Tehnikalije

☕ Sve teme o Formuli 1 koje ne možete smjestiti u gornje podforume.

Post

Ferrari Maniac
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 3162
S nama već: 10 god
Navija za: Scuderia Ferrari
Lokacija: Zagreb
renato2107 je napisao/la: 30.03.2020., 15:18 Ma može tim radio, ali da se izbaci sva tehnikalija prema vozaču. Smiju mu samo reći pušta ti guma, oštećeno to i to. Nema vozi ovaj mod vozi onaj, grije se ovo grije se ono, ima volan i nek mu tu pišu kritične temp, a sam nek onda odluči šta će.
Super ideja, ali od svih oblika komunikacije prema vozaču, mislim da bi ovaj s tehničke strane bilo najteže zabraniti.
Sisu (fin.)

Post

renato2107
GP3
GP3
Postovi: 759
S nama već: 9 god 2 mj
Ne vidim zašto, komunikacija se sluša i nadzire. Krenuli su jedne godine s restrikcijama, predefiniranim porukama pa je propalo jer je u sred sezone, pa kao zahtjevno vozačima. Ovako kad bi se znalo na početku sezone, onda ako je zahtjevno vozačima imati 15 mapa motora, napravi 3-4.

Post

Ferrari Maniac
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 3162
S nama već: 10 god
Navija za: Scuderia Ferrari
Lokacija: Zagreb
Zato jer poruke možeš iskomunicirati na puno načina u bolid, a teško bi bilo dokazati sa sigurnošću da se određena poruka protivi pravilima - primjer one poruke Raikkonenu kad se taj sustav provodio.
Sisu (fin.)

Post

croatic f1
Avatar
F1puls suradnik
F1puls suradnik
Postovi: 6034
S nama već: 10 god 3 mj
Navija za: najstarijeg i najmlađeg
Lokacija: Zaprešić
Mislim da su 2016. probali nešto s tim restrikcijama radio poruka, ali nije bilo pretjerano uspješno. Doduše, dosta je to bilo zbrčkano, ne sjećam se je li stvarno uvedeno usred sezone, ali znam da je vrlo brzo ukinuto. Neke instrukcije su bile dozvoljene, neke nisu, na kraju je nastao džumbus od toga i ukinuli su, mislim da je Rosberg jedini pokupio nekakvu kaznu za to.

Ne znam koliko je ukidanje team radija potrebno, ali mislim da bi doprinijelo zanimljivosti utrke u nekoj mjeri prebacivanjem većine odgovornosti na vozača. Ja bih to ovako izveo - komunikacija između momčadi i vozača svela bi se isključivo na pit boardove. Znači sve što tiče zaostataka, strategije i sličnog išlo bi preko tog starinskog načina. Vozač bi, kao i dosad, na svom ekranu u kokpitu mogao vidjeti te informacije o zaostatku i informacije o stanju bolida. Sve ostalo bi išlo preko vodstva utrke - u Formuli E trkaći direktor istovremeno šalje poruku svim vozačima kada kreće FCY, tako nešto bi uveo u F1 za sve opasne situacije na stazi, žute zastave, VSC-ove i ostalo. Momčadi bih dopustio da pošalju poruku vozaču jedino u slučaju da ima neki kvar zbog kojeg žele zaustaviti bolid prije nego nastane veća šteta. Možda bi trebalo dozvoliti nekakve instrukcije koje bi spriječile kvar, ali to opet možda otvara preveliku sivu zonu. Vozači bi i dalje imali mikrofone u kokpitima, tako da ne bismo ostali zakinuti za njihove obrade pjesama, road rage, cmoljenje o gumama i slično, a mogli bi i prijavljivati ozbiljnije stvari.

Post

Ferrari Maniac
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 3162
S nama već: 10 god
Navija za: Scuderia Ferrari
Lokacija: Zagreb
Croatic - nešto slično je i meni bilo na pameti, kad pogledaš ovo što si napisao je sličan koncept MotoGP-u! :thumbs:
Sisu (fin.)

Post

croatic f1
Avatar
F1puls suradnik
F1puls suradnik
Postovi: 6034
S nama već: 10 god 3 mj
Navija za: najstarijeg i najmlađeg
Lokacija: Zaprešić
Pa vjerojatno nam i zbog MotoGP-a ukidanje team radija zvuči kao dobra ideja :mrgreen: Otprilike je to to, znači komunikacija isključivo preko pit boarda (imaju sad oni one neke kratke poruke, ali to je praktički zanemarivo), jedino bi F1 vozači raspolagali s puno više informacija, što je opet sasvim logično s obzirom na puno više stvari na koje se u bolidu može paziti. Kažem, zadržao bih nekakav oblik glasovne komunikacije samo iz sigurnosnih razloga.

Post

Har Kl
Formula 1
Formula 1
Postovi: 4105
S nama već: 7 god 11 mj
Navija za: Mercedes

Post

hattrick
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 3913
S nama već: 10 god 3 mj
Navija za: Vettel
Lokacija: Topusko
Kontakt:
How Formula 1 Cars Boil Rubber --- link za video

_________________
_________________



Bolje pet do dvanaest nego ni jednu poslje jedan. slika

Post

zelot
Formula 1
Formula 1
Postovi: 2622
S nama već: 9 god 8 mj
Sta mislite kako bi bilo da f1, kao moto gp, nema retrovizore? Mislim, ono sto f1 ima je mnogo daleko od retrovizora. 112p rezolucija, ako, na max 0.2 sec, na skic

Post

AlkY
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 3819
S nama već: 8 god 1 mj
Navija za: McLaren
Lokacija: Gorski kotar
Vjerojatno vise stete nego koristi haha.
Korist nama gledateljima bi bila da kod pretjecanja ovaj ispred nezna sta ovaj iza smjera , i to je prakticki to.

Sve ostalo je minus , naravno radi sigurnosti. Dogadalo bi se vjerojatno vise puno tezih incidenata , kod blue flaga bi bilo s*anja itd itd :D
slikaslika slika

Post

OffLiberyMedia
Avatar
Karting
Karting
Postovi: 91
S nama već: 5 god 11 mj
Navija za: Da Massi dobije otkaz
U moto GP se vozač okrene i pogleda... Kako misliš izvest F1 bez retrovizora? Pobogu...
Nikome ne želim da dobije otkaz osim Michael Masiju.

Post

zelot
Formula 1
Formula 1
Postovi: 2622
S nama već: 9 god 8 mj
Ha ma krivo sam se izjasnio ali dobro, ne ide

Pomislio sam na paralelu moto gp i f1, znaju po osjecaju gdje je tko i onaj iza bi morao vise pazit ali ne ide.. kako je kolega spomenuo, plave zastave itd..

Eventualno bi im mogli male kamerice ugradit i ekrancice u kokpit pa bi imali bolju preglednost. To bi bilo bolje od ovih klasicnih...

Post

hattrick
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 3913
S nama već: 10 god 3 mj
Navija za: Vettel
Lokacija: Topusko
Kontakt:
Bolje pet do dvanaest nego ni jednu poslje jedan. slika

Post

hattrick
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 3913
S nama već: 10 god 3 mj
Navija za: Vettel
Lokacija: Topusko
Kontakt:


Za sve one koji ne vjeruju da će baterije potpuno zamjeniti tehnilogiju koja se zasniva na gorivima gdje se energija oslobađa izgaranjem (akumulacija energije u kemijskim vezama). Osobno nevjerujem da će se to skoro desiti, te da će propasti ideja EV vozila čim zaživi široka potrošnja. Unapređena verzija Wankel motora.
Bolje pet do dvanaest nego ni jednu poslje jedan. slika

Post

Slavenowsky
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 2554
S nama već: 10 god 3 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: ŠveCka


Moglo bi se reci totalno 3 razlicite filozofije. Ova sezona će biti jako zanimljiva.
👤 1952, 1953, 1956, 1958, 1961, 1964, 1975, 1977, 1979, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2007...
🏎 1961, 1964, 1975, 1976, 1977, 1979, 1982, 1983, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2007, 2008...

Post

Pastor
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 3812
S nama već: 7 god 2 mj
Navija za: Seb
Haas je sve utrpao naprijed u sidepode, nazad jako uzak. McLaren uski sidepodi od početka, a većinu radijatora utrpali u gornji usisnik, kao i lani, i slično kao i Alpine od prošle godine. Ali zato imaju najveće otvore pozadi kod auspuha. Aston Martin srednje široki sidepodi naprijed, i takvi se nastavljaju prema kraju bolida. Ali imaju najveći undercut, i jedini su za sada iskoristili novo pravilo o škrgama. Pozadi je skoro potpuno zatvoren.

Zanimljivo mi je da su sa krilima već svi otprilike isti. Nos se spaja sa drugim elementom. I zadnja krila su otprilike ista kod sva tri bolida.

Post

Slavenowsky
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 2554
S nama već: 10 god 3 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: ŠveCka
Opet zanimljiv koncept zadnjeg dijela kod dva tima koji koriste iste (Mercedes) motore. McLaren ima svoju filozofiju što je I pohvalno, za razliku od AM koji uvijek nastoji da bude kopija Mercedesa.

AM za razliku od McLarena ima duzi medjuosovinski razma, sto im omogucava bolju aerodinamicku ucinkovitost, to je inace filozofija Mercedesa, ali eto, sad za sad lijepo izgledaju.

Mozda McL odozgo izigleda ljepsi, ali sa bocnih strana AM.
👤 1952, 1953, 1956, 1958, 1961, 1964, 1975, 1977, 1979, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2007...
🏎 1961, 1964, 1975, 1976, 1977, 1979, 1982, 1983, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2007, 2008...

Post

Pastor
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 3812
S nama već: 7 god 2 mj
Navija za: Seb
Međuosovinski razmak je ograničen od ove godine, a svi su tu bili u 10-ak cm... A što se tiče kopiranja, uvijek? Pa kopirali su bolid za 2020. godinu, sa namjerom da bude samo za tu godinu, jer su ova pravila trebala doći prošle godine. A ta kopija bi im uštedila vrijeme da se fokusiraju na novi pravilnik.
A inače, ranijih godina su više naginjali na Red Bullov koncept. Ne bih se iznenadio da i ove godine sličniji bude Red Bullu nego Mercedesu...

Za ovu godinu su sami uradili prednji ovjes, a pozadi su uzeli komplet od Mercedesa, jer mjenjač su svakako htjeli uzeti, a vrijeme im nije dozvoljavalo da dizajniraju novi ovjes oko Mercedesovog mjenjača.

Osim ovih aerodinamičkih rješenja, zanimljivi su i ovjesi. McLaren je tu bio puno hrabriji nego sa aerodinamikom. Naprijed pull-rod, a nazad-push-rod, što je suprotno onome što su svi imali prošle godine.

Post

hattrick
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 3913
S nama već: 10 god 3 mj
Navija za: Vettel
Lokacija: Topusko
Kontakt:
Jedan od "insajdera" je rekao da će ove godine dva tima imati poprilično radikalni dizajn koji će dignuti obrve mnogima... možda je jedan od njih baš AM.

Za sada od svih predstavljnih bolida AM ima najkompleksniji dizajn, možda zbog toga što su prošlu godinu komotno bacili na razvoj ovog današnjeg bolida, volio bih da je upravo to tim koji će iznenaditi ove godine.

Najzanimljivija analiza koju sam našao na netu je od bivšeg Mercedesovog aerodinamičara koji je nakon 2020 postao freelancer po pitanju aerodinamike za sve koji traže njegove usluge (u svim serijama).



Bolje pet do dvanaest nego ni jednu poslje jedan. slika

Post

senna66 Verified
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 7775
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Odlična analiza. Baš mi je intersantno koliko različite ideje imaju ta dva bolida.
slika
Odgovori
👀 Registriraj se Prijavi se ⚡