Novi hibridni motori koji će doći u Formulu 1 2025. godine vjerojatno će „drastično povećati“ električnu komponentu, prema riječima Mercedesovog šefa momčadi Tota Wolffa.
Nakon sastanka čelnika velikih proizvođača motora na kojem su prisustvovali Mercedes, Ferrari, Renault, Audi i Porsche, održanog prošli tjedan tijekom VN Austrije, raspravljalo se o tome što sve Formula 1 mora sagledati prije nego što donese odluku o novim motorima.
I unatoč činjenici da će se detalji oko samih motora formulirati mjesecima, Wolff tvrdi kako F1 radi pravu stvar držeći se turbo-hibridnih pogonskih jedinica koje koriste potpuno održiva goriva.
U govoru na FIA-inoj konferenciji u Monaku u ponedjeljak, Wolff je izjavio kako postoji konsenzus da se F1 ne treba vratiti glasnim motorima s unutrašnjim izgaranjem.
„Raspravljali smo o tome ‘što radimo u budućnosti po pitanju motora’ jer želimo uštedjeti na troškovima, tako da ne želimo započinjati nekakvu revoluciju.
Ali isto tako želimo imati motor koji je relevantan od 2025. do 2030., i ne smijemo biti stari zaljubljenici u aute s vrištećim motorima kad svi očekuju da pređemo na struju.
Tako da će i dalje biti motori s unutarnjim izgaranjem. Ostajemo na trenutnom V6 formatu, ali će se električna komponenta ovih motora masovno povećati“.
– Toto Wolff
Trenutni F1 motori sadrže i MGU-K i MGU-H, ali postoje nagovještaji kako bi sport mogao napustiti MGU-H zbog visokih troškova i kompleksnosti povezane s tim dijelom trenutnih pogonskih jedinica. To bi zatim otvorilo vrata snažnijoj kinetičkoj komponenti.
Jedna od glavnih komponenti nove generacije hibridnih motora bit će korištenje održivih goriva, za koja proizvođači motora vjeruju da će biti jako važna budući da će bolidi nastaviti koristiti motore s unutarnjim izgaranjem još dugi niz godina.
„Ostajemo pri motorima s unutarnjim izgaranjem jer smatramo kako će [ova vrsta] goriva ostati s nama još jako dugo.
U Europi možda imamo ambiciozne ciljeve da električni automobili postanu dio naše stvarnosti do 2030., i vidim koliko su ambiciozni ciljevi u Mercedesu, ali u ostatku svijeta, i dalje ćemo imati milijune vozila koje pokreću [motori s unutarnjim izgaranjem].
Što se tiče samih Mercedesovih vozila, vjerujemo kako će i dalje biti milijuni vozila koji će i dalje koristiti tradicionalna goriva. Tako da ono što možemo doprinijeti tome s našim inovacijama je to da im pomognemo razviti održiva goriva: bez obzira radilo se o biogorivima ili sintetičkim gorivima.
Naši bolidi će u potpunosti koristiti sintetička goriva do 2025., i na taj način ćemo doprinijeti smanjenju svjetskih emisija CO2“.
– Toto Wolff
Wolff je također izjavio kako postoji sve više dokaza kako inovacija Formule 1 u pronalasku održivih rješenja i razvoju tehnologije je nešto što je privlačno mlađim generacijama navijača.
„Ako pogledate F1 danas i veliku publiku koja nas prati, pogotovo mlađe generacije, skupina koja pokazuje najveći rast je [skupina] od 15 do 35 godina.
Bio sam u Austriji prošli vikend, i na stazi nije bilo super, ali je bilo impresivno vidjeti potpuno pune tribine. Bilo je 115 tisuća gledatelja. I ono što sam ja vidio je mlađa publika kao nikad dosad u Formuli 1.
I ja smatram kako tim mlađim publikama, Formula 1, i proveli smo istraživanje, predstavlja inovaciju i naprednu tehnologiju. Možda se odmičemo malo od gladijatora.
Ali djeca u mlađim generacijama ih vide kao borbene avione koji se voze po stazi, tako da ne smijemo zaboraviti da je inovacija napredne tehnologije dio našeg DNA“.
– Toto Wolff
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Toto veliki si političar.
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
“Masivno” valjda a ne “masovno”… Dva različita pojma…
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Jeste to vi vec sasgavili motor za 2025 pa sad dajete pojedinosti ostalima?
11
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nadam se da neko vec nema taj motor na stolu kao onaj iz 2014…. khm khm
9
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Da li se to meni samo cini ili ce Mercedes i svabe opet da diriguju kakvi ce se motori koristiti u F1? Ili sto neko rece, mozda ga vec imaju na stolu. 😉
8
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Turbo motor bez MGU-H u F1 nema smisla jer uklanja turbo lag. Može se ga smanjiti za 50% ako mu se oduzme funkcija punjenja baterije i pogonjenja MGU-K. Samo kako će se puniti baterija, koja će biti veća, s manjim ograničenjima. Ako ju puniš samo preko MGU-K ostane ti jedino korištenje regenirativnog kočenja, što je nedovoljno i oduzima kontrolu vozaču. Dragi moji MGU.H ostaje, a MGU-K se povećava.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Dodaš kompresor (supercharger) i eliminirao si turbo lag i još dobio snage, to je koristila Lancia delta s4 u reliju kad su imali problema sa snagom na niskim okretajima.
2
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nisi ga eliminirao nego si ga umanjio, SC, je puno teži i smanjuje efikasnost motora tj. povećava potrošnju, jer energija ispušnih plinova odlazi direktno van, a ti koristiš radilicu za pogon SC i umanjuješ snagu na kotačima. Dobro za američke high power motore, ali za F1 nikako ne. Nisi komentirao kako ćeš puniti bateriju?
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
u wec-u imamo turbo motore samo s mgu-k. može tako i u f1 što se mene tiče.
2
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ti motori nisu komparativni s f1,
WEC 3500 ccm
petrol 300 kw
elektro 200kw
———————–
total 500kw
F1 1600 ccm
petrol 580 kw
elektro 125kw
———————–
total 705kw
F1 PU je na maximumu po snazi, izdržljivosti i potrošnji
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Itekako jesu,
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Toyota_TS050_Hybrid .
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne nisu, pa na samom linku ti pišu podaci, motor ima 2400ccm i s strujom ima 500kw, a f1 ima 1600ccm i 705kw. Motor nema MGU-H ali ima 2 MGU-K I veću bateriju. https://www.racecar-engineering.com/cars/toyota-ts050/ Tako koncipiran motor može puniti bateriju samo preko regenerativnog kočenja i to neće proć kod f1.
0
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
…dodajte tri horizontalne crtice na broj 1 i riješili ste problem!!!…
0
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pokenjam ti se na konsenzus.
Sad je u modi elektro, bio, borba za planet…sve za majku Prirodu (i pare naravno).
Sve je to licemjerno u 3pm. Stalno neke uštede, eko sranja, a s druge strane ogromne pare za logistiku, a ti isti avioni s kojima lete gutaju goriva da bi F1 mogla vozit ohoho godina.
2
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Treba uvesti troškovni limit za razvoj motora. Ovako Mercedes ima 500 ljudi u Brixworthu koji žele plaću svaki mjesec bez obzira koliko i kakvih motora godišnje isporučili. Dakle prilično je svejedno o kojoj tehnologiji se radi sve dok njih ima 500.
0
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
rb nije dio ‘konsenzusa’.
https://www.motorsport.com/f1/news/red-bull-new-engine-entertain-horner-fe/6626566/
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Potpuno razumljivo. Proizvođači žele da se tehnologije i uložen novac u njih vrati na neki način primjenom u cestovnim modelima, dok je rb-u f1 samo reklama.
0
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
vjerojatno novi motori dolaze godinu-dvije kasnije:
https://www.planetf1.com/news/toto-wolff-new-engine-delay-2026/
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Znači, uskoro bumo na tribinama F1 utrka, prilikom prolaska bolida imali samo vjetar u kosi bez zvuka 🤯🤯
Makar……i “vjetar u kosi” je upitan, budući da FIA radi na tome da će bolidi uskoro voziti “u vlakiću sa zabranom pretjecanja i zabranom promjene putanje u odnosu na bolid ispred i iza sebe” 🙉🙉
3
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Audi i Porsche zainteresirani. A Rimac u djelomičnom vlasništvu. Ajoj, ovi ni ne znaju kaj ih čeka.
1
1