Pirelli je za ovaj vikend momčadima pripremio supersoft, soft i medium gume, a iako se supersoft koristio na svim GP vikendima ove sezone osim Kine – ispostavilo se da momčadi zapravu nemaju pojma kako te gume funkcioniraju.
Zašto? Novi asfalt položen je na stazu u Barceloni i Pirelli je odlučio da će iz sigurnosnih razloga promijeniti konstrukciju te gume pa je mnogima palo u vodu fino uštimavanje obavljeno prije sezone i u prve četiri utrke. Tako smo došli do situacije da se najbrža vremena u Q3 traže na srednje tvrdim gumama ovog vikenda (soft) što se za top ekipe u ovim okolnostima nije dogodilo apsolutno nikad.
Nagomilale su ekipe crvene supersoft gume u izboru za ovaj vikend – Ferrari po 7 za oba vozača, Williamsi 9, odnosno 10, Renaulti po 8 setova, Haas po 7 i tako dalje. Najmanje crvenih guma odabrao je Mercedes – jedini samo po 5 za svakog vozača. Nakon treninga u Barceloni postalo je jasno – crvene gume ovog vikenda neće služiti ničemu jer većina bolida ne može doći do trećeg sektora brzog kruga bez da one već izgube ono najbolje iz sebe.
Gledajući najbolja vremena na treninzima – opet se pokazuje da bi supersoft mogao biti nužno zlo u utrci samo za jednog vozača, a svi ostali koji budu imali taj luksuz da imaju drugih guma na raspolaganju – mogli bi se držati podalje od supersofta. Najbolje vrijeme na softu i na FP1 i na FP2 bilo je značajno brže od najboljeg vremena na supersoftu.
Sve ove neobične informacije dolaze u jeku VN Azerbajdžana na kojoj je Pirelli u svojim predviđanjima o trajanju guma promašio za dobrih 20 krugova (na stazi od 6 kilometara!). Štoviše, Bottas je u svom stintu na supersoftu najbolje krugove utrke radio upravo nekih 15-tak krugova nakon što su te gume, sudeći prema Pirelliju koji ih je radio, trebale biti već gotove.
Bez ikakvih špekulacija i teorija kome se pogoduje s gumama, samo ove navedene informacije su dovoljne da se donese zaključak kako, u najmanju ruku, Pirelli trenutno ne zna gdje mu je glava, a gdje rep. Utrkivanje bolida nije i ne bi trebalo biti lutrija s gumama. To smo zaključili 2012. u početku sezone, to smo zaključili sredinom 2013., a isto vrijedi zaključiti i sad. Dragi Pirelli, dajte nam tri različite gume koje će biti +0,7s jedna od druge i neka to bude vaš cijeli zadatak.
Kao da nije dovoljno neobično da supersoft za većinu ekipa ne ide brže od softa – vrijedi spomenuti da je kiša isprala stazu u Barceloni i sad je još manje jasno kako će se koje gume ponašati na potpuno čistom asfaltu. Pirelli se nadao kako će momčadi odabrati strategiju dva zaustavljanja u boksu, ali to izgleda vrlo optimistično. Jedini vozač unutar top 10 koji kreće na supersoft gumama je Fernando Alonso, a za ove izvan top 10 još nemamo tu informaciju, iako je realno za očekivati da ih neće biti previše s istom taktikom. Za Alonsa bi možda moglo funkcionirati supersoft-soft-soft. Ostali? Soft-medium. Osim ako se nešto drastično ne promijeni u ponašanju guma, a vjerujem da će svi pažljivo motriti što radi Alonso na supersoftu i koliko dugo je kompetitivan na njima.
Vozač | Momčad | Q1 | Q2 (vs Q1) | Q3 (vs Q2) | |
---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1’17.633 | 1’17.166 (-0.467) | 1’16.173 (-0.993) |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1’17.674 | 1’17.111 (-0.563) | 1’16.213 (-0.898) |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1’17.031 | 1’16.802 (-0.229) | 1’16.305 (-0.497) |
4 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1’17.483 | 1’17.071 (-0.412) | 1’16.612 (-0.459) |
5 | Max Verstappen | Red Bull | 1’17.411 | 1’17.266 (-0.145) | 1’16.816 (-0.450) |
6 | Daniel Ricciardo | Red Bull | 1’17.623 | 1’17.638 (+0.015) | 1’16.818 (-0.820) |
7 | Kevin Magnussen | Haas | 1’18.169 | 1’17.618 (-0.551) | 1’17.676 (+0.058) |
8 | Fernando Alonso | McLaren | 1’18.276 | 1’18.100 (-0.176) | 1’17.721 (-0.379) |
9 | Carlos Sainz | Renault | 1’18.480 | 1’17.803 (-0.677) | 1’17.790 (-0.013) |
10 | Romain Grosjean | Haas | 1’18.305 | 1’17.699 (-0.606) | 1’17.835 (+0.136) |
11 | Stoffel Vandoorne | McLaren | 1’18.885 | 1’18.323 (-0.562) | |
12 | Pierre Gasly | Toro Rosso | 1’18.550 | 1’18.463 (-0.087) | |
13 | Esteban Ocon | Force India | 1’18.813 | 1’18.696 (-0.117) | |
14 | Charles Leclerc | Sauber | 1’18.661 | 1’18.910 (+0.249) | |
15 | Sergio Perez | Force India | 1’18.740 | 1’19.098 (+0.358) | |
16 | Nico Hulkenberg | Renault | 1’18.923 | ||
17 | Marcus Ericsson | Sauber | 1’19.493 | ||
18 | Sergey Sirotkin | Williams | 1’19.695 | ||
19 | Lance Stroll | Williams | 1’20.225 | ||
20 | Brendon Hartley | Toro Rosso |
Vozač | 1. sektor | 2. sektor | 3. sektor |
---|---|---|---|
Lewis Hamilton | 21.525 (1) | 28.316 (1) | 26.326 (5) |
Valtteri Bottas | 21.528 (2) | 28.366 (2) | 26.319 (4) |
Sebastian Vettel | 21.551 (3) | 28.555 (3) | 26.199 (2) |
Kimi Raikkonen | 21.697 (4) | 28.561 (4) | 26.340 (6) |
Max Verstappen | 21.900 (8) | 28.609 (5) | 26.307 (3) |
Daniel Ricciardo | 21.819 (5) | 28.687 (6) | 26.159 (1) |
Kevin Magnussen | 21.842 (6) | 28.894 (7) | 26.771 (9) |
Fernando Alonso | 22.048 (12) | 28.913 (8) | 26.689 (8) |
Carlos Sainz | 21.990 (9) | 29.074 (10) | 26.681 (7) |
Romain Grosjean | 21.867 (7) | 29.011 (9) | 26.810 (10) |
Stoffel Vandoorne | 22.196 (16) | 29.199 (11) | 26.858 (12) |
Pierre Gasly | 22.119 (14) | 29.289 (12) | 26.843 (11) |
Esteban Ocon | 22.025 (10) | 29.560 (15) | 27.028 (14) |
Charles Leclerc | 22.078 (13) | 29.358 (13) | 27.157 (16) |
Sergio Perez | 22.027 (11) | 29.564 (16) | 27.106 (15) |
Nico Hulkenberg | 22.412 (19) | 29.544 (14) | 26.967 (13) |
Marcus Ericsson | 22.279 (18) | 29.750 (17) | 27.360 (17) |
Sergey Sirotkin | 22.190 (15) | 29.779 (18) | 27.544 (18) |
Lance Stroll | 22.219 (17) | 30.066 (19) | 27.576 (19) |
Brendon Hartley |
Vozač | Bolid | Motor | Brzina (km/h) | Zaostatak | |
---|---|---|---|---|---|
1 | Sergio Perez | Force India | Mercedes | 326.0 | |
2 | Esteban Ocon | Force India | Mercedes | 324.7 | -1.3 |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 323.5 | -2.5 |
4 | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 322.5 | -3.5 |
5 | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 322.3 | -3.7 |
6 | Sergey Sirotkin | Williams | Mercedes | 322.0 | -4.0 |
7 | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 321.9 | -4.1 |
8 | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 321.1 | -4.9 |
9 | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 321.0 | -5.0 |
10 | Marcus Ericsson | Sauber | Ferrari | 320.6 | -5.4 |
11 | Charles Leclerc | Sauber | Ferrari | 320.1 | -5.9 |
12 | Kimi Raikkonen | Ferrari | Ferrari | 319.3 | -6.7 |
13 | Lance Stroll | Williams | Mercedes | 318.5 | -7.5 |
14 | Max Verstappen | Red Bull | TAG Heuer | 318.2 | -7.8 |
15 | Daniel Ricciardo | Red Bull | TAG Heuer | 318.0 | -8.0 |
16 | Carlos Sainz | Renault | Renault | 314.6 | -11.4 |
17 | Fernando Alonso | McLaren | Renault | 313.8 | -12.2 |
18 | Stoffel Vandoorne | McLaren | Renault | 312.3 | -13.7 |
19 | Nico Hulkenberg | Renault | Renault | 309.8 | -16.2 |
[donacija]
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Sta ces kad Meca zna..
7
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Jos kad bi vremena u tablicu bila dopunjena informacijom o gumama na kojima su postignuta….. To bi bilo ober dobro.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Da, evo i ta informacija.
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Odlično! Hvala!
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
:thumbs:
Ali ona stara tema, jedno je utrkivanje a drugo je proizvod koji se plasira široj javnosti. (komentar nevezan za ovaj slučaj i trenutna događanja u Barceloni!)
Vrijedi napomenuti da je jučer u Q2 i Q3 pala temperatura što je išlo u korist softu i pomoglo da sva zbrka oko soft>supersoft postane još veća. Ne znam jesi li gledao Tedov notebook od jučer, pominjao je nekakve sastanke gdje je jedna strana uvjerila Pirelli kako bi se informacije s testiranja mogle zloupotrijebiti u korist dosadne utrke pa je zato stigla promjena, ali opet treba stisnuti pa vjerovati Britancima. :mrgreen:
2
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Britanci su ovu vijest o novim gumama prenijeli jedva ikako, šturo da šturije ne može. Da ne pratim Gruenera iz AMuS – vjerojatno ne bih ni naišao na to. To dovoljno govori o njihovom izvještavanju. Na slobodnim treninzima je Crofty odgovorio na jedan tvit koji ga je baš pitao u tom smislu “dobro, hoćemo li ignorirati da ovdje imamo nove gume nakon upozorenja iz Mercedesa”, a Crofty je samo odgovorio – nije samo Mercedes nego “još neke ekipe” – i to je bio kraj priče.
18
5
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Zbog ove zadnje rečenice i jesu namjerno tu vijest prenijeli šturo da šturije ne može.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Prema odabiru komponenti ispada kako su nekim čudom u Mercedesu unaprijed znali koje će se gume najbolje ponašati na novom asfaltu Barcelone, a ostali su to saznali tek tokom treninga.
13
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
A kako bi znali? FIA je transparentna i ne pogoduje pojedinim momčadima. Npr. notorna je laž da je svojevremeno Ham bio na testiranjima s Pireliem imajući drugačiju kacigu i usput twitao slike s Maldiva (mislim), kao da je na odmoru.
14
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pjevušim si cijeli dan onu od Dugmeta: – Ima neka tajna veza …!
10
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Analiza baš kao prava analiza.
Zaista je šteta što su pojedini tekstovi sa ovog portala, su jezično ograničeni. Da pripadamo engleskom govornom području drugačije bi sve to izgledalo. Ali živimo gdje živimo …
Malo me nervira ova tajnovitost oko guma.
Nema protesta, nema pohvala, nema izjava, a gume ne razumiju čak ni u Pirelliju.
Pitanje za autora: Ako su samo Medium gume imale sigurnosni propust, da li se moglo desiti, po pravilima, da se promijeni gazna širina samo kod Medium guma? Da li su se sve morale mijenjati?
4
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pirelli može raditi što god hoće ako je to pitanje sigurnosti. A ako se upustimo u priču tko određuje što je točno pitanje sigurnosti, onda stvari postaju malo mutnije…
4
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
“Sigurnost” je vrlo širok pojam. Postoji li nekakvo podrobnije i elaborirano objašnjenje o kojem dijelu “sigurnosti” ili sigurnosnom detalju je točno riječ?
I što je s onim dijelom kako je to “učinjeno da bi ekipe lakše kontrolirale temperaturu guma”‘?
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nije gazna širina, nego debljina sloja gume.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
U pravu si wapi. Promjena širine za 0,4 mm, na postojeću širinu, se ne bi ni primjetila. Greška.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne znam…nisam pametan…
Gume su ogromna misterija ovaj vikend…to se moglo i predvidjeti s obzirom da smo znali za promjenu konstrukcije gume za ovaj vikend (i još 2)…
Ferrari je koliko sam vidio u talijanskim medijima baš uzrujan zbog ove promjene i to opravdano…vidjeli smo Vettela nakon kvalifikacija kako govori da su gume iz nekog razloga tvrđe ovaj vikend…iako Pirelli tvrdi da su “indetične” te da je samo debljina drugačija…
Dok ipak oni koji voze ove bolide, rade tisuće kilometara u njima i znaju svaki detalj i osjećaj kao i najsitnije promjene balansa (pogotovo oni najiskusniji i top vozači)….tvrde nešto drugo.
Vettel, Kimi, Alonso, Ricciardo….svi su u zadnji trenutak otišli na Soft jer su vidjeli da nešto ne štima…Mercedes je očito jedini znao kako SuperSoft radi i jedino su oni napravili prava vremena na njima…
Znači svi osim Mercedesa i Maxa u Q3 su išli na Soft po svoje najbrže vrijeme…ja ne pamtim takvu situaciju.
Uglavnom vidjet ćemo…sve je nekako u sjeni ostalo…
Samo ću kazati da iako sam naravno navijač Ferrarija i da očito ovo nama nije pogodovalo (ali i ostalim ekipama iz gornjeg doma, osim Mercedesa) ovo se jednostavno ne smije raditi…ekipe rade bolid oko tih guma da ih najbolje iskoriste…i brate, ako prebrzo jedeš gume ili ih ne možeš dovesti u pravu radnu temperaturu…riješi taj problem…ako ostali mogu onda možeš i ti (hint. Merc)…ako ti se pojave mjehuri na gumama…idi u boks po nove.
To je čar natjecanja i različitih konstruktora…
23
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Upravo to, ali bitno da se nas takvog mišljenja proziva kao teoretičare zavjere i ne znam šta sve ne. Na stranu što smo navijači Ferrarija, jer nije samo Ferrari ovdje zakinut….da nebi bilo vi ferrarijevci ovo vi ono.
Imate jednu ekipu koja je svoja vremena postavila odmah na supersoftu, dok su drugi bili šokirani koliko se ta guma promjenila i morali su postaviti najbrža vremena na softu.
I baš ta jedina ekipa je Pirelliju plakala da gume predstavljaju “sigurnosni problem”. A gle čuda baš te gume im nikako nisu pasale pred 2 tjedna i sad magično pašu.
Nema tog razvoja ili nadogradnje koja bi nekim čudom u 2 tjedna takvo što napravila. Kao što kaže kolega @Ferrari,atkve se stvari moraju testirati na tisuće kilometara, zato postoje predsezonski testovi. I ovakvi vozači poput Kimija, Seba i Riccija će odmah prepoznati da nešto nije u redu.
I gdje u toj priči mi “teoretičari zavjere” blebetamo gluposti?
Jao Mercu nakon te 3 utrke ako su drugi na softu toliko blizu njima na supersoftu. Onda nemam straha, strah me jedino da se nebi opet plakalo Pirelliju pa da gledamo još cirkusa tokom sezone.
12
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Kakva je prognoza? oce biti kise? :D
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Bez kise..trenutno suncano!!
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nedavno smo malo raspravljali o vise gumara u F1.
Dosta forumasa se izjasnilo kako nebi da gumari odlučuju ishod prvenstva i prvaka.
Nije li ovo ironično?
14
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Više gumara u F1 je od svih ideja u zadnje vrijeme daleko najgora. Siguran sam da 9 od 10 zagovaratelja te ideje nije nikad gledalo F1 dok je bilo više gumara.
6
5
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Onda sam ja ovaj 10 od 10, ali to nije bila poanta komentara.
Gume opet odlucuju bez obzira jedan ili vise gumara.
9
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Po meni jest. FIA i F1 bi bili transparentniji da uvedu barem još jednog gumara između kojih bi postojala konkurencija jednako kao među ekipama. U takvim uvjetima FIA i F1 ne bi imala takav utjecaj na gume, a Pirelli zacijelo radi takve gume kakve od njih zatraže.
Neke staze ili vremenski uvjeti bi više odgovarali jednim ili drugim gumama što je uvijek u F-1 dodatno začinilo cijelu priču. Bilo je dosta takvih sezona u povijesti i ne bih rekao da postoji iskustvo štetnog utjecaja kad je bilo više gumara.
A kad bi postojala dva gumara Mercedes i Ferrari sigurno ne bi koristili istog proizvođača
7
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Točno, dva proizvođača bi se natjecala, što znači da bi svatko od njih odabrao jednu ekipu (očito jedni Mercedes, drugi Ferrari), i prema njima bi usavršavali gume. Ostale ekipe se mogu slikati i pozdraviti s pravom ravnopravnom borbom. Osim toga, sve što se radi na motoru i/ili aerodinamici pada u drugi plan jer bi gume bile još veći faktor nego što su sad. Već viđeno, znamo kako je završilo.
10
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ali, Ante, ako ima imalo istine u ovome što se događa ovog vikenda zar i danas nije tako?
10
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Dragi Ante, upravo si sam sebi skocio u grlo.
3
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne razumijem, može pojašnjenje? Uvođenjem novog gumara dobiješ nužno još jedan eksterni faktor koji bi favorizirao jednu ekipu (odnosno po jednu iz svakog tabora), to mi se čini 100% neizbježno. Neka mi netko pojasni kako bi dva gumara povećala kompetitivnost više ekipa?
3
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
I ove promjene guma u slučaju jednog gumara nekim su ekipama donijele, a nekima odnijele što otvara špekulacije da li je to sasvim “slučajno”.
6
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Točno, to je nefer, ako je istina. Ali, pričaš o iznimci, jer sad imaš iste gume za sve, bez obzira na promjene. S dodatnim gumarom sve što rade ekipe pada u drugi plan jer je pitanje jesu li odabrali boljeg gumara. To je preogroman utjecaj na konačnu brzinu da bi eksterni faktor bio odlučujući.
5
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ogroman utjecaj ima i npr. motor, a poslije one Grosjeanove priče (kad je bolid samo u jednoj utrci dobio nevjerojatnu snagu) ispada da ni sve ekipe koje imaju Mercedesov motor ne dobivaju isto, a kako je tek onima s drugim motorima. Pa ako može tako s motorima, zašto ne bi moglo i s gumama?
7
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Radi se na izjednačavanju performansi motora i već sad je drastično bolje nego 2014., zašto bi se onda išlo u suprotnom smjeru i uveo još veći eksterni diferencijator u obliku dva gumara?
2
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Zato što imamo 10 ekipa, više proizvođača svih ostalih bitnih komponenti pa bi više gumara bilo u istom tom smislu.
Ne može se tvrditi ništa bez dokaza, ali dok postoje sumnje u teorije zavjere mnogi misle kako svi moraju voziti na gumama kakve odgovaraju Mercedesu što je baš ovaj vikend aktualno.
Ponavljam, nije da ja to tvrdim bez ikakvih dokaza, ali dobar dio publike stječe takav dojam, a ekipi iz FIA i F1 bi trebalo biti važno mišljenje javnosti od koje zarađuju veliku lovu
5
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Teorije zavjere su vrlo popularne kod ljudi koji ne znaju ili ne razumiju prave razloge. Onda se pribjegne takvim “laganim” objašnjenjima. Što je najgore – zbog takvih gluposti se onda i prava muljanja provuku ispod radara jer akteri mogu jednostavno reći “pih, opet teorija zavjere”. Ne vjerujem da će FIA trepnuti na to.
Ali, da se vratim na temu – eksterni faktori se po meni trebaju izjednačiti ili svesti na minimum. Jedan gumar, slični motori, a onda tko napravi najbolji bolid i tko ima najboljeg vozača – on će isplivati na vrh. Idem sad pratiti utrku, živio :thumbs:
4
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pozdrav, idem i ja.
Samo da dodam, sve nije započelo od ljudi koji ne kuže tematiku već valjda od Vettelovih izjava. On je ipak najveći mogući insajder, sad ne možemo znati da li cvili i vadi se na to ili stvarno ima nešto u tome
2
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Sa gumama bi bilo slično kao s motorima, ali danas imamo 4 proizvođača motora pa je situacija ipak malo bolja. Broj gumara ne bi prešao broj motorista pa bi to samo pogoršalo situaciju na ovo što AVetma kaže. Zato gumar treba biti samo jedan, ali treba biti puno stabilniji nego što je Pirelli. Pirelli je previše puta popuštao zahtjevima da se “poboljša show”. Na “poboljšanje showa” mi se digne ovo malo kose na glavi. F1 je sport, a ne show.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
I sam si rekao kako bi svaki proizvođač izabrao jednu ekipu i gume radio “za njih”.
Pa upravo to radi pirelli za Mercedes i izgleda da to rade dobro. Ali ajde, sačekajmo jos dvi utrke pa da vidimo.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Naravno da nije.
Svi su bili tu, na ovoj stazi na testovima, ucili o gumama
Mercedes je imo nekih problema, nesto i RB
Da li su problemi bi sigurnosne prirode? Nisu
Pirelli mijenja karakteristike gume da se poniste eventualni problemi dvije ekipe koje su na testiranju imale odredje probleme, kako je to fer..
Dva gumara su jedna velika glupost jer vidis koliki je dns utjecaj guma, veci nego motora..
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
OK, ali onda je rješenje da jedan proizvođač proizvede 20 jednakih bolida pa nek vozači odlučuju između sebe
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
To gledaj u nekoj drugoj seriji..Motor vozac i bolid trebaju ostat najveca 3 faktora uspjeha..
Gume iste za sve..
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
OK, sve 5, ajmo gledat utrku
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nakon ove dobre kolumne naziva “Analiza uoči utrke: Kako bi gume mogle odrediti i utrku” predlažem nastavak s naslovom koji je kao neka parodija navedenog kao npr. “Analiza nakon utrke: kako su gume odredile i utrku”.
Uz nevjerojatan obrat u odnosu snaga između ekipa, neobjašnjivih razlika po pitanju brzine u jednom krugu, kvalama i utrci, trajanja različitih komponenti i sve to protiv svake fizičke logike zaista možemo biti prezadovoljni s trenutno ekskluzivnim dobavljačem guma koji jamči jednake uvjete za sve ekipe po pitanju ove izuzetne važne komponente bolida
8
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pirelli je i prije bio otvoren za poboljšanje showa. Sad i novi gazda također treba shvatiti da mu to nije pametno. Vrijeme je da se u F1 vrate ozbiljniji gumari kao Michelin, Good Year ili Bridgestone. Oni ovakve svinjarije nisu radili.
8
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ja ne krivim Pirelli jer očito radi gume prema narudžbi FIA-e u datom trenutku. Stoji činjenica kako je Pirelli u novije vrijeme ekskluzivni dobavljač F-1, a kad si već spomenuo (po meni renomiranije) proizvođače dublji pogled u povijest pokazuje kako je i ranije bio pristuan, ali samo kao konkurencija i nikad se nije baš proslavio u vremenima gumarskih ratova.
Bila su to vremena Sene, Prosta, Piqueta, Mansella.. Upravo ona za kojima većina ovdje danas žali, ali danas nailazim na mišljenja prema kojima kojima je najbolje da svi voze na jednakim Pirellijevim gumama
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Slažem se da voze s jednakim Pirellijevim gumama, ali ne samo da sve momčadi dobiju iste gume, nego i da te gume budu iste 3 godine za redom, a ne 3 utrke za redom.
4
0