Valtteri Bottas tvrdi da nije odgovoran za sudar koji se dogodio prilikom restarta utrke na današnjoj VN Toskane.
Mercedesov vozač je iskoristio pravo da diktira tempo i pokrene nastavak utrkivanja u posljednjem mogućem trenutku, ali je uslijed tog poteza nekoliko vozača razbilo svoje bolide. Carlos Sainz, Kevin Magnussen, Antonio Giovinazzi i Nicholas Latifi su kolateralne žrtve neobičnog restarta i želje Georgea Russella da si ostavi mjesta i “uhvati zalet” za nastavak utrke. Russell je prošao neokrznut, ali je naglim kočenjem prouzročio efekt harmonike za sve iza sebe.
“Smijemo se utrkivati od kontrolne točke koja je tamo već neko vrijeme. Od ove godine je odlučeno da će sigurnosni automobil najaviti svoj ulazak jako kasno pa nemate toliko vremena ostaviti razmak [kao vodeći bolid].”
“Naravno, kad ste u vodstvu onda napravite ono što je za vas najbolje. Nisam ja kriv za to. Svi mogu to shvatiti kako žele.”
“Vozio sam konzistentnom brzinom dok nije nastavljena utrka. Da, krenuo sam kasno, ali utrkivanje počinje od te točke, a ne prije.”
“Dečki koji su se zbog toga sudarili trebaju pogledati u ogledalo, nema smisla plakati zbog toga.”
Bottas kaže da bi FIA i FOM trebali razmisliti o toj novoj praksi da sigurnosni automobil jako kasno najavi svoj ulazak u boks:
“Pokušavaju od toga napraviti show, a možda je vrijeme da se malo razmisli je li to sigurno.”
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
U ovom slučaju se apsolutno slažem s Bottasom. Pa nije prvi put da vodeći iza safety cara radi ovakvo nešto, pogotovo na stazi s ovako dugačkom ravninom. Kao što sam već rekao to što se par njih zaboravilo i razbilo je njihov problem. Zna se od kuda trka kreće.
21
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
…obavijest na ekranu je bila na ‘pol’ kruga, međutim gledajući safety car vidio sam da je svjetla ugasio doslovce 100m prije linije drs detekcije, tako da ako postoji neki krivac onda je to direkcija utrke!…sve ostalo je mazanje očiju….
9
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Trka ne počinje dok vodeći ne ubrza. Bottas nije imao razlog za ubrzati ako će ga Hamilton dobiti zbog zavjetrine… Glavni krivci su Russell I Latifi, koji su ubrzali prije nego bolidi ispred njih…
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
ne bih se složio, ako si gledao kameru koja ima pogleda na cijelu startno-ciljnu ravnicu jasno se vidio ‘green flag’ semafor i suce koji mašu zelenim zastavama, doduše na startno ciljnoj crti ali ne znam što bi vozači odiza mogli pomisliti osim punim gasom naprijed…
0
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ali i kada vodeći krene oštro u novi krug vozač koji je 8. ne može ići u pretjecanje sedmog vozača prije nego sam pređe crtu za novi krug.
8
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
…moje mišljenje je da su grosjean i hamilton odgovorili na ‘ovaj problem’ preko team radia, sve ostalo je pecanje u mutnom, kriviti vozače za davanje gasa u koloni kad očekuješ restart i možeš puno izgubiti na tom restartu nema smisla…
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
To što suci mašu zelenim zastavama i green flag screenom samo znači da se trka nastavlja, ali nakon prelaska startno ciljne ravnine bolida. Sjetimo se samo Brazila 2019 i par super poteza Maxa. Prvo je pretekao Hamsu nakon restarta a nakon drugog restarta polagano vozio do startno ciljne ravnine kako bi skratio stazu i smanjio zavjetrinu prema Hamsi.
8
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Eh da si samo toliko jak u bolidu kao što si jak na riječima…
4
6
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Možda nije bilo baš pametno ali je po pravilima. Bottas nije ubrzavao i usporavao, nego je držao istu brzinu, a ubrzao je tek pred samu startno ciljnu ravninu. Sudar se dogodio čak i prije nego je Bottas počeo ubrzavati tako da krivnja jest na vozačima koji su počeli ubrzavati prije Bottasa.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
poceli su ubrzavati kad su vidjeli zelenu zastavu
0
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mislim da bi ubuduće ovi iz boksa preko radija trebali javljati da je prvi krenuo, jer razumijem da im je teško uopće vidjeti što se dešava naprijed.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
iz tog razloga je i besmisleno pravilo da se utrkuju nakon startne linije. samo zeleno svjetlo bi trebalo bit indikator pocetka utrkivanja.
0
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ali za koga? Smatra se da možeš pretjecati tek nakon što si prešao preko ciljne ravnine. Dakle ako si došao ovom ispred sebe na pola bolida i pola metra prije ciljne ravnine lik ispred tebe zakoči ti ga prestižeš prije ciljne ravnine i dobiješ kaznu. Dakle igru nije vodio samo Bottas, igru je vodio svaki bolid nakon Bottasa. U teoriji Hamilton kao drugi je mogao usporiti prije ciljne ravnine i nitko ga ne može pretjeći dok je Bottas već 1 km u idućem krugu.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Izlazak safeta je idiotski propisan. Bilo je samo pitanje trenutka kad će doći do pičvajza, a dok netko ne pogine neće se ništa mijenjati. Svi se sabiju da bi bili u poziciji za preticanje i onda ih onaj prvi zajebava sa svojim kočenjima i ubrzanjima i vijuganjima, a ovi iza se imaju potrgat da ga ne zveknu. Baš se pitam što bi moglo poći krivo…. :)
Mislim da to diktiranje tempa treba kompletno ukinuti. Kad SC ugasi svjetla, počinje utrkivanje od točno te točke na kojoj se to dogodilo.
2
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
A gdje da SC ode?
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
U box, ili van staze gdje je zgodno pa kroz rupu na ogradi…. I nema najave.
0
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
NASCAR restart je bolje riješen.
Saftycar izlazi, rade formation i zelena zastave, nema lijevo-desno grijanja guma… svi ubrzavaju.
Prvi prelazi liniju i full gas.
Vozači trebaju dobiti info – “Saftycar in this lap” – slažu poredak za “jump star” i nakon
poruke više nema vrludanja.
F1 ima previše “sivih” pravila oko saftycara… u stvari ima previše “sivih zona”. Što su pravila
detaljnija ima više sivih zona. Svi se hvataju za svako slovo, zarez. Ako ne piše smije se… ali kod
F1 ako ne piše možda se smije. Ja sam za manje detalja. Ako ne piše da je zabranjeno – dozvoljeno je.
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Kao što rekoh start ne vrijedi za sve u isto vrijeme. Možeš pretjeći tek nakon što si prošao ciljnu ravninu. Nakon što je Hamilton prošao ciljnu ravninu to znači da je mogao napasti Bottasa, ali u tom trenu onaj koji je bio 10. nije mogao napasti 9….. I onda su ovi u sredini počeli igrati igru štopanja prije kraja kruga da natjeraju ove iza sebe da moraju na trenutak zastati. Problem je što su ovi na kraju mislili da imaju dovoljno prostora da bez tih igara idu već mnogo ranije na puni gas i tu su se zeznuli.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ovdje “vrh motorsporta” ispada idiotski. Npr u GT3 kad se da uputa da se poredaju za rolling start, zabranjeno je više ikakvo vijuganje. Također dobiva se i preko radija i preko zastava “green flag” obavijest, a ne da ovaj naprijed radi gluposti…
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Da, ali u naprimjer Nascaru i općenito kod Amera vrijedi zelena zastava i kreće show i gas do daske. U F1 ako vozač ispred vozi 10 km/h ti ne smiješ doći ispred njega prije ciljne ravnine. Dakle prvih 5 je već ušlo u idući krug i vozi 100%, šesti koči baš prije ciljne linije, a ti kao 7. moraš kočiti isto jer ga ne smiješ pretjeći. Naravno ako ovi iza nisu pazili kada ste vas dvojca zakočili onda će se nabiti svi od reda u vas.
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
A ti sto si izgubio utrku mozes isto krivit samo sebe
2
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Sjećam se zašto je uvedeno to s ciljnom crtom. Ali se više ne sjećam aktera.
Dakle utrka se završavala pod safety carom, a u pravilima je pisalo da se u tom slučaju sc miče u boks, a ostali u formaciji prolaze kroz cilj (radi boljeg showa, da nema safeta u snimci).
Na konkretnoj utrci safet se maknuo, suci su pokazali zelenu zastavu i onaj drugi u poretku je pretekao prvog između linije sc1 i cilja. Dakle u prostoru u kojem bi tada preticanje bilo legalno da nije bio zadnji krug. Poslije utrke je nastupio pičvajz, presuda je bila da je pobijedio onaj koji je drugi prošao ciljem jer preticanje nije bilo dozvoljeno iako je bila pokazana zelena zastava…..
Da bi se to ubuduće izbjeglo uvedeno je da nema preticanja prije cilja, a ne prije sc1 linije.
2
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Schumacherova majstorija u Monaku 2010.
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
https://www.youtube.com/watch?v=0vWGz5WHKXI
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Dakle moram se ispraviti i dopuniti. Nije bio fight za pobjedu, a akteri su bili: Schumacher u Mercu (lovac) i Alonso u Ferrariju (lovina).
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Schumiju rekli da se može preticati, Alonsu rekli ne može, po pravilima su Mercedesovi upravu, prema sucima su bili upravu ovi iz Ferrarija, dobio 20 sekundi kazne po pravilu koje je uvedeno poslije te utrke.
FIA
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ovi mladi se ne sjećaju, ja ću uvijek, Monza , početak rujna 1978. GP Italija, na tadašnjem tv programu bio direktan prijenos.
Poslije instalacijskog kruga i zaustavljanja prvih nekoliko redova bolida za start utrke, direktor utrke dao rani start dok su još posljednji redovi bolida bili u pokretu. Posljednji bolidi jer su bili u pokretu naletjeli na bolide u prvim redovima. Nastao nakon nekoliko stotina metara totalni krš i lom u kojem je poginuo jedan od najboljih pilota F1 u to doba šveđanin Ronnie Peterson. Nakon te nesreće uveli su na kraju kolone saftey car da prati bolide plus čovjek iz osiguranja prođe iz zadnjeg reda i maše zelenom zastavom da su svi bolidi u stajaćem položaju.
Ako to preslikamo na nedjeljnu utrku u Mugellu , samo u ovom slučaju je bio odlazak safety cara sa staze samo su današnji bolidi koji su građeni daleko bolje i čvršće od onih iz 70. i 80., spasili da Sainz ili Latifi ili Gasly ne budu ozlijeđeni ili ne daj Bože da netko pogine.
Sa ovim nadjebavanjem i podjebavanjem vodećeg vozača nakon odlaska safety cara u box bi trebalo prestati te bi FIA trebala puno egzaktnije i sigurnije odrediti pravila letećeg starta dok netko ne bude ozlijeđen i nešto gore.
3
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Kakav luzer. Niti tu utrku nije mogao pobijedit čak sa svojim glupim manevrima.
0
1