Navijači Formule 1 vjerojatno su najteža publika na svijetu. Ipak, velika većina se slaže da je s ovom sezonom započela jedna nova era našeg najdražeg sporta. Napokon vidimo vozačke pogreške. Imaju više potiska, to je očekivano, ali nitko nije očekivao da će baš toliko plesati po stazi. Dobro, da je pobjegao Palmeru nije ništa pretjeranoo znakovito, ali mi smo na testiranjima i na prvom GP vikendu već vidjeli Mercedes i Red Bull u zidu i to jednostavno zato jer vozači nisu mogli ili znali ukrotiti te zvijeri. To je pravo, hardcore utrkivanje, a ne statistika s brojem pretjecanja po utrci. Neka ih bude i u drugoj utrci 5, ali neka budu rezultat vozačkog umijeća, a ne push-to-pass gumba.
Novu eru već nakon prvog GP vikenda obilježava i otvorenost prema novim medijima. Godina smo bili zatupljeni ograničenim razmišljanjem o ekskluzivitetu Formule 1 i sad je pravi šok vidjeti nekoliko sati nakon utrke izvrstan sažetak utrke, i to na službenom youtube kanalu, a ne na opskurnom ruskom portalu gdje samo čekate koji će te malware pokupiti i gdje vas pokraj videa gleda Matilda (21) udaljena samo 13 kilometara spremna za akciju.
Pogledajte video i probajte pojmiti kakav je osjećaj sjediti u tom bolidu dok ovako prolazi zavojem:
https://www.youtube.com/watch?v=1MwdJUNyO4s
– “Ferrarijev bolid je drastično različit od Red Bullovog, znači da je Newey napravio briljantnu šasiju, a Ferrari će opet podbaciti”
– “Talijani i njihova strategija…”
– “Formulu 1 može voziti bilo tko”
Mitova nikad nije nedostajalo, u koju god eru da pogledate naći ćete ih barem par koji izazivaju 360° flip očne jabučice. Zato je pravi užitak uživo gledati demistifikaciju takvih pojava. Najprije, svi su se pitali kakvog li će monstruma napraviti Adrian Newey u pravilima koje su “krojili on i Prodromou”. Kad se na testiranjima pojavio s prilično jednostavnim rješenjima svi su se pitali što li nas to čeka u Australiji jer sigurno ne pokazuje adute da ih ne kopiraju konkurenti. I tako došla Australija, a ćelavi genijalac proveo svaku sekundu slobodnog vremena skenirajući Ferrarijev bolid na gridu dok su Ferrarijevi mehaničari činili živi zid oko tog bolida. Kako li se vremena mijenjaju…
Kad smo kod Ferrarija, oni su prošle godine dobili puno puta po glavi (i od navijača i od Presidentea) zbog loše strategije. Sad se pokazuje da je vrlo jednostavno biti strateški genij poput Mercedesovog pit-walla kad imate ultradominantan bolid. Kako to izgleda sada kad im je netko visio za vratom u prvom stintu? Odjednom epitet genijalaca prelazi u crveni tabor.
Mit o tome da danas bilo tko može sjesti u F1 bolid i voziti ga fino se razbio kad smo vidjeli on board kameru Lancea Strolla. Siroti mali bogataš se čini kao simpatičan dečko i vidi se da je lijepo naučio kako treba odgovarati na pitanja novinara, ali kako se kaže – “when the green flag drops – bullshit stops”. Bez obzira na sve priče, Stroll se mora dokazati u bolidu, na stazi, u duelima, na startu, u kvalifikacijama; ukratko – u akciji. Zasad je pokazao bliski susret sa barijerom u Melbourneu (je li to bilo identično mjesto gdje se Maldonado zabio u svom debiju za Williams dok se borio s Alonsom?) i nevjerojatne kadrove dok smo se vozili on board s njim. Koliko god neki vozači imali korekcija na volanu, kod Strolla to izgleda kao da ima “yips”! Dok sam gledao te kadrove, imao sam dojam da cijelo vrijeme Lance vrišti u kacigu od straha.
Jest, prva je utrka i nikad se ne zna kako će to kasnije izgledati, ali zaista veseli (nakon toliko godina) vidjeti da vozači mogu pritisnuti i na početku i na kraju stinta, da se mogu boriti i pratiti drugog vozača bez da će gume otići k vragu u idućem krugu. Koliko smo ih kritizirali ovih godina, sada treba skinuti kapu za odlično odrađen posao. Osim kod Hamiltona, ali sve se nekako čini da za brzo trošenje guma on treba kriviti svoju ekipu, a ne Pirelli.
Ovo ne treba posebno obrazlagati. Njemačka i talijanska himna na pobjedničkom postolju, a onda šampanjac i Preludij iz Bizetove Carmen – to je kombinacija koja je mnoge podsjetila na jednog vozača koji je obilježio ovaj sport. Naravno, rekordi se ruše i nitko ne jamči da možda već ove sezone Hamilton sruši taj rekord pole positiona, a nekad možda i rekord pobjeda i naslova. Ako ne on, onda će netko drugi. Ali, broj je jedno, emocija je drugo. Bili vi navijač Ferrarija ili ne, možete li ostati ravnodušni na posljednji zavoj posljednjeg kruga VN Australije kad je kadar uhvatio crvenu publiku na nogama uz aplauz Vettelu i Ferrariju? Ako se tamo sredinom sezone pokaže da je Ferrari i dalje kompetitivan, pomisao na ove dvije himne u Monzi je dovoljan poticaj da se već sad polako počne planirati put na VN Italije.
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Cekaj samo malo? Kako to mislis da je neka Matilda samo 13 km od mene? :D :D
Odlican tekst, zadovoljan sam!
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
lijeva reklama kaže da će mi narast 10 cenata, gornja da ću uz pomoć jednostavnog trika izdržat cijelu noć i onda desno stoji (gorenavedena) napaljena matilda udaljena samo 13 km ..win-win-win situacija!
…ukoliko mi ne sviđa matilda, uvijek mogu dole kliknut i naručit rusku nevjestu.
živio malware, dole liberty!
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
:rofl: :rofl:
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Odličan članak. Odličan!!!!
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Bravo za tekst!
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mi navijači F1 smo najteža publika, ali i najvjernija mislim. O kojem se još sportu po portalima ovoliko raspravlja kao o F1. Ni nogomet nam nije blizu što se toga tiče…
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pohvala za mitove ;)
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Clanak taman :) Taktika.. Box.. Ovo ono.. Taman bu ove godine…
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ovaj članak o stvarima koje smo naučili sam od jučer čekao. Bravo, pogotovo za 2. dio, nema nedodirljiviji! :D
Kad je Mercedes bio u zidu ovog vikenda? Meni je mozak totalno zablokirao i ne mogu se sjetiti :/
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Autor misli na testiranja u Barceloni.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Da, Bottas u Barceloni :)
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Aha, hvala obojici na odgovoru, već sam se zabrinuo šta mi se dešava xD
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Odličan tekst, ali video prolaza kroj zavoj je nešto brutalno, nešto što vraća nadu. E i malo da i ja buden general posli bitke, nekako san ima osjećaj da RB neće biti na razini Mercedesa jer svaku promjenu pravila u vezi aero paketa bi RB bija malo slabiji pa bi se kroz sezonu podiga znatno više nego ostali. Početak 2009. početak 2012. početak 2014.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ja sam i Zvonimiru i Robiju (ovdje je Beethoven87) tvrdio da je Ferrari ne samo blizu Mercedesu već i da su ih prestigli. Sad da budem opet prorok – mislim da su u Australiji podbacili u petak i nisu naštimali bolid kako treba. Očekujem još veći razmak kroz 2-3 utrke. Možda ne u Kini jer će temperature biti niže, što im ne odgovara, ali uskoro…
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Da ima smisla, to mi je palo na pamet kad je Ted reka da ga je Arrivabene otpila za interview posli kvalifikacija i da nije bija zadovoljan, pa moguće da je očekiva čak i neki pole a nije ga ostvarija. Još jedna stvar govori u prilog, npr. 2016. su na testiranjima vozili na istoj gumi brže nego u kvalifikacijama što nekako sugerira da su tili ostaviti dojam da su jači nego što stvarno jesu a svejedno su bili solidni u prvih par utrka. Ove godine se čini ko da su čak sandbagali pa mi se to čini ko obećavajući samovjereni stav. Klimave pretpostavke ali vrime će pokazati.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Uf, jedva sam dočekao povratak ove serije članaka.Svaka čast :)
Na ovaj dio oko Monze sam se naježio…Uf
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Odličan!
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
izvrstan članak.
kod zadnjeg članka su me trnci prošli dok sam se sjetio nekih prošlih vremena…
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pozdrav, Ante, ovo je komentar prvenstveno namijenjen tebi, novinaru i autoru članka na portalu.
Za razliku od čitatelja koji pišu komentare kako god žele, novinaru je dužnost da piše razumljivo. Razni čitatelji, iz različitih razloga, mogu pisati razne bedastoće, upotrebljavati izraze koje samo on ili uska skupina ljudi razumije, piskarati na stranim jezicima, ali sve je to novinaru zabranjeno. Znaš, postojimo i mi, ljudi, normalni, kojima engleski jezik nije baš materinji, a ne da mi se ili nemam vremena tražiti što znači poneki pojam koji baš i nije uobičajen. Kada takvo što napišu čitatelji u komentarima to se može razumjeti: nepismeni su, prave se važni, misle da su takvim načinom pisanja pametniji od drugih i još bezbroj razloga, ali sve to je novinaru nedopustivo. Evo citata iz tvojeg teksta:
Push-to-pass gumb, 360° flip, “when the green flag drops – bullshit stops”, “yips”.
Gle, ako želim biti nerazumljiv mogu pisati na bednjanskom, samo sam 9 km udaljen od Bednje i mogu svaki komentar prevoditi na taj dijalekt tako da bude nerazumljiv vjerojatno svima na portalu, ali to mi nije cilj. Ima raznih čitatelja koji pišu komentare na dijalektima koji su nerazumljivi (ili teže razumljivi) drugima, ima i onaj Desmosedici (ili tako nekako) koji povremeno piše komentare na talijanskom, valjda da bi pokazao kako poznaje taj jezik. Novinar to ne smije.
Na kraju ovog predugog komentara, shvati ovo kao konstruktivnu kritiku. Sviđa mi se članak, kao i većina na portalu, a ovo je samo pokušaj da se još poveća kvaliteta članaka i portala.
Hvala, i nemoj ovo shvatiti osobno, nemam namjeru vrijeđati ikoga, a ponajmanje novinara ovog portala koji izuzetno cijenim i redovito pratim.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Slažem se, i kod članaka pazimo da bude što je moguće više književno, ali u kolumni su slobode malo veće. Već je bilo govora o tome, kritika je uvažena, pa sam zato nakeljio ovaj veliki debeli natpis “KOLUMNA” iznad, da se zna da je način izražavanja malo slobodniji.
Svejedno hvala na kritici, i pozivam da se češće uključiš u komentiranje :)
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
ja mu u kolumni zamjeram jedino spominjanje push to pass, jerbo toga nema u f1.
ostala zapažanja su ‘spot on’. opet malo engleskog. :D
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Haha primjedba na mjestu, ali to je samo poslužilo je kao disfemizam za DRS. :)
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ante, mitovi su za 10 :D
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
EE da ta njemačko pa onda talijanska himna, to je nešto što se ne zaboravlja lako.
Inaće Ante opet sve pohvale za članak.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Super članak….
Grande makina! Napkon….
0
0