Povijest F1

🕒 Razgovori o prošlim vremenima, mjesto za iskusne članove.

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Johannes "Jan" Lammers rođen je 02.06.1956. godine u Zandvoortu, pa odatle vjerovatno i sklonost ka auto trkama.
U F1 se nije proslavio (Shadow, Ensign, ATS, Theodore, March), ali je u enduranceu sa "Silk Cat Tom Walkinshaw Racing Jaguarom" pobijedio na Le Mansu 1988., dok je dvije godine poslije bio drugi, a 1996. sa Mariom Andrettijem i Dereckom Warwickom bio treći u klasi, sa Courage-Porscheom.

Na današnji dan su se vozile, meni, vrlo značajne trke. Ponajviše zbog razloga što su na njima pobijedila moja dva miljenika.

Dakle, 02.06.1991. na stazi u Montrealu pobjeđuje Nelson Piquet, što mu je bila i zadnja pobjeda u karijeri. Pobijedio je više sretno nego spretno, startajući kao 8., nakon pomora favorita. Završio je ispred Stefana Modene i Patresea (koji je startao sa PPa). Mansell je ostvario FL, ali je zaostao čitav krug, dok su Senna, Prost, Moreno, Berger i Alesi (svi startali ispred Piqueta), odustali, a ni Ptrese ni Mansell nisu bili pošteđeni problema. Modeni je to bio drugi i posljednji podijum u karijeri, Patreseu 20. Ekipi benttona je to bila 5 pobjeda i 25. podijum. Mansell je na stratu prešao Patresea i vodio 69 od 70 krugova. Patresea su zadesili problemi s mjenjačem, dok je Mansell stao (Mjenjač/elektronika/nestalo goriva/slučajno ugasio bolid.....) nakon hairpina.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=EMmEwMQ4ckQ[/youtube]
Bila je to zadnja trka za Stefana Johanssona.
Kao i prvi bodovi za ekipu Jordana.
Zadnja pobjeda za Pirelli, sve do 2011. godine. Takođe, do zadnje trke 1997., sve naredne pobjede su bile sa Goodyear gumama.
Piquetova pobjeda je bila 7 uzastopna za Brazilce (2 zadnje trke iz sezone 1990. je pobijedio Piquet, a prve 4 u sezoni 1991. Senna, pa u Kandi opet Piquet).
Mansellu je pošlo za rukom nešto što nije nikad nikome. Odustao je u zadnjem krugu i ispustio pobjedu, nakon što je vodio sve prethodne krugove u trci.

Pet godina poslije, na stazi u Catalunyi, rapsodija MSa po kišom natopljenoj stazi. :klanjam:
To mu je bila 20. pobjeda i prva za volanom Ferrarija (ali kakva). jedna od najboljih vožnji na kiši ikada. Hillu PP nije puno pomogla (vrtio se kao malo dijete dok nije lupio o zid), a Alesi i Villeneuve (završili kao drugi i treći), su bili lak zalogaj za MSa (koji je naravno, postavio i FL), koji je užasno startao i izgubio čak 5 mjesta na startu, ali je do kraja prvog kruga već skino dvojicu, dok je nakon 12 krugova već bio na prvom mjestu. nabio je skoro minutu prednosti, a onda usporio i završio laganih 45 sec ispred Alesija. Njegov najbrži krug je bio 2,2sec drugog najbržeg kruga (Barichello, dok je od najbržeg Alesijevog i Villeneuevog kruga bio bolji za 3, odnosno 3,2 sekunde. Taj FL je bio 125. za Ferrari. Diniz je dovukao Ligiera na 6. mjesto, što su mu bili prvi bodovi, a on je bio zadnji klasificirani, sa čak 2 kruga zaostatka, svi ostali su odlustali). Poredak - MS, Alesi, JV, HHF, Mika, Diniz.
Video ima na članku na naslovnoj, pa nema potrebe nešto dodatno stavljati
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Na današnji dan su se vozile 4 trke, 1 za VN Belgije i 3 za VN Monaca.

03.06.1956., Spa. Dupla pobjeda Ferrarija ispred Maseratija. Peter Collins, Paul Frere, Cesare Perdisa. Collinsova prva pobjeda, Frereov jedini podijum (zadnjoj trci), a drugi i posljednji za Perdisu. Fangio je odustao nakon što je krenuo sa PPa (imao je loš start). Moss je dijelio bolid sa perdisom i postavio je FL, jureći prvu dvojicu, ali je stigao na zaostatak od preko 3 minute (tadašnja staza u Spa je bila duga preko 14km). Harry Schell je osvojio prve bodove u karijeri. Trku je startalo 15 vozača (5 ferrarija, 7 Maseratija, 2 Vanwall i 1 Connaught Alta). Ferrari je već došao do cifre od 70 podijuma.

03.06.1962., Monaco. Pobjeđuje Mclaren (Cooper), ispred 2 Ferrarija (P.Hill i Bandini). Clark je startao sa PPa, ali u prvom krugu je pao na 6. mjesto. Jurio je i probijao se naprijed (postavio i FL), ali je odustao nakon 55 krugova (nikad ga nije "htjelo" u Kneževini). To mu je ujedno bila i prva najbolja startna pozicija u karijeri. Bandiniju je to bio prvi podijum (na mjestu gdje će 5 godina poslije doživjeti stravičnu nesreću, nakon koje će podleći ozljedama). Mclareniva 3. pobjeda i 10. podijum. Jedan od sudaca je poginuo na početku trke, jer ga u glavu pogodio točak sa BRMa Richie Ginthera, nakon sudara njegovog bolida sa 3 Lotusa (Trintignant, Taylor, Irelans) i Porsheom kojeg je vozio Gurney.

11 godina poslje, najbolji na ulicama Monaca je bio Stewart, ispred Fittipaldija i Petersona. Tom pobjedom se Stewart izjednačio sa Clarkom po broju pobjeda na prvom mjestu (25), a to mu je bio ujedno i 40. podijum. Stewartova PP je bila 10. za Tyrrell. Te godine je produžen tunel, dodane su šikane okolo bazena, kao i Rascasse. To je ujedno bila i debitantska trka za Jamesa Hunta.

Opet 11 godina poslije bili smo svjedoci legende u nastajanju. Dakle, većina nas zna šta se događalo za VN Monaca 1984.
Kiša - prekid - Prost - Senna - Ickx (sudija) - Bellof - potencijalni kvarovi - diskvalifikacija - zakulisne igre (Prost je vozio bolid sa Porsche motorom, a glavni sudija, koji je na svoju ruku donio odluku o prekidu, vozio je za ekipu Porschea u WECu).
Uglavnom, podije je bio Prost, Senna, Arnoux. Prostov PP je bio 1. za TAG-Porsche motor, Sennin FL i podijum su bili ujedno i prvi podijum i drugi (i posljednji) FL za ekipu Tolemana, kao i za Hartov motor. Bellof je originalno završio treći, ali je naknadno diskvalifikovan, jer je Tyrrell čitavu sezonu vozio sa "neregularnim" bolidom (diskvalifikacija komplet rezulatata u sezoni).
Senna je takođe imao kvar na bolidu i vrlo vjerovatno ne bi završio trku. Prostovo kmečanje ga je na kraju možda i koštalo titule te godine, za pola boda. Da se trka nastavila i da je završio kao drugi uzeo bi 6 bodova, ovako je pobijedio ali je osvojio 4,5 boda (jer se dijelilo pola bodova). E sad, ko će ga znat.
Još jedna sitnica vezana za dva bitna aktera te trke, Ickxa (koji je suspendovan sa dužnosti nakon toga) i Bellofa. Bellof je poginuo u sudaru sa Ickxom na 1000km Spa naredne godine (oba u Porscheu), kada je, prilikom pokušaja preticanja Ickxa došlo do kontakta između dva auta u Eau Rougeu. Trebao je voziti 1986. za Ferrari.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ERgjg67d4kg[/youtube]

Zanimljivo 02.06. (1996). i 03.06. (1984), smo imali dvije (od recimo 5) najboljih vožnji po kiši ikada. :klanjam:
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Da ne bi ostao dužan.

04.06.1950. Bremgarten, VN Švicarske. 3. (odnosno 4., ako računamo Indy 500) trka ikad održana. Ponovo Alfe u vrhu, sa duplom pobjedom (Farina - Fagioli). Između njih dvojice bilo samo 0,4sec razlike nakon preko dva sata utrkivanja. Treći je, sa krugom zaostatka (tolika je bila dominacija Alfe), bio Louis Rosier za volanom Talbota (prvi podijum za kako za Rosiera, tako i za Ekipu Talbota). Farina je postavio FL, dok je Fangio u trećoj Alfi startao sa PPa, ali mu je crko motor 10 krugova prije kraja. Farina je tako postao prvi vozaču F1 sa više od jedne pobjede.

04.06.1967., Zandvoort, Holandija. Jimmy (Lotus), sa 8 startne pozcije, uz postavljen FL, ispred dva Brabhama koje su vozili Jack i Danny. Graham je imao PP ali je vrlo brzo odustao. Jacku je to bio 20. podijum. Trka je jedna od bitnijih u F1, jer je na toj trci debitovao Lotus 49, pogonjen Ford Cosworth DFV V8 motorom, najdugovječnijim i najtrofejnijim motorom u F1 ikad. I već se, kako sam naveo, u prvom nastupu okitio PPom, FLom, podijumom i pobjedom. :klanjam:
Dakle, danas je okruglo 50 godina od te trke.

04.06.1972., Nivelles-Baulers, Belgija. Fittipaldi (sa PPa9 u Lotusu, ispred ceverta (Tyrrell) i opet Hulmea (ali ovaj puta u Mcalrenu). Amonu je sjajnom vožnjom (FL), stigao sa 13. na 6. mjesto, ali bolje nije mogao. U međuvremnu, gore pomenuti Ford Cosworth DFV V8 je već stigao do svoje 45. pobjede (dakle za samo 5 godina, ali uz opasku da su, npr, te sezone, svi izuzev Ferrarija, Matre i BRMa, koristili taj motor).

04.06.1978. Jarama, Španija. Dupla pobjeda Lotusa 79 (Andretti - Peterson, s tim što je Šved prvi puta vozio 79-ku). Treće mjesto je dohvatio Lafitte u Ligieru. Andrettijev triple, iako je loše startao, pa ga je 5 krugova provedenih iza Hunta koštalo Grand Slama. Motor kojeg pominjemo je već stigao do svoje 113. pobjede.

04.06.1989., Phoenix, SAD. Prost pobjeđuje ispred Patresea i, na oduševljenje malobrojne domaće publike, Cheevera u Arrowsu. Cheeveru je to bio zadnji podijum u karijeri, a i patrese je obradovao Sir Franka za Williamsov 200. nastup. Međutim, najbitnije na tom GP vikendu se desilo prije nedjelje. Senna je ostvario svoju 34. najbolju startnu poziciju i postavio novi rekord po broju PPa (izdvojio se ispred Clarka, koji ih je imao 33). Usput je postavio i FL, ali su ga zadesili problemi sa elektrikom pa je odustao 44. krugu (ali je već bio izgubio vodstvo). Zanimljivo je da je, na kraju trećeplasirani Cheever, zaostao za Sennom u kvalama čak 3,1sec (startao kao 17.). Motor, o kojem smo govorili, već 6 godina je bio u zasluženoj penziji. :mrgreen: Zato je harao drugi motor, a to je bila Honda.
BTW, izgled "staze" u Phoenixu.
slika

04.06.2000. vozilo se u Kneževini. Pobjeda DCa, ispred Rubensa i Fisica. MS je startao sa PPa i dominantno vodio, sve do 55. kruga kada mu je otkazao ovjes, posljedično zbog kvara na ispušnom sistemu. Mika je postavio FL. Ekipi Ferrarija je to bila 130. PP, dok je Fisico zaokružio broj Benettonovih podijuma na 100.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

DaveGilmour
Avatar
Formula 2
Formula 2
Postovi: 1324
S nama već: 9 god 4 mj
Navija za: Sve driven by Verstappen
Lokacija: Zagreb
Frantic je napisao/la: 04.06.2017., 22:00 BTW, izgled "staze" u Phoenixu.
slika
Dokaz br. 1 zašto su ulične staze u SAD-u stravična ideja.
95% ulica u američkim gradovima se siječe pod pravim kutem i jednostavno je nemoguće od nečeg takvog napraviti dobru stazu. Zato mi padne mrak na oči kad Liberty krene spominjat utrke u Miamiu, Las Vegasu ...

Post

zekohonda Verified
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 7184
S nama već: 10 god 4 mj
Navija za: sve powered by honda
Lokacija: dubrovnik
ja volim long beach.
The FIA will take all necessary action to protect the sport and its role and reputation as regulator of the FIA Formula One World Championship.

Post

DaveGilmour
Avatar
Formula 2
Formula 2
Postovi: 1324
S nama već: 9 god 4 mj
Navija za: Sve driven by Verstappen
Lokacija: Zagreb
zekohonda je napisao/la: 04.06.2017., 22:31 ja volim long beach.
Long Beach je iznimka, to mi je jedina dobra američka gradska staza.
Ali po meni se ni Long Beach ne može mjeriti s najboljim europskim gradskim stazama kao što su MC, Montjuic, Pau.

Vozi li Indy još uvijek u Long Beachu?

Post

zekohonda Verified
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 7184
S nama već: 10 god 4 mj
Navija za: sve powered by honda
Lokacija: dubrovnik
vozi.
The FIA will take all necessary action to protect the sport and its role and reputation as regulator of the FIA Formula One World Championship.

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Od iole poznatijih imena na današnji dan, 1928. godine, rodio se Umerto Maglioli. Vozio je za Ferrari, Maserati i Porsche. Nije bio pretjerano uspješan. U 10 nastupa je ostvario dva treća mjesta, ali oba puta je dijelio bolid sa dugim vozačima (jednom sa Gonzalezom, a drugi puta sa Farinom i Trintignantom). Zato je osvojio samo 3 i 1/3 boda.

Od trka, vozile su se 3.

1955, Spa. Dominacija Mrecedesa, dvostruka pobjeda. Fangio - Moss, ispred dva Ferrarija (Farina - Frere), koji su ostali daleko iza. Fangiu je to bila 15. pobjeda, a postavio je i FL. Eugenio Castellotti sa Lanciom je startao sa PPa, ali nije završio trku, a to mu je ujedno bila i jedina najbolja startna pozicija (ujedno i posljednja za Lanciu). Farina je u svojoj zadnjoj trci u karijeri, ostvario i zadnji podijum, koji mu je bio 20. Fangio je uvjerljivo jurio prema svojoj trećoj tituli.

1977, ponovo VN Belgije, ali ovaj puta Zolder. Gunnar Nilsson jednini puta pobjeđuje u karijeri (i pravi jedini FL), vozeći Lotus, ispred Laude u Ferrariju i Petersona u Tyrrellu. Njegov timski kolega Andretti je imao najbolju startnu poziciju ali je imao sudar u prvom krugu i odustao. Na kraju te trke smo imali jedni slučaj da su dva Šveda bila na pobjedničkom postolju, a upravo je Peterson naredne godine zamijenio Nilssona (vratio se) u Lotusu, kao partner Andrettiju.

05.06.1983. vožena je VN Detroita. Pobijedio je Alboreti u Tyrrellu, ispred Rosberga (Williams) i Watsona (Mclaren), koji je postavio FL (zadnji u karijeri). Arnoux je startao sa PPa, ali je bio prisiljen odustati u 31. krugu zbog elektrike. Inače, to je bila zadnja pobjeda za ekipu Kena Tyrrella, a najzanimljiviji podatak je da je to bila 155. (i zadnja) pobjeda Ford Cosworth DFV V8 motor. Dakle, nakon 16 godina i 1 dan uoptrebe na F1 trkama. Zadržao se još malo i prepustio mjesto DFY varijanti koja nije ni blizu ostavila traga kao prethodnik. To je bila i zadnja pobjeda nekog atmsferskog motora, sve do 1989. godine, kao i zadnji komplet "atmosferski" podijum (takođe sve do 1989. godine).
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
06.06.1960. održana je Vn Holandije, Zandvoort. Brabaham (Cooper), Ireland (Lotus), G.Hill (BRM). Moss je u Lotusu imao i PP i FL, ali je zaostao na 4. mjestu. Bio je to i prvi FL za ekipu Lotusa. Bili su to prvi podijumi za Irelanda i G. Hilla, te debi trka za Clarka. Na trci je došlo do nesreće kada je pri izlijetanju Dana Gurneya poginuo gledalac. Otada je Gur ney razvio svoju poznatu tehniku kočenja, jer se nesreća desila upravo zbog kočnica.

06.06.1982. vozilo se u Detroitu. Pobjeda Watsona (Mclaren), sa čak 17 pozicije. Drugi je završio, na oduševljenje domaće publike, Cheever u Ligieru, ispred Pironija u Ferrariju (njegov 10. podijum u karijeri). Prost je pored PPa i FLa ostao kratkih rukava. Trka je prekinuta nakon sudara Guerrero-Patrese, u 7. krugu. Prekid je trajao skoro sat vremena, a na kraju su se vremena sabirala. Ta, po mnogo čemu čudna, sezona 1982. je sa ovom trkom na tlu SAD, prvi put imala 3 trke u jednoj zemlji.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
07.06.1953. Zandvoort. Ascari predvodio duplu pobjedu Ferrarija. Drugi je bio Farina. Villoresi je samFLom zeznuo Ascarija za Grand Slam. Podij su popunili Maseratijevci, jer su dijelili bolid, Gonzalez i Bonetto. Ascarijeva 10. pobjeda, Villoresijev jedini FL, a Bonettov drugi i posljednji podijum.

07.06.1970. Spa. P.Rodriguez (BRM), Amon the Baxuz (March), Beltoise (Matra). Stewartvje imao PP, Amon FL (prvi za njega i za ekipu Marcha). Rodriguezova druga i posljednja pobjeda. To je bila zadnja pobjeda nekog Meksikanca u F1, do dan danas. Ujedno i zadnja trka na staroj Spa (od 14km), a takođe i zadnja pobjeda za Dunlop gume.

Čak 28 godina poslije,VN Kanade. U haotičnoj trci pobjedu odnosi MS. Na podiju su bili Fisico i Irvine. DC je startao sa PPa, a MS je na putu do pobjede postavio FL (30.). 115. pobjeda Ferrarija. 2 krša na startu (bolje rećivna startovima), pa start pod Safetom. Pa još krševa, kazni (čak i za MSa), odustajanja, kvarova. Jedna od boljih prestava MSa koje pamtim. I jedna od boljih trka.

07.06.2009. VN Turske. Vettel uzima PP, Buttonu i Brawnu, ali ga ovaj vrlo brzo prestiže i doalzi do pobjede, uz FL. Isprd Vettela je završio i Webber. Taj FL je bio zadnji za Brawna. Button uzeo 6 od prvih 7 trka što su napravili još samo Ascari, Mansell i MS. Uz to jedini je Britanac pored Mansella da je pobijedio na 4 uzastopne trke.

Prije dvije godine, Kanada. 1-2 Benza, Lewis, Nico. Treći Bottas. Lewisu PP, Kimiju FL.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
08.06.1975., VN Švedske, Anderstorp. Dva Ferrarija na podiju, Lauda prvi, Regazzoni treći. Između njih se smjestio Reutemann u Brabhamu. Lada je na putu do svoje 5. pobjede (i Ferrarijeve 55., te 200. podijuma). Vittorio Brambilla je jedini puta u karijeri sratao sa PPa (za volanom Marcha). Tony Brise je 6. mjestom osvojio prvi bod za ekipu G. Hilla, kao konstruktora svog bolida. Na žalost, rise je, zajedno sa G-Hillom poginuo u avionskoj nesreći 29.11.1975.

08.06.2008. Kanada. Prva i jednina pobjeda za Roberta Kubicu (takođe i za nekog Poljaka). Završio je ispred Heidfelda i DCa (posljednji podijum uz karijeri). Prva i jedina pobjeda za BMW Sauber, te 10. podijum, a takođe i zadnja (20.) pobjeda za BMW motor. Hamilton je startao sa PPa, dok je Kimi postavio FL, a lewis je napravio glupost u boxu kada je pukao Kimija straga, a na njega je naletio Rosberg (s tim što je on nastavio trku sa slomljenim krilom). @croatic je to stavio na uvodu za VN Kanade.

Prije tri godine, takođe u Kanadi,prisustvovali smo prvoj pobjedi Ricciarda ispred Rosberga i Vettala. Ricci je odnio pobjedu nakon što su oba Benza zapala u probleme, pa su morali usporiti, a Hamilton (koji je startao sa PPa) je i odustao, dok je Rosberg izgubio vodstvo u predzadnjem krugu. Massa je pred kraj trke naganjajući Pereza postavio FL (zadnji, zasad). A napad je završio ovako.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=4iPoZxUXN9E[/youtube]
Inače, Kimijev 200. start. Trka je bila 6. ikad, koja je završila pod Safetom, a Ricci je postao 4. Australac koji je pobijedio u F1 (nakon Brabhama, Jonesa i Webbera).
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
09.06.1898. rođen je Luigi Fagioli. U prvoj F1 sezoni je završio kao trećeplasirani. Mada je vrlo lako mogao biti prvi prvak F1. Ima jednu pobjedu, kada je dijelio bolid sa Fangiom. Nastupio je samo 7 puta, nije imao najboljih startnih pozicija niti najbržih krugova, ali se zato (uključujući tu, dijeljenu pobjedu sa Fangiom) čak 6 puta penjao na podijum, te drži rekord po najvećem procentu podijuma (85,71 %), od svih vozača koji imaju više od jednog nastupa (naravno, teško je takav procenat održati na 150-200 ili više trka). BTW, Dorino Serafini se u jedinom nastupu popeo na podij, pa mu je procenat 100%. Bio je aktivan i između 2 svjetska rata, a vozio je Maserati, Benz i Auto Union.

Njegov sunarodnik i savremenik, Felice Bonetto je rođen 5 godina poslije. Bio je malo aktivniji (15 startova), ali takođe bez PPa i FLa, uz dva podijuma. Može se pohvaliti drugim mjestima na Le Mansu i Mille Miglia.

09.06.1963. vožena je VN Belgije. Ljubitelji F1 su mogli vidjeti jednu od najboljih vožnji po kiši ikada. Glavni protagonist je bio Jimmy Clark. Startao kao 8. sve ih pretekao na startu/do kraja prvog kruga i odmaglio u daljinu, usput postavivši FL. Sve druge vozače je ostavio za krug ili dva iza sebe, izuzev Brucea Mclarena, koji je kasnio samo 4:54 minute (Spa je tada bila duga 14,1km). G.Hill, koje startao sa PPa je odustao u 17. krugu. Treći je završio Gurney, koji je tako dobio prvi podijum za ekipu Jacka Brabhama. Bila je to i jubilarna 50. trka za Climaxov motor. Bila je to prva od 7 Clarkovih pobjeda te godine, na putu do prve titule prvaka (što će takođe biti rekord, sa još nekim sezonama, sve do 1988. kada je Senna ostvario 8 pobjeda). Cris Amon je tu trku startao sa 19 godina, 10 mjeseci i 19 dana, te je dugo vremena držao rekord kao najmlađi debitant (prethodnu trku u Monacu nije startao).

Pet godina poslije, isto mjesto. Jimmya više nema među živima, ovaj put se Mclaren penje na najviše mjesto na pobjedničkom postolju (ali u vlastitom bolidu), ispred P. Rodrigueza u BRMu, te Xa u Ferrariju. Takođe trka za pamćenje za mnoge aktere. Prije svega, to je bila prva pobjeda za ekipu iz Wokinga (valjda su i tada bili u Wokingu, jel??), ali zadnja za osnivača ekipe, te prvi podijum za Xa. Gore pomenuti Amon je startao sa PPa i odustao (klasika), kao i Surtees, koji je vozeći Hondu postavio FL (svoj 10., a drugi i posljednji za Hondu kao konstruktora). Ekipa BRMa je u svom 100. nastupu došla do 50. podijuma. Sir Jack je imao 100 GP vikend (ne i start). Na toj trci su se prvi puta pojavila krila, i to na Amonovom Ferrariju, koji uhvatio PP sa 4 sekunde viška u odnosu na Stewarta. Brabham je sam sebi dodao krilca i naprijed, ali je štekalo te se kvalifikovao 10. Na narednoj trci (Zandvoort) skoro svi su imali krila (barem zadnja). Brian Redman je izletio, prevrnuo se, bolid se zapalio, ali se on nekako izvukao sa slomljenom rukom i nekoliko manjih opekotina. Postavljeni su neki rekordi, kao npr. najbrže odvezen najbrži krug (prosječna brzina), najbrže odvezena trka (prosječna brzina), a Brabham je prvi stigao do 100 GP vikenda.

09.06.1974., Anderstorp, Švedska. Dupli prvi red za Tyrrell (Deppailler - Scheckter), dupla pobjeda Tyrrella (vozači zamijenili mjesta). Prva pobjeda Schecktera (i uopšte za nekog iz JAR), prva (i jedina) PP za Deppaillera, a ostvario je i prvi FL te podijum, s čim se može pohvaliti i Hesketh (pri podijum sa bolidom svoje konstrukcije), zahvaljujući trećeplasiranom Huntu. Regazzoni vozi 50. trku. G.Hill osvaja zadnje bodove, tačnije bod. Vern Schuppan je nedozvoljeno startao sa zadnjeg mjesta, završio trku i bio diskvalifikovan.

Malo bliža prošlost. Kanada, 09.06.2002. Montoyi PP i FL, ali i odustajanje u 56. krugu. Ostalo je više-manje klasika. MS-DC-RB na podiju. Vrijedno pomena je da je to bila 150. pobjeda za ekipu propetog konjića.

Prije 4 godine, takođe VN Kanade. Vettel - Alonso - Hamilton. Odlazak u box i preuzimanje vodstva od strane hamiltona na 3 kruga, Vettela su koštala Grand slama. Alonso zaokružio broj podijuma na 90., dok je za ekipu Dr. Vijaya to bio 100. GP, a sve to u 50. izdanju VN Kanade. Na žalost, trka je ponajviše ostala obilježena zbog smrti redara kojeg je pregazio traktor/kran dok su izvlačili Gutierrezov bolid. To je bila i prva pogibija nekog od pomoćnog osoblja ne nekoj trci još od VN Australije 2001.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=t1WkLMxeWXI[/youtube]
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

zekohonda Verified
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 7184
S nama već: 10 god 4 mj
Navija za: sve powered by honda
Lokacija: dubrovnik
fagioli je grand prix legenda! :klanjam: zajeban karakter. :mrgreen:
The FIA will take all necessary action to protect the sport and its role and reputation as regulator of the FIA Formula One World Championship.

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
10.06. - 4 trke u Montrealu.

1990. - Senna, Piquet, Mansell. Ayrton, naravnop sa PPa, dok i je FL pripao Mclarenu (Berger). Ekipi je to bio 60. PP i FL. Sennin 100 GP vikend. Berger je napravio jump start i dobio kaznu od 1 minute (!! :prcnjau: ). Nakon boxeva, Ayrton ga je pustio naprijed da može nabrati prednosti, što mu je u konačnici donijelo 4 mjesto (nakon pridodate minute). Odlična trka za Piqueta, koji se borio sa 2 Ferrarija i završio ispred njih.

2001. - PP za MSa, ali pobjeda i FL za mlađeg brata, koji je starijeg pretekao nakon promjena guma i doljevanja goriva. Treći je bio Hakkinen. Ralfova druga pobjeda, Michaelov 90. podijum, a hakkinenov prvi u toj sezoni. Trka će ostati zabilježena u knjigama kao prva u kojoj su dva brata završila na pozcijama 1-2. Marcel fassler mijenjao berna Maylendera (povreda) u Safetu.

2007. - U trci koja je bila 500. za ekipu Sir franka Williamsa, Hamilton je prvi puta startao sa najbolje startne pozicije i došao do svoje prve pobjede, ispred Heidfelda, te Wurza (treći i posljednji podijum u karijeri). Alonso je postavio svoj 10 FL u karijeri. Imali smo 4 safetova izlaska na stazu, a najbitnije je bio zbog ovoga:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=1hW5MpdA5Cg[/youtube]

Pet godina poslije, opet Lewis na najvišoj stepenici (to mu je bila već 18. pobjeda). Iza njega završavaju Grosjean (najbolji rezultat u karijeri) i Perez. Vettel je startao sa PPa i postavio FL, ali je ipak završio kao četvrtoplasirani. Lewis je postao 7 pobjednik te sezone, u isto toliko trka, što je apsolutni rekord, koji će se rijetko kada ponoviti, a pogotovo će se teško oboriti. Neki stentu se nešto kao prijetili da će se trka odgovditi, kao posljedica njihovih demonstracija, ali do toga nije došlo. Vettel i Alonso su na trci gulili gume do kraja, s tim što je vettel otišao na promjenu u 64 krugu (6 krugova prije kraja), a Alonso ne. Pretekli su ih prije toga sva trojica koja su završila na podijumu, a Alonsu se nije isplatilo kockanje, te ga je pretekao i Vettel (jer je ovaj bio sporiji čak 3sec po krugu). Na kraju je Vettel uzeo 2 boda više za sebe, a skratio Alonsa za 2 boda. Dakle, napravio je razliku od 4 boda, a sezonu je završio sa +3 !! :shock: :prcnjau:
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

DaveGilmour
Avatar
Formula 2
Formula 2
Postovi: 1324
S nama već: 9 god 4 mj
Navija za: Sve driven by Verstappen
Lokacija: Zagreb
Frantic je napisao/la: 10.06.2017., 17:50 Berger je napravio jump start i dobio kaznu od 1 minute (!! :prcnjau: ).
I onda se ljudi žale da su današnje kazne prerigorozne :zubo:
Kazna jedino ima smisla ako je Berger startao utrku u trenutku kad su drugi startali krug za zagrijavanje.

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Danas je rođendan dvojici velikana. Jedan je velikan i po rezultatima, 3xprvak, 27 pobjeda, 17 PPa, 15 FLa, dugo držao rekord po broju pobjeda, kasnije imao i svoju ekipu. Danas Sir Jackie Stewart puni 78 godina i jedini je živi prvak koji ima titulu iz 60-tih (prvu je osvojio 1969.).
Drugi bi bio velikan po rezultatima, da je odabrao neki drugi bolid umjesto crvenog. Jean Alesi danas slavi 53. rođendan. Ostao je, na žalost, samo na jednoj pobjedi, što zbog pehova, što zbog bolida koje je vozio.
Tom Pryce bi danas slavio 68. rođendan, ali je, na žalost, poginuo u stravičnoj nesreći na VN JAR, 1977. usput usmrtivši i redara (19. godina) sa aparatom za gašenje požara.

Od trka, 11.06. su se vozile dvije.

1995. se vozila VN Kanade kada je gore pomenuti Alesi ostvario svoju jedinu pobjedu, i to na 31. roeđendan. Ni tada ne bi pobijedio da MS (startao sa PPa i poostavio FL), nije zapao u probleme sa bolidom (završio 5.). Iza Alesija su se plasirala 2 Jordana, Rubens i Irvine (Ircu je to bio prvi podijum). Mark Blundell je vozio 50. trku, Benetton 150. Ferrari se izdvojio od Mclarena sa 105 pobjeda (McL ostao na 104 i nikad ih više nije stigao). 100. trka za Hart motor, 25. FL za Benetton, 100. PP za motor Renaulta.

11.06.2006. vozilo se na Silverstoneu. Podijum - Alonso, MS, Kimi. Alonso bi imao Grand slam da ga Fisico nije smijenio u vodstvu na 1 krug, zbog boxova. To je bio jubilarni 200. GP za Renault., 31. pobjeda, 25. FL i 80. podijum. Alonso je postao prvi Španjolac i najmlađi vozač (tada) sa napravljenim hat-trickom, a svoje zadnje poene na toj trci su osvojili dvojica "poliglota" :rofl: , Montoya i Villeneuve.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
12.06.1930. rođen je Robert McGregor Innes Ireland, poznatiji kao Innes Ireland. Vozio za Lotus (većinom), BRP i BRM. Skupio je 50 startova, od toga 4 podijuma (1 pobjeda - VN SAD 1961.) i FL. Vozio i Le Mans, gdje je mu je najbolji plasman bilo 6. mjesto. Bio je poručnik Britanske vojske i inžinjer. Svestran i vrlo zanimljiv lik.

A na današnji dan odžano je čak 7 trka.

1966. održana je VN Belgije. Na podijumu 2 Ferrarija (Sutrees prvi, Bandini treći). Između njih se smjestio Rindt u Cooperu, štu mu je bio ujedni i prvi podijum. Surtees je na toj trci ostvario triple, dok je Bandiniju to bio 8. i zadnji podijum u karijeri. u trci u kojoj je ferrari ostvario svoju 40. pobjedu, debitovala je ekipa Dana Gurneya, Eagle, sa Weslake motorom. Trojica nisu uspjeli startat (od njih 18), 8 vozača je ispalo u prvom krugu (blaža kiša je skvasila stazu prije trke, a kasnije se prosušilo), 2 nisu klasifikovana, a samo petorici su dijeljeni bodovi (dakle, nije dodijeljen 1 bod za 6. mjesto), dok su samo Surtees i Rindt završili u isom krugu. Na trci su snimane skevence za "Grand Prix" Johna Frankenheimera (nekih 8 minuta filma). Surtees je glumio "Jean-Paul Sartija", Bandini "Nina Barlinija", a Stewart, koji je "glumio Scotta Stoddarda", nije sniman zbog toga što je bio jedan od onih koji odustao u prvom krugu, ali kako. Sletio je u kanal na Masti (poznati zavoj na staroj Spa) i ostao prevrnut čitavih 25 minuta. G.Hill i B. Bondurant (glumili u filmu) su ga izvukli uz pomoć nekog gledaoca koji je otišao po svoj alat. To je na kraju ispalo dobro za sve. Stewart nije imao veće ozljede. To ga je potaklo za borbu za što veću sigurnost vozača u F1, a imaginarni "Scott Stoddard" koliko se sjećam, u filmu se oporavljao od nesreće, tako da se poklopilo. Pete Aronove (glumio ga James Garner) Yamure (iz filma) nije bilo na trci jer je Yamuru trebao glumiti Mclarenov bolid (koji se povukao - nije startao). Scene sa Garnerom su dodate kasnije, a Yamuru je odglumio Bondurantov BRM, ofarban u bijelo (Bondurant je uzeo BRM od timskog kolege Wilona i odustao u prvom krugu), kojeg je vozio Phill Hill, koji uopšte nije bio u konkurenciji za plasman, ali koji je preživio taj prvi krug. Ludilo u Spa 1966. Fala Bogu, svi živi i zdravi, a snimljene odlične scene odličnog filma. Ne mogu da nađem svih 10-ak minuta. Akcija počinje na 1:27. Film OBAVEZNO pogledati (ko već nije). Traje 3 sata. :mrgreen:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=vjq9x_gccMY[/youtube]

Idemo dalje. Sve ostale trke na današnji dan su održane u Kanadi.

1983. Opet 2 Ferrarija na prvom i trećem mjestu (Arnoux, Tambay), dok je Cheever u Renaultu bio drugi. Arnoux je startao sa PPa, fok je Tambayu to bio prvi FL u karijeri. Alain prost je vozio svoju 50. trku. Zanimljivo da je to bilo i zadnje pojavljivanje na nekom GP vikendu Jacquesa Villeneueva Sr., Gillesovog brata, koji je ipak imao lošiju karijeru nego njegov nesretno preminuli brat (3 GP vikenda, 3 puta DNQ za trku).

1988. Standard, Mclareni 1-2, Senna-Prost, Senni PP, ali i FL. Boutsen u Benettonu je bio treći. 30 PP i 60. pobjeda za Mclaren, 60. podijum za prosta, a 70. za Hondin motor. Zadnji GP vikend Adriana Camposa (DNQ). Prost je bolje startao, ali je Senna nakon 20-ak krugova vratio prvu poziciju. Boputsenovo treće mjesto je bio prvi podij za atmosferske motore još VN Holandije 1983. (nešto malo manje od 5 godina).

1994. MS, Hill, Alesi. MSov Grand Slam. 50. start za Comasa, 100. za Martinija, 200. za De Cesarisa a 400. za ekipu Mclarena. DC je osvojio prve bodove a JJ Lehto zadnje. Comas je postao prvi vozač koji je kažnjen zog prekomjerne brzine u pit laneu, za što je dobio stop&go kaznu.

2005. pobjeđuje Kimi, ispred MSa i Rubensa. Najbolja trka Ferrarija (ako izuzmemo VN SADa :rofl: ) 2005. godine. Button ej za BAR osvojio drugi i zadnji PP, ali je odustao nakon 2/3 trke, dok je Kimi standardno postavio FL. Barrichellu je to bio 60. podijum. Button poljubio zid šampiona i odustao (prouzrkovavši Safeta). Inače, najgledanija trka F1 ikad (putem TVa). Samo 7 dana poslije, desio se debakl F1. :prcnjau:

2011. smo vidjeli jednu od najzanimljivijih i definitvno najdužu F1 trku ikada. Trjala je preko 4 sata. Pobjedu je odnio Button, koji se najbolje snašao u tom haosu, sa kišom, Safetima, prekidima,..... Iza su završila 2 Red Bulla (Vettel, Webber), a vijeli smo i jednu od boljih MSovih vožnji nakon povratka (4. mjesto). Buttonu je to bila 10. pobjeda, uz postavljeni FL. PP je imao Vettel. Button je u jednom momentu trke bio 21 (!!), a bio je u boxu čak 6. puta (5 redovnih + 1 kazna), Par krugova prije kraja je skinuo MSa, pa Webbera, a u zadnjem i Vettela. :klanjam:

Prošle godine. Lewisova 45. pobjeda, ispred Vettela, uz pomoć Ferrarijeve taktike i 2 samoubilački nastrojena galeba. Treći je bio Bottas. Lewis je startao sa PPa, izgurao Rosberga (završio 5. uz FL, nakon što se Max nije dao za 4. mjesto). Checov 100. start.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=MmoN4o9-V2Q[/youtube]
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
13.06.1980. rođen je Markus Winkelhock, iz "istoprezimene" dinastije vozača. Vozio sve i svašta, više/manje uspješno/bezuspješno. U F1 imao jednu trku, ali je zbog kiše i haosa, zabljesnuo na momenat. Ispod je komentar onog idiota sa MSTF1.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=P3t56uLqlVI [/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=QNRT5ZzmOcY[/youtube]
Najjači mi je Safet kad ga zaganja "Flying Liuzzi". :rofl:

13.06.1965., Spa. Dominantna pobjeda Jimmya u Lotusu 33, ispred Stewarta (BRM). Treći je bio Mclaren za volanom Coopera. Clark je postavio i FL, dok je G.Hill, koji je startao sa PPa, završio 5. sa krugom zaostatka. Samo prvoplasirani dvojac je završio u istom krugu. Bila je to jedna od najboljih Clarkovih vožnji u kojoj je vodio od starta do cilja i kojom je došao do 15. pobjede u karijeri i 20. podijuma (Mclaren je takođe 20. puta bio na podijumu). Imao je prednost od minutu i 20sec, ali je usporio zadnjih 5-6 krugova, pa je Stewart na kraju došao na nešto malo preko 40sec zaostatka.

13.06.1976., VN Švedske, Anderstorp. F1 je taj dan doživjela jedinu pobjedu bolida sa 6 točkova. I to duplu. Jody Scheckter je završio prvi (startavši sa PPa) ispred timskog kolege Depaillera (u Tyrrellima P34). Andretti je napravio jump start i otišao ispred Schecktera, ali je dobio i minutu kazne. Žureći da to nadoknadi, postavio je FL, ali i odustao. Treći je bio Lauda u Ferrariju. To je bila prva najbolja startna pozicija za Schecktera, 20. podijum za Laudu, 20. pobjeda, 14. i zadnja PP, te 50. podijum za ekipu Kena Tyrrella. Cosworthov DFV8 je stigao do 250. podijuma.

13.06.1982. vožena je VN Kanade. Pobijedio je Piquet u Brabhamu, ispred timskog kolege Patresea i Watsona u Mclarenu. Zanimljivo je da je Piquetov Brabham imao BMW turbo motor ( prva pobjeda, ujedno i podijum za taj motor), dok je Patrese taj motor dobio nešto kasnije u sezoni (tu trku je odvozio sa DFV8 Cosworthom). Mislim (nisam 100% siguran) da je to jedini slučaj kada je jedna ekipa imala duplu pobjedu, ali na različitim motorima. Ekipa Ligiera je vozila svoju 100. trku. Didieru Pironiju, koji je imao PP, te postavio FL (bio je jedini Ferrari na gridu, nakon Gilessove pogibije, a taj FL mu je bio zadnji) se ugasio bolid na startu, on je mahao ali se startna procedura nastavila, neki su ga izbjegli, neki su se sudarili izbjegavajući ga, međutim mladi Ricardo Paletti se zakucao direktno straga u Pironijev bolid, te zadobio teške povrde grudnog koša. Dr. Watkins (uz Pironijevu pomoć) je stabilizovao Palettija, ali tada je došlo do požara. Nakon gašenja, Paletti nije imao više puls. Ekipi sa alatom je trebalo 25 minuta da ga izvuče, jer su morali baziti na iskre (koje su mogle izazvati novi požar). Nesretni Paletti je prebačen u bolnicu, ali je ubrzo nakon dolaska u bolnicu podlegao. To je bila druga žrtva u sezoni 1982., samo par sedmica nakon Gilessove pogibije. Naredna pogibija (odnosno, naredne) na trkaćem vikendu se desila 12 godina poslije, u Imoli 1994. U međuvremenu je smrtno stradao De Angelis, ali na testiranju. Palettijeva majka je bila na tribinama i gledala (koliko je mogla gledati) sve to. Za 2 dana bi napunio 24. godine.

13.06.1993., takođe Kanada. Prost (sa PPa), ispred MS (postavio FL) i timskog kolege Hilla. Ayrton se borio ali je u svom 150 GP vikendu, morao odustati. Alliot je imao 100. start. Prost je preuzeo vodstvo u poretku vozača i nije ga prepuštao do kraja sezone. Ovo je bila zadnja trka koju je kao sukomentator odradio James Hunt (preminuo je nekih 48 sati nakon trke).

13.06.1999., opet Kanada. To je bila trka u kojoj je Zid šampiona dobio svoje ime. Pobijedio je Hakkinen, ispred Fisica, dok je treći bio Irvine, koji je postavio jedni najbrži krug trke u karijeri. Sa najbolje startne pozicije je krenuo MS i vodio 30 krugova do poljupca sa zidom. U principu, sefte je opalio Zonta (3. krug, prouzrokovao Safeta, to je već bio drugi, prvi je bio na početku), zatim 3 šampiona. Pri je bio Hill, 15 krug, ali je otišao na drugu stranu (nije bilo Safeta), potom MS, sa vodeće pozicije (takođe nije bilo Safeta), te na kraju Villeneuve, u 35. krugu (Safet izašao). Na kraju smo imali još jednom SC, te je to bila prva trka završena pod SCom. BTW, MS je za Ferrari ostvario 125. PP.

Još uvijek smo u Kanadi. 5 godina poslije, dupla pobjeda Ferrarija (MS - RB). Rubens je postavio FL. Ralf je krenuo sa prve startne pozicije, ali na kraju ne da je ostao bez pobjede (završio je drugi), već i bez plasmana. Oba Williamsa (JPM je završio 5.), kao i obje Toyote (8. i 10. mjesto) su diskvalifikovani zbog nedozvoljenih brake ductova. Najviše je profitirala ekipa Jordana. Timo Glock koji je debitovao (mijenjao Pantana), osvojio je prve bodove (2), a Heidfeld jedan. Ekipa Ferrarija nakon toga nije ostvarila nijednu pobjedu na VN Kanade. :prcnjau:

Na kraju, 13.06.2010. je vožena još jedna VN Kanade. Nakon pauze prethodnu godinu, na povratku VN Kanade u kalendar, slavio je Hamilton, startavši sa PPa. Dvostruko slavlje Mclarena, drugim mjestom je upotpunio Button, a kao treći je završio Alonso. Kubica je na toj trci postavio svoj jedni najbrži krug trke u karijeri (zasad ??). A još uvijek su se vukli repovi sa VN Turske zbog međusobnog sudara Bikova. Kobayashi je postao još jedna žrtva, sada već uveliko poznatog zida šampiona. Dva prva mjesta u prvenstvu su držali vozači Mclarena, dok je Vettel nakon te trke bio tek na 5. mjestu.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
14.06.1943. rođen John Miles. Vozio 1969.-1970. za lotus (sa Rindtom). Samo 2 boda u 12 startova. Sin glumca bernarda Milesa. Odličan inžinjer, radio poslije u cestovnom odjelu Lotusa. 1985. je osnovao "Miles Music" produkcijsku kuću specijalizovanu za Jazz. Godine 1996. CD poznatog saxofoniste Petera Kinga "Tamburello" (inspirisan Senninom pogibijom) izdat pod njegovom kućom osvaja britansku nagradu za najbolji jazz album te godine.

14.06.1964. vožena je VN Belgije na Spa. Pobjednik je bio Jimmy (a ko bi drugi tih godina - G.Hill je pobjeđivao u Monacu, a Jimmy Clark u Spa). Dan Gurney je u Brabhamu startao sa PPa (treća i zadnja u karijeri), postavio FL, ali je ostao bez goriva, a drastično je morao smanjiti tempo 3 kruga prije kraja, da bi na kraju ostao kratak za jedan krug. Njegov trud je nagrađen 6. mjestom i jednim bodom. Na postolju su još bili Mclaren (u Cooperu) i Brabham (u svom bolidu). Peter Revson je debitovao na toj trci, ali je diskvalifikovan, jer je imao push start nakon što mu se ugasio bolid. To je bila treća uzastopna pobjeda Clarka na stazi u Spa.

14.06.1992., VN Kanade. Pobjeđuje Berger, ispred MSa i Alesija. Mclareni su na toj stazi bili bolji od Williamsa (Senna startao sa PPa - odustao zbog elektrike, dok je bio u vodstvu, Berger je pored pobjede dohvatio i FL). MSov podij je bio 30. za Benetton, a to je bila 250. trka za Williams, te 450. za Lotus. Mansellovo prvo odustajanje te sezone (i prva trka te sezone u kojoj su oba Williamsa odustala). Ekipa Ligiera je osvojila bodove nakon više od 3 godine (Comas je bio 6.), a Wedlinger 4. mjestom osvaja zadnje bodove za ekipu Marcha. Gachot diskvalifikovan iz istog razloga kao i gore pomenuti Revson.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
15.06.1958. rođen, prije dva dana pomenuti i nesretno preminuli Ricardo Paletti.

15.06.1958. vožena je VN Belgije. Dupli podiju Vanwalla. Prvi je bio Brooks, treći Lewis-Evans (prvi podijum), a između se smjestio Hawthorn u Ferrariju (startao sa PPa, po prvi puta i postavio FL). I Brooksu je to bila prva "prava" (solo) pobjeda, jer je prethodnu "podijelio" u istom bolidu sa Mossom. Trka će ostati zabilježena po prvom startu (i završetku) trke od strane jedne dame. Bila je to Maria Teresa de Filippis. Završila je zadnja (10.9 sa 2 kruga zaostatka, ali respect u sakom slučaju. :klanjam:
Oliver Gendebien je nastupio u žutom Ferrariju.
[ link do slike ]

Maria Teresa de Fillipis
slika

15.06.1986., VN Kanade. Na podiju troajc koji je odlučio prvenstvo. mansell, Prost, Piquet. Williamsi su pokupili i PP (Mansell9 i FL (Piquet). Zanimljivo je da je to mansellu bila tek 4. pobjeda., 25. za Williams, a 10. za Hondin motor 8ujedno i 10. FL).

11 godina poslije, na istom mjestu, pobjeđuje MS, ispred Fisica i Alesija. Fisicu je to bio prvi podijum, a MS, s druge strane 50. MS je startao sa PPa, dok je DC postvio FL, u 450. nastupu za Mclaren. Alex Wurz (mijenjao Bergera) je debitovao, dok je Shinji Nakano osvojio prvi bod u F1.

Na današnji dan 2003. još jedna pobjeda MSa na stazi u Montrealu. Iza njega su završila 2 Williamsa, s tim što je njegov brat bio drugi (startao sa PPa), a temperamentni Kolumbijac treći. Ferdo je postavio svoj prvi FL (pored Ferrarija i Williamsa, na ovako brzoj stazi). To je bio 4. puta da braća Schumacher završavaju 1-2 u plasmanu.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”
Odgovori
👀 Registriraj se Prijavi se ⚡