Stranica: 1/3.
dani kad su bolidi na stazu izlazili...
Postano: 06.04.2015., 15:26
Postao fjaka
...bez pridnjih krila:
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
na istoj utrci, villeneuveov ferrari bez i pironijev sa pridnjim krilom.
ono šta je krajen sedandesetih u f1 uveo colin chapman već su '82 manje više svi razvili da su izlazili na stazu bez prednjeg krila...ili sa tek minijaturnim pridnjim krilom.
već '83 su banirane
side skirts i
venturi tunel u f1 tako da se pridnja krila vraćaju nazad.
Re: dani kad su bolidi na stazu izlazili...
Postano: 06.04.2015., 16:40
Postao Explorer
Sa stepenicama na nosu
[ link do slike ]
S nosevima u obliku penisa.
[ link do slike ]
Re: dani kad su bolidi na stazu izlazili...
Postano: 06.04.2015., 16:53
Postao fjaka
explorer zašto mi mrljaš thread s ovin današnjim gadarijama

Re: dani kad su bolidi na stazu izlazili...
Postano: 06.04.2015., 16:55
Postao fjaka
dobro, to opet može bit dobar primjer kakve su prave stvari bile banirne kroz povjest f1 a s druge strane kakve su sve gadarije dopuštene

Re: dani kad su bolidi na stazu izlazili...
Postano: 06.04.2015., 17:04
Postao Felipe
Sa okvirom vrata od garaže...
[ link do slike ]
Sa okvirom vrata od garaže s obe strane...
[ link do slike ]
Re: dani kad su bolidi na stazu izlazili...
Postano: 06.04.2015., 17:14
Postao fjaka
lotus 80 je bio pokušaj da se ground effect iskoristi koliko je god to bilo moguće pretvarajući kompletan bolid, počevši od samog nosa u venturijev tunel.
Re: dani kad su bolidi na stazu izlazili...
Postano: 10.08.2015., 12:14
Postao Frantic
....sa fenom/ventilatorom u gu.ici
[ link do slike ]
[ link do slike ]
Re: dani kad su bolidi na stazu izlazili...
Postano: 10.10.2015., 19:32
Postao SEAS
1978 je i McLaren-M26-sa wing-bridgem probao biti inovativan
[ link do slike ]
[ link do slike ]
Re: dani kad su bolidi na stazu izlazili...
Postano: 10.10.2015., 20:06
Postao SEAS
Sa 6 kotača!
Tyrrell P34 iz godine 1976. Ukupno je napravljeno 7 bolida u nekoliko verzija. Bolid je završio drugi na 3 utrke, a na utrci u Anderstorpu Tyrrell team završava na prva dva mjest što je ujedno i jedina pobjeda za bolid sa 6 kotača. Projektant Derek Gardener
[ link do slike ]
[ link do slike ]
Tyrrell P34 B
[ link do slike ]
[ link do slike ]
Williams je eksperimentirao sa 6 kotača na modificiranoj verziji njihovog bolida Williams Cosworth FW07D iz 1982, ali na suprotnoj strani
[ link do slike ]
[ link do slike ]
Williams FW08B ground effect.
[ link do slike ]
Re: dani kad su bolidi na stazu izlazili...
Postano: 10.10.2015., 20:42
Postao SEAS
Kada je i Cosworth imao svoj bolid Formule 1!
Doduše Cosworth’s experimental four-wheel-drive, 4WD F1 car nije se takmičio, ali je u srpnju 1969 bio u završnij fazi projekta.
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
Re: dani kad su bolidi na stazu izlazili...
Postano: 27.10.2015., 14:15
Postao fjaka
Frantic je napisao/la:....sa fenom/ventilatorom u gu.ici
ti sa fenom se i nisu baš naizlazili u trkama. bili su tolko superiorni u odnosu na ostale da su nakon jedne utrke zabranjeni
jeli znaš kako je nasta taj brabhamov bolid sa ventilatorom? priča se upravo nadovezuje na one moje prve slike u ovoj temi

Re: dani kad su bolidi na stazu izlazili...
Postano: 27.10.2015., 15:19
Postao Frantic
Znam da su zabranjeni nakon jedne trke.
Murray je muljao sa prethodnikom nešto oko hladnjaka.
Valjda ih je postavljao horizontalno, pa je to propalo, pa premjestio hladnjake u nos, a ovoga je napravio sa fenom, kao "lafo" zbog hlađenja, a u stvari je fen stvarao ogroman downforce.
Htio je parirati Lotusovim "ground effect" bolidima.
Pobijedio je na jedinoj trci na kojoj je učestvovao (Lauda, Švedska 1978.).
E sad, ne znam da li na ovo misliš, ili ima još neki detalj u pozadini, sa kojim nisam upoznat?
Re: dani kad su bolidi na stazu izlazili...
Postano: 03.11.2015., 17:31
Postao SEAS
fjaka je napisao/la:
lotus 80 je bio pokušaj da se ground effect iskoristi koliko je god to bilo moguće pretvarajući kompletan bolid, počevši od samog nosa u venturijev tunel.
Tu se zeru bolje vidi taj venturi prolaz u nosu bolida Lotus 80 iz 1979.
[ link do slike ]
Carlos Reutemann testira Lotus 80 bez krila. Ispod nosa i na bokovima se mogu vidjeti zavjesice koje zatvaraju prostor ispod nosa.
[ link do slike ]
Da nebi bilo nesporazuma, te je godine originalni Lotus 80 imao prednje krilo, ali je na nekim stazama (Monza) vožena verzija bez krila.
Čak je i mali Arrows A2 iz 1979 isto bio bez prednjeg krila. Svi su eksperimentirali sa limitima graund efekta tih godina. Na bočnoj se slici vide i pomične zavjesice koje zatvaraju donji dio karoserije prema stazi da bi se maksimalizirao graund efekt.
[ link do slike ]
[ link do slike ]
Re: dani kad su bolidi na stazu izlazili...
Postano: 03.11.2015., 18:01
Postao SEAS
Belgium-1982 Prost, Keke, Arnoux, Prva trojica svi u bolidima bez prednjeg krila!!
[ link do slike ]
Re: dani kad su bolidi na stazu izlazili...
Postano: 03.11.2015., 19:40
Postao zekohonda
prednje krilo je precijenjeno!

Re: dani kad su bolidi na stazu izlazili...
Postano: 03.11.2015., 21:18
Postao Perica9
[ link do slike ]
Ferrarijevi bolidi od 1950. g. do 2011. g.

Re: dani kad su bolidi na stazu izlazili...
Postano: 03.11.2015., 22:25
Postao Lady
Re: dani kad su bolidi na stazu izlazili...
Postano: 04.11.2015., 17:16
Postao SEAS
Re: dani kad su bolidi na stazu izlazili...
Postano: 10.11.2015., 15:35
Postao SEAS
Ferrari u plavoj boji!!
Priča ide ovako:
Ferrari se je izgleda već 1962 posvađao sa talijanskim automobilističkim savezom (ACI) kada je on htio homologirati njegov 250GTO za takmičenja u klasi GT. Međutim po talijanskim pravilima, proizvođač je trebao proizvesti 100 komada cestovne verzije bolida da bi mogao homologirati i natjecati se sa tim modelom. Ali izgleda da Ferrari nije proizveo dovoljan broj vozila, ali se je htio trikom provući.
Priča se da je doveo inspektore u krug tvornice i pokazao im 50-tak vozila na parkingu. Nakon toga ih je odveo na kavu i onda na drugo parkiralište da im pokaže sljedećih 50-tak vozila. Inspektori nisu skužili da su to u stvari bila ista vozila ali preparkirana na drugo mjesto. Naravno, tokom vremena shvatili su šta ih je snašlo, ali bilo je kasno.
1964, kada je Ferrari htio homologirati model 250LM, ACI i FIA su mu odbili zahtjev. ACI je ovaj puta zahtjevao da vidi ponovo sve proizvedene automobile ali sve na istom mjestu, dajući Ferrariju do znanja da su skužili njegov trik. Nije dobio nikakvu podršku sa strane ACI-ja i tu se je zakleo da više nikada neće nastupati u bojama Italije. "Rosso Corsa" je inače bila internacionalna boja bod kojom su se utrkivali svi talijanski timovi.(
https://en.wikipedia.org/wiki/Rosso_corsa)
Čak je i vratio svoju talijansku licencu za utrkivanje. To je naravno zaprepastilo Italiju. Da bi dokazao da se ne šali, posljednje je dvije utrke 1964 vozio pod licencom North America sa timom "NART", a tim je vodio bivši vozač Luigi Chinetti - sada uvoznik Ferrarija u Sjevernu Ameriku. I u plavo - bijeloj boji (
https://en.wikipedia.org/wiki/Racing_st ... ng_stripes), koja je bila internacionalna boja pod kojom su se takmičili svi svjeverno-američki timovi (
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_i ... ing_colors). Te dvije posljednje utrke sezone su vožene u Americi u Watkins Glenu i u Meksiku.
Za njihove vozače Johna Surteesa i Lorenza Bandinija nije bilo nikakve razlike, isti bolidi, Ferrari 158, samo u plavo-bijeloj boji (boja američkog trkaćeg tima) i tim pod drugim imenom (NART -
North
American
Racing
Team).
John Surtees je u Americi završio na drugom mjestu, a isto tako i u Meksiku šta mu je osiguralo pobjedu u ukupnom poretku za 1964. Ujedno je time postao i prvi a do danas i jedini vozač koji je osvojio svjetsko prvenstvo na 2 i na 4 kotača. Prvenstvo je osvojio u plavom Ferrariju i sa timom NART.
[ link do slike ]
[ link do slike ]
Surtes preuzima pehar za drugo mjesto u Meksiku
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
A ovako je izgledao Ferrari 158 prije promjene boje
[ link do slike ]
Re: dani kad su bolidi na stazu izlazili...
Postano: 10.11.2015., 15:51
Postao zekohonda
surtees je fakat legenda...i još je živ, još vozi, pojavi se na utrkama raznoraznim.
