Na sastanku Strateške grupe Formule 1 donesene su neke važne odluke za iduću, ali i tekuću sezonu. Među njima najviše se ističu odluke koje će utjecati na vizualni izgled bolida, a to su uvođenje dodatne zaštite kokpita i promjene vezane za t-krila i tzv. peraje (shark fins).
Iako je zaštita kokpita trebala biti uvedena već 2017., naposljetku je njezino uvođenje pomaknuto na 2018. Glavni favorit za tu zaštitu bio je kontroverzni halo koji je izazvao brojne kritike u paddocku zbog svog nimalo privlačnog izgleda. Halo je testiran na svim bolidima tijekom prošle sezone, ali nedavno je došlo do zaokreta – FIA je tijekom VN Kine vozačima predstavila tzv. shield koncept čija je glavna prednost daleko bolji izgled.
Riječ je o nečem sličnom aeroscreenu, konceptu kojeg je prošle sezone predložio i testirao Red Bull, samo što je shield niži i nalazi se ispred vozača. Radi se o kompromisu između estetike i sigurnosti, te se smatra da bi mogao biti favorit za uvođenje iduće sezone.
“Nekoliko rješenja za dodatnu zaštitu prednjeg dijela je proučeno i odlučeno je da se prednost da prozirnom shield sistemu,” kaže službeno izvješće FIA-e.
“FIA cilja na testiranja na stazi sa ovim sistemom tijekom sezone kako bi se pripremio za uvođenje 2018.”
Još jedna tema o kojoj su donesene odluke su “nuspojave” novog pravilnika koje su podijelile mišljenja u paddocku – t-krila i peraje. T-krila su izazvala polemike i iz sigurnosnih razloga nakon nekoliko otpadanja istih sa bolida. Pravila oko obje solucije bit će puno ograničenija od iduće sezone.
“Promjene u dijelovima pravila oko pokrova motora su napravljene tako da će dizajni s t-krilom i perajom biti strogo ograničeni.”
Treba izdvojiti i dvije odluke vezane za ovu sezonu. Prva se tiče restartova nakon crvene zastave. Prema novom pravilu, restart se ne bi odvijao nakon jednog kruga iza safety cara, već bi imali stajaće startove nakon crvenih zastava.
Druga kaže kako će od VN Španjolske na svim bolidima morati biti jasno istaknuti ime i broj vozača.
Također, Pirelliju je dana dozvola za razvoj kišnih guma za 2018. sa starim specifikacijama bolida sa manjim dimenzijama kotača.
Bio je to prvi sastanak Strateške grupe na kojem je prisustvovao novi CEO Formule 1, Chase Carey.
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
I evo ga, ponovo se sluša ‘navijače’..
Dugo je i trajalo…
:facepalm: :facepalm: :facepalm: za ove odluke…
8
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
3 utrke je trebalo za donijeti odluku oko T krila i peraje, a vec 4 godine ne mogu donijeti odluku oko nekakvih normalnih noseva bez palca na vrhu…
Doslovno trebaju ograniciti volumen na samom vrhu nosa i riješe problem vrha nosa.
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Maknut twingove i peraje da bi se stavila još debilnija stvar koja urušava estetiku bolida i koja ne pridonosi nikakvoj sigurnosti. Efekt-0 … FIA strikes back! We are listening to fans :facepalm:
7
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne aeroscreen mrtvi neeeeee :bang:
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
kao da ce taj aeroscreen imalo doprinijeti sigurnosti. da se ponovi let groznog preko alonsa, to staklo bi poslo u 100 komada, sto bi samo moglo izazvati dodatne ozlijede
3
0