Marcus Ericsson
Postano: 24.12.2016., 20:59
[ link do slike ]
Puno ime: Marcus Ericsson
Rođen: 2. rujna 1990., Kumla, Švedska
Nacionalnost: Šveđanin
Momčad: Sauber
Broj: 9
Broj utrka: 56
Debi: VN Australije 2014.
Pobjede: 0
Postolja: 0
Bodovi: 9
Pole positioni: 0
Najbrži krugovi:0
Dosad vozio za: Caterham (2014.), Sauber (2015., 2016.)
F1 baza
Marcus Ericsson švedski je vozač koji će iduće godine voziti svoju već četvrtu sezonu u Formuli 1. Otkad je stigao u F1 prati ga nimalo poželjna titula pay-drivera i po mnogima Ericsson ne zaslužuje mjesto u F1.
Marcus je trkaću karijeru počeo s 9 godina, a 2007. prelazi iz kartinga u britansku Formulu BMW. Tamo ga je pogurao sunarodnjak Kenny Bräck koji ga je uspoređivao s Alainom Prostom. Ericsson si je zacrtao top 8 početkom sezone te se nadao da će do kraja sezone možda biti u borbi za pobjede. Nadmašio je očekivanja uzevši pobjedu već u drugom nastupu, a zatim je i osvojio naslov.
2008. Ericsson prelazi u britansku Formulu 3 gdje nije uspio ponoviti rezultate iz Formule BMW, bez ijedne pobjede u sezoni završio je 5. u ukupnom poretku. Iduće je sezone odvozio samo 4 utrke u toj klasi u kojima je uzeo 2 pobjede. Te je godine bio fokusiran na japansku Formulu 3 gdje je osvojio naslov. Krajem 2009. dobio je i prvu priliku u F1 bolidu, i to u šampionskom Brawn GP-u na testu mladih vozača u Jerezu.
[ link do slike ]
Krajem 2009. prebacuje se u azijski GP2 gdje vozi prve 4 utrke, a zatim se prebacuje na punu sezonu u GP2 2010. gdje je sezonu završio na 10. mjestu. Ericsson je do 2013. vozio GP2, sveukupno je ostvario samo 3 pobjede, a najbolji konačni plasman bilo mu je 6. mjesto 2013.
2014. Marcus Ericsson ulazi u F1 sa Caterhamom. Momčadski kolega bio mu je Kamui Kobayashi. U utrkama koje su obojica završili, Kobayashi je bio bolji 5 puta, a Ericsson samo dvaput. Ipak, u ukupnom poretku je Ericsson bio bolje plasiran zbog 11. mjesta iz Monaka. Ugovor s Caterhamom Ericsson je raskinuo 12.11., nakon što je momčad ušla u stečaj pa nije vozio u Abu Dhabiju kad se momčad posljednji put pojavila na gridu.
2015. Ericsson prelazi u Sauber gdje mu je kao momčadski kolega stigao rookie Felipe Nasr, trećeplasirani iz GP2 2014. Ericsson je u prvoj utrci sezone ostvario svoje prve bodove u karijeri osmim mjestom, no ostao je u sjeni Nasra koji je stigao do 5. mjesta. Do kraja sezone je još 4 puta osvajao bodove, ukupno ih je ostvario 9, daleko manje od kolege Nasra koji je ostvario 27.
Obojica su ostali u momčadi i 2016. koja je bila daleko teža od 2015. Iako je Nasr u konačnici u kaotičnoj utrci u Brazilu donio jedine bodove momčadi, a Ericsson ostao bez bodova, Ericsson je bio taj koji je ovaj put ostvario bolji dojam. U usporedbi kvalifikacija razlika je 13-7 za Ericssona, a i po pitanju utrka koje su obojica završili, Ericsson je bio bolji 9 od 13 puta.
Oko Ericssona je lako imati podijeljeno mišljenje - kad pogledate njegovu cjelokupnu karijeru, u nekim trenutcima čini se kao sasvim solidan vozač, a u nekim pak kao tipični pay-driver bez pohvalnih vozačkih vještina. Zaslužio mjesto u F1 ili ne - gledat ćemo ga na gridu i iduće sezone u istoj momčadi.
[ link do slike ]
Puno ime: Marcus Ericsson
Rođen: 2. rujna 1990., Kumla, Švedska
Nacionalnost: Šveđanin
Momčad: Sauber
Broj: 9
Broj utrka: 56
Debi: VN Australije 2014.
Pobjede: 0
Postolja: 0
Bodovi: 9
Pole positioni: 0
Najbrži krugovi:0
Dosad vozio za: Caterham (2014.), Sauber (2015., 2016.)
F1 baza
Marcus Ericsson švedski je vozač koji će iduće godine voziti svoju već četvrtu sezonu u Formuli 1. Otkad je stigao u F1 prati ga nimalo poželjna titula pay-drivera i po mnogima Ericsson ne zaslužuje mjesto u F1.
Marcus je trkaću karijeru počeo s 9 godina, a 2007. prelazi iz kartinga u britansku Formulu BMW. Tamo ga je pogurao sunarodnjak Kenny Bräck koji ga je uspoređivao s Alainom Prostom. Ericsson si je zacrtao top 8 početkom sezone te se nadao da će do kraja sezone možda biti u borbi za pobjede. Nadmašio je očekivanja uzevši pobjedu već u drugom nastupu, a zatim je i osvojio naslov.
2008. Ericsson prelazi u britansku Formulu 3 gdje nije uspio ponoviti rezultate iz Formule BMW, bez ijedne pobjede u sezoni završio je 5. u ukupnom poretku. Iduće je sezone odvozio samo 4 utrke u toj klasi u kojima je uzeo 2 pobjede. Te je godine bio fokusiran na japansku Formulu 3 gdje je osvojio naslov. Krajem 2009. dobio je i prvu priliku u F1 bolidu, i to u šampionskom Brawn GP-u na testu mladih vozača u Jerezu.
[ link do slike ]
Krajem 2009. prebacuje se u azijski GP2 gdje vozi prve 4 utrke, a zatim se prebacuje na punu sezonu u GP2 2010. gdje je sezonu završio na 10. mjestu. Ericsson je do 2013. vozio GP2, sveukupno je ostvario samo 3 pobjede, a najbolji konačni plasman bilo mu je 6. mjesto 2013.
2014. Marcus Ericsson ulazi u F1 sa Caterhamom. Momčadski kolega bio mu je Kamui Kobayashi. U utrkama koje su obojica završili, Kobayashi je bio bolji 5 puta, a Ericsson samo dvaput. Ipak, u ukupnom poretku je Ericsson bio bolje plasiran zbog 11. mjesta iz Monaka. Ugovor s Caterhamom Ericsson je raskinuo 12.11., nakon što je momčad ušla u stečaj pa nije vozio u Abu Dhabiju kad se momčad posljednji put pojavila na gridu.
2015. Ericsson prelazi u Sauber gdje mu je kao momčadski kolega stigao rookie Felipe Nasr, trećeplasirani iz GP2 2014. Ericsson je u prvoj utrci sezone ostvario svoje prve bodove u karijeri osmim mjestom, no ostao je u sjeni Nasra koji je stigao do 5. mjesta. Do kraja sezone je još 4 puta osvajao bodove, ukupno ih je ostvario 9, daleko manje od kolege Nasra koji je ostvario 27.
Obojica su ostali u momčadi i 2016. koja je bila daleko teža od 2015. Iako je Nasr u konačnici u kaotičnoj utrci u Brazilu donio jedine bodove momčadi, a Ericsson ostao bez bodova, Ericsson je bio taj koji je ovaj put ostvario bolji dojam. U usporedbi kvalifikacija razlika je 13-7 za Ericssona, a i po pitanju utrka koje su obojica završili, Ericsson je bio bolji 9 od 13 puta.
Oko Ericssona je lako imati podijeljeno mišljenje - kad pogledate njegovu cjelokupnu karijeru, u nekim trenutcima čini se kao sasvim solidan vozač, a u nekim pak kao tipični pay-driver bez pohvalnih vozačkih vještina. Zaslužio mjesto u F1 ili ne - gledat ćemo ga na gridu i iduće sezone u istoj momčadi.
[ link do slike ]