Re: Povijest F1
Postano: 17.05.2017., 22:35
Na današnji dan održane su 3 trke, 2 za VN Belgije i 1 za VN San Marina.
1981., Zolder je ugostio F1 karavanu. Ruetemann je okuoio sav kajmak (triple), a završio je ispred Lafittea i Mansella. Reutemannu je to bila zadnja pobjeda, Laffitteu 20. podij, a Mansellu prvi. Ghninzani je debitovao u Oselli, a Pironi je vozio jubilarnu 50. trku, a ekipa Matre 100. To je do današnjeg dana, zadnja pobjeda za nekog vozača iz Argentine. Trku su obilježila dva incidenta sa mehaničarima, od čega je jedan bio tragičan. Mehaničar Oselle je "nekako" pao sa pit walla nakon čega ga je udario Reutemann, a nesretnik je zadobio frakturu lobanje a podlegao je u ponedjeljak nakon trke. Na samo jtrci Piquet je zasrao i profulao poziciju, pa su ga poslali da obiđe još jedan krug dok su svi drugi ostali na svojim pozicijama, pregrijavajući se, a nekoliko vozača je i ugasilo bolide (između ostalog i Patrese), očekujući još jedan warm up lap. Međutim startna procedura se nakon Piquetovog zauzimanja pozicije normalno nastavila, a Patreseov mehaničar je izaš na stazu iza bolida da ga upali. Bolidi su startali, ovaj bio iza bolida, a Patrese je mahao rukama na sve strane. Najžalosnije je što je Patresea i njegovog mehaničara udario njihov timski kolega Stohr. Čovjek je preživio, ali je zaradio lom noge.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=qdbHDG36RHY[/youtube]
Nakon ovoga je uvedeno pravilo da 15s prije starta ne smije biti NIKOGA pored bolida.
Sama, trka je prekinuta nakon 55 krugova (od 70 predviđenih) zbog kiše.
1987, cirkus se ponovo vratio u Belgiju, ali ovaj put na Spa. Dvostruka pobjeda Mclarena (Prost - Johansson), ispred De Cesarisa u Brabhamu. Manseluu PP nije puno pomogoa jer je odustao, a Prost je na putu do pobjede postavio i najbrži krug. Takođe, bitno je naglasiti da se Francuz tom pobjedom izjednačio sa Stewartom na prvom mjestu što se tiče pobjeda (27), a to mu je bio ujedno i 50. podijum. I tu smo vidjeli 2 starta, nakon prvog smo imali jedan masivan krš i lom (svi su ostali dobro), a u drugom su kontakt imali Mansell i Senna, nakon čega je Brazilac odustao, Mansell pao na začelje, ali zbog oštećenja i on odustaje nakon 17 krugova. Poslije toga je otišao u Lotusov box da poravna račune. Mclareni su jedini završili u istom krugu.
5 godina poslije, u Imoli, pobjeda Mansella sa prve startne pozicije, ispred timskog kolege Patresea (postavio najbži krug) i Senne. Patreseu je to bio 30. podijum, a ekip Ligeira 250. trka. Williamsov dvojac je uredno čitavu trku proveo na prve dvije pozicije, onako kako su i startali. Senna nije mogao na podij od umora i bolova, a Mansell je postavio rekord pobijedivši 5. puta u prvih 5 trka (pošlo za rukom još samo MSu). Martini je 6. mjestom osvojio zadnje bodove za ekipu Dallare. BTW, Mansellov PP, prekinuo je niz od 7 uzastopnih PPa (1985. - 1991.) koje je ostvario Senna.
1981., Zolder je ugostio F1 karavanu. Ruetemann je okuoio sav kajmak (triple), a završio je ispred Lafittea i Mansella. Reutemannu je to bila zadnja pobjeda, Laffitteu 20. podij, a Mansellu prvi. Ghninzani je debitovao u Oselli, a Pironi je vozio jubilarnu 50. trku, a ekipa Matre 100. To je do današnjeg dana, zadnja pobjeda za nekog vozača iz Argentine. Trku su obilježila dva incidenta sa mehaničarima, od čega je jedan bio tragičan. Mehaničar Oselle je "nekako" pao sa pit walla nakon čega ga je udario Reutemann, a nesretnik je zadobio frakturu lobanje a podlegao je u ponedjeljak nakon trke. Na samo jtrci Piquet je zasrao i profulao poziciju, pa su ga poslali da obiđe još jedan krug dok su svi drugi ostali na svojim pozicijama, pregrijavajući se, a nekoliko vozača je i ugasilo bolide (između ostalog i Patrese), očekujući još jedan warm up lap. Međutim startna procedura se nakon Piquetovog zauzimanja pozicije normalno nastavila, a Patreseov mehaničar je izaš na stazu iza bolida da ga upali. Bolidi su startali, ovaj bio iza bolida, a Patrese je mahao rukama na sve strane. Najžalosnije je što je Patresea i njegovog mehaničara udario njihov timski kolega Stohr. Čovjek je preživio, ali je zaradio lom noge.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=qdbHDG36RHY[/youtube]
Nakon ovoga je uvedeno pravilo da 15s prije starta ne smije biti NIKOGA pored bolida.
Sama, trka je prekinuta nakon 55 krugova (od 70 predviđenih) zbog kiše.
1987, cirkus se ponovo vratio u Belgiju, ali ovaj put na Spa. Dvostruka pobjeda Mclarena (Prost - Johansson), ispred De Cesarisa u Brabhamu. Manseluu PP nije puno pomogoa jer je odustao, a Prost je na putu do pobjede postavio i najbrži krug. Takođe, bitno je naglasiti da se Francuz tom pobjedom izjednačio sa Stewartom na prvom mjestu što se tiče pobjeda (27), a to mu je bio ujedno i 50. podijum. I tu smo vidjeli 2 starta, nakon prvog smo imali jedan masivan krš i lom (svi su ostali dobro), a u drugom su kontakt imali Mansell i Senna, nakon čega je Brazilac odustao, Mansell pao na začelje, ali zbog oštećenja i on odustaje nakon 17 krugova. Poslije toga je otišao u Lotusov box da poravna račune. Mclareni su jedini završili u istom krugu.
5 godina poslije, u Imoli, pobjeda Mansella sa prve startne pozicije, ispred timskog kolege Patresea (postavio najbži krug) i Senne. Patreseu je to bio 30. podijum, a ekip Ligeira 250. trka. Williamsov dvojac je uredno čitavu trku proveo na prve dvije pozicije, onako kako su i startali. Senna nije mogao na podij od umora i bolova, a Mansell je postavio rekord pobijedivši 5. puta u prvih 5 trka (pošlo za rukom još samo MSu). Martini je 6. mjestom osvojio zadnje bodove za ekipu Dallare. BTW, Mansellov PP, prekinuo je niz od 7 uzastopnih PPa (1985. - 1991.) koje je ostvario Senna.