Hamilton vs. Leclerc

Analiza

Andro Rak

Prije 8 mjeseci 2 min 15 komentara

Kroz prizmu taktike i odabira guma za završetak utrke u Meksiku sve se svelo na medium ili hard. Što odabrati ovisi o postavkama bolida, pretpostavljenoj potrošnji guma i slično. Svaka od ekipa ima simulacijski softver pomoću kojih provjerava ogromne količine podataka koje će na kraju dovesti do jedne konačne odluke. Naravno, puno je parametara u igri, ali čini se da se u Ferrariju od hrpe podataka znaju pogubiti pa možemo izreći klasičnu izreku da ponekad od šume ne vide stablo.

Međutim, najlakše je biti general nakon bitke, s obzirom na njihovu povećanu potrošnju guma zaista je bilo teško za odlučiti koja je bolja opcija za njih te kolika će točno biti degradacija guma. Međutim, izgleda da su kao i u dosta slučajeva, ponovno pogriješili.

Ako pogledamo Leclercov i Hamiltonov prvi stint, vidimo kako je Leclerc bio nešto brži te je produžio svoj stint do 31. kruga utrke za razliku od Hamiltona koji je otišao u boks nešto ranije, točnije u 24. krugu.

Hamilton je zahvaljujući ranijem zaustavljanju u boksu te kasnijem, možemo reći za njega sretnijem, red flagu smanjio zaostatak za Leclercom sagledavši čisti race pace, a nakon crvene zastave je pokazao odličan i konstantan ritam uz povremeno sporije krugove zbog hlađenja bolida (žuti markeri iznad linije tempa u zadnjem stintu). S druge strane Leclerc se mučio sa zagrijavanjem guma zbog čega nije ispunio maksimalni potencijal bolida u stintu nakon crvene zastave.

Temeljem kratke i brze analize nakon utrke nije teško za pretpostaviti kako bi ipak odlazak na medium bio adekvatnija opcija za Ferrari, pogotovo za u Meksiku bržeg Leclerca, dok je Sainz s druge strane imao podosta lošiji race pace od svog momčadskog kolege kroz sve stintove utrke.

Pretpostavka je kako Sainz i s mediumom ne bi imao šanse za bolji plasman u utrci dok bi Leclerc vjerojatno bio u borbi s Hamiltonom za drugu poziciju.

Andro Rak


Odgovor

15 komentara

  1. Fernando Alonso
    junior Prikaži

    Hamilton odlican. Na iskustvo izdominirao Russella, a također i pokazao malo neustrasivog mladog Lewisa iz ranih dana u Mclarenu s onim pretjecanjem Leclerca.
    Također Leclerc opet na razini kao na pocetku sezone…odlicna voznja sa ostecenin krilom.



    11
    11

    0
  2. Ferrari
    sisavac Donator Prikaži

    Ovo sumira odluku

    najlakše je biti general nakon bitke, s obzirom na njihovu povećanu potrošnju guma zaista je bilo teško za odlučiti

    Ne branim ih, i stvarno imaju vrlo cesto blesave odluke, ali ova je bila ok.
    Bili su u boxu 2-3 kruga proje RFa i imali su samo set koristenih M guma. Znamo svi da trose gume vise od svih i ostanak na H gumama je u tom trenu bila logicna odluka.
    Mozda jest bila ziheraska. Ali zamislite scenarij da su presli na M nakon RFa, i da je Leclerc poderao gume par krugova prije kraja i na kraju zavrsio npr. 7. Opet bi bilo drvlje i kamenje o slampavim talijanima i njihovoj glupoj strategiji.



    9
    9

    0
    • F1puls Portal
      Sarma Donator Prikaži

      Nije poderao gume u prvom stintu 31 krug s oštećenim krilom gdje je gubio desetinku i težim bolidom…

      Ferrari je doslovno uvik sporiji na H gumi, uopće nisu imali šta izgubit, a imaš novi M ili star krug, dva… i lakši bolid logično…

      Tako da nije logična odluka nego još jedna amaterska greška, to ne znači da bi Charles dobio Lewisa, ali opet u najgorem slučaju bi bio 3.

      Uglavnom, pičkasta strategija.



      3
      0

      3
      • Audi
        Alonso1983 Prikaži

        Nitko ne razmišlja da bi sa tim m gumama dobar dio drugog stinta bio brži nego na h gumama pa i ako bi u zadnjih par krugova gubio valjda bi nešto i dobio u ondosu na h gume kroz 30 krugova.


        0
        -2

        2
  3. Mercedes
    Har Kl Donator Prikaži

    Smatram da odluka Mercedesa da stave meduim gume nakon RF nije proizvod neke genijalnosti. Više se radilo o tome da oni imali izbor ili da nastave na Hard gumama starim 10 krugova ili da stave Medium gume koje su korištene 1 krug. Hamilton je uspio na vrijeme preteći LeClerca pa je mogao upravljati sa gumama na način koji je njemu odgovorao i zato su mu gume trajale. S druge strane, Russell nije uspio preteći Sainza i tu se mogla najbolje vidjeti trajnost medium guma.
    Također smatram da je Ferrari kojim slučajem izašao na medium gumama, da bi izgledali kao “sitting ducks”. Nije sve crno bijelo, nekad se taktika mora prilagoditi situaciji, jer nemaš boljih opcija.



    12
    10

    2
    • Dan Gurney
      Crash Donator Prikaži

      Ovo je jako dobro sumirano obzirom na vidjeno.
      Ferrari na H gumi bez obzira koja je komponenta uvijek sporiji od konkurenata a one mekse pojede redovito prije konkurencije.
      Ono jos sto me nekad smeta jer mislim da nije uvijek na svakoj stazi tocno je to da vecina razmislja

      ako je moga sa 100 kila goriva 30, moze sa praznim 40 krugova

      Uglavnom, potpis 👍🏻



      4
      4

      0
    • Audi
      Alonso1983 Prikaži

      Da, ali je isto tako kroz 31 krug napravio preko 8 sekundi naspram Lewisa u orvom stintu. Na tim gumama je barem bio brz. Sve ovidmsi koliko su te gume bile koristene.


      0
      -2

      2
      • Carlos Sainz 55
        2CV6 Prikaži

        Leclerc je napravio 8 sec zahvaljujuci tome što mu je leđa cuvao Sainz, kojeg Lewis nije uspijevap preci .. pa je vidjevši da iako je brži ne može naprijed otišao prvi ( od vodecih) na zamijenu guma ..iako je vjerovatno to mislio uciniti zadnji s obzirom kako ih Merc troši. Sainz je imao lošiji race pace (od Leclerca) jer je dobar dio trke vodio odbrambeni rat i time kompromitovao idealni prolazak kroz krivine a samim tim i vremena po krugu.



        7
        5

        2
        • Kimi Raikkonen
          drstrain Prikaži

          Koju utrku si ti gledao? Ham nije ni u jednom trenutku bio ni blizu da napadne Sainza do red flaga, kakav obrambmeni rat i kompromitiranje zavoja?



          1
          -2

          3
        • Audi
          Alonso1983 Prikaži

          I ja gledam što pise. Ham uopće nije ni imao pokusaja napada na Sainza i bio par sekundi iza cijeli vrijeme. Na midium gumama je Ferrari mogao parirati Mercedesu i to je to. A to što oni nikad nemaju extra set guma kad im zatreba to je pitanje za njih što rade da konkurencija ima uvijek nekakvu opciju a oni ne.



          2
          0

          2
        • Carlos Sainz 55
          2CV6 Prikaži

          drstain i Alonso 1983 ..vjerovatno ste bili na pauzi od 11 – 24 kruga .



          4
          3

          1
        • Kimi Raikkonen
          drstrain Prikaži

          hahaha pa Sainz se doslovno nije morao niti pomaknuti sa racing linea, kakav je to napad..
          to sto se Hamilton vozio nekoliko krugova u drsu ne znaci da je kompromitirana Sainzova vožnja, uostalom pogledaj utrku ponovno



          1
          1

          0
        • Audi
          Alonso1983 Prikaži

          2cv6 ono što ti spominješ se svakako događalo u obranama protiv Russela. Sa Hamiltonom nisam vidio ni jedan ozbiljan napad dok se vozio iza Sainza. Ne kužim što se događalo u tim krugovima? Uostalom Sainz se zna pomjerati na kočenju na što se i na ovoj utrci žalio Russel. No to je njegov izbor. Svako skretanje sa trkaće linije je gubljenje vremena to zna ptica na grani no kao sto sam rekao u prvom dijelu utrke se Ham većinu vremena držao na sekundu do dvije i jedno vrijeme bio u drs u . No ništa spomena vrijedno da je time Sainz gubio vrijeme. Sa Russelom je bilo drugacije…



          1
          0

          1
        • Bernie Ecclestone
          Dani Donator Prikaži

          Nije ni mogao napasti sa onako malim top speedom iako je čitavo vrijeme bio na repu Sainza.



          1
          1

          0
        • Kimi Raikkonen
          drstrain Prikaži

          haha ma bitno da si zalijepio minus, ko šiša činjenice


          0
          -1

          1

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.