Velika Nagrada Monaka je zasigurno najpoznatija utrka u F1 te dio Trostruke Krune motosporta, uz Le Mans te Indy 500. Prestiž, luksuz, tradicija, jahte, sve su to pojmovi koje vežemo uz utrku u Kneževini. No isto tako utrke u Monaku, točnije u kotaru Monte Carlo, su nerijetko procesija u kojoj se gotovo sve riješi u kvalifikacijama dan prije, što ipak ne sprječava ljude da dođu i gledaju procesiju, uz naravno jako visoke cijene na vikendu u Monaku. No ipak koji put donese i poneka iznenađenja te utrka bude zanimljiva, kao što je bila 1996 godine. Uz kaos, puno odustajanja, donijela nam je i neočekivanog pobjednika.
1996. godina nam je donijela ogromnu dominaciju Williamsa čiji su se vozači međusobno borili za naslov do kraja prvenstva, dok je Schumacher u svojoj prvoj sezoni za Ferrari uspio ostvariti 3 sjajne pobjede unatoč lošem Ferrariju. U Monako je Damon Hill došao s prednošću naspram Jacquesa Villeneuvea, a uz te godine dominantan Williams imao je jako velike šanse ponoviti uspjeh svog oca Grahama i pobijediti u Monaku. Naravno, tu se nešto pitalo i mladog Jacquesa koji je već u prvoj sezoni pokazao izniman potencijal i talent, a i Michael Schumacher kao dvostruki svjetski prvak i branitelj naslova nikad nije za otpisati unatoč lošem Ferrariju. U kvalifikacijama se istaknuo Michael Schumacher koji je ostvario pole position 0.510 sekundi ispred Damona Hilla unatoč zaostatku od 0.219 sekundi u drugom sektoru. Vrhunski posao Michaela Schumachera u Monaku za upravljačem Ferrarija koji je bio bliži Alfi Romeo Arni nego Propetom konjiću na bolidu. Top 5 su zaokružili Jean Alesi, Gerhard Berger i David Coulthard, dok je Jacques Villeneuve kvalifikacije završio tek na 10. mjestu. A gdje je naš iznenadni heroj završio kvalifikacije? Tek na 14. mjestu, što je bilo razočaranje za njega i momčad. No bodovi se skupljaju u nedjelju, što nikad nije bilo istinitije nego u njegovom slučaju.
Utrka nije još ni počela, a nedjelja nam je već donijela kaos. U zagrijavanju za utrku natopljeno kišom Lamy, Diniz i Fisichella su izletjeli sa staze ali bez štete, što se nije moglo reći za Hakkinena i Monterminija koji su oštetili bolide, dok je Jean Alesi doživio puknuće gume, ali je uspio doći do boksa. Kaosu tu nije bio kraj budući da je u krugu za zagrijavanje Montermini u Fortiju ponovno oštetio bolid i to na izlasku iz tunela, što je značilo za njega kraj obzirom da Forti nije imao rezervni bolid. Utrka je konačno krenula, a kaos i nered su se rasplamsali. U prvom zavoju je svoju utrku završio Jos Verstappen koji se na kiši natopljenoj stazi odlučio za slickove u nadi da će se staza osušiti, a odmah nakon njega su se Minardijevi Fisichella i Lamy pri izlasku iz prvog zavoja dotakli i poslali jedno drugo na raniji tuš, a momčad na ranije pakiranje kovčega. Odustajanje u prvom krugu nije mogao izbjeći ni Michael Schumacher koji je u pokušaju vraćanja pozicije od Damona Hilla oštetio bolid u zidu kod Lower Mirabeaua, a Rubens Barrichello se izvrtio u Rascasseu. Nakon 5 krugova ostalo je samo 13 bolida na stazi obzirom da su se odustajanjima pridružili Katayama, Rosset i Diniz, a u 10. krugu zbog problema s mjenjačem utrku završava i Gerhard Berger. Sljedeći 21 krug je sve proteklo relativno mirno, a onda U 31. krugu Martin Brundle se izlijeće i pridružuje se listi palih vozača toga vikenda. Naš anonimni junak u tom kaosu lagano napreduje prelazeći Irvinea i Hakkinena i savršeno pogođenim prelaskom na slickove.
Na vrhu se odvija borba između Alesija i Hilla u kojem sjajnim prelaskom na slickove Hill prelazi Alesija na gumama za kišu te počinje graditi prednost. Iako je imao sve u svojim rukama, u 40. krugu uljna pumpa na njegovom bolidu otkazuje poslušnost na izlazu iz tunela i gasi Damonove nade da će kao i otac ostvariti pobjedu u Monaku. Vodstvo u utrci preuzima Alesi i sljedećih 20 krugova uživa u prednosti sve dok njegov ovjes nije odlučio u 60. krugu završiti utrku Francuzu. Vodstvo preuzima naš anonimni junak kojem za vratom puše David Coulthard u Schumacherovoj kacigi koju je posudio od Nijemca (Škot je imao problema s magljenjem vizira kacige a Schumacherova kaciga je imala sustav protiv magljenja vizira). Odustajanjima nije bio kraj, a sudar dva svijeta se dogodio u 66. krugu. Jacques Villeneuve se u Mirabeau u 66. krugu zabija u Badoera koji je bio u 60. krugu utrke te se mučio s elektronikom svog Fortija. Iako je odrađeno 75 od 78 krugova zbog tadašnje granice od 2 sata koliko je maksimalno trajati utrka, bogovi F1 su odlučili još malo začiniti utrku. Irvine se izvrtio na istom mjestu na kojem je njegov momčadski kolega odustao i u pokušaju povratka na stazu, u njega se u 70. krugu(68. Irvineovom) zabijaju finski imenjaci Hakkinen i Salo. Do kraja utrke u 74. krugu Frentzen odlazi u boks i odustaje. Utrku na kraju završavaju naš anonimni junak u Ligieru koji ostvaruje svoju prvu i jedinu pobjedu, dok su mu društvo na podiju činili Coulthard u McLarenu i Herbert u Sauberu, zbog čega se može doći do zaključka da je za podij na toj utrci bilo potrebno samo završiti utrku. A tko je naš anonimni junak? U pitanju je Olivier Panis, Francuz koji je svojom jedinom pobjedom u karijeri donio i posljednju pobjedu Ligieru, mnogima dragoj francuskoj momčadi. To je bila prva pobjeda Francuza u francuskom bolidu u Monaku nakon 66 godina čekanja te prva pobjeda za motor Mugen-Honda.
Iako su utrke u Monaku u gotovo svakom slučaju procesija, nekad se zna dogoditi i utrka o kojoj svi pričaju i koja se ne zaboravlja tek tako. Naravno za takvo što se treba mnogo toga poklopiti, ali upitno je bi li i to pomoglo obzirom da se F1 promijenila jako puno od 1996. godine i na neke stvari bi se svakako drugačije reagiralo, pogotovo po pitanju sigurnosti. Dok pišem ovu kolumnu, pada mi na pamet da bi Liberty Media i Netflix doživjeli u najmanju ruku ogromno oduševljenje na jednu ovakvu utrku u Monaku sljedeći vikend. Zamislite samo, ogromna kiša uzrokuje odustajanja gotovo svih vozača, čak i velikih imena kao što su Verstappen, Leclerc i Hamilton, a onda na podiju nakon utrke vidite Albona na prvom mjestu, Strolla na drugom i Zhoua na 3. mjestu. Vjerujem da bi Domenicali, Liberty Media i Netflix zadovoljno trljali ruke i muzli bi tu utrku do iznemoglosti.
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ja bih bio zadovoljniji sa:
1. Kevin Magnussen
2. Nico Hulkenberg
3. Yuki Tsunoda
Hvala, Ante. 👍
0
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Tamo je oduvijek bilo neočekivanih pobjednika.
Trintignant, Panis, Beltoise i Trulli su svoje jedine pobjede ostvarili u Kneževini (Trintignant dvije), Depailler jednu od svoje dvije.
Patrese je pobijedio u ludnici 1982.
S druge strane, Mansell, Clark, Piquet i D.Hill nemaju pobjedu u Monacu.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
….
Eto, zašto je MS No.1 svih vremena😉
9
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
0,729s nadoknađeno za 36s vožnje vrludavim uličicama Kneževine, u trećem sektoru.
I to protiv neuporedivo boljeg i bržeg bolida, čiji je vozač ostao unezvijerenog pogleda, te mu ništa nije bilo jasno…..
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ja bi volio da pobjedi Leclerc.
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Kakva je to utrka bila za pamtit 100godina ,tesko ce se tako nesto desit opet u monacu .
Nadajmo se za vikend da je alonso na pole-u 😀
1
0