.

Post 30.04.2020., 23:55 Re: Povijest F1

Multi 21
Formula 2
Formula 2
User avatar
Poruke: 1466
Registriran: 07.07.2017., 18:38
Navija za: Ferrari
Pogledaj profil
Samo me ubolo u oči pa da kažem, Vettel je u Bakuu dobio 10 s stop-go kaznu, ne samo 10 sekundi.
"If everything seems under control, you're not going fast enough." Mario Andretti

Post 01.05.2020., 11:10 Re: Povijest F1

_bataziv_0809
GP3
GP3
User avatar
Poruke: 662
Registriran: 05.05.2018., 17:07
Navija za: McLaren
Pogledaj profil
Clark wrote:
30.04.2020., 20:56

Muljali su s filterom za gorivo. Nisu bili jedini, ali su od toga napravili nepotreban nered.
Ostalo je, po standardima F1, manje-više čisto. Zar ne?
Ne. Po mom skromnom mišljenju taj bolid je bio ilegalan. Ne bi mu trebalo tražiti alibi u nenaklonjenosti FIA.
Clark wrote:
30.04.2020., 20:56
Ima, bez brige. Nije izmišljeno...
LINK
Hvala, ujedno cu pogledati i cijeli dokumnetarac. Ko je rekao da je izmisljeno?
Clark wrote:
30.04.2020., 20:56
Znači problem je u intenzitetu, brzini, razlici u udaljenosti od zida, duljini pravca, zavoju, vlažnosti zraka...
Hmm, mislim da je ipak problem što je u pitanju Schumacher...
Necemo tako....premisa od koje smo krenuli je tvoj post koji kaze, rezija molim vas pustite traku, hvala:
Clark wrote:
29.04.2020., 22:39
U biti u pravi si za Patrese-Piquet. Patrese je Piqueta zalijepio za zid, Schumacher Barrichella nije. Onda je to otprilike kao sličnosti između Kanade 1998. i Japana 1997..
Jasno je da sam Patrese-Piquet incident izuzeo iz price, vec i prije, ali ponavljanje je majka znanja. Boldano je pak primjer za slican princip, a razlicit intenzitet. Znas postoje odredjena ponasanja koja su sama po sebi opasna, a ne moraju čak ni dovesti do posljedice. Dok druga tek posljedica učini opasnim.

Uzimanje pantalona iz Zare u ruke i probavanje i nosanje po butiku dok ih nisi platio samo po sebi nije opasno, ali ako ne platiš i pobjegneš preko vrata počinio si krađu. Ili u prevodu na F1 jezik zatvaranje protivnika prilikom izlaska iz boksa na način da ga probaš omesti (Japan 1997). Tek kad ga izguraš sa staze počinio si prekršaj (Kanada 1998).

Dok postoje ponašanja koja su sama po sebi opasna bez obzira bilo posljedice ili ne. Npr. ponašanje onog idiota iz Splita Adrijan, kako već se zove, što se snimao dok vozi motor kao u GTA. Nikog nije povrijedio, nikog nije ubio, nikog nije oštetio, ali pobogu zaglavi u ćuzi. Kao što ni Schumacher ne ubi Barrichella, zar ne.

I još nešto, iako mirišem jako lošu energiju od samog starta, hajmo se ponašati kao zreli i odrasli ljudi i na taj način diskutovati. Problem što je u pitanju Schumacher?

Druže, djeca rođena kad je uzeo zadnju titulu za dvije godine postaju punoljetna, prošlo je i previše vode ispod Hendrixovog mosta u Zagrebu i Principovog u Sarajevu od tada. Valjda smo svi mi koji smo imali tu čast da gledamo F1 dok je Schumacher vozio do sada shvatili da ništa na svijetu nije samo crno ni samo bijelo. Niti si ti samo dopisnik F1pulsa, a ja samo anonimni forumaš sa tog foruma. Obojica smo puno više od toga i slojevite smo ličnosti.

Tako ni Schumacher nije samo Adelaide 1994, Jerez 1997, Rasscasse 2006, a vala ni samo Nurburgring 1995, Catalunya 1996, niti samo onaj maestralni Schumacher iz 2000-te, nego puno više od toga. Zato nam zaista ne trebaju te infantilne doskočice.

I još da kažem ovo, a budući da sam tu i lično investiran nikad mu neću zaboraviti ni posjetu spaljenom i razrušenom Sarajevu i Bosni i Hercegovini kada je donio humanitarnu pomoć. I zato mu od srca želim da dođe i do te 92-ge i najvažnije pobjede u svom životu, a nama još puno dobrih diskusija i tema na ovoj stranici.

Pozdrav svima i sretan Prvi maj :thumbs: Danas sjećamo još jednog velikana :klanjam:
Image

Is that Glock?!
You hit the wrong part of him, my friend!

Odgovor