98 dana Michael Schumacher nije nastupio za svoj Ferrari zbog nesreće na Silverstoneu 1999. godine. Nijemac je zbog otkazivanja zadnjih kočnica snažno pogodio u barijere te slomio nogu. Kao zamjena uskočio je Finac Mika Salo koji je imao iskustva u F1 još od 1994., vozeći za Lotus, Tyrell i Arrows. Sezonu 1999. je proveo kao zamjenski vozač u dvije ekipe.
Na tri utrke je mijenjao Ricarda Zontu iz BAR-a, a poslije Silverstonea ozlijeđenog Schumija. U svojoj drugoj utrci za Ferrari, na VN Njemačke, Mika je vodio veliku većinu utrke i pobijedio bi da ga nisu zaustavile momčadske odredbe – morao je propustiti svojeg kolegu Eddiea Irvinea naprijed (pogledajte u videu). Irvine je nakon utrke pružio trofej Miki u znak zahvale.
Što se same utrke tiče, u jednom trenutku prvo i drugo mjesto su držali finci “Mika & Mika (Hakkinen)”. Martin Brundle je na to rekao:”nije loše za državu od 5 milijuna ljudi”. Mika Hakkinen je ipak odustao u 25. krugu nakon problema s gumom. Heinz Harald Frentzen tako je završio treći na domaćoj utrci. Damon Hill je pojačao glasine da odlazi iz F1, nakon što je u 14. krugu parkirao svoj Jordan žaleći se na probleme s kočnicama. Ekipa Jordana bila je sigurna da je s automobilom bilo sve u redu.
Salo je demonstrirao svoju sposobnost i vozačko umijeće još nekoliko puta tijekom te sezone. Utrku u Italiji završio je na trećem mjestu. Ovo su mu ujedno i jedina postolja koja je ostvario u karijeri. Nakon povratka Michaela, Salo se preselio u Sauber te odradio jednu sezonu, da bi 2002. nakon godine dana u Toyoti zauvijek napustio Formulu 1.
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Još nešto što je možda zanimljivo u karijeri Mike Sala kao vozača F1. U F1 je nastupio u 8 sezona. Ako se oduzme tih par utrka u Ferrariju vozio je bolide srednjeg ranga (Tyrrell iz 1997., čak je bio i katastrofalno spor bolid). Bodove nije osvojio samo 1994. godine kada je nastupio u zadnje dvije utrke (no ni slavni Lotus nije te godine osvojio niti jedan bod), te 1999. godine u BAR-u (isto tako kao gost, a i momčad je prošla bezbodovno). No čak u 5 sezona (1995.,1996.,1997. Tyrrell, 2000. Sauber, i 2002. Toyota) bio je jedini vozač koji je osvajao bodove za svoje momčadi. Za mene osobno podcijenjeni vozač, koji je možda malo prekasno došao u F1, no do neke mjere i sam kriv za svoju sudbinu, jer da nije bilo incidenta za vrijeme njegovog natjecanja u F3 (pijan za volanom-napuštanje sponzora), tko zna što bi bilo. U to doba nije bio ništa slabiji od Hakkinena.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Slažem se.
Mika je bio vjerojatno podjednako dobar kao pravi Mika :D
Još da je stvarno osvojio ovu utrku – uh, to bi bila priča :)
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Da, kasnije, kroz nekoliko godina, izjavio je, da si nikako nije mogao oprostiti što je pustio Eddia da pobijedi. No morao je, Eddie je imao teoretične šanse za naslov prvaka.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ah, pa da je Irvine imao samo bod više prije zadnje trke (bilo je Irvine 70, Hakkinen 66), Michael bi ga (pri onakvom razvoju trke) pustio naprijed, sa trećeg na drugo mjesto te bi završio prvenstvo sa 77 bodova, dakle bodom više od Mike. Ovako nije imalo smisla da ga pušta jer bi imali po 76 bodova, ali bi Hakkinen opet bio prvak zbog više pobjeda od Eddieja.
Što se tiče Sala, slažem se sa Marrosom da je bio potcijenjen vozač i iskreno mi je žao što nikada (izuzev tih 6 trka u Ferrariju) nije sjeo u bolid dostojan podija i pobjeda.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Vole Finci popit, jbga. Štaćeš! :-D
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Onda bi u tom slučaju trebalo provjerit pretke Jamesa Hunta :D
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Hunt se ne broji. On je posebna kategorija. :-D
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@ Frantic:: A da malo izuzmemo Hakkinena iz ovog:” Vole Finci popit”?
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@raca
Generalno. :-)
Hakkinen je možda izuzetak.
Možda zbog tadašnje supruge (Erja). :-)
Te godine je plakao u grmlju u Monzi.
A Micheal je to ponovio godinu kasnije na istom mjestu na pressici.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@Frantic::Sjećam se svega toga i kad mu se Hugo rodio i plača jer je i meni došlo do plača. Ali prije svega Hakkinen je bio velika pozitiva i dan danas mi je, uz Sennu, najdraži ikad. Sreća moja da su obojica, svoje najbolje godine, vozili za omiljeni mi tim,
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
A kad si vidio Finca lošeg vozača? Osim možda Kimija :-D
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Kimi loš vozač? Zašto mu ocjenjuješ samo poslijednje dvije sezone za ukupan dojam?
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@Marros: Salo je bio dobar vozač, ali izjednačiti ga Hakkinenom… ??
Mika (samo je jedan pravi) nije samo u McLarenu bio dobar. Kada je došao kao test vozač u Mclaren 1993., bio je plačen 1mil.$. Tada mnogi vozači nisu takve novce dobivali za vožnju bolida.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ma, ne, nisam mislio njih dvojica u vrijeme F1, nego ono doba potkraj 80-ih. Čak je i javna tajna da se njih dvojica baš i ne trpe. Mislim baš zbog toga što su u ono doba bili poprilično isti po mogučnostima. Tada je bio još i J.J. Lehto, a finski trg nije bio još financijski spreman za toliko novih vozača u F1. No ipak je pitanje što bi bilo da je Salo možda više vozio neke top bolide u F1.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Vjerojatno bi ostavio puno dublji trag u f1
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
kako kažu lenningrad cowboysi: the fastest finnish driver of all time! :)
0
0