Konačno nam se vratio najdraži sport nakon mjeseci iščekivanja. To iščekivanje je bilo dodatno potaknuto izvrsnom završnicom sezone i novim pravilnikom koji nam je unatoč predsezonskim testiranjima donosio puno upitnika. Iako još postoje neki upitnici, prva utrka sezone u Bahrainu nam je dala neke zanimljive odgovore i zaključke koji nam garantiraju jako zanimljivu sezonu.
Bolji početak sezone nisu mogli zamisliti u Ferrariju, na oduševljenje svih fanova Ferrarija i Formule 1. Sjajan i brz bolid koji ide kao po tračnicama, Leclerc koji je uz sjajan bolid pokazao svu raskoš svog talenta i pobijedio, Sainz koji je odradio solidnu utrku te došao do drugog mjesta uz ponešto sreće, iako nije pokazao baš sve što zna i motor koji kao da ide na raketni pogon dovoljni su razlozi za opće veselje u taboru Ferrarija. Ono što ipak najviše veseli te pokazuje napredak je sjajan pitwall koji je donosio dobre i pravovremene odluke i momci iz boxa koji su odradili sjajan posao zamjene guma, toliko dobar da su po brzini nadmašili i momke iz Red Bulla, što moramo priznati je veliki uspjeh. Naravno, veliki dio zasluge idu i bolidu koji jako dobro tretira gume, ali i to pada u vodu ako pitwall nije na razini, zato momcima u crvenom svaka čast. Možda najviše veseli činjenica da su jako zadovoljni konceptom bolida kojeg nisu mijenjali tijekom testiranja te da ovo još nije pun potencijal bolida, što najavljuje konačno jak Ferrari. Jedina prava bojazan može biti što se Ferrari posljednjih godina nije baš iskazao u nadogradnjama te činjenica da još nisu odredili tko je prvi, a tko drugi vozač, što može biti kamen spoticanja, ali treba se nadati da taj otvoreni dvoboj dva talentirana mlada vozača Ferrarija neće donijeti prevelike probleme Ferrariju, a uostalom, ako su uspjeli poboljšati pitwall, zašto se ne bi uspjeli poboljšati i po pitanju nadogradnji. Trenutno se ne treba zamarati tim pitanjima, nego otići u Saudijsku Arabiju u pozitivnoj atmosferi te nastaviti ono što je započeto u Bahrainu.
Obzirom na prikazano na testiranjima i tijekom cijelog vikenda, Red Bull je s pravom očekivao veliki plijen. Iako je bio dojam da su na utrci malo iza Ferrarija, uz standardno dobar pitwall te Maxa Verstappena koji je ponovno bio na razini, ta razlika je bila još manja, a upravo on i Charles Leclerc u Ferrariju su nam priredili sjajnu borbu koja nam najavljuje veliku borbu između njih dvojice tijekom cijele sezone. Odustajanje Pierrea Gaslya pred kraj utrke te izlazak Safety Cara su donijeli veliku priliku Red Bullu da povećaju svoj plijen. No uslijedio je niz velikih šokova za Red Bull. Tijekom perioda Safety Cara se Max Verstappen požalio na probleme s upravljanjem, a poslije su ga stigli i problemi s PU zbog kojih je morao odustati nekoliko krugova prije kraja utrke. No to nije kraj mukama budući da se zbog problema s PU Sergio Perez izvrtio u posljednjem krugu te odustao. Na kraju Red Bull napušta Bahrain praznih ruku, no prikazano obećava te sam uvjeren da će Red Bull puno više pokazati kako sezona odmiče.
Najave iz tabora Srebrnih Strijela da više nisu kompetitivni te da će proći vrijeme dok se vrate u borbu za pobjede malo tko je uzimao za ozbiljno, obzirom na njihova prijašnja iskustva s takvim najavama, unatoč očitim problemima s bolidom, motoru kojem fali brzine te činjenici da im bolid ima jako puno problema s dupinjanjem. Ovaj put nisu pili naopako te su bili daleko od Red Bulla i Ferrarija, a uz navedene probleme svakako ih ne veseli činjenica da nisu više na ti s gumama. No sreća u vidu manjka sreće u Red Bulla im je donijela podij Lewisa Hamiltona te četvrto mjesto Georgea Russella koji se nije baš pokazao na debiju za Mercedes. Svjesni su i u Mercedesu da je ovaj rezultat splet okolnosti i da moraju dobro zasukati rukave. Hoće li to učiniti tako što će zadržati koncept s malim sidepodovima ili će se vratiti rješenju iz Barcelone, ostaje za vidjeti.
Veseli veliki povratak Alfe Romeo u sredinu poretka, a ponajviše povratak Haasa koji je prošlu sezonu žrtvovao kako bi razvio bolid za ovu sezonu i na taj je način prošle sezone bio prikovan za dno. Uz sve nedaće koje su im se desile, lijepo je vidjeti veliki skok Haasa. Bolid vozi jako lijepo, konkurentan je, pogotovo u rukama povratnika Kevina Magnussena te se momčad s punim pravom ima nadati velikim stvarima tijekom sezone. Pokazali su da sjajna vremena na testiranjima nisu slučajnost. Malo zabrinjava lošiji nastup Micka Schumachera, no obzirom na izvrtanje u prvom krugu uzrokovanim Estebanom Oconom te neodlaskom u boks tijekom Safety Cara, 11. mjesto i nije tako loš rezultat. Ovom rastu Haas može svakako zahvaliti fenomenalnom Ferrarijevom motoru, no momčad može biti ponosna na cjelokupni paket kojeg je napravila. Isto se može reći i za Alfu Romeo u rukama Valtterija Bottasa i Guanyua Zhoua. Valtteri vozi puno rasterećenije otkad nema Jamesa i jednogodišnjih ugovora u Mercedesu te se čini da je u Alfi Romeo pronašao mirnu luku. Nažalost, morat će još raditi na pretjecanjima koja su mu očigledno slaba točka. Također pohvale i čestitke Zhouu na jako dobrom debiju u kojem je ostvario svoj prvi bod, što svakako nije mala stvar. Prerano je govoriti kakav je vozač, no svakako nije tako loš kao što se čini te možemo mnogo dobrih rezultata očekivati od njega.
Momčad za koju se očekivalo puno na kraju je osjetno podbacila. Generalno bolid nije loš, vozačka postava je svakako jako dobra, ali za tvorničku momčad ovo jednostavno nije rezultat koji se očekuje. Alonso svakako pamti i bolje utrke, dok Ocon može biti zadovoljan prikazanim, ali svi oni su svjesni da to jednostavno nije dovoljno. Borba u sredini poretka nije ono što je njihov cilj te će morati dobrano zasukati rukave ako misle nešto napraviti.
Da, Gasly je zbog problema s elektronikom morao odustati od utrke, ali ponovno je pokazao što može te su ponovno u Faenzi napravili solidan midfield bolid. To je pokazao i Yuki Tsunoda koji je nakon loših kvalifikacija u kojima je završio 16. jako napredovao u poretku te je na kraju utrku završio na osmom mjestu i donio momčadi ponešto bodova. Isto kao i Red Bull, bolid ima potencijal, a uz standardno dobrog Gaslya te sve boljeg Tsunodu momčad iz Faenze ima pravo nadati se dobrim rezultatima tijekom sezone.
Mercedes je očigledno podbacio po pitanju motora ove godine, je li to zbog odlaska dijela zaposlenika ili zbog prilagodbe na novo E10 gorivo, teško reći, ali tu cijenu ponajviše plaćaju njegovi klijenti. Aston Martin, Williams i McLaren su bili katastrofa, pogotovo momčad iz Wokinga. Naravno nije sve do motora, ali činjenica da su posljednjih 6 vozača na kraju utrke bili vozači timova koji koriste Mercedesove motore ipak jako puno govori. Ovakva forma Williamsa i Aston Martina ipak ne iznenađuje toliko, ali ovako loš McLaren mi je u najmanju ruku ružan i velik šok. Jednostavno svakom fanu Formule 1 je veliki šok gledati McLaren na začelju, pogotovo obzirom na rezultatski rast momčadi tijekom posljednjih nekoliko godina i vozače koji spadaju u sami vrh današnje Formule 1. Iskreno se nadam da će se McLaren i Williams uspjeti nekako vratiti jer su oni institucija Formule 1, uz Ferrari.
Cilj novog pravilnika je olakšati utrkivanje, što se i ostvarilo. Iako sam dojma da nije bilo puno više pretjecanja, veseli svakako što su borbe bile intenzivnije te što su se bolidi puno lakše pratili nego prijašnjih godina. Utjecaj DRSa je još uvijek primjetan, ali ne toliko koliko prije. Sve u svemu, pravilnik jako dobar.
Nema se tu što dodati, oni su sve sami rekli od 17. do 19. kruga, na nama je samo da uživamo u tom dvoboju i da se nadamo da će toga biti još.
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
1-2
16
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Kad sam vidio Ferrari nakon predstavljanja s onim kanalima mislio sam da je to još jedan totalni promašaj, drago mi je što su me razuvjerili
6
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Zasto, pa oni su prvi i uveli inovaciju sirokih sidepoda i pokazalo se odlicno, svi su ih kopirali kasnije. Samo tad nisu imali motor, mislim da je to bilo 2017. Poanta je da znaju napravit nesto inovativno i da funkcionira.
21
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Sve u svemu jako dobra utrka , sa nestrpljenjem se iscekiva iduca utrka
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Da, teško je oteti se dojmu koliko su ljudi jako vezani za rezultate od nekoliko prošlih sezona kad prognoziraju sljedeću. Ne kaže se bez veze da se generali uvijek pripremaju na sljedeći rat kao da je to onaj prošli. Iako je bila velika promjena pravila i bolida, nekako su svi opet očekivali u vrhu Mercedes i RB, kojima iz drugog plana prijete Ferrari i McLaren, a na začelju su Alfa, Haas i Williams. To je bilo još naglašenije u engleskim medijima, koji su sa dolaskom uskog Mercedesa već proglasili pobjednika i praktički rekli – to je to, treba se spremiti radije za 2023.g.
Kad je Norris rekao da bi se moglo dogoditi da se bore sa Haasom (što je bilo zapravo jako optimistično, kako se pokazalo) svi su se smijali i to proglasili velikom gluposti.
Ispalo je da velika promjena ipak donosi i promjenu u poretku, da Mercedes ipak nije baš svemoćan, da Ferrari ipak nije toliko nesposoban, da Haas i Alfa ipak nisu osuđeni na vječito začelje… Takvih primjera bilo i ranije, ali svi smo vidjeli samo zadnjih par godina kao onaj film “Beskrajan dan”…
Jedino su Alpine i RB ostali baš tamo gdje su i bili… 😁
22
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
pa kad 4-5 godina čekaš novog dominantnog konstruktora, a ne dobiješ ga niti 8 godina, onda prirodno počine apatija i sumnja da bi u devetoj moglo biti išta bolje :D
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Dobro je počelo. Najbolje za Ferrari, malo manje dobro za Red Bull i Mercedes, a dosta loše za McLaren. Teško je zaključiti nešto pametno na osnovu jedne utrke ali čini se da je poredak motora Ferrri, RB Powertrains, Mercedes. Renault ne znam gdje bi stavio. Vidjeti ćemo kako će se nastaviti i tko će biti bolji u rješavanju problema, razvoju i politici (žalbe, senzori i ostalo).
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ima li neko podatke o maksimalnim brzinama tokom utrke? Saudija je brza staza, bitno je čiji motor se pokazao najjači.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
https://www.fia.com/sites/default/files/2022_01_brn_f1_r0_timing_racemaximumspeeds_v01.pdf
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Hvala. Po ovome RBR je veliki favorit za Saudiju, a Ferrari bi mogao uveliko da padne.
0
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
u Saudiji nisu samo pravci, nego najvise brze krivine u kojima je Ferrari najbolji! Govorilo se i u Bahrainu da je RB favorit, pa…
Ferrari ima sve kako treba… uradili su posao odlicno!
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
stim da je Leclerc vodio cijelu utrku, pa nije imao DRS, zato je kod njega maksimalna brzina drastično manja od ostalih
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pa realno nisam ni sainza vidio u drsu Maxa. Dok s druge strane su alfe i hasovi sa solidnim brzinama na pravcu.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Bravo Ferrari, bravo CL i CS.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ferrari prvi favorit za početak sezone, Red Bull se stigne još bez problema priključiti već ovaj vikend, Merc također kada riješe probleme može u borbu sa njima, ali trebati će tu još par utrka.
Alpine i El Plan….ajmo od početka…
Renault je htio odustati od F1, no onda su došli De Meo i Rossi, uskrsnuli brend Alpine i odlučili probati još jednom ispočetka. Još je prošlu jesen Rossi, još je sezona trajala, pošto je obavio iscrpnu procjenu u tvornici objasnio što je to El Plan, The Plan ili pak Le Plan za njih, a to je postupni napredak u slijedećih 100 utrka do eventualnog ostvarenja krajnjeg cilja. 100 utrka.To je konačni El Plan. A za ovu godinu su već prošle godine znali oni da im je cilj osvajanje 4 mjesta na kraju godine, a ne borba za prvenstvo. A da bi to postigli, ovih 1,2 sekunde koliko je Alonso imao zaostatka kao svoje najbolje vrijeme morati će ipak biti bolje, ima u tom motoru još performansi, stisnuti će ga kroz par utrka do kraja.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Zaključak sa prve utrke:
1. Ferrari je novi Mercedes
2. Max vs Charles je novi Max vs Lewis
3. Mercedes je novi Ferrari – slab motor i auto posložen za jaki motor
4. RB ima veliki problem, koji je vjerojatno jednokratan
5. McLaren i Aston Martin su se zamijenili sa Haasom i Alfa Romeom
6. Alonso ni ove godine neće biti prvak
7. Williamsu ni najveća promjena pravila ne može pomoći da se digne sa dna
Naravno, već sljedeći vikend može sve biti opet drukčije…
9
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Dobro, možda ne baš sljedeći, jer se vozi odmah sljedeći vikend. Ali mislim da će biti raznih promjena ove sezone. Ne baš da prvi padne na zadnje, ali ovi što su loše startali, mislim da mogu dosta skočiti kada se malo saberu…
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Konačno je počelo, a ako je suditi po prvoj utrci, moglo bi biti jaaako zanimljivo. Sretan sam zbog Ferraria, konačno, ali zadovoljan sam i zbog borbe koja je u najavi (sve se vidjelo nakon prvih pit stopova). Mercedes će se sigurno priključiti u borbu… Saudijska Arabija je ipak drukčija staza pa ćemo vidjeti tko će tu uzet naveći plijen. Utrkivanje mi se čini puno bolje i manje umjetno (manji utjecaj DRS-a, ovako na prvu) i to je pravo osvježenje, bolidi izgledaju brutalno dobro.
Alfa i Haas isto svaka čast na pomaku…sredina grida je isto super zanimljiva.
A McLaren, što reći… nisam njihov fan, ali ružno ih je gledati tamo dolje i nadam se da će se i oni pomaknuti bliže vrhu.
Sve u svemu, početak je sjajan (bonus je 1-2 za Ferrari) i nadam se da će se tako i nastaviti.
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ono što me posebno oduševilo je borba Charlesa i Maxa. Čisto, pošteno, bez pokazivanja “mišića”
i naguravanja pod svaku cijenu. Bolji, u tom dvoboju Charles, prolazi. Drugi puta… tka zna. Nadam se
pravim dvobojima. U stvari, u cijeloj trci bilo je čisto.
Ne volim Maxa, ali jučer je nesretno otpao ( i Pereze). Moj osobni osjećaj je… RB nije do sada
odvrnuo motor pa su podcijenili potrošnju goriva. Oni bolje znaju…
LP
8
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Zasad se čini da su pale maske šta se tiče Micka i Sainza.
2
9
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ako ćemo već suditi prema jednoj, uz to prvoj utrci, zašto niste pomenuli i Russella jer je i on lošije prošao u Bahrainu u odnosu na timskog kolegu? George možda ove godine donije novo ime Mr. Friday: na svim slobodnim treninzima bio je brži od LH. Ipak ovo je tek prva utrka i to utka koja je poprilično specifična.
Treba ipak naglasiti da je zaostatak Schumachera za Magnussenom bio evidentan tokom cijelog vikenda. Najbrži krug u utrci je bio sporiji tri desetinke u odnosu na KM.
7
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Zato sam i napisao zasad, a Russella sam zaboravio i on također spada u to društvo. Prošle sezone sam točno secirao Sainza i Micka i to se sad pokazuje kao točna prognoza.
0
5
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
meni je isto sainz potvrdio osobni dojam o njemu
ali šumi je imao neke otegotne faktore, zbog čega plasman izgleda lošije nego što bi trebao biti (ocon ga izvrtio, nije uzeo nove gume na kraju)
tako da ga očekujem blizu magnusenu.
u slučaju da u čistoj brzini nije al pari magnusenu, onda je sve jasno. u svakom slučaju saznati ćemo kroz sezonu!
0
0