Zimska stanka, 15. dan: Alfa Romeo kao dobavljač motora (1. dio)

Izdvojeno

Crankshaft

Prije 7 godina 3 min 4 komentara

Nakon što su njihovi vozači osvojili prva dva svjetska prvenstva Formule 1 1950. i 1951. s Alfettom, Alfa Romeo se nakon toga povlači iz Formule 1 zbog nedovoljno financijskih sredstava za razvoj novog bolida.

U Formulu 1 se vraćaju nakon 10 godina, i to kao dobavljač motora momčadi De Tomaso na VN Italije 1961., ali vozači Nino Vaccarella i Roberto Businnello nisu došli do cilja. To je ujedno bila i jedina utrka na kojima je Alfin motor imao nastup u toj sezoni. Bolide je pogonio 1.5-litreni redni četverocilindraš.

Sljedeće sezone isti scenarij. Isti Alfin motor imao je jedini nastup na posljednjoj utrci sezone u Južnoafričkoj Republici kada su s njim nastupali Doug Serrurier u momčadi LDS, te Mike Harris u Cooperu. Nijedan od vozača nije došao do cilja.

1963. godine VN Južne Afrike još jednom bila mjesto gdje su se Alfini motori našli u bolidima Formule 1. Na posljednjoj utrci sezone Doug Serrurier je u LDS-u završio na 11. mjestu, dok momčadski kolega Sam Tingle nije završio utrku. Osim toga, u ne-tvorničkoj Alfi Romeo nastupao je i Peter de Klerk koji se za istu utrku nije uspio klasificirati.

Nakon dvije godine pauze, na VN Južne Afrike momčad LDS je još jednom koristila Alfin četverocilindrični 1.5 motor u bolidu s kojim je nastupao Sam Tingle. Utrku je završio na 13. mjestu. Tu je još jednom bila i ne-tvornička Alfina momčad s istim motorom i vozačem Peterom de Klerkom koji je bio 10.

Nešto frekventniji nastupi zbili su se 1970. godine u McLarenu. Ekipa je te godine nastupala s dva motora kroz sezonu, Ford Cosworthovim DFV 3.0 te Alfa Romeovim T33, također 3-litarskom V8-icom. Taj je motor zapravo razvijan za Alfin sportski automobil Tipo 33 s kojim se talijanski proizvođač natjecao u raznim kategorijama. Razvijao je do 440 konja pri skoro 10 000 o/min, ali u McLarenu nisu bili pretjerano zadovoljni. U bolidu M7D (naslovna slika) je jedan nastup imao Nanni Galli na 10. utrci sezone u Kanadi, ali se nije uspio kvalificirati. Drugi vozač, Andrea de Adamich, imao je nekoliko nastupa kroz sezonu, dva u bolidu M7D, te šest nastupa u M14D s istim Alfinim motorom. Talijan je završio jedino utrke u Austriji (12. mjesto) i Italiji (8. mjesto), dok se za ostale nije kvalificirao ili ih nije završio. Ekipa McLaren Alfa Romeo stoga nije osvojila niti bodova tijekom 1970., dok je McLaren Ford bio peti s 35 bodova.

March 711 Alfa Romeo

Naredne sezone je Alfin T33 imao nastupe u ekipi March koja je, poput McLarena godinu ranije, te sezone vozila i s Ford Cosworthovim DFV motorom. Vozača je bilo nekoliko. March Alfa Romeo 711 vozili su Andrea de Adamich, Nanni Galli i Ronnie Peterson. De Adamich je puno puta odustao, a završio je jedino prvu i posljednju utrku sezone, izvan kruga osvajača bodova. Galli je nastupao na četiri utrke u Marchu s Alfinim motorom, od kojih je završio dvije i to izvan kruga osvajača bodova. Jedan nastup je imao i viceprvak te sezone, Šveđanin Ronnie Peterson koji nije završio utrku u Francuskoj. U ostalima je nastupao u 711-ici s Fordovim motorom. March Alfa Romeo nije osvojio niti boda tijekom 1971., dok je March Ford bio četvrti s 33 boda.


Odgovor

4 komentara

  1. David Croft
    Frantic Donator Prikaži

    Ovaj March je “u oštroj konkurenciji, ipak nešto najružnije” što se ikada pojavilo u F1 cirkusu.
    :mrgreen:



    3
    3

    0
  2. Mclaren
    KERS Prikaži

    Uglavnom Alfa ispada sranje..bar u prvom dijelu.



    2
    2

    0
  3. Stefan Bellof
    pigmalion Prikaži

    Nisam znao da je Mclaren bio pogonjen motorom Alfa Romeo?!
    I kroz F1 sezonu 1970.-u vozili sa dva motora: Fordom i Alfa Romeom?!
    Kakva vremena, radilo se što je F1 ljudima palo na pamet – bez restrikcija. To su prava vremena, kada te nitko nije hebao ako “radiš i živiš”.

    Alfa Romeo ( čitaj Ferrari ) doživjet’ će renesansu u sezoni 2018.-oj.



    2
    2

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.