Japanski proizvođač motora bilježi svoju najuspješniju sezonu u Formuli 1 od povratka u sport 2015. godine te nakon mnoštva neuspjeha s McLarenom sada ima temelje govoriti o statusu jednog od tri najbolja proizvođača motora, što je bio njihov glavni cilj pri povratku. Tri pobjede i dvije najbolje startne pozicije u prvoj sezoni s Red Bullom veliki su napredak u odnosu na “GP2 engine” iz Hondinih godina suradnje s McLarenom, na što su se i sami šaljivo osvrnuli ovoga ljeta.
Međutim, s obzirom na postojanje nesigurnosti oko Hondine kvalitete nakon godina McLarenovog mučenja, usprkos dobrim rezultatima s Toro Rossom 2018. Red Bull i Honda potpisali su tek dvogodišnji ugovor o suradnji, imajući u vidu reviziju njihovog dogovora prije temeljitih promjena koje čekaju F1 2021. godine. Kako su nova pravila predstavljena, a već se bliži i polovica njihove suradnje, došlo je vrijeme kada obje strane moraju odlučiti o daljnjim koracima.
Generalni menadžer Hondinog motorsport odjela, Masashi Yamamoto, u razgovoru za Autosport pričao je o ambicijama japanskog proizvođača u budućnosti, ali i o mogućnosti da Honda na kraju sljedeće sezone napusti Formulu 1:
“Počeli smo računati koliko će nas ostanak u F1 koštati imajući u vidu nova pravila. Primijetili smo da je svim proizvođačima motora iznimno teško u trenutnoj situaciji, s obzirom na pokrete za zaštitu okoliša i tendenciju poticanja razvoja električnih motora. Zbrajamo troškove razvoja i vodimo interne razgovore.”
“Istina je da su troškovi naš najveći problem. Nama je prvi i glavni prioritet pobjeđivanje, jer kada smo odlučili sudjelovati, samo smo htjeli pobjeđivati. Dobri rezultati su pozitivna stvar, ali važnije je imati financijsku ravnotežu. Uložili smo mnogo sredstava kako bi ubrzali naš razvoj i dostigli vodeće momčadi.”
“Sada planiramo kako zadržati postojeću formu te istovremeno smanjiti troškove. S obzirom na nova pravila, jedna od ideja bila je korištenje više zajedničkih dijelova motora (eng. common parts) u proizvodnji. Ipak, kako još uvijek zaostajemo za vodećima, to bi nam bilo malo teže izvesti. Ako FIA pokaže da će određene dijelove voditi kao zajedničke i u daljoj budućnosti, to će možda utjecati na našu odluku o nastavku sudjelovanja u sportu, jer ćemo tada moći preciznije predvidjeti dugoročne financijske zahtjeve.”
Određen dio fanova F1 zasigurno će biti nezadovoljan Hondinim prioritiziranjem financijske ravnoteže nad rezultatima, ali Yamamoto je naprosto izrekao ono što svi proizvođači pogonskih jedinica misle te je vrlo otvoreno pričao o motivima ostanka u sportu. Ipak, nakon uspješnog uzdizanja forme, gubitak japanskog proizvođača značio bi loše vijesti kako za Red Bull i Toro Rosso tako i za čitavu Formulu 1, jer smo ove sezone nakon dugo vremena svjedočili koliko-toliko ravnopravnoj borbi tri različita proizvođača motora te nam uzbuđenja nije nedostajalo.
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
nema sad nazad!
12
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Common parts nisu obični nego zajednički dijelovi. Dakle dijelovi koji bi bili zajednički kod svih proizvođača motora.
Eto zašto su svi proizvođači goli k u odnosu na Ferrari.
Ako je sudjelovanje u F1 tema o kojoj redovito odlučuje upravni odbor, onda će prije ili kasnije odlučiti da neće sudjelovati.
9
5
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ispravljeno, hvala! :)
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pohvala za pisanje originalnog izraza pa sam mogao pomoći bez nagađanja :thumbs
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
a ko bi trebo odlučivat?
cyril, tanabe i wolff?
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Trebalo bi odlučiti da će 50 godina biti u F1 i da o tome nema diskusije. Recimo Merc je promijenio šefa i sad je frka voli li novi šef F1 ili ne voli….
Toga nema u Ferrariju, ako ne voli F1 onda nije šef Ferrarija.
14
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
utopijske ideje f1 fana.
ne spadam u te.
9
9
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Zovi to kako hoćeš. Ima samo jedna momčad koja je u F1 od početka. Ima samo 3 momčadi koje nikad nisu izašle iz F1. Svi ostali su banana. Neki kao Honda i Renault ne znaju jel’ bi piškili ili bi kakili.
Pardon, ima ih 5 ali 3 sa značajnim stažom.
12
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Koga nema bez njega se i moze. Skupo? Pakiraj kofere i sretno.
3
5
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne bi im bio prvi put… a niti zadnji vjerojatno
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mislim da će rezultati uvjetovati ostanak. Jer ako počnu nizati pobjede, povećat će se omjer uloženo-dobiveno.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ma Honda ostaje RB nema izbora u najgorem slucaju ce im placat motore za RB i TR ko kak su placali Renaultu
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
ako Honda odluči otići zaboli njih neka stvar ima li RB izbora ili ne.
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Citaj tekst vidis da misle srezat troskove ako ce im Rb i Tr placat motore onda su troskovi bitno srezani.
Taman da se ni jedan ne pokvari 2 momcadi svaka 6 motora = 12 motora, motor kosta preko 3mil. Eura pa si racunaj jesu troskovi srezani
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mučiš se godinama..konačno napravis dobru stvar pa odeš…facepalm
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Isto kao i zadnji put.
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mogla bi se ponoviti 2009. naprave sve kaj treba za naslov i onda se povuku. Nadam se da ostaju, jer f1 sa i bez honde nije ista.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Neznam šta reći.treba FIA gledat kako smnjit te troškove tako da može uči još koji proizvođač i koji team.a ne ovako ili kao Toyota
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ja mislim da je za svakog top10 korporaciju u proizvodnji automobila sramota nemati F1 momčad, ali to je moje mišljenje s kojim se očito CEO Toyote i VolksWagena ne slažu.
Nema šanse da je autokorporaciji te veličine F1 preskupa.
2
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Baš čitam malo prije da VW planira trakače automobile u skoroj budućnosti totalno usmjeriti na električni pogon…
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@wapi
bacanje love uz upitne rezultate i marketinški doseg.
edit: ajde, neće bit preveliko bacanje love sa budget capom.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ubit ce Japanci Hondu ako se sad misle povuc :) Krenulo nakon toliko godina i oni bi van. Nadam se da ce dobro razmisliti.
Ali buducnost F1 je opcenito upitna zbog fokusa proizvodaca na elektrifikaciju.
Gustoca energije/kg je za faktor 50 do 100 veca kod benzina nego kod litijskih baterija. Dakle umjesto ~100 litara po utrci, bolid bi morao vuci 5 tona baterija da se dobije ista snaga za jednako trajanje utrke.
1
1