


Nakon jedne od najboljih utrka sezone u Velikoj Britaniji, dobili smo vikend pauze da se ohladimo do nove utrke. Bit će to već 11. od 21 utrke u 2019., 78. izdanje VN Njemačke, 64. put kao dio prvenstva. Ova je utrka dio kalendara Formule 1 skoro od njezinog samog početka, a samo je nekoliko puta nije bilo u kalendaru - nažalost, to se najčešće događa u zadnjih nekoliko godina pa tako ni ove godine ne znamo hoćemo li VN Njemačke dogodine gledati u kalendaru.
Prošle se godine ovdje lomilo prvenstvo - umjesto da Vettel poveća vodstvo u ukupnom poretku, na kraju je Lewis Hamilton preuzeo vodstvo koje do kraja nije ispustio. Ove godine nažalost nema velike borbe na tom polju - Hamilton s komfornih 39 bodova prednosti ispred Bottasa polako grabi ka svom šestom naslovu u karijeri, međutim, ono što nas svakako može veseliti je potencijalni treći nastavak okršaja između Maxa Verstappena i Charlesa Leclerca, dvojca koji je u prošle dvije utrke donio najviše uzbuđenja te razveselio sve fanove sjajnim "teaserom" budućnosti Formule 1.
Ovako izgleda Hockenheimring, jedina njemačka staza na kojoj se u zadnjih nekoliko godina vozi Formula 1:

Osnovne brojke:
Dužina staze: 4.574 km
Dužina utrke: 306.458 km (67 krugova)
Broj zavoja: 17
Rekord kruga (iz utrke): 1:13.780 - Kimi Räikkönen, McLaren, 2004.
Apsolutni rekord kruga: 1:11.212 - Sebastian Vettel, Ferrari, kvalifikacije 2018.
Ukratko o povijesti VN Njemačke:
Prva VN Njemačke u povijesti vožena je još 1926. na berlinskom AVUS-u, ludoj 8.3 km dugoj stazi s dva ogromna pravca i dva okretišta koja su službeno četiri zavoja. Godinu kasnije utrka seli u "zeleni pakao", na legendarni Nordschleife. Ta je 22.8 km duga staza bila druga najduža u povijesti F1, a u tom je zloglasnom izdanju ostala u kalendaru sve do 1976. i nesreće u kojoj je svijet zamalo prerano ostao bez nedavno preminule legende, Nikija Laude.
Prva službena VN Njemačke vožena je 1951. na Nordschleifeu, a kao i godinu ranije u neprvenstvenoj utrci, pobijedio je Alberto Ascari u Ferrariju. Utrka je, osim 1955. kad nije održana i 1959. kad je jedini put u sklopu prvenstva vožena na AVUS-u, sve do 1970. vožena samo na Norschleifeu, uz napomenu da je 1960. VN Njemačke bila utrka Formule 2 te je vožena na kraćem Sudschleifeu.
1970. se prvi put vozilo na Hockenheimu koji je tada izgledao puno drukčije nego danas. Nordschleife se vratio godinu kasnije, ali je nakon spomenute 1976. zauvijek otišao u povijest. Hockenheim postaje jedini domaćin VN Njemačke sve do 2008., a iznimka je bila 1985. kad je utrka vožena na potpuno novom Nürburgringu. Nürburgring je od 1984. s prekidima bio dio F1 kalendara, međutim ne kao VN Njemačke, već kao VN Luksemburga ili VN Europe. 2007. zbog sukoba oko prava na ime Nürburgring nije mogao ugostiti VN Njemačke, već su tek 2009. mogli ugostiti utrku pod tim imenom. Tad je već krenuo ugovor po kojem su se Hockenheim i Nürburgring mijenjali za domaćinstvo svake dvije godine - Hockenheim je imao parne, a Nürburgring neparne godine. Nürburgring je nažalost ostao bez sredstava pa je tamo posljednja utrka vožena 2013., a 2015. i 2017. uopće nije bilo VN Njemačke. Upitna je bila i 2019., no Hockenheim je uspio dogovoriti jednokratni ugovor i za ovu neparnu godinu. Utrka za 2020. nije sigurna.
Najviše pobjeda ovdje imaju Michael Schumacher i Lewis Hamilton, obojica su na ovoj utrci slavili 4 puta. Hamilton bi tako mogao postati rekorder VN Njemačke pobijedi li u nedjelju, a također bi se dodatno približio Schumijevom rekordu u ukupnim pobjedama - već sad s 80 kasni samo 11 pobjeda. Od momčadi je uvjerljivo najbolji Ferrari s 21 pobjedom, no zadnja je bila još 2012. Drugi najbolji je Williams s 9 pobjeda.
Najznačajniji događaji s VN Njemačke:
1951. Prva VN Njemačke u sklopu prvenstva i prva pobjeda u karijeri za Alberta Ascarija.

1953. Peta i posljednja pobjeda u karijeri za Giuseppea Farinu, prvog F1 prvaka u povijesti.
[ link do slike ]
1957. Legendarna vožnja Juana Manuela Fangija kojom je Argentinac uzeo svoju 24. i posljednju pobjedu u Formuli 1 te osvojio svoj 5. i posljednji naslov prvaka vozeći za Maserati, čime je ujedno postao i najstariji F1 prvak s 46 godina i 41 danom. Fangio je startao s pole positiona, ali je za razliku od rivala iz Ferrarija planirao pit stop. Pit stop je bio katastrofalan, mehaničar je uspio izgubiti maticu čije je traženje trajalo preko pola minute, stoga je Fangio nakon 30 sekundi vodstva u 13. od 22 kruga imao 48 sekundi zaostatka za drugoplasiranim Collinsom. Niti to nije zaustavilo Fangija u pohodu na pobjedu i naslov, 9 puta je srušio rekord staze i u 21. krugu prestigao Collinsa i Hawthorna. Nakon utrke je izjavio da nikad prije nije vozio tako brzo i da vjerojatno više nikad neće moći.
https://www.youtube.com/watch?v=6c0Edbb8ELU
1959. Jedina prvenstvena utrka na AVUS-u vožena je po, s obzirom na konfiguraciju staze, prikladno posebnom formatu. Utrka je vožena u dva dijela od 30 krugova, a konačni su rezultati dobiveni zbrajanjem vremena. Takvih je slučajeva bilo i kasnije u F1, no to su bile prekinute utrke zbog kiše ili nečeg sličnog, dok je za ovu utrku unaprijed dogovoreno da će biti dvodijelna. Pobijedio je Tony Brooks u Ferrariju ispred dvojice američkih timskih kolega, Gurneyja i Hilla.

1973. Još jedna legenda na Nordschleifeu ostvaruje posljednju pobjedu u karijeri - Jackie Stewart je te godine osvojio treći i posljednji naslov, a u Njemačkoj je osvojio tada rekordnu 27. pobjedu u karijeri. Rekord je srušio Alain Prost 14 godina kasnije u Portugalu.
https://www.youtube.com/watch?v=AzKDeqn-tx4
1976. Posljednja utrka na zloglasnom Nordschleifeu. Velika nesreća Nikija Laude bila je kap koja je prelila čašu za opasnu stazu - Lauda se uoči utrke najviše zalagao za prestanak održavanja utrka na toj stazi te je htio da vozači bojkotiraju utrku. Nažalost, u tome nije uspio te je u utrci upravo on teško stradao. Ipak, svi znamo za njegov čudesni oporavak i povratak na stazu samo nešto više od mjesec dana nakon nesreće. U utrci je pobijedio njegov glavni rival James Hunt.
https://www.youtube.com/watch?v=piFtNVh-JSA
1977. Uz tu se utrku veže legendarna priča o Hansu Heyeru. Pobijedio je Niki Lauda.
1982. Iako je bio sigurniji od Nordschleifea, Hockenheim nije bio nimalo bezopasna staza. Jedna od njezinih žrtava bio je Didier Pironi - dotadašnji favorit za naslov je u kvalifikacijama doživio nesreću koja mu je završila trkaću karijeru. U kišnim i uvjetima smanjene vidljivosti velikom je brzinom naletio na sporog Alaina Prosta te je njegov Ferrari poletio u zrak. Nesreća je bila vrlo slična fatalnoj nesreći Pironijevog timskog kolege Gillesa Villeneuvea koji je stradao u Zolderu nekoliko mjeseci ranije.
Iz utrke najviše pamtimo kikboksački okršaj Nelsona Piqueta i Elisea Salazara nakon što je Salazar iz utrke izbacio tad vodećeg Brazilca. Pobjedu je na kraju po prvi put u karijeri odnio Patrick Tambay u Ferrariju.

1986. Nelson Piquet i Ayrton Senna "na parama" prvi stižu do cilja, dok dva McLarena, Rosberg i Prost nisu bili te sreće. Rosberg je bio odmah iza vodećeg Piqueta, dok je Prost bio iza Senne. Obojica su ostali bez goriva u zadnjem krugu. Prost je dao sve od sebe da bolid prođe preko ciljne crte, ali nije uspio te je klasificiran kao šesti.
https://www.youtube.com/watch?v=ZXN-EbC4wbk
1995. Prva pobjeda domaćeg vozača na VN Njemačke - riječ je naravno o Michaelu Schumacheru.
[ link do slike ]
1997. Gerhard Berger osvaja svoju i Benettonovu posljednju pobjedu u Formuli 1.
https://www.youtube.com/watch?v=DYG687mlSc0
2000. Emotivna prva pobjeda u karijeri za Rubensa Barrichella, i to nakon starta s 18. mjesta, trećeg najnižeg mjesta u povijesti s kojeg je ostvarena pobjeda.
https://www.youtube.com/watch?v=NQwVGMY7oq8
2002. Prva utrka na potpuno novoj konfiguraciji staze, pobijedio je Michael Schumacher. Bila je to posljednja utrka za Arrows, momčad s najviše GP vikenda bez pobjede (394).
2009. Mark Webber s pole positiona stiže do svoje prve pobjede u karijeri. Bila je to prva VN Njemačke na Nürburgringu još od 1985.
2010. "Okay, so, Fernando is faster than you. Can you confirm you understood that message?" - ta je radio poruka upućena Felipeu Massi definitivno obilježila VN Njemačke 2010. Ferrari je koštala 100 000 dolara s obzirom na to da su tad timske naredbe još uvijek bile zabranjene upravo zbog Ferrarijevih predstava iz 2002.
https://www.youtube.com/watch?v=aTv0xuAdu4s
2012. Fernando Alonso osvaja svoj 22. i posljednji pole position u Formuli 1 u kišnim kvalifikacijama. Dan kasnije uspijeva obraniti taj pole position te ostvaruje svoju 30. pobjedu u karijeri. Vettel ciljem prolazi drugi, ali zbog ilegalnog pretjecanja Buttona dobiva kaznu od 20 sekundi i pada na peto mjesto.
https://www.youtube.com/watch?v=126wGMgDcpU
2018. Vjerujem da se svi, a pogotovo navijači Vettela i/ili Ferrarija, dobro sjećaju prošlogodišnjeg izdanja VN Njemačke. Vettel je vodio veći dio utrke nakon starta s pole positiona, dok se Hamilton nakon problema u kvalifikacijama morao probijati s 14. mjesta. Činilo se da će Vettel pobjedom povećati vodstvo u ukupnom poretku, ali kiša koja počinje padati u 44. krugu mijenja sve - u 52. krugu režiser naglo prebacuje kadar na izletnu zonu zavoja 12 u kojoj zabijen u zid stoji Sebastian Vettel. Pobjedu i vodstvo u prvenstvu na kraju uzima Hamilton zahvaljujući Jamesovoj intervenciji i milosti sudaca kod kontroverznog neulaska u boks.
Ako se može vjerovati Googleovoj prognozi, i ove nedjelje bi kiša mogla začiniti utrku...


Gume koje su momčadi odabrale za vikend (Pirelli je odabrao C2, C3 i C4):
https://www.formula1.com/content/dam/fo ... /image.jpg
Satnica je klasična europska:

Ostatak prepuštam našem dežurnom nadopunjivaču
