Čini se kako korištenje različitih modova motora tijekom kvalifikacija i utrke odlazi u povijest – FIA je pripremila novu tehničku direktivu kojom će već od iduće utrke, VN Belgije, zabraniti promjene modova.
Trenutna generacija F1 motora uvedena 2014. otpočetka je omogućavala korištenje niza različitih modova kojima su vozači i momčadi mogli maksimizirati performanse ovisno o uvjetima na stazi. Momčadi većinom imaju desetak modova motora koje mogu koristiti bez ikakvih ograničenja u promjenama, no prema novoj tehničkoj direktivi, isti mod motora morao bi se koristiti i u kvalifikacijama i u utrci.
Kao razlog uvođenja direktive navodi se “pomoć u nadzoru” – pogonske jedinice postaju sve kompleksnije, stoga FIA ima sve više posla prilikom detaljnih analiza istih. Uvođenjem ovog ograničenja bilo bi lakše pratiti podatke i lakše bi se moglo doći do sigurnijih zaključaka o legalnosti pogonskih jedinica.
Jasno, činjenica da se između kvalifikacija i utrke neće smjeti mijenjati mod motora znači da momčadi neće moći koristiti najjače modove koji su se dosad koristili samo u kvalifikacijama jer motori ne bi dugo preživjeli s takvim režimom rada u utrci.
Shodno tome, oni koji su stjecali najveću prednost korištenjem kvalifikacijskog moda trebali bi biti oni kojima će ova promjena najviše naškoditi – vjeruje se kako je to ove godine Mercedes.
Vodeći u prvenstvu, šesterostruki i aktualni svjetski prvak Lewis Hamilton, smatra kako je očito da se ovo uvodi kako bi se usporio Mercedes, no kaže kako taj cilj neće biti postignut:
“Očito je da nas žele usporiti, no ne vjerujem da će dobiti rezultat koji žele, stoga je sasvim u redu ako to naprave.”
“To nas ne iznenađuje, uvijek nas pokušavaju usporiti, ali to nam ne mijenja previše toga, stoga nije problem.”
Njegov momčadski kolega Valtteri Bottas smatra kako bi takva direktiva mogla dovesti do manje pretjecanja na stazi:
“Mislim da bi moglo biti manje pretjecanja jer će svi jednostavno voziti u istim modovima, a ne se igrati s njima i pokušavati maksimizirati svaku situaciju, ponekad koristeći više, a ponekad manje snage.”
Direktiva zasad nije službeno uvedena, no FIA je poslala pismo momčadima u kojem ju je najavila.
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Meni osobno pomalo cudno, kao da u nogometu zabranis da ekipa igra na neki drugi nacin tj da svi igraju na isti..hm, ne znam
7
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Sa ovime se bas i ne mogu slozit
Sa Bottasovom izjavom se slazem i ne podrzavam zabranu modova tokom utrke, za kvale bi se dalo razgovarat ali naginjem prema “ne”
32
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
“Za svaku bravu postoji kljuć!”-(‘Murphyfi’s Law’)
2
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Bottas i pretjecanja, pa taj bi se vozio 12 krugova iza jugića dok nebi jugić zakuho pa bi ga tek onda pretekao. BTW pa šta nije jedan od skillova dobrog vozača i pretjecanje/obrana od pretjecanja pa stari moj izvoli. Znam da je to sve zbog nemogućnosti vožnje u zraku bolida ispred i još sto čuda i nije to sve tako jendostavno, ali buraz nemreš samo štancat krugove, čuvat gume , čuvat motor, imat DRS, KERS, jedan potez prilikom obrane, jedro……di je tu ljepota utrkivanja……
18
6
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Čemu zabrana 7 godina nakon početka ere ovih pogonskih jedinica?
32
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Da ostane zapisano da je FIA na neki nacin probala obuzdati Mercedes..
33
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
To mi više liči na pokušaj gašenja požara na Dinari dječjom kanticom za pijesak.
18
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Usred sezone se donosi promjena pravila koja bi trebala škoditi Mercedesu. Nakon one sage s TracingPointom, sad ovo… je li moguće da Mercedes više nije u milosti FIA-e? do sad su očito bili…
6
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Vidiš kako se to poklopi baš s periodom kad Mercedes ne želi potpisati novi Concorde. :rofl:
16
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Spreman je!
0
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Tracing point je bio kap koja je prelila casu. Sad ide zesci servis Totu.
0
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Zabrani modove motora u utrci, ukini DRS = nula pretjecanja.
5
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
FIA očito ima neki time limit. Moraju svakih par mjeseci izbaciti neku glupu ideju kao što je ova. Bez modova ćemo slabo gledati neka pretjecanja na stazi bojim se
9
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Meni ova pretjecanja sa DRS-om i nisu pretjecanja.
Tako da, dajte nam trkanje a ne …nešto drugo.
3
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Tak je, stara skola, a ne nekakvi engine modovi. Auto mora reagirat na pedalu a ne na touch screen gumbice.
2
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Budalaština. Uškopit će utrkivanje. To treba pametnije smislit. Recimo da nema promjene moda motora unutar kvalifikacija, između kvala i utrke i u prvih 20% krugova osim u slučaju Safeta. To se lako enforca jer je ECU pod kontrolom FIAe.
Time se postiže da kvali mod mora biti takav da ga motor može dugo izdržati.
7
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ovakvo rjesenje zahtijeva zdrav razum i razmisljanje. A svi znamo da toga vec dugo u FIA-i.
Ali dobar prijedlog (tvoj, ne njihov). ?
3
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mozda samo jedan mod za kvalifikacije + pocetak utrke do ulaska u boks i onda jedan za svaki stint. Pa onda ako se ne moze ohladiti motor ili nema dovoljno goriva, moras u boks.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Po meni dosta glupo, i taj jedan krug brzi na silverstonu moraju guđe cuvat, znaci bolid F1, a nikad nemozemo vidit njegov puni potecijal
A za pretjecanje da ce ih bit manje se nebi slozia, pa ovaj sta se brani isto pojaca motor tako sta se toga tice nebi tribalo bit velikih promjena
Jedino ako fia nasla da mercedes (nema ko drugi) gadno mulja u kvali modu pa ih oce ovako uskopit
7
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Usporit će Mercedes tako da će se prednost u kvalifikacijama smanjiti sa 1 sec. na 0.6 sec. :chill:
Usporit će se i još neke ekipe.
Što se tiče ukidanja modova u utrci, mislim da to nije izvedivo. Vidjet ćemo.
3
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Meni to liči na suradnju FIA-e i Ferraria u kontroli PU. Ono što je spomenuto u njihovom dogovoru od prošle godine.
11
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Napokon da FIA ide s promjenama pravila u pravom smjeru.
Tko prati Formulu 1 više desetljeća znat će da je ovo uvijek bila standardna praksa ne bi li se natjecanje zadržalo kompetitivno i dinamično. Ovo puhanje u jedra Mercedesu od 2014. po pitanju pravila je presedan, ako ništa onda po dužini trajanja.
16
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Zakasnili dobrih 5 godina s tom odlukom i donose je sad kad i nece imati efekta jer su Mercedesi sekundu brzi od ostalih.
12
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pa nije baš pripametna odluka.
Bila mi je draža ona Bernijeva, kada je dosadna utrka pa da upali prskalice da smoči stazu ??
13
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Iz kojeg razloga svi pretpostavljamo da je ovo (ako do toga dođe) na štetu Mercedesa?
Moguć je sasvim kontra efekt, s obzirom da se ovi Benzu ne čine nešto zabrinuti…
4
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
moja pretpostavka baziram na rezultatima iz kvala.
merc tu ima ogromnu prednost, dok u utrci manju.
rp i williams također bolje stoje u kvalama nego u utrci.
btw., svako mijenjanje pravila unutar sezone mi je krajnje neozbiljno (da ne kažem neku goru riječ).
14
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Uvedeno radi poboljšanja utrkivanja – zabranjeno radi poboljšanja utrkivanja. JLZ (jebe lud zbunjenog)
Neki ljudi bar imaju dijagnozu i ispriku za idiotarije. Za FIA-u čisto sumnjam.
4
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
JLZ a obojica M (munjenog) :)
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Aj malo razmislite kako to moze smanjit pretjecanja ? kada se neko brani je u maksimalnom modu i kada nekoga napada je isto u maksimalnom, znaci opet ce biti u istom modu ;)
13
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Lako. Prvi ima mod koji mu omogucuje vece brzine na ravnom (veca snaga na visokim rpm) dok drugi ima mod koji mu omogucuje bolje izlaske iz zavoje (veca snaga na nizim rpm). Ne znaju medjuaobno kakav tko ima mod motora.
Ali kako je @monkeyseat rekao
5
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne moze nam niko nista
Jaci smo od sudbine
Mogu samo da nas mrze
Oni sto nas ne vole
3
6
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Razlicita misljenja… Ali po mom, dobra odluka FIAe. Ako ne za ovu sezonu, koja je i onako degradirana, za sledece sigurno.
4
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
FIA se namjerila na merc jer je Ham crnac… ne vidim drugo objašnjenje.
10
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Dobra odluka. Mrzim te promjene i petljanje po volanu. Volan bi trebao biti minimalizam i vozač bi trebao biti samo vozač, a ne astronaut ili pilot F-16. Stavite 1 mod i peri. Odvini koliko možeš, a da motor ne crkne do kraja trke.
7
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Sad sam se sjetio scene iz filma Das boot (1:12)
https://www.youtube.com/watch?v=HUInWKK8ROc
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Meni je ovo teska pizdarija
1
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Eto prilike da Ferrari malo obriše prašinu sa svog veta i stavi ga na stol.
2
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne mogu vjerovat da se ide protiv Mercedesa …… valjda prvi put a da drugim momcadima to nece toliko stetiti bar se nadam …. nije lose izjednacit ce se neke stvari …… cak moguce i da ce se poredak promijeniti na startu mada sumnjam …. sad ce se pokazat tko moze uzet jaci mod ili ti ga koji motor je izdrzljiviji ……. moglo bi biti zanimljivo sad nek jos otvore dotok goriva i to je to
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Bolje da im daju Tornado traktore,one zelene,naštampaju brojeve i da voze,nego da mijenjaju i rade gluposti iz pravilnika
0
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Čini se da se FIA još malo pogubila u silnoj zelji za promjenama, pod pritiskom timova, navijaca, korone, sponzora, pada gledanosti, organizatora…nastavite niz…
Ja bih krenuo ispocetka – za svaku sezonu izabrao fiksne suce koji su isti na svim utrkama ipa bi mozda manje gledali nebulozne situacije.
Zabranio bih mijenjaje pravila usred sezone.
Vise od svega, volio bih transparentonost i nekim slucajevima ( dogovor FIA-Ferrari 2019).
5
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Da baš opravdano, svi su protiv njega i Mercedesa već godinama.
Sad u znak prosvjeda vozi utrke klečeći u bolidu.
1
4