Iako je La Gazetta dello Sport prenijela informaciju da Red Bull Ford neće dobiti status novog proizvođača za 2026. koji sa sobom donosi razvojne i financijske povlastice u odnosu na postojeće proizvođače, Motorsport.com piše kako se ipak radi samo o manjem smanjenju povlastica.
Službeni naziv motora koji pogoni Red Bullove i AlphaTaurijeve bolide od prošle sezone sadrži Red Bull Powertrains (RBPT), no te motore i dalje samostalno proizvodi Honda.
Iz Red Bulla su naglašavali kako je poveznica između RBPT-a i Honde minimalna, baš kao i pristup njihovom intelektualnom vlasništvu, no konkurenti su bili skeptični oko toga i tražili su da im se ne dodijele prava novih proizvođača.
Pravila omogućuju dodjelu statusa parcijalnog novog proizvođača sa smanjenim povlasticama, a RBPT bi prema njima trebao izgubiti samo dio financijskih povlastica. RBPT trenutno sastavlja baterije za Hondine motore, a kako FIA u pravilima u obzir uzima “prijašnje iskustvo proizvođača pogonskih jedinica s ERS sustavima Formule 1 i potencijalno posjedovanje značajnog recentnog intelektualnog vlasništva”, RBPT ne bi trebao dobiti puni status novog proizvođača.
Red Bull Ford time bi izgubio samo 10% financijskih povlastica na temelju kategorije o ERS-u jer ostatak kategorija otpada na infrastrukturu (40%) i motore s unutarnjim izgaranjem (50%). Konkretno, imat će po milijun dolara manji dozvoljeni budžet od Audija za 2023. i ’24., pola milijuna manje za ’25. te 1.5 milijuna dolara manje u kapitalnim troškovima u te tri godine. Audi kao novi proizvođač može koristiti dodatnih 10 milijuna dolara ove i iduće godine, 5 milijuna 2025. te 15 milijuna dolara za kapitalne troškove.
Pravila za dobivanje povlastica u pogledu razvoja, definirana sportskim i tehničkim pravilnikom, su nešto drukčija u kategorijama infrastrukture (20%) i ERS-a (30%), a za dobivanje punih povlastica potrebno je zadovoljiti samo 50% kriterija, stoga RBPT i bez zadovoljenja ERS kategorije ovdje ima pravo na puni status novog proizvođača.
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
To već ima smisla.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
what a time to a red bull.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Samo da Audi ne bude novi Mercedes…
Negdje sam vidio da McLaren i Honda spremaju partnerstvo Ver. 3.0 kada RB i kosilice raskrste.
1
1