Mercedesov šef Toto Wolff kaže da su pregledali podatke nakon utrke u Austinu i zaključili da je Ferrari prošle nedjelje radio nešto drukčije nego na prethodnim utrkama. Dok je Mattia Binotto par puta ponovio da se ništa nije mijenjalo zbog tehničke direktive FIA-e, Wolff komentira:
“Ako je netko radio ono što je pojašnjeno u tehničkoj direktivi – bilo bi to ilegalno.”
“Način na koji je napisana ta direktiva je jasan i ne radi se o sivim zonama nego bi očigledno bilo kršenje pravila.”
“Upravo smo pregledali podatke s utrke i vidimo da je kod Ferrarija to drukčije nego na prethodnim utrkama. Ne znamo radi li se o prilagođavanju tehničkoj regulativi ili nekom drugom problemu, očigledno, mi ne možemo vidjeti što je Ferrari točno napravio.”
Red Bullov šef Christian Horner kaže da bi oni i Honda bili prisiljeni razviti takav sustav da je FIA kojim slučajem rekla da je legalan:
“FIA je bila vrlo jasna. To ne znači da je itko to radio, ali ako netko jest – to bi očigledno bilo ilegalno.”
“Pogonska jedinica je nevjerojatno kompleksna mašinerija i hardverski i softverski tako da ovakva razjašnjenja konstantno idu od FIA-e prema ekipama.”
“Očigledno, uvijek je dobro dobiti pojašnjenje prije nego uložite trud u razvijanje nečeg.”
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Znači Ferari nije koristio neku sivu zonu nego je vjerojatno varao.
Ali ajmo pogledati naredne dvi utrke i ako neće biti na onoj razini ka nakon litnje stanke onda sigurno je.
5
17
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ma Lec je imao motor sa pocetka sezone, stara verzija i rabljena a Vetel je imao problem sa ovjesom odmah na pocetku utrke
Tako da nismo vidjeli sve od njih
16
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
navijac maxa razmislja kao max, amazing
24
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne vjerujem da se “varalo” ciljano..tanka je linija između dobra i zla. Ako Ferkan bude bio ovakav po završetku sezone zasigurno je nesto bilo kontra regula.. ali sva sreca nije utjecalo na konacni rezultat i ta greška je sada popeglana. Sretno im bilo i nadam se da nece biti repova od ovog slučaja.
3
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
mislim da nema nenamjernog povećanja protoka goriva iznad dozvoljenih 100 L i to samo u vremenskom periodu kada senzor ne mjeri?!
1
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ja ću biti cinik i reći da je to vaše zgražanje pomalo komično. OVO JE FORMULA 1. Naći prečicu i sakriti je od FIAe i ostalih ekipa je način kako se radilo od prvoga dana. Pravila su samo “guidelines” što bi rekao pirat iz filma.
27
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Svi se uhvatili Ferrarija jer ih se boje za narednu sezonu. A s druge strane ni iz Red Bulla, ni iz Mercedesa nisam vidio nijednu izjavu po pitanju situacije s Renaultom koja vjerojatno traje već par godina i za koju je dokazano da su varali.
8
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Polako, treba Hamsta jos iduce godine stic MSCa… Nek se F s kreativom strpi do 2021 ;)
0
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Dobro Renault nije konkurentan pa ono nikog nije briga šta oni rade jer su miljama daleko :D
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
apsolutno točno
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Varamje je teška riječ.
Ferrari je našao neki dio pravilnika kojeg je iskoristio i tesko mogu utvrditi sto je Ferrari tocno radio da dobije toliko na snazi, a da vec ne postoji senzor na tom dijelu pogonske jedinice.
A mozda je sasvim druga stvar zasluzna za fijasko u Austinu.
Vrijeme ce pkazati pravu istinu.
Imali su 7 utrka fore da tu rupu u pravilniku iskoriste, ali tih 6-7 PP nisu pretocili u rezultat, sto losim strategijima, sto losijem race paceu.
Ako se utvrdi da je sve regularno, Merc ce imati malo vece brige za sljedecu sezonu.
Binoto se kunio u regularnost i pozivao da se stave senzori, da pokaze kako su svi ostali papci …. ako se dokaze nerugularnost neka kupi prnje iz Ferrarija.
11
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
nema nenamjernog povećanja protoka goriva iznad dozvoljenih 100 L i to samo u vremenskom periodu kada senzor ne mjeri?!
Osim toga i prošle godine dobili su dodatni senzor na bateriji potom izgubili brzinu na pravcu.
1
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
pricas lazi,informiraj se malo vise
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
hehehe…max…hehehehe…je budala?
priča se da je ta snaga bila zbog curenja ulja iz turbine u usis te na taj način se dobije jš koji energetski dobitak. uglavnom, napaviš sitan kanalić na brtvama i dolazi do “preljevanja” ulja u sustav….ono, greška na brtvi
4
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
moraš bit budala za optužit drugu ekipu za varanje bez dokaza.
što se tiče curenja, renckenov komentar od 28.10.:
rencken u zadnjem dnevniku:
I speak to an official who has knowledge of the engine’s workings.
They tell me that after the FIA inspected the system with the full co-operation of Ferrari, there were no discernible high pressure points within the system from which fluids could leak. Three distinctly different liquids are used for cooling.
10
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
ne znam otkud maxu ispad i informacije koje je dobio…i hvala na ovom pojašnjenju, nisam ga stigao ufatit…a ovo sa tri različita medija za hlađenje je odlična fora…jednom tekućinom pojačavaš hlađenje iduće i nizu…mmmm….super termodinamika … (p.s. niti meni to ne bi palo napamet ?)
3
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Kaj znace 3 tekucine za hlađenje? Moze netko detaljnije objasnit? Hvala
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
PLINOVI U TEKUĆEM STANJU SU TAKOĐER TEKUĆINE…dakle trebati nekoliko osnovnih stvari…plin+pritisak(kompresor)+isparivač+izmjenjivač topline to napraviš 3 puta i imaš 3 sistema u sustavu.. u zadnjoj izmjeni je sigurno ulje kao najgušći medij i direktno je na turbini kao sredstvo za hlađenje i podmazivanje, slijedi srednje gust medij pa tek na kraju najlakši medij što može biti i tekući dušik kojeg možeš dobiti iz okoline uz odgovarajući postupak. vjerovatno svaki od sistema se još dodatno hladi coolerina i pametnim prebacivanjem-switchem kroz sustav. kako se inženjeri igraju sa svime, igraju se i sa hlađenjem pojedinih komponenti motora sa jačim ili slabijim hlađenjem…ukoliko imaš višak struje, možeš i izbječi neke od glomaznih hladnjaka i postaviti termodinamičke module (Peltier modul) koji su jako dobri ukoliko imasš dobar o rashlađivanje jedne strane modula, a fala Bogu zraka ima kolko hoćeš u vožnji
10
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
A koliko bi trebalo bit ulja u tom bolidu da bi se to moglo iskoristit za dodatnu snagu
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
ne puno…to nisu obična ulja…par kila (2-3 max) nije toliko bitno ako pljucaš veću snagu. dodavanjem pojedinih metalnih nano čestica možeš također dobiti jaču eksplozivnu masu.
2
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Iz Mercedesa kao i uobičajeno psihološke igrice, a Red Bull se postavlja kao moralna vertikala, ne daj bože da su oni ikad lovili u sivoj zoni.
Btw još nije ništa ni dokazano, Leclerc je vozio sa starim motorom, a Vettel ovo što je i vozio imao je problema s gripom, a i nekih drugih, odmah od starta. A u kvalama je skoro uzeo pole tako da im ne drži vodu priča da su odjednom osjetno sporiji. Jednostavno im race pace ne prati kvale cijelu sezonu, ova utrka nije bila ništa drugačija.
9
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ako Max kaze da su varali onda tu nema nikakve dileme , nebi im bio prvi put ….. kmeeee
1
7
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Max mjerodavan kao Ava Krabatić u politici…
18
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Koliko ja pamtim postoji jedna jedina ekipa koja je varala po pitanju “fuel flowa” i koja je kažnjena zbog toga…
Samo kaj se ta ne zove Ferrari, nego Red Bull.
Jer eto Ricc kojeg je FIA diskvalificirala zbog toga je vozio RB, a ne Ferrari…
I vidi vraga zanimljivo kak je eto baš njima pala na pamet ideja da drugi varaju na identičan način kak su to i oni probali još na samom početku hibridne ere…
17
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
max je zaostao u razvoju tamo negdje u 6 razredu,prosjecan vozac sa puno incidenata i dugackim jezikom.nikad nista od njega,jer on se brina za sve oko sebe,zato i nema rezultata.samo ogranicen pacjent poput njega i slicni njemu mogu izjavit da to ide tako kad ne varas.mogu shvatit snagu motora i maksimalnu brzinu na pravcu,ali kakve veze ima motor ako gume nemaju gripa i ne drze.ali to je za maxa i slicne njemu znanstvena fantastika,ispada da ferrari ne drzi po zavojima nikako jer je motor toliko jak da oni idu kroz zavoj 150 na sat brze nego drugi,a kad ono sporiji.prica bas ne drzi vodu,zar nr
7
7
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
A ko tebe izrodi majstore moj ?
4
15
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mario baniran. Komentar neću brisati, neka se vidi kako je ovo izvrstan način za direktan crveni karton. :thumbs:
13
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@tibi
gasly u azer kvalama, isto rb. ;)
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
RB je u više navrata varao ali jednom uhvaćen. Svi ponešto lagano muljaju.
0
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Varanje nikako nije termin koji bi koristio ovdje čak i ako se pokaže da su plovili po sivoj zoni sa protokom goriva.
Uvijek se u F1 lovilo u mutnom i pomicalo granice sivih zona. Nije Ferrari kriv što su pravila omogućavala takve malverzacije sa protokom. I to govorim kao netko tko ne navija za Ferrari, zvati ih varalicama je smiješno u najmanju ruku. A prije svega treba vidjeti u zadnje dvije utrke kako će izgledati situacija prije donošenja zaključaka.
3
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Aj dobro.
Ajmo to ovako,mi ipak tu na forumu možemo reći što želimo ali ako neće imati brzinu na iduće dvi utrke ka prije. Što onda?
Budi siguran da je do varanja.
3
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Što je varanje? Za nekoga je pronalaženje sivih zona ili iskorištavanje rupa u pravila koja nisu do kraja razriješenja sposobnost inženjera. Možemo kroz povijest naći puno primjera od Alfe fancara, Lotusa 88, Renault mass damper ili baš varanja kao Tyrell sa olovnim kuglicama ili sa vodom za hlađenje kočnica. Možda je optužba za varanje način štednje u razvoju motora ili ljubomora da drugi zna više od tebe? Tko će ga znati. Možda je i Mercedesovo flexi prednje krilo isto siva zona. FIA mjeri fleksibilnost na određenom mjestu sa određenim pritiskom i odredila je toleranciju u pomaku. Danas postoje pametni materijali koji imaju određena svojstva samo u određenim uvjetima i to su recimo otkrili. Da li je legalno? Je ako prolazi test a da li je to varanje ili siva zona jer nije dobro razrađeno od strane nadležnih a netko je to iskoristio.
4
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne radi se o sivoj zoni.
0
10
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Malo mi vi Maxovi navijači vučete na Josa koji je isto tvrdio da njegova ekipa vara da bi njegov timski kolega bio bolji. Ma da sam ja bio Josov simpatizer.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne bi baš bila siva zona, maksimalni protok goriva je 100 kg na sat, i to je to….
Sve preko 100 kg je nedozvoljeno.
0
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@Mario
Ako bude tako onda su bili lukavi i iskoristili slabo definirana pravila, a nisu varali. Varanje bi bilo da to netko radi nakon što je izdana ta tehnička direktiva.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne znam čemu spominjanje Ferrarija uopšte u ovom kontekstu? Red Bull (ili Honda) je otkrio način kako povećati snagu motora. Honda je to testirala na svom motoru. Red Bull pitao FiA-u za pojašnjenje. I dobili su odgovor da nije legalno. I onda FiA izdala direktivu da i ostali znaju da će korištenje takvog nečeg biti ilegalno. Nije potvrđeno da je iko koristio taj trik. Ovo što se odmah digla priča protiv Ferrarija je obična kleveta, jer pričaju bez ikakvih dokaza. Ja bi ih da sam mjesto Ferrarija sve tužio. Od novinara, do ekipa, i njihovih vozača koji ne znaju držati jezičinu za zubima.
Neko nedavno reče da ne znamo jeli Ferrari legalan ili ilegalan. Ne, znamo. Ferrari je legalan, jer FiA odlučuje šta je legalno. I dok FiA ne kaže suprotno, Ferrari je legalan. I kraj priče.
8
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
bitno da je mercedes legalan,iako cisto sumnjam da je
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ferrari nešto ima. Ali mislim da u SAD- nije bio slučaj smanjenja snage već slabije razumijevanje guma. Uz sve probleme na treninzima čak je i ovaj p2 i p4 bio dobar. Očito su mercedes i honda skužili trik i žele pojašnjenje kako bi i oni mogli to riješenje implementirati za sljedeću godinu. A ne da ih recimo odbe kao Racing Point.
4
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Radi se o potouno drugim mjerenjima koje nemaju veze sa gumama.
1
9
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
mario pises samo da nesto napises,nema veze sa gumama jer ferrari koristi gusjenice.logicno da nema veze
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Da razjasnimo:
Ako je Ferrari (ili bilo tko drugi) nasao nesto i to mu donosi prednost, a nije jasno zabranjeno nekim pravilnikom, onda je to inovacija.
Ako FIA to zabrani, i ekipa nastavi to dalje koristiti, e to je varanje.
Puno ljudi ovdje preolako koristi preteske rijeci, a mislim da prvo treba definirati i terminirati neke pojmove.
Treba razluciti kad je tehnicka inovacija, a kad je varanje.
Jer ako cemo svaku inovaciju koja je kroz povijest nekoj ekipi donijela prednost, a poslije bila zabranjena nazvati varanjem onda bi prvi Williams i McLaren ostali bez pola naslova svojih…
Toliko od mene, pozdrav..
7
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
A koliko je teško skinuti oči sa GPS ekrana i pogledati malo sliku u realnom svijetu. I onda bi bilo lako zaključiti da je Ferrari imao high downforce krilo kao u Meksiku… A na ovoj stazi se inače ne koristi full downforce setup.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
https://www.formulapassion.it/manifestomotore/zoom/f1-tutti-i-nodi-vengono-al-flussometro-465815.html?fbclid=IwAR1iLTHt0oUUaUFaFzFq9q0XT0vMDSWuueXdMsKemOVMO_KjdygSRLKF1Zo
Ako znate talijanski ovdje je nešto detaljnije objašnjena problematika… Meni kao prvo strši to da je RB našao mogućnost varanja i onda upitao FIA-u oko legalnosti (totalno bezveze jer je i mojoj babi jasno da je nelegalno) i onda optužio ferrari da to imaju…
4
2